تصاویر پیامد جنگ :مخروبه به اسم مدرسه،
وقتی 37 سال باشد که
دین ابزار وسیاسی شده باشد . بنابراین همه
ی مقولات وپدیده های اجتماعی هم سیاسی شده
است . ازجمله جنگ که ازابتدای آغازش سیاسی شد . قبل ازجنگ دانشگاه ها مورد یورش سبعانه قرارگرفته
وبرای 3 سال تعطیل شده بود . اکنون هم به خاطرنزدیک شدن 16 آذر روز دانشجو تلاش
گسترده برای امنیتی کردن فضای دانشگاه هامی شود تامانع از برگزاری مراسم اعتراضی روز دانشجودر 16آذر دردانشگاه ها شود.
اماتصاویرضمیمه شده نه
مربوط به صحرای آفریقا، یا افغانستان جنگ زده، یا اردوگاه آوارگان و پناهجویان سوری دراردن ولبنان ویونان یا پشت
مرزهای کشورهای اروپایی نیست ، بلکه گزارش شده مربوط به حاشیه شهر اهواز است که مناطق محرومی وجود دارند
که با وجود اینکه در جوار چاههای نفت هستند، اما وضعیت بغرنج آن تضاد عجیبی از
درد و رنج بسیار مردم در کنار ثروت ملی نفت به نمایش گذاشته شده است. برای اینکه مناطقی
که دارای کلاسهایی هستند که بیش از آنکه شبیه مدرسه باشند، مخروبههایی با نیمکتهای
شکسته و اتاقهایی تاریک مینمایند که دانشآموزان آن در پناه کورسوی نور خورشید
که از پنجره یا در کلاس فضای تاریک را قدری روشن میکند، الفبای زندگی را مشق میکنند
تا آیندهسازان فردای این کشور باشند.
گذشته از اینکه این شرایط تحمیلی بخشی از همان سیاست کودکان کار خیابانی است که به دلیل
فقر اقتصادی خانواده های محروم وتهی دست توانایی
تأمین هزینه های زندگی و نامنویسی فرزندان دانش آموزان خود را
ندارند . برای همین کودکان دانش آموز مجبور به ترک میز کلاس درس مدارس می شوند وراهی خیابان های می گردند.
متأسفانه اعداد و ارقام شان رو به رشد است
و شامل چندین میلیون می شود.
ازسوی
دیگر روزی نیست که خبر از برگزاری همایش ورزمایش هاومانورهای نظامی و پاسداری وبسیج
داده نشود که گاهی همراه باآزمایش موشکی و پرده برداری ازسامانه های دفاعی است
طوریکه
درکشورمدعیا من ترین کشور جهان خبر از آماده
باش مانور 2000 گردان های بسیج برای امنیت کشور داده شده است .
زیراکه
ادامه ی سیاست جنگ خانمانسوز 8 ساله ی
ایران و عراق است که از سوی خمینی موهبت
الهی ودفاع مقدس نامیده شد .
چرادفاع
مقدس نام نهاده شد؟چون مکمل دین ابزاری شد تاکسی جرأت نکند به جنگ انتقاد کند. در
صورتیکه سال اول شروع جنگ دفاع ازخاک میهن ومبارزه با تجاوزگر جنگ مشروعیت داشت
.ولی در سال دوم هنگامی که دشمن درخاک کشور نبود وپیشنهاد صلح باآمادگی پرداخت
غرامت جنگ باحمایت چند کشور عربی بود، ولی از سوی خمینی جنگ افروز پذیرفته نشذ .
بنابراین
دیگر جنگ نه دفاع مقدس نبود که مشروعیت نداشت .زیرا خمینی جنگ افروز و پاسداران
هدف شان کشورگشایانه بود که اشغال عراق و
سایر کشورهای همسایه و منطقه رادربرمی گرفت
. برای همین اکنون شاهدیم پاسداران درعراق وسوریه ولبنان حضوردارند ودر امورداخلی
یمن وبحرین وحتی عربستان مداخله گری می کنند.
لذا اگر
جنگ خانمانسوز 8 ساله ی ایران وعراق برای خمینی و اطرافیانش وپاسداران و جانشین وی
و شرکای غارتگران شان موهبت الهی بود .چون از طریق جنگ به قدرت زسیدند و انباشت
نجومی ثروت کردند .بنابراین برای ادامه
بهره برداری ازاین موهبت الهی تلاش مستمر کرده اند تا سایه ی شوم جنگ برآسمان کشور
سنگینی کند. برای همین مدام رزمایش وهمایش های نظامی برگزارمی شود وموشک آزمایش می
شود.
بهرحال شرایط
اسفبار دانش آموزان محروم اهوازی بخشی از دستآورد
وعده حکومت مستضعفان وپابرهنگان وجنگ موهبت الهی خمینی شیاد است که استان نفت خیز وثروتمند خوزستان را جنگ زده
وویران کرد. آنگونه که فراموش نشده است که
آخوند طائب سال گذشته گفت اگر این استان به دشمن داده شود ولی نباید سوریه از دست
برود .
بالاخره
اینکه سهم حکومت وعده داده شده خمینی به مستضعفان و پابرهنگان همراه با سهم نفت
وگاز و سایرمنابع طبیعی کشور که از سوی حکومت 37 ساله آخوندهاو پاسداران و شرکای
غارتگرو دزدشان به شهروندان ایرانی به
ویژه شهروندان محروم خوزستانی هدیه شده
است گذشته ازاینکه اعزام و بابازدید کاروان های
گور بسیج دانش آموزان مدارس از مناطق عملیات جنگی این استان مدام برگزار می شود . اما از طرف دیگر فقرو محرومیت وبیکاری وعدم آب آشامیدنی
و تصاویر شرایط کلاس درس دانش آموزان محزوم اهوازی ارمغان جنگ خانمانسوز 8 ساله است .
راستی فرق این دانش آموزان محروم اهوازی با فرزندان اعضای بیت خامنه ای و سایر سردمداران حکومتی رژیم فاسدو غارتگر چیست که پس از دادگاه 3 هزارمیلیاردتومان اختلاس بانکی اکنون دادگاه بابک زنجانی باارقام اختلاس خیلی بیشتر ادامه دارد؟
در حاشیه شهر اهواز مناطق محرومی وجود دارند که با وجود اینکه در جوار چاههای نفت هستند، اما وضعیت بغرنج آن تضاد عجیبی از درد و رنج بسیار مردم در کنار ثروت ملی نفت به نمایش گذاشته است؛ مناطقی که دارای کلاسهایی هستند که بیش از آنکه شبیه مدرسه باشند، مخروبههایی با نیمکتهای شکسته و اتاقهایی تاریک مینمایند که دانشآموزان آن در پناه کورسوی نور خورشید که از پنجره یا در کلاس فضای تاریک را قدری روشن میکند، الفبای زندگی را مشق میکنند تا آیندهسازان فردای این کشور باشند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
No comments:
Post a Comment