Thursday 12 November 2015

وزیر خارجه عربستان: ایران منزوی شده است

خامنه ای برای اینکه دولت روحانی را دربن بست اقتصادی قرار دهد برای همین با دستور ومشورت وهمآهنگی پاسداران مخالف برجام و موافق برنامه هسته ای برای دستیابی به سلاح هسته ای بطورعمد شعار ضد آمریکایی را غلیظ کرده ومکمل  آن  یک بهانه جدید علیه ی رقبا با عنوان :دشمنی ونفوذی " چاشنی کرده است تا مانع ازادامه مذاکره ی ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی  با آمریکا  محور بحران  سوریه شود و  کارشکنی  در اجرای برجام نشودو تحریم ها لغو نگردد . برای همین وزیر امور خارجه عربستان گفته است که نتیجه  سیاست  مداخله گرانه ی خامنه ای وپاسداران در سوریه و کشورهای عربی موجب ایزوله شدن بیشتر رژیم جنگ ا فروز ووارونه ی ولایت فقیه شده است .

وزیر خارجه کم تجربه عربستان سعودی که گویا تنها راه برای مشهورشدن در دنیای سیاست را در جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران یافته است، بار دیگر ادعاهای بی اساسی را علیه کشورمان تکرار کرد.
به گزارش تسنیم، عادل الجبیر در گفت‌وگو با یک رسانه سعودی مدعی شده است ایران در جهان منزوی شده است.
وزیر خارجه سعودی به بیانیه پایانی نشست کشورهای عربی-آمریکای جنوبی در ریاض اشاره کرد و گفت: «این بیانیه کاملا واضح است و همه کشورهای شرکت کننده در چهارمین نشست سران درباره مخالفت با دخالت در امور داخلی هر کشوری اتفاق نظر داشتند».
الجبیر در پاسخ به سئوال روزنامه الشرق سعودی مبنی بر اینکه"آیا بحث‌ها و رایزنی‌هایی در حاشیه این اجلاس میان مقامات کشورهای عربی و آمریکای جنوبی درباره  دخالت آشکار  ایران در امور برخی کشورهای عربی و همچنین اشغال سه جزیره اماراتی انجام شد؟" مدعی شد «کشورهای آمریکای جنوبی به مواضع خود در قبال دخالت‌های ‌آشکار  ایران در بسیاری از کشورهای جهان اشاره‌ای داشتند».
وزیر خارجه سعودی با نادیده گرفتن دخالت‌های آشکار سیاسی و نظامی رژیم عربستان در کشورهای منطقه به ویژه در یمن که نظامیان رژیم در کنار نظامیان قطر، امارات و سودان عملا به اشغال یمن پرداخته‌اند و همچنین دخالت‌های ویرانگر در عراق و سوریه از طریق تشکیل گروه‌های تروریستی و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده از کشتار و ویرانی در این کشورها و کارشکنی در برابر انتخاب رئیس جمهور لبنان، ادعا کرد «همانطور که قبلا هم بیان کردم، ایران به سبب دخالت‌های آشکار در بسیاری از کشورها، در انزوای جهانی به سر می‌برد».

No comments:

Post a Comment