Friday 13 November 2015

تصاویر سیل در شیراز، گزارش 15 کشته در سیل اخیر هرمزگان

وقتی ساختار یک نظام نه  دمکراتیک ومترقی  ودر خدمت مردم ومدافع منافع ملی نباشد که استبدادی و ارتجاعی  و دینی وقرون وسطایی باشد که بدترین نوع حکومت درجهان باشد . نتیجه تجربه 37 ساله در ایران می شود که  عدم پاسخگویی به مطالبات مردم   و  نادیده انگاشتن منافع ملی و پایمال کردن حق وحقوق مردم و عدم آزادی و سرکوب و سانسورو شکستن قلم ودوختن دهان و شکافتن سینه ومغز آژادیخواه اعمال شده است که زیر چتر دین توجیه می شود . متهمتر اینکه جنگ خانمانسوز  ویرانگر 8 ساله  دفاع مقدس وموهبت الهی جازده می شود .
ازسوی دیگر به جای اختصاص درآمدهای نفتی به بازسازی زیر ساخت های صنایع، به خصوص صنعت نفتی وگازی ، تولیدات کشاورزی ، توسعه واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی ، ارتقای کیفی خدمات و بهداشت و درمان و تغذیه و کاریابی  مردم و حفاظت از محیط زیست و...  خلاصه تلاش برای ایجاد روابط مسالمت آمیز با کشورهای همسایه و منطقه  و جهان باشد درست درجهت وارونه اقدام  شده است .
چون سرمایه گذاری برروی برنامه هسته ای شده است که پس ازچند دهه صرف هزینه ی بس سنگین نتیجه بازده وتولیدش منجر به تحریم های و بحرانی  کردن اقتصاد بوده است که همراه با رشدتورم وگرانی و فقر وبیکاری و شکاف عمیق طبقاتی و فرار مغزها می باشد .
موازی آن  سپاه پاسداران  موشک های گوناگون  درراستای اهداف جنگ افروزانه ودفاع ازبرنامه هسته ای تولید کرده است.
همینطور  از سوی دیگر سبب شده است تا جناح ها وباندهای موافق و مخالف  برنامه هسته ای که منتهی به برجام شده است رو در روی هم قرار بگیرند  تا جاییکه مدافعان برجام متهم به دشمنی  ونفوذ شده اند که آنسوی فتنه ی آمریکایی  است . چون دو اهرم یا بهانه ی خفه کردن هرصدای مخالف ومنتقد ومعترضی است .
همچنین رژیم وارونه ی ولایت فقیه  تنها کشوری است که نهادهای موازی وجود دارد .مثل ارتش وپاسداران و بسیج  و نیروی انتظامی و گشت های سرکوبگر، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات و امنیت پاسداران وحراست ها در همه نهادها وحتی دانشگاه ها ، دستگاه فاسد قضاییه که رئیس آن انتصابی است و وزارت تشریفاتی دادگستری هم هست ، وزارت اقتصاد دولتی  و اقتصاد مقاومتی و جهادی و بسیجی رهبر ولی فقیه و بنیاد مستضعفان  و صد البته نقش کلیدی اقتصادی که پاسداران و زائده اش بسیج دارند .
بنابراین  مجموعه نهادهای موازی و دامنه ی جنگ قدرت و ثروت جناح ها وباندها موجب شده  است   تا جای ارجحیت ها تغییر کند .چون سیاست داخلی  اعمال شدید سرکوب وسانسور و بازداشت  و زندان واعدام است و مکمل آن سیاست خارجی  صدور تروریسم وارتجاع و بحران ومداخله گری در امورداخلی  کشور های همسایه و منطقه است . در این رابطه  منبع تأمین ارزی صدور نفت است  و تولیدداخی انواع واقسام موشک های سپاه پاسداران و فرارمغزها همراه با سرمایه کشور است .
بهرحال  سیاست 37 چوب حراج زدن  برمنابع و ذخایر کشور که همراه با سیاست جنگ افروزی موهبت الهی بوده است . موجب  آسیب رسانی جدی به محیط زیست  و تخریب جنگل ها طوریکه روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داد درختان بلوط رفت، سیل آمد . زیرا به دلیل گزارش اخبار سیستماتیک جنگل سوزان بلوط در استان های غربی کشور و جنوب و فارس نتیجه اش بارندگی و سیلاب های مخرب ومهلک اخیر شده است.
ازسوی دیگر فراموش نشده است که قبل از بارندگی های اخیر در استان ها که همراه با جاری شدن سیل و آبگرفتگی شهرها و ترافیک سنگین همراه با تلفات جانی و خسارات مالی بوده است .  همچنین مدام گزارشات خبری بازتاب داده می شد که خشکسالی و کم آبی و بهره برداری بی رویه از ذخایر زیر زمینی آب موجب  چشم انداز بحران بی آبی همراه با هشدار می باشد .
ولی به دلایل اشاره شده و عدم مدیریت دولتی و نابودی پوشش های گیاهی جنگلی ، قطع مداوم درختان و تخریب باغات اطراف شهرها وتبدیل به برجک وواحدهای مسکونی شدن و نابودی مراتع سبز و تخریب محیط زیست  نتیجه منجر شده تا بارندگی ها سریع تبدیل به باران اسیدی در اهواز  شود و سیلاب ها درا غلب استان ها جاری شود ، همچون ایلام که منجر به تلفات انسانی و خسارات مالی شد . درادامه جاری شدن سیل در شیراز  واستان بوشهر دواستانی که مواجه با خشکسالی وکم بارانی بوده است .
بعلاوه  در شهر تاپیاد در استان خراسان جنوبی سیل  یک شهروند را کشت . بدتر اینکه در استان محروم هرمز گان بارندگی و جاری شدن سیل بنا بر گزارش   سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان  شمار کشته های سیل و طوفان اخیر در هرمزگان به 15 نفر رسید و .200 واحد شهری و 140 واحد روستایی در اثر سیل اخیر آسیب دیده اند.

چون بنابر گزارش تابناک هرمزگان، دالمن سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گزارش داد : سیل و طوفان اخیر در استان هرمزگان موجب شد که متاسفانه 15 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست بدهند و بیش از 200 واحد شهری و 140 واحد روستایی در استان آسیب جدی ببینند.همچنین  حدود 30 میلیارد تومان آسیب به راه های استان و 50 میلیارد تومان به شبکه کابل در شهرها و روستاها وارد آورد و در مجموع سیل موجب شد که زیر ساخت های هرمزگان 142 میلیارد تومان آسیب ببینند.
آخرین وضعیت آسیب های وارد شده در اثر 3 روز باران در استان هرمزگان در حال جمع بندی است .دالمن اضافه کرد: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده ایم که تخفیف مناسبی در ضمینه مدیریت بحران به استان انجام دهند تا بتوانیم هرچه سریع تر مشکلات را مهار کنیم. البته سخنگوی دولت برای بازدید سیل به هرمزگان سفر کرد.
بهرحال آنچه برای دست اندرکاران رژیم وارونه ی ولایت فقیه مهم است چگونه پیش بردن سیاست  دشمنی و نفوذ و دفاع از برنامه هسته ای و  مخالفت با برجام با بهانه مبارزه با دشمنی و نفوذ، اعمال سیاست سرکوب  اجتماعی و سانسور مطبوعاتی همراه باسیاست مداخله گری درامور داخلی سوریه و عراق و لبنان ویمن و بحرین و افغانستان و فلسطین می باشد و مهم نیست  اقتصاد کشور بحرانی ودر حال رکود است . یااینکه چگونه بارندگی ها موجب سیلاب های مخرب ومهلک و جانباختگان شهروندان می شود. بدتر اینکه خبری از امداد وخبررسانی نیست .
وقتی اصل دفاع و پیگیری از سیاست جنگ افروزی و صدور تروریسم و بحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امورد اخلی  درکشورهای منطقه وهمسایه همچون عراق وسوریه ویمن وبحرین باشد .همچنین مکمل آن برگزاری همایش ورزمایش مانورهای نظامی وانتظامی وشبه نظامی و آزمایش های موشکی وتقویت ارگان های سرکوبگر باشد. مشخص است که بی برنامگی وعدم مدیریت موجب ناهمآهنگی آشکار تناقض آمیز می شود . چون مدام گزارش شده است که در استان های فارس و بوشهر خشکسالی بوده است . اکنون گزارش از جاری شدن سیل  همراه  با خسارات مالی  در شیراز شده است.
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
(تصاویر) رودخانه شیراز جاری شد
فراروبارش باران در روز گذشته باعث شد که دوباره رودخانه خشک در شیراز جاری شود.به گزارش فرارو، رودخانه خشک در شیراز یک رودخانه فصلی است که اغلب در زمستان ها و ایام بارندگی جاری می شود. از روز گذشته با بارش باران در شیراز که هم‌چنان ادامه دارد سیلاب در رودخانه خشک این کلان‌شهر جاری شده است.در همین حال مدیرکل بحران استانداری فارس روز گذشته اعلام کرد، بارش باران باعث ایجاد مشکل و ورود آب به خانه های ۲۱۰ خانواده این دو منطقه از شیراز شدهاست. همچنین کنار گذرهای همجوار رودخانه خشک نیز بسته شده است تا تردد از این مسیر صورت نگیرد.رودخانه خشک که شیراز را به دو نیم تقسیم می کند در پایین دست وارد تالاب مهارلو می شود. عکس های الهه پورحسین عکاس باشگاه خبرنگاران، رضا قادری عکاس ایرنا و امین فائضی عکاس فراس از شیراز را در زیر می بینید.

15 کشته در سیل اخیر هرمزگان
سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شمار کشته های سیل و طوفان اخیر در هرمزگان به 15 نفر رسید.200 واحد شهری و 140 واحد روستایی در اثر سیل اخیر آسیب دیدند.
به گزارش تابناک هرمزگان، دالمن سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان گفت: سیل و طوفان اخیر در استان هرمزگان موجب شد که متاسفانه 15 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داده و بیش از 200 واحد شهری و 140 واحد روستایی در استان آسیب جدی ببینند.
وی گفت: حدود 30 میلیارد تومان آسیب به راههای استان و 50 میلیارد تومان به شبکه کابل در شهرها و روستاها وارد آورد و در مجموع سیل موجب شد که زیر ساخت های هرمزگان 142 میلیارد تومان آسیب ببینند.
وی افزود: آخرین وضعیت آسیب های وارد شده در اثر 3 روز باران در استان هرمزگان در حال جمع بندی است و به زودی به طور کامل اعلام می شود.
دالمن اضافه کرد: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرده ایم که تخفیف مناسبی در ضمینه مدیریت بحران به استان انجام دهند تا بتوانیم هرچه سریع تر مشکلات را مهار کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از 18 آبان تا ساعت 8 صبح امروز گفت: امدادگران جمعیت در این مدت به ۳ هزار و ۶۰۰ تن امدادرسانی کرده و 170 نفر را نیز اسکان اضطراری دادند.به گزارش روابط عمومی هلال احمر، حسین درویشی در خصوص عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از 18 آبان ماه تا ساعت 8 صبح امروز (پنجشنبه) گفت: در این مدت 10 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، قزوین، کرمان، هرمزگان و یزد در 57 شهرستان و همچنین در جزیره کیش متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند.او افزود: علاوه بر 57 شهرستان مذکور، 133 شهر، روستا و منطقه نیز بر اثر این سیل و آبگرفتگی آسیب دیده‌اند.معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: تا ساعت 8 صبح امروز به 3600 نفر از هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است و 170 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند؛ علاوه بر آن 7 تن به مناطق امن انتقال داده شده و 4 نفر نیز در سیل شهرستان تایباد مفقود شده‌اند.به گفته او، به وسیله دستگاه های موتورپمپ و لجن کش از 200 واحد مسکونی تخلیه آب انجام شد.درویشی همچنین با بیان اینکه در جریان این سیل و آبگرفتگی به 21 مصدوم امدادرسانی شده است، افزود: 14 نفر درمان سرپایی شده و 7 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
بارش باران و جاری شدن سیل در شهرستان مرزی تایباد که روز گذشته منجر به مفقود شدن یک خودروی سواری و سرنشین آن شد پس از ۱۲ ساعت جستجو توسط نیروهای امدادی پیدا شدبه گزارش مهر، روز گذشته یک دستگاه خودروی ۴۰۵ سواری پژو به دلیل شدت سیل در آب غوطه ور و ناپدید شد که تلاش امدادگران در روز گذشته برای یافتن این خودرو و سرنشینان احتمالی حادثه دیده بی نتیجه ماندگفتنی است تلاش نیروهای امدادی پس از ۱۲ ساعت در نهایت به ثمر نشست و امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به کشف جسد تنها سرنشین این خودرو شدند.
 
سیل یک کشته بر جای گذاشت  رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد در همین رابطه گفت: سرنشین ماشین پژو ۴۰۵ که در اثر سیل پنجشنبه شب در مسیر آب مفقود شده بود با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر تایباد پیدا شدغلامرضا صیادی در گفتگو با مهر گفت: امدادگران جمعیت هلا احمر شهرستان تایباد پس از دوازه ساعت تلاش مستمر تنها سرنشین این خودرو را در فاصله ۲۰ کیلومتری از حادثه در نزدیکی روستای فیض آباد پیدا کردندوی گفت: پس از اطلاع خانواده و شناسایی چهره این جسد تحویل پزشک قانونی و سردخانه بیمارستان شد تا مراحل اداری آن جهت دفن طی شودرییس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد افزود  جان باخته این حادثه «قربان شادمان» با ۳۲ سال سن از روستای «ارخود» شهرستان باخرز است که به گفته خانواده برای فروش گل زعفران به شهرستان تایباد عزیمت کرده بود که در مسیر برگشت دچار حادثه شدغلامرضا صیادی افزود: در سیل پنج شنبه شب گذشته متاسفانه خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و راه های روستایی وارد شد.  وی افزود: بسیاری از منازل روستاهای شهرستان تایباد دچار آبگرفتگی شدند  که با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر و با دستگاه لجن کش تخلیه آبگرفتگی منازل انجام شد.

No comments:

Post a Comment