Wednesday 11 November 2015

نكته برادرانه ...

نكته 
برادرانه ... 20 آبان -94
منفور وکثیف و رذل و پلیدترین عنصربازجو وشکنجه گر واعتراف گیر وپرونده ساز سربازجو شریعت نداری  که هرروز مأموریتش اهانت وتوهین و اتهام زدن .... به مخالفان ومعترضان ومنتقدان و رقبا می باشد .اکنون برای دفاع از همقطارش در صدا وسیما پاسدار سرفراز رئیس انتصابی صداو سیما از موضع تملق وچاپلوسی مشمئز کننده تاکتیکی – تبلیغاتی معترضان آذری ها   را خواهر وبرادر خطاب کرده است . چون  هدف تلاش برای  ماستمالی این اعتراض است  .
نويسنده: حسين شريعتمداري
در پي پخش يکي از برنامه هاي طنز «فيتيله» از سيماي جمهوري اسلامي ايران که بخش هايي از آن به زبان آذري اجرا شده بود، جمعي از خواهران و برادران آذري زبان کشورمان در چند شهر دست به تظاهرات زده و برنامه مورد اشاره را اهانت به هموطنان آذري زبان تلقي کرده اند، اين اجتماعات در حالي است که؛
    1- اگرچه بي دقتي تهيه کنندگان اين برنامه قابل دفاع نيست و انتظار آن بود و از اين پس نيز هست که در ساخت اينگونه برنامه هاي طنز، از هرگونه اهانت احتمالي هم خودداري شود ولي اکنون که اين بي دقتي و خطا اتفاق افتاده است، چاره کار چيست؟ مسئولان صدا و سيما رسما به خاطر پخش اين برنامه از خواهران و برادران آذري زبان کشورمان عذرخواهي کرده اند و در همان حال، ادامه برنامه «فيتيله» را به همين علت متوقف ساخته اند و ضمن توبيخ دست اندرکاران تهيه برنامه ياد شده، برخي از آنان را نيز از مسئوليت برکنار کرده اند و اکنون اين پرسش منطقي در ميان است که مسئولان صدا و سيما در واکنش به ماجراي مورد اشاره بايد چه اقدام ديگري انجام مي داده اند که نداده اند؟! به يقين با شناختي که از هموطنان آذري زبان خود داريم، خواسته آنان، مثلااعدام دست اندرکاران خطاکار برنامه مزبور نبوده و نيست، پس ادامه اعتراضات براي چيست؟! اگر منظور از اعتراضات ياد شده، اعلام مخالفت و اعتراض به سراسر ايران اسلامي است، که اين خواسته نه فقط در سراسر کشور بلکه با سوءاستفاده دشمنان بيروني - که به يقين مورد انزجار خواهران و برادران آذري زبانمان نيز هست- تقريبا در سراسر جهان شنيده شده است.

    2- مگر خواهران و برادران آذري زبان کشورمان هويتي جدا از ملت شريف و يکپارچه ايران اسلامي دارند که چنانچه خداي نخواسته به آنان اهانتي شده باشد، اين اهانت احتمالي متوجه همه مردم ايران نباشد؟!

    فقط يک نيم نگاه به ترکيب جمعيتي ميهن اسلامي به وضوح حکايت از اين واقعيت دارد که در پهنه ايران اسلامي، هيچ مرزي - تاکيد مي شود که هيچ مرزي- ميان اقوام مختلف حاضر در پهنه ايران اسلامي وجود ندارد. عالي ترين مقام جمهوري اسلامي ايران، يعني رهبر معظم انقلاب، آذري زبان هستند و بسياري ديگر از مسئولان عالي رتبه نظام و دانشمندان برجسته کشورمان در گذشته و حال آذري زبان بوده و هستند... و اساسا امروزه سخن از آذري و مازني و کرد و لر و عرب و... در عرصه ايران اسلامي و تفکيک آنان از يکديگر نمي تواند معنا و مفهوم قابل توجيهي داشته باشد. و از اين زاويه نيز، اگر در برنامه ياد شده اهانت و خطايي صورت پذيرفته باشد که صورت گرفته و بهتر بود در ساخت آن دقت بيشتري به کار گرفته مي شد، اين اهانت احتمالي متوجه همه ملت ايران بوده است و نه فقط هموطنان آذري زبان، بنابراين تجمع اعتراض آميز برخي از خواهران و برادران آذري زبان کشورمان و يا دستکم، ادامه آن، با اين توجيه که به آنان اهانت شده است، از مردم شريف و پاکباخته آن سامان که به گواهي همه شواهد تاريخي، يکي از استوانه هاي اصيل انقلاب و در همه روزهاي حادثه در صحنه حاضر بوده و هستند دور از انتظار است، مخصوصا آن که در ماجراي مورد اشاره، به يقين قصد اهانتي در ميان نبوده و با خطاي ياد شده نيز برخورد قاطعي صورت گرفته است. بنابراين نبايد با ادامه ماجرا، به دشمنان گوش خوابانده اين مرز و بوم اجازه سوءاستفاده و تفرقه آفريني داده شود.

No comments:

Post a Comment