Monday 16 November 2015

سخنگوي ناجا: خبر ازكشف حجاب در خودرو ها داد که موجب توقيف وسيله نقليه مي شود+ تصاویر

سخنگوي ناجا: خبر ازكشف حجاب در خودرو ها داد که موجب توقيف وسيله نقليه مي شود+ تصاویر  26 آبان – 94

پر واضح است که هرچه اقدام دولت روحانی برای اجرایی کردن برجام جدی تر می شود . همچنین  هرچه زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع و خبرگان رهبری اسفندماه نزدیک تر می شود. برموج زنجیره ای بحران آفرینی ها و سناریو سازی های انتقادی و کارشکنانه ی دلواپسان نگران هسته ای علیه  ی دولت روحانی افزوده می گردد.   
برای همین شاهد بودیم که چگونه به مناسبت برگزاری سالگرد اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران خامنه ای دردیداری که با دانش آموزان  گردآوری شده از سوی پاسداران داشت .  از کشف دشمنی ونفوذ خبر داد و از موضع تند ضد آمریکایی انتقاد شدید به حضور ظریف  در نشست  بحران سوریه و دیدارش با جان کری وزیرا مور خارجه آمریکا در این نشست کرد .  طوریکه از حضور در این نشست ها با هدف اتهام دشمنی ونفوذ آمریکا در داخل کشور یادنمود.
در ادامه  اطلاعات وامنیت پاسداران 5 روزنامه نگار وفعال سیاسی حامی  دولت ائتلافی  و رفسنجانی را به اتهام نفوذی های دشمن در مطبوعات بازداشت کرد . روحانی مجبور شد در دفاع  از این بازداشتی ها موضع گیری انتقادی  کند . آنگاه  خامنه ای دردیداری که با دانشگاهیان داشت ضمن تأکید دشمنی ونفوذ اشاره  به شعارهای ضد حکومتی  88 پس ازکودتای تقلباتی 22 خرداد 88 کرد  و  بدون نام بردن ولی بطور غیر مستقیم خطاب به رفسنجانی اتهام بی بصیرت را مطرح  کرد.
متعاقب  این موضع گیری ها آخوند کاظم صدیقی همیشه گریان که یکی از  امام جمعه های  زاپاسی تهران است ضمن تعریف وتمجید و ثناگویی مشمئز کننده از خامنه ای روی سخن به روحانی  گفت  که چرا دربست مطیع و فرمانبر و سرسپرده خامنه ای همچون وی نمی باشد و با حامیان  خامنه ای ودلواپسان نگران هسته ای همچون برخورد مقابل دشمن  با حالت خشن  و عصبی درشت گویی و کلفت سخنی می کند ونتیجه گرفت که نفوذی های دشمن رئیس جمهور شخص دوم مملکت را به انحراف می کشانند؟
همینطور برای اینکه کلید امنیتی وخفقانی شدن فضای دانشگاه ها زده شود . تا  پیش گیری شود سناریوی مشابه 88 تکرار نمی گردد . پس از ترفند خلاف شرع بودن اردوی   مختلط دانشجویی دختران  وپسران یادشده است  . طوریکه  فرهادی وزیر علوم دولت روحانی مجبور به موضع گیری تسلیم طلبانه شد و اقرار کرد اردوی دانشجویی مختلط نداشتیم ونخواهیم داشت .
مهمتر اینکه علی اکبر صالحی  که رئیس سازمان انرژی اتمی دولت روحانی است . اخیراً خبر ازجمع آوری سانتریفیوژهای غیر فعال داده است که نمی تواند خبر خوشحال کننده برای دلواپسان نگران هسته ای باشد.
از سوی دیگر رفسنجانی هم اذعان نمود که انتخابات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم 22 خرداد 92 کشوررا نجات داد .چون حسن روحانی رئیس جمهور شد ونامزدان رقیب مدعی اصول به خصوص سعید جلیلی  شکست خورد .در صورتیکه سعید جلیلی از سوی مصباح یزدی و پاسداران  وجبهه متحد اصولگرا  و حامیان احمدی نژاد حمایت می شد.
 مهمتراینکه چون عملیات تروریستی جنایت علیه ی بشریت داعش در پاریس منجر به لغو سفر اقتصادی روحانی به ایتالیا و فرانسه شد . ولی از طرف دیگر جواد ظریف برخلاف توصیه خامنه ای که تأکید کرده بود نباید وی در نشست های بحران سوریه  شرکت کند و با جان کری دیدار داشته باشد . اما وی هم در نشست وین شرکت کرد.هم دیدار با جان کری داشت .
بهرحال برای اینکه سیاست امنیتی کردن فضای اجتماعی افزایش داده شود .تاضمن کنترل فضای انفجاری جامعه موجب نارضایتی عمومی به خصوص جوانان  و زنان ودختران شود .درنهایت  به حساب عملکرد ضعیف وناتوانی دولت روحانی گذاشته شود تا منجر به  مأیوس شدن شان از حضور پررنگ در انتخابات اسفند به نفع نامزدان انتخاباتی دولت یازدهم و روحانی و رفسنجانی گردد .
بنابراین محمدرضا باهنر که نایب رئیس دوم مجلس ارتجاع وعضوباند اصولگرا و باند مافیایی غارتگرمؤتلفه  و پیروان خمینی ورهبری است. در جلسه علنی مجلس ارتجاع  که  یک فوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استحدام معلمین به تصویب نمایندگان رسید. پس از اعلام تصویب این فوریت تعدادی از معلمان زن  که به عنوان میهمان در جلسه حضور داشتند با کف زدن در پارلمان، از این مصوبه مجلسی‌ها ابراز خوشحالی کردند.
در صورتیکه همین موضوع موجب تذکر محمدرضا باهنر شد که در غیاب علی لاری جانی و نایب رئیس اول آخوند ابوترابی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، .باهنر پس ازتذکر به میهمانان معلم زن گفت: کف زدن در صحن علنی مجلس ارتجاع  توسط میهمانان جلسه علنی، تخلف است . همانگونه  که  هر نوع اظهارنظر میهمانان پارلمان در جلسه علنی ممنوع است.
ناگفته نماند درست است که مخاطب باهنر مهمانان  معلم زن بوده است .ولی پیام به زنان در جامعه  است تابدانند خندیدن وشادی کردن وکف زدن برای شان جرم محسوب می شود .چون ساختار رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه به شدت زن ستیز و ضد جشن و پایکوبی و رقص و شادی و هنر می باشد .
برای همین مکمل سیاست طرح های اجرا شده مبارزه با بی حجابی ودفاع از شعار روسری یا توسری و چادر سیاه حجاب برتر که سابقه ی بیش از 36ساله دارد.سردار سعيد منتظرالمهدي  سخنگوي ناجا وارد صحنه ی مبارزه ی زن ستیزانه شده است و در پنجمين نشست به ابلاغ دستور فرمانده ناجا مبني بر پيگيري و برخورد با رانندگاني پرداخت که هنجارشکني کرده و با سرعت هاي سرسام آور و دور دور کردن آرامش را از مردم سلب کرده؛ همچنين در خودروها کشف حجاب مي کنند و اظهارداشت: لازمه زيست هنجارمند، رعايت هنجارها در جامعه است.
البته این سردار نگفت که  5 هزار کارتون خوابان زن از 20 هزار کارتون خوابان در تهران همراه با تن فروشی زنان که در بین شان زنان شوهردار وجوددارد جزو  کدامین هنجارهای اجتماعی است؟

    در صورتیکه  این سخنگوي نيروي انتظامي  مدعی شده : حجاب هنجاري است که در جامعه اسلامي پذيرفته شده و رعايت آن براي همگان الزامي است.
   بعلاوه  وي به مصوبه 427 شوراي عالي ضد  انقلاب فرهنگي که به 26 دستگاه ابلاغ شد اشاره و بيان داشت: طبق مصوبه اين شورا مبني بر اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه، پليس آخرين دستگاه است و چنانچه همه دستگاه ها به وظايف خود عمل کنند نيازي به حضور پليس نيست و کم کاري و کاستي برخي دستگاه ها پليس را مجبور به برخورد سلبي مي کند.
  وی  از دختران و زنان خواست که با رعايت هنجارها پليس را ياري کنند.
    همچنین  وي افزود: بيشتر تعارضات و تعدي به خانم هايي است که پوشش مناسب ندارند و واقعا بعضي بدپوششي ها و بي حجابي ها اثر روحي و رواني در جنس مخالف مي گذارد.
بالاخره از موضع تهدید اخطار داده است :در صورت مشاهده رانندگان متخطي و موارد کشف حجاب در خودروها، شماره آنها توسط اين سامانه ارسال شده و در اختيار پليس امنيت قرار مي گيرد که پليس امنيت اين رانندگان را احضار کرده و کمترين برخورد با آنها محروميت از خدمات عمومي خواهد بود.
همینطور وي تاکيد کرد: در صورت مشاهده اين موارد توسط پليس راهور يا پليس امنيت، در صورت کشف حجاب، ماشين يک هفته به پارکينگ منتقل مي شود تا به جرايم شان رسيدگي شود.
معاون اجتماعي ناجا به آماري در اين زمينه پرداخت و گفت: در يک هفته گذشته در کل کشور حدود 10 هزار خودرو که تخلفاتي از قبيل حرکات نمايشي، دور دور کردن يا کشف حجاب داشتند تذکر گرفته اند، که 2 هزار خودرو کلاسه و پرونده شده و در حال رسيدگي هستند.
بهرحال همانگونه  که اشاره شد این طرح  زن ستیزانه و سرکوبگرانه  نیروی انتظامی بدون شک   باید ناشی از طرح تکمیلی سیاست مبارزه با بی حجابی باشد که تاریخچه ی معادل عمر ننگین رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه دارد و هدف  تشدید سیاست سرکوب و سانسور  درجامعه  و پیوند زدن با   طرح یاا تهام جدید دشمنی ونفوذ خامنه ای می باشد . البته آن طرف معادله  اتهام فتنه  ی آمریکایی 88 و بی بصیرتی است که ربط مستقیم به مخالفت دلواپسان نگران با اجرایی شدن برجام  دارد . صدالبته  که هدف  دیگر بستر سازی توطئه  آماده سازی رد صلاحیت فله ای نامزدان انتخاباتی  حامی  روحانی و رفسنجانی و دولت ا ئتلافی یازدهم و مدعیان اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای در برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع وخبرگان رهبری در اسفند می باشد.
سخنگوي نيروي انتظامي گفت: ۲ هزار خودرو به دليل حرکات نمايشي، دور دور کردن و کشف حجاب در يک هفته گذشته توقيف و۱۰ هزار راننده نيز تذکر گرفتند.
    به گزارش فارس، سردار سعيد منتظرالمهدي در پنجمين نشست سخنگوي ناجا به ابلاغ دستور فرمانده ناجا مبني بر پيگيري و برخورد با رانندگاني که هنجارشکني کرده و با سرعت هاي سرسام آور و دور دور کردن آرامش را از مردم سلب کرده؛ همچنين در خودروها کشف حجاب مي کنند، پرداخت و اظهارداشت: لازمه زيست هنجارمند، رعايت هنجارها در جامعه است.
    سخنگوي نيروي انتظامي تصريح کرد: حجاب هنجاري است که در جامعه اسلامي پذيرفته شده و رعايت آن براي همگان الزامي است.
    وي به مصوبه 427 شوراي عالي انقلاب فرهنگي که به 26 دستگاه ابلاغ شد اشاره و بيان داشت: طبق مصوبه اين شورا مبني بر اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه، پليس آخرين دستگاه است و چنانچه همه دستگاه ها به وظايف خود عمل کنند نيازي به حضور پليس نيست و کم کاري و کاستي برخي دستگاه ها پليس را مجبور به برخورد سلبي مي کند.
    اين مقام ارشد انتظامي از دختران و زنان خواست که با رعايت هنجارها پليس را ياري کنند.
    وي افزود: بيشتر تعارضات و تعدي به خانم هايي است که پوشش مناسب ندارند و واقعا بعضي بدپوششي ها و بي حجابي ها اثر روحي و رواني در جنس مخالف مي گذارد.
    سردار منتظرالمهدي به امر به معروف و نهي از منکر که توصيه اسلام است، اشاره و اظهارداشت: همگان بايد به ميدان بيايند تا امر به معروف لساني که امري انساني و اسلامي است نهادينه شود.
    سخنگوي نيروي انتظامي تصريح کرد: طبق ماده 638 و 639 قانون مجازات اسلامي در مواردي که باعث جريحه دار شدن عفت عمومي و کشف حجاب شود، پليس به عنوان ضابط قضائي ورود پيدا کرده و برخورد مي کند.
    سردار منتظرالمهدي به ايجاد سامانه ثبت تخلفات و در اختيار گذاشتن اين سامانه براي تعدادي از مسئولان و مديران کشوري، لشگري و ماموران نامحسوس پليس اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده رانندگان متخطي و موارد کشف حجاب در خودروها، شماره آنها توسط اين سامانه ارسال شده و در اختيار پليس امنيت قرار مي گيرد که پليس امنيت اين رانندگان را احضار کرده و کمترين برخورد با آنها محروميت از خدمات عمومي خواهد بود.وي تاکيد کرد: در صورت مشاهده اين موارد توسط پليس راهور يا پليس امنيت، در صورت کشف حجاب، ماشين يک هفته به پارکينگ منتقل مي شود تا به جرايمشان رسيدگي شود.معاون اجتماعي ناجا به آماري در اين زمينه پرداخت و گفت: در يک هفته گذشته در کل کشور حدود 10 هزار خودرو که تخلفاتي از قبيل حرکات نمايشي، دور دور کردن يا کشف حجاب داشتند تذکر گرفته اند، که 2 هزار خودرو کلاسه و پرونده شده و در حال رسيدگي هستند.
        صدور گذرنامه در کمتر از 24 ساعت
    سخنگوي نيروي انتظامي به تمهيدات قرارگاه اربعين پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه اربعين در نيروي انتظامي پس از اربعين 93 بلافاصله کار خود را آغاز کرد و امسال نيز همه چيز براي خلق حماسه اي ديگر در اربعين مهيا است.
    منتظرالمهدي به افزايش ساعات کار دفاتر پليس+10 تا ساعت 18:30 هر روز اشاره و تصريح کرد: اين دفاتر روزهاي جمعه نيز تا ساعت 14 براي اخذ مدارک براي تهيه و صدور گذرنامه فعاليت خواهند داشت.وي تصريح کرد: صدور گذرنامه در صورت تکميل مدارک در کمتر از 24 ساعت انجام خواهد شد.اين مقام ارشد انتظامي کشور به افزايش گيت ها در پايانه هاي مرزي مهران، چذابه و شلمچه پرداخت و گفت: کنترل مدارک شناسايي و گذرنامه در پايانه هاي مرزي در کسري از دقيقه انجام خواهد شد.
    منتظرالمهدي تصريح کرد: همه زيرساخت هاي لازم براي تردد و تسهيل در عبور و مرور زائران اربعين حسيني پيش بيني شده و شرط لازم براي خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر و اصل ويزاي کشور عراق است.معاون اجتماعي نيروي انتظامي در مورد تمهيدات امنيتي پليس در اربعين حسيني اظهار داشت: هر آن چيزي که به عهده پليس است پيش بيني هاي آن انجام شده و تاکنون هيچ اتفاق خاص و دستگيري در مرزها نداشته ايم؛ چند مورد دستگيري در شهرستان ها داشته ايم که اين افراد مظنون بوده و پرونده شان در حال بررسي است.سخنگوي نيروي انتظامي به وجود 96 گيت در مرز مهران پرداخت و بيان داشت: افزايش سه برابري گيت ها در مرز چذابه و شلمچه ايجاد شده است.وي تاکيد کرد: در مرزها گذرنامه صادر نمي شود.
    
    دستگيري 100 هکر و انسداد 20 کانال غيراخلاقي تلگرام 
    سردار منتظرالمهدي در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت لايحه استفاده از سلاح سرد، گفت: اين موضوع 3 دوره در مجلس مطرح شده ولي هنوز تصويب نشده است.
    سخنگوي ناجا، خبر از دستگيري 100 هکر در يک ماه گذشته داد و بيان داشت: بيش از 20 کانال تلگرام که محتويات غيراخلاقي داشتند مسدود شده و مديران آنها دستگير شدند.
    معاون اجتماعي ناجا تاکيد کرد: به هيچ وجه سايت، کانال و وبلاگي متعلق به پليس در شبکه هاي اجتماعي موجود نيست و همه آنها صوري بوده و احتمالاکلاهبرداري است.
    وي يکي از نگراني هاي پليس را در خصوص معتادان دانست و تصريح کرد: جمع کردن معتادان و پاکسازي محيط توسط پليس در کمتر از يک هفته انجام شدني است اما مسئله اين است که آنها را بايد به کجا ببريم.
    
    دستگيري مامور آب متجاوز
     منتظرالمهدي در ادامه از دستگيري فردي که به عنوان مامور آب به خانه ها مراجعه کرده و به اعضاي خانواده ها تعدي مي کرد خبر داد و گفت: خانه داران حواسشان جمع باشد و از افرادي که مراجعه مي کنند حتما مدارک شناسايي بخواهند.
    معاون اجتماعي ناجا از افزايش 20 درصدي کشف مواد مخدر در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خبرداد و اظهارداشت: به طور مثال در استان يزد، طي 20 روز گذشته 7 تن مواد مخدر کشف شده است.
    
    آغاز ثبت نام دور دوم پرداخت جريمه سربازي از 20 آذر 
    سخنگوي نيروي انتظامي به اعلام خبري در حوزه نظام وظيفه عمومي پرداخت و گفت: ثبت نام مجدد از کساني که حائز شرايط پرداخت جريمه سربازي هستند از 20 آذر شروع مي شود و تا پايان دي ماه ادامه خواهد داشت.
    وي گفت: در ثبت نام قبلي 287 هزار نفر ثبت نام کردند که 7 هزار نفر شرايط شان احراز نشد، براي 180 هزار نفر کارت معافيت صادر شد و صد هزار نفر هنوز پول واريز نکرده و مشمول هستند.
    منتظرالمهدي درخصوص تشديد برخورد با مشمولان غايب خاطرنشان کرد: پليس براي مشمولان غايب احضاريه فرستاده و با آنها تماس مي گيرد؛ اما بايد گفت با افزايش مراجعه براي خدمت سربازي روبرو هستيم و پادگان ها ديگر جايي ندارد. معاون اجتماعي ناجا افزود: مردم مي توانند به 110 زنگ بزنند و مشمولان غايب را معرفي کنند.
    سخنگوي نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي مبني بر آخرين جزئيات پرونده 6 مامور نيروي انتظامي که با نيابت قضائي از سبزوار در تعقيب و گريز متهمان با شليک به سمت متهمان باعث مرگ 3 نفر از آنها شده بودند، اظهار داشت: اين 6 مامور هم اکنون در اختيار دژبان کل ناجا بوده و در زندان نيستند.
    وي تصريح کرد: اين افراد شرور در سبزوار آرامش را از مردم گرفته بودند، فقط يکي از آنها 12 مورد سابقه زندان از جمله قتل با اسلحه کلاشينکف و تجاوز به خانم باردار، خريد و فروش مواد مخدر و سرقت به عنف را در پرونده خود داشته است.
    سردار منتظرالمهدي ادامه داد: اين پرونده در دستور کار پليس سبزوار بود که با اخذ نيابت قضائي از سوي بازپرس رد اين افراد در تهران زده شد و با مشاهده خودروي اين افراد در اطراف تهران، در تعقيب و گريز دو ساعته متهمان به دستور پليس اعتنايي نکرده و ماموران طبق ضوابط شروع به تيراندازي هوايي و سپس شليک به لاستيک خودرو کردند اما با توجه به توقف نکردن اين افراد، پليس راه آنها را سد کرد.
    اين مقام ارشد نيروي انتظامي به تبهکاران هشدار داد که پليس با کساني که به جان، مال و ناموس مردم رحم نمي کنند به شدت برخورد مي کند.منتظرالمهدي در پاسخ به سوال ديگري در مورد حمايت قضائي نيروي انتظامي از اين 6 مامور اظهارداشت: حمايت قضائي انجام شده و پرونده در حال رسيدگي است؛ مهم اين است که پرونده در حال انجام است و اين افراد تبرئه مي شوند.سخنگوي نيروي انتظامي در مورد سگ گرداني در خيابان هاي تهران گفت: اگر پليس مشاهده کند، برخورد مي کند و در صورت شکايت خصوصي نيز برخورد لازم صورت مي گيرد.
        افزايش مزاحمت هاي خياباني صحت ندارد
    وي درخصوص آماري مبني بر افزايش 98 درصدي مزاحمت هاي خياباني اظهار داشت: ارائه آمار در قوه قضائيه مطمئنا مبتني بر داده ها است ولي واقعا چنين آماري نداريم.
    سخنگوي نيروي انتظامي تصريح کرد: بايد آمار اعتبارش بالاو قابل تکرار هم باشد اما ما واقعا چنين آماري نداريم.
    منتظرالمهدي ادامه داد: بيشترين تماس ها با پليس 110 در مورد نزاع و درگيري است و بيش از 95 درصد کساني که در نزاع شرکت مي کنند توسط پليس دستگير مي شوند.
    اين مقام ارشد انتظامي کشور به کاهش هفت درصدي سرقت در هفت ماهه اخير پرداخت و گفت: اميدواريم به کاهش 10 درصدي برسيم.منتظرالمهدي در خصوص شهادت دو مامور آگاهي تهران بزرگ گفت: راننده کاميون که حين رانندگي از موبايل استفاده مي کرد، دو مامور آگاهي را زير گرفت و فرار کرد که بلافاصله شناسايي و دستگير شد و پرونده در حال بررسي است.معاون اجتماعي ناجا در خصوص فروش نوزادان در تهران اظهارداشت: فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين خصوص جواب داد؛ اگر ببينيم برخورد مي کنيم.
    وي افزود: هم اکنون حساسيت در اين زمينه بيشتر شده و بايد گفت اين مسئله جرم تلقي مي شود و برخورد قانوني انجام خواهد شد.
        آتش زدن چادر معتادان کار درستي نبود
     سردار منتظرالمهدي سخنگوي نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي درمورد حوادث رخ داده در محله هرندي تهران، اظهار داشت: اينکه براي مبارزه با اعتياد و مواد مخدر اجماع شود، و صرفا محدود به دولتمردان نباشد خوب است، اما اقدامي که در پارک هرندي صورت گرفت و چادرها را آتش زدند، کار نادرستي بود.سخنگوي نيروي انتظامي تصريح کرد: آنها افرادي بودند که خودشان در ورطه هلاکت اند؛ من دلسوزي براي معتادان نمي کنم، اما معتادان هم انسانند و مترصد فرصت براي بازگشت به جامعه و اينکه آشيانه آنها را آتش بزنيم کار نادرستي است.
    سردار منتظرالمهدي به هماهنگي بين ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزيستي، وزارت بهداشت، پليس و همچنين شهرداري تهران، اشاره کرد و بيان داشت: کمپ هايي درحال آماده شدن است که در اولين فرصت معتادان به آنها ارجاع داده خواهند شد.
    اين مقام ارشد ناجا در خصوص تصادفات ساختگي و باج گيري اظهار داشت: برخي معتادان با صحنه سازي طلب پول مي کنند، از عددها ي بسيار بالاگرفته تا عددهاي پايين که اولين کاري که شهروندان در مواجه با چنين افرادي بايد انجام دهند اين است که با پليس 110 تماس بگيرند؛ چراکه پليس سابقه اين افراد را دارد و وقتي سخن از ورود پليس مي شود اين باجگيران ديگر هيچ مطالبه اي نمي کنند.
        راه اندازي سامانه گمشدگان در تهران
    سردار منتظرالمهدي به راه اندازي سامانه گمشدگان اوتيسم در تهران اشاره کرد و گفت: اوتيسم طيف وسيعي از اختلالات در خود ماندگي است که اين افراد فاقد کلام بوده و موقعيت خود را درک نمي کنند.

منبع: کیهان


 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment