Saturday 14 November 2015

تصاویر رونمایی از دستگاه اخذ رای‌ انتخابات اسفند، سود وزیان لغو سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه

تصاویر رونمایی از دستگاه اخذ رای‌ انتخابات اسفند، سود وزیان لغو سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه   24  آبان-88
پس از اینکه مذاکره هسته ای منتهی به پذیرش توافق شد . روحانی و دولت وی  به خصوص جواد ظریف وزیر امور خارجه بسیج شدند تا  مقامات اروپایی  همراه با هیأت های بارزگانی و تجاری و اقتصادی را به ایران دعوت کنند تاقرارداد های اقتصادی وبازرگانی وتجاری  امضاشود . حتی برخی از مقامات اروپایی با ظریف مصاحبه  مطبوعاتی داشتند یا به اصفهان سفر کردند.
چون هدف  تلاش برای اجرایی کردن برجام و بستر سازی لغو تحریم ها و عبور از بحران و رکود اقتصادی وخنثی کردن مخالفت سازمان یافته دلواپسان  نگران هسته ای بود .
از سوی دیگر هدف مهمتر پس از برجام پیش مقدمه آماده سازی تبلیغات برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع وخبرگان بوده است. بنابراین  مقدمه سفر اقتصادی روحانی  به ایتالیا و فرانسه  تدارک دیده شد .
اما چندروز قبل از اینکه  سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه انجام گیرد  و پس از اینکه  ظریف درکنار جان کری درنشست بحران سوریه حضور یافت. ناگهان خامنه ای یک روز قبل از سالگرد اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 درتهران در دیداری که با دانش آموزان داشت  دشمنی ونفوذ را کشف  کرد تا تبدیل به بهانه ای  مشابه  فتنه آمریکایی  88  علیه ی  ظریف و دولت ائتلافی و روحانی و رفسنجانی شود .
دراین رابطه از سوی اطلاعات و امنیت پاسداران 5 روزنامه نگار و فعال سیاسی حامی روحانی و رفسنجانی و دولت ائتلافی یازدهم  بازداشت شدند . درا دامه  روحانی واکنش تند انتقادی در مورد این بازداشت ها نشان داد . متقابلاً خامنه ای در یک دیدار با پژوهشگران دانشگاهی ضمن دفاع از برنامه هسته ای و موشکی سپاه دشمنی ونفوذی را به فتنه 88 وبی بصیرت وصل کرد .
تاهمینکه روحانی درتدارک  عازم سفر به ایتالیا وپاریس بود  عملیات انتحاری  ضدبشری داعش در جنوب بیروت انجام گرفت .  همینطور سفر روحانی  به مازندران لغو شد . چون روحانی گویا نگران بود قبل از سفر به ایتالیا وفرانسه ممکن است از سوی دلواپسان نگران هسته ای در این سفر دست به ا غتشاش و آشوب زده شود.
بالاخره آنچه  دلواپسان نگران هسته ای  حامی خامنه ای وپاسداران  خواهانش بودند و آرزویش را داشتند اتفاق افتاد. چون اقدامات تروریستی انتحاری داعش  که جنایت علیه ی بشریت است در چند مکان پاریس  منجر به کشته  ومجروح شدن صدها نفر ازشهروندان فرانسوی  شد و سفر روحانی  به ایتالیا و پاریس لغو گردید. ضمن محکوم کردن شدید این جنایت علیه ی بشریت و تسلیت وهمدردی با بازماندگان این جنایت . باید گفت  این عملیات انتحاری داعش درپاریس،  فقط یک امداد غیبی به نفع  باندهای  دلواپسان نگران هسته  ای  خامنه ای وپاسداران بوده است . شایدهم دست های پشت پرده درکار بود تا سفر روحانی به پاریس لغوگردد.
برای  اینکه  پاسدار اسماعیل کوثری که قبلاً فرمانده سپاه محمددرتهران بوده است و اکنون عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع و جبهه متحد مصباح یزدی است  . "جامعه خبری تحلیلی  الف"  ازاین پاسدار اسماعیل کوثری  نقل کرده که پیرامون اقدامات تروریستی  پاریس  این پاسدار مدعی شده است: اگر فرانسه نمی تواند امنیت مردم فرانسه را در مقابل داعش تأمین کند این کاررا به مستشاران رژیم وارونه ولایت فقیه بسپارد .
درست شبیه تجربه آزمون شده مستشاری پاسداران به خصوص پاسدار تروریست قاسم سلیمانی در عراق وسوریه و یمن وحتی لبنان که شاهد بودیم چگونه مقابل عملیات انتحاری داعش  که در جنوب لبنان انجام گرفت پاسداران دردفاع از هم پیمان خود تأمین  امنیت مستشاری کردند؟
 بهرحال همانگونه که اشاره شد هدف از سفر اقتصادی روحانی به ایتالیا و فرانسه  گذشته از پیگیری اهداف  اقتصادی هدف تقویت تبلیغات انتخابات اسفند ماه بوده است که با لغو وتعویق این دو سفر علیه ی روحانی و  رفسنجانی ودولت ائتلافی  یازدهم ، به نفع خامنه ای وپاسداران  و باندهای دلواپسان هسته ای تمام شده است .
اما وزیرکشور دولت روحانی برای  اینکه بهره برداری های تبلیغاتی باندهای دلواپسان هسته ای و برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع و خبرگان در اسفند را خنثی کند به خصوص که موج تهاجمات گسترده مطبوعاتی و رسانه های خبری علیه ی رفسنجانی واعضای خانواده اش افزایش چشم گیری یافته است .
چون هدف آماده سازی رد صلاحیت نامزدی خبرگان رفسنجانی و  عدم تأییدصلاحیت دخترش فاطمه رفسنجانی همراه بانامزدان حامی دولت ائتلافی یازدهم ازسوی شورای نگهبان  آلت دست خامنه ای هست .
در این رابطه  گزارش شده است  با حضور عبدالرحمن فضلی  وزیر کشور دولت روحانی  در وزارت کشور و حاشیه نمایشگاه عکس دوره‌های پیشین انتخابات کشور، صندوق‌های شفاف رای و دستگاه اخذ رای الکترونیکی رونمایی شد.
برای اینکه وزارت کشور درصدد است تا انتخابات مجلس  ارتجاع دولت یازدهم و خبرگان رهبری را در 9 کلان‌شهر به شکل تمام الکترونیکی برگزار کند. به همین منظور وزارت کشور چندین جلسه با کارشناسان شورای نگهبان برای تایید روند انتخابات الکترونیکی داشته است.
در ادامه گزارش افزوده شده تا این لحظه شورای نگهبان دست نشانده خامنه ای سخت‌افزار این انتخابات یعنی دستگاه اخذ رای الکترونیکی و صندوق‌های رای را تایید کرده است، اما هنوز نرم‌افزار این انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسیده است. برای تایید این نرم‌افزار، کارشناسان وزارت کشور با کارشناسان شورای نگهبان آلت دست در حال رایزنی هستند. اگر این نرم‌افزار نیز به تایید شورای نگهبان آلت دست برسد، انتخابات در تهران، کرج، قم، ‌کرمانشاه، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
بعلاوه وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که صندوق‌های تهیه شده برای انتخابات بسیار شفاف بوده به گونه‌ای که رأی افراد در آن دیده می‌شود، گفت: این نظر درست نیست و رأی مردم در این صندوق‌ها دیده نمی‌شود.عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات گذشته تمامی مراحل انتخابات به جز مرحله اخذ و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، اظهار کرد: بنا داریم در 9 کلانشهر مرحله اخذ و شمارش آراء را نیز به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
بهرصورت سئوال است  چگونه است ارتش سایبری سپاه و بسیج قادرند درآمریکا واروپا دست به اقدامات هکری گسترده ومهم بزنندو نیروی انتظامی چپ و راست فعالان فضای مجازی را بازداشت کنند. ولی درداخل کشور وزارت کشور و شورای نگهبان آلت دست خامنه ای عاجز وناتوان هستند تا  برگزاری انتخابات از طریق سیستم الکترونیکی امکان پذیر  شود  و  به جز  9 کلانشهر در سایر شهرهای کشور هنوز شمارش  آرا با دست انجام می گیرد؟
 اگر همچون گذشته  هدف شمارش آرا بادست  تقلبات گسترده در آرا نیست، پس چیست؟ به ویژه اینکه تقلبات گسترده دردو انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم سوم تیر 84 و دوره ی دهم 22 خرداد 88 از یاد نرفته است که چگونه موجب واکنش اعتراضی ضد حکومتی معترضان نسبت  به تقلبات 22 خرداد 88 شد و این تظاهرات خیابانی برای 8 ماه ادامه یافت تا که با سرکوب خونین ومرگبار ارگان های سرکوبگر مهار  گردیذ وبرای توجیه سرکوبگری وحشیانه اتهام  فتنه آمریکایی به معترضان زده شد . همچنین  چاشنی بی بصیرت به رهبران فتنه گران آمریکایی همچون رفسنجانی به فتنه آمریکایی پیوند زده شد وکروبی وموسوی هم باهمین اتهام در خصرنگهداشته شدند.  
(تصاویر) دستگاه رای‌گیری انتخابات مجلس
(تصاویر) دستگاه رای‌گیری انتخابات مجلس
(تصاویر) دستگاه رای‌گیری انتخابات مجلس
(تصاویر) دستگاه رای‌گیری انتخابات مجلس
(تصاویر) دستگاه رای‌گیری انتخابات مجلس 
فراروصبح امروز در وزارت کشور و در حاشیه نمایشگاه عکس دوره‌های پیشین انتخابات کشور، صندوق‌های شفاف رای و دستگاه اخذ رای الکترونیکی رونمایی شد. به گزارش فرارو، وزارت کشور درصدد است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در 9 کلان‌شهر به شکل تمام الکترونیکی برگزار کند. به همین منظور وزارت کشور چندین جلسه با کارشناسان شورای نگهبان برای تایید روند انتخابات الکترونیکی داشته است.
 تا این لحظه شورای نگهبان سخت‌افزار این انتخابات یعنی دستگاه اخذ رای الکترونیکی و صندوق‌های رای را تایید کرده است، اما هنوز نرم‌افزار این انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسیده است. برای تایید این نرم‌افزار، کارشناسان وزارت کشور با کارشناسان شورای نگهبان در حال رایزنی هستند. اگر این نرم‌افزار نیز به تایید شورای نگهبان برسد، انتخابات در تهران، کرج، قم، ‌کرمانشاه، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. در این مراسم همچنین صندوق رای انتخابات اسفند 94 نیز رونمایی شد. عکس‌های مقداد مددی عکاس تسنیم از دستگاه الکترونیکی و صندوق های جدید اخذ رای را در زیر می بینید.
وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که صندوق‌های تهیه شده برای انتخابات بسیار شفاف بوده به گونه‌ای که رأی افراد در آن دیده می‌شود، گفت: این نظر درست نیست و رأی مردم در این صندوق‌ها دیده نمی‌شود.عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات گذشته تمامی مراحل انتخابات به جز مرحله اخذ و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام می‌شد، اظهار کرد: بنا داریم در 9 کلانشهر مرحله اخذ و شمارش آراء را نیز به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.وی در ادامه افزود: به همین منظور ما با هماهنگی با شورای نگهبان، سخت‌افزار این انتخابات از جمله صندوق‌های اخذ رأی و تعرفه‌ها را تهیه کرده و اکنون در مرحله دوم که مرحله نرم‌افزار هستیم قرار داریم و کارشناسان ما در وزارت کشور و کارشناسان شورای نگهبان با هماهنگی با هم در حال تهیه این نرم‌افزار هستند.وزیر کشور در پایان افزود: امیدواریم سایر امور نیز با هماهنگی پیش رود تا بتوانیم این انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.قای وزیر سخت مراقب باشید

No comments:

Post a Comment