Saturday 28 November 2015

تصاویر وضعیت اسفبار پناهجویان ایرانی در مقدونیه!

 در این گزارش تصویری ضمیمه بدون پرداختن به دلیل ترک پناهجویان ایرانی ازکشورکه چیست اما اشاره شده است  هفته گذشته منابع خبری از اعتصاب غذا و دوختن لب شماری از پناهجویان ایرانی در مرز مقدونیه خبر دادند. گزارشات حاکی است این افراد  که در همان نقطه در بلاتکلیفی به سر می برند. شامل شماری از مهاجران ایرانی، مراکشی و پاکستانی اند که در اعتراض به محدودیت های دولت مقدونیه برای عبور مهاجران ازاین کشور تلاش کردندبا نشستن بر روی ریل راه‌آهن، مسیر عبور قطار میان یونان و مقدونیه را مسدود کنند. مهاجران کشور مقدونیه با اعتصاب غذا، دوختن لب و نوشتن شعارهایی مانند «به ما شلیک کنید، هرگز برنخواهیم گشت» روی بدن های شان، اعتراضات خود را نسبت به وضع موجود اعلام کردند .در حالیکه بر طبق قوانین جدید مهاجرت، تنها مهاجران کشورهای عراق، سوریه و افغانستان به دلیل وجود جنگ داخلی در کشورهای شان اجازه ورود به اروپا را به دست می‌آورند.    
درادامه گزارش افزوده شده هم‌اکنون بسیاری از مهاجران در چادر یا اطراف آتش‌هایی که به پا کرده‌اند به سر می‌برند؛ در دو روز گذشته این مسئله با توجه به سرد شدن هوا و بارندگی در این نقطه مرزی برای پناهجویان دردسر ساز شده است.
همانگونه که اشاره شد بدون آنکه به  علت یا ریشه اوضاع نابسامان وجنگ داخلی کشورهای افغانستان و عراق و سوریه  پرداخته شود و به نقش کلیدی  جنگ افروزانه ی رژیم و وارونه ی ولایت فقیه  همراه با پاسداران در این کشورها اشاره شود.
ولی درموردشرایط نابسامان رژیم وارونه ی ولایت فقیه  وناگفته های این گزارش بایدگفت  درایران نه جنگ داخلی  وجود ندارد ،بلکه فراموش نشده  که دردوران پاک ترین دولت  عدالت محور  جهان  احمدی نژاد که رئیس آن بود و هرسال  که برای حضور درمجمع عمومی سالانه ی سازمان ملل به آمریکا یا سرزمین شیطان بزرگ  سفر می کرد . گذشته از سخنرانی اسراییل نابودبایدگرددودروغ بودن هلاکاست همراه بامواضع ضدآمریکایی اش در سازمان ملل دردفاع ازفلسطین  ایراد می کرد . تأکید بر صدور دانس بومی هسته ای  همراه با عدالت  به محرومان جهان  می نمود . سپس  در  حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل کنفرانس های مطبوعاتی برگزار می کرد و با نادیده گرفتن حتی حصر خانگی موسوی وکروبی مدعی شد ایران آزاد وامن ترین کشور جهان است .
از طرف دیگر خامنه ای رهبر ولی فقیه که پشتیبان احمدی نژاد بود هم ضمن تأیید مواضع احمدی نژاد  می افزود ایران قدرت برتر منطقه است .
ازسوی دیگر  خامنه ای در هرفرصتی که داشته است در سخنرانی های ضد آمریکایی و دوپهلوی خود ازموضع رهبر مستضعفان و ام قرای جهان اسلام  ازحق وحقوق ملت های مسلمان منطقه به خصوص ملت فلسطین دفاع کرده است.
درحالیکه فضای خفقان اجتماعی و نابسامانی های اقتصادی آنگونه است که رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه رکوردار محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر است . همین امر موجب شده است که ایران جزویکی ازکشورهای رتبه دارجهانی فرار مغزها شود . مهمتر اینکه نه فرار مغزها روبه رشد است که مهاجرت وترک اجباری شهروندان ایرانی به دلایل گوناگون درحال افزایش می باشد.
آخر این چه جهنم ساخته شده در ایران است که شهروندان ایرانی برای فرار ازاین جهنم  هرروز درحال تلاش اند تاهر طوری شده از ایران به گریزند و با پذیرش خطر حتی  از دست دادن  جان شان تن به سخت ترین شرایط برون مرز به دهند؟
مگر تاشرابط تحمیلی طاقت فرسا  تحمیل شده جان برلب به شهروندان نرساند و فشار وتهدید به مرحله ی تحمل ناپذیر نرسد که با همه علایق ودلبستگی هایی که شهروندان به میهن ودیارخود دارند.ولی ناچار به دل کندن ازهمه چیز وترک خانه وکاشانه ی  خودمی شوند .تاجایی که  اکنون گزارش شده  پناهجویان ایرانی هم مجبور به دوختن دهان خودشدندو درریل قطار و هوای سرد  درحالت حیران وسرگردان پذیرش محدودیت هاو خطرات حاشیه ای  شدندوتأکید بر عدم بازگشت به ایران نموده اند ؟
مگر ایران کم وسعت و منابع و ذخایرسرشاراز نفت و گاز و سایر سرمایه های طبیعی دارد؟ مگر کشور تاریخی نیست؟ مگر در گذشته مهاجرت ها فقط در شرایط خاص نبوده است؟
اما این رژیم قرون وسطایی و بربرمنش وتاریک اندیش ولایت فقیه  چگونه رژیم ارتجاعی و سرکوبگری می باشد وچه برسرمرم ایران آورده اندکه برای فرارازایراند تن به هرخطری بدهند؟
زیراکه نتیجه اعمال سیاستی است که ازهمان زمان شکل گیری اش سیاست سرکوب واعدام و صدور انقلاب یا صدور ترور وارتجاع وبحران به برون مرزجنگ افروزی راپیشه ی خودکردتا در ادامه موجب  بی خانمانی و آوارگی وپناهدگی هاشهروندان ایرانی شود .
مهمتراینکه این سیاست تا حال همچنان ادامه داشته است. زیرا که سیاست بازان جهانی مماشات گر نیاز به کانون بحران آفرین وجنگ افروز درمنطقه داشته اند تا باناامن وبی ثبات شدن منطقه حضورو اشغال گری نظامی شان در منطقه توجیه شود ومکمل آن قراردادهای سنگین میلیارد میلیاردی  تسلیحات نظامی باکشورهای نفت خیزمنطقه منعقد کنند و نفت ارزان  نصیب شان شود و به سیاست غارتگری شان ادامه دهند و برای شان مهم نباشد که بر اثر سیاست جنگی اعمال شده کشورهای منطقه کلنگی می شوند و شهروندان شان  کشته وبی خانمان و آواره وپناهجو می شوند .
البته ترکش چنینی سیاستی  سیاست 37 سال است که به  کشور وملت ایران اصابت کرده ،نمونه تصاویر ضمیمه شده است.
پس از آنکه هفته گذشته منابع خبری از اعتصاب غذا و دوختن لب شماری از پناهجویان ایرانی در مرز مقدونیه خبر دادند گزارشات حاکی است این افراد همچنان در همان نقطه در بلاتکلیفی به سر می برند.به گزارش فرادید، هفته گذشته شماری از مهاجران ایرانی، مراکشی و پاکستانی در اعتراض به محدودیت های دولت مقدونیه برای عبور مهاجران از این کشور تلاش کردند با نشستن بر روی ریل راه‌آهن، مسیر عبور قطار میان یونان و مقدونیه را مسدود کنند. مهاجران کشور مقدونیه با اعتصاب غذا، دوختن لب و نوشتن شعارهایی مانند «به ما شلیک کنید، هرگز برنخواهیم گشت» روی بدنهایشان، اعتراضات خود را نسبت به وضع موجود اعلام کردند.بر طبق قوانین جدید مهاجرت، تنها مهاجران کشورهای عراق، سوریه و افغانستان به دلیل وجود جنگ داخلی در کشورهایشان اجازه ورود به اروپا را به دست می‌آورند.    هم‌اکنون بسیاری از مهاجران در چادر یا اطراف آتش‌هایی که به پا کرده‌اند به سر می‌برند؛ در دو روز گذشته این مسئله با توجه به سرد شدن هوا و بارندگی در این نقطه مرزی برای پناهجویان دردسر ساز شده است. عکس های خبرگزاری فرانسه وضعیت این پناهجویان را بیشتر نشان می دهد. منبع .فرارو
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه
تصاویر/ وضعیت پناهجویان ایرانی در مقدونیه

No comments:

Post a Comment