Wednesday 11 November 2015

تلاش تبلیغاتی برای حذف رفسنجانی از نامزدی انتخابات خبرگان

 تلاش تبلیغاتی برای حذف رفسنجانی از نامزدی انتخابات خبرگان 21 آبان-94  
 از اهواز خبر می‌رسدکه:
در انتخابات خبرگان ممکن است نام رفسنجانی در فهرست حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نباشد
قابل فهم بود دادگاهی و محاکمه و محکوم کردن به 10 سال حبس مهدی رفسنجانی  پیش مقدمه  اقدامات دیگریست . زیرا هدف گرفتن انتقام شکست انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد 92 نامزدان مدعی اصول گرا مقابل حسن روحانی بود . به خصوص  اینکه نامزدی ریاست جمهوری رفسنجانی در این انتخابات رد صلاحیت شده بود . بنابراین رفسنجانی کمک کرد تاحسن روحانی رئیس جمهور شود .
سپس مذاکره هسته ای موضوع اصلی دولت ا ئتلافی حسن روحانی شد  و رفسنجانی هم به شدت از این مذاکره حمایت کرد تا درنهایت منجر به تصویب ّبرجام در مجلس ارتجاع شد وخامنه ای هم جام زهر هسته ای بردست مجبور به تأیید مشروط برجام شد.
پس از آن  برشدت انتقادات مخالفت  دلواپسان هسته ای از دولت و روحانی و رفسنجانی افزوده شد. به خصوص اینکه رفسنجانی اعلام کرده بود که درانتخابات خبرگان اسفند شرکت می کند.
بهرحال دو مقوله ی تصویب برجام و انتخابات مجلس دهم ارتجاع و خبرگان در اسفند موجب شده  تا سمت و سوی مخالفت با روحانی و دولت یازدهم و اجرایی کردن برجام مکمل   جنگ قدرت و ثروت میان رفسنجانی – خامنه ای شود. طوریکه روندآن انگونه تند وتیز  شده است که ترکش این نزاع یا اختلاف ورقابت رفسنجانی – خامنه ای  به روحانی و دولت یازدهم وی اصابت کرده  است.
نمونه رودرویی آشکار  روحانی با شیخ محمدصادق لاری جانی که رئیس انتصابی دستگاه فاسد قضاییه است. زیرا که روحانی دستگاه فاسد قضاییه را به نمک گندیده تشبیه کرده است و آخوندشیخ صادق لاری جانی  که آلت دست خامنه ای و سپاه می باشد به دستور اینان  دولت روحانی را فاسد خطاب نموده است .
 بهرحال  اکنون بیشتر مشخص شده است که اطلاعات و امنیت پاسداران  زخمی شده از برجام خیلی برنامه ریزی شده  اقدام به اجرای طرح هایش  می کند.
زیرا باطرح  تدارک دیده شده  قبلی دست به بازداشت 5 روزنامه نگار وفعال سیاسی زد که جزو حامیان رفسنجانی و دولت روحانی  بودند . چون  متهم به نفوذی دشمن در مطبوعات شدند. فراموش نشود کُد دشمنی و نفوذ خامنه ای یا نفوذ دشمن " همزاد کُد " فتنه آمریکایی " است که درمورد معترضان ومخالفان ومنتقدان کودتای تقلباتی  22خرداد 88 بکار برده می شود . البته در موردرفسنجانی برچسب بی بصیرت هم  چاشنی فتنه آمریکایی شده است .
بدون شک بازداشت 5 روزنامه نگار وفعال سیاسی   ربط به  مخالفت جدی  پاسداران با برجام و اجرایی کردنش از سوی دولت دارد .
از سوی دیگر تلاش برای امنیتی کردن فضای خبررسانی  مطبوعاتی و تنگ تر کردن فضای خفقان اجتماعی است .چون هدف  این حرکت یک  اقدامی پیشگیرانه است که مربوط به  زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع و خبرگان رهبری می شود .
بنابراین نیاز است تا فضایی ساخته شود تا به آسانی به توان مطبوعات وابسته به رفسنجانی ودولت روحانی را به شدت کنترل و دچار خود سانسوری نمود تا قادر به دفاع از برجام و تبلیغات انتخاباتی نشوند .
از طرف دیگر  هدف این است تا شرایط برای شورای نگهبان دست نشانده خامنه ای فراهم گردد تا دست به حذف  و رد صلاحیت فله ای  نامزدان  دواطلب مجلس دوره ی دهم مجلس ارتجاع حامی رفسنجانی و روحانی و دولت ائتلافی یازدهم بزند .
به خصوص اینکه  از سوی روزنامه جمهوری گزارش خبری  بازتاب داده شده  که می گوید : برای اولین بار، در انتخابات خبرگان آینده ممکن است نام ایشان در فهرست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نباشد.  چون بعضی از اعضاء جامعه مدرسین تلاش می‌کنند نام  رفسنجانی در فهرست این جامعه نباشد. درادامه افزوده شده  با اینکه هنوز رای‌گیری رسمی در این زمینه صورت نگرفته این افراد، رأی منفی خود درباره ایشان را تبلیغ می‌کنند
 بااین حساب اکنون فاش شده است  که خامنه ای و پاسداران و مصباح یزدی و حامیان شان  تلاش کنند  با استفاده از تجربه ی  زمان نامزدی  انتخابات  ریاست جمهوری  دوره ی یازدهم  که نامزدی  رفسنجانی  از سوی شورای نگهبان آلت دست رد صلاحیت شد .  سناریوی  مشابه  هم برای  حذف داوطلبان نامزدان مجلس  دهم ارتجاع حامی رفسنجانی و روحانی ودولت ائتلافی و هم  بستر سازی برای رد صلاحیت نامزدی  انتخابات خبرگان رفسنجانی  آماده و تکرار گردد . برای همین جرقه اش در محافلی  در اهواز زده شده است .
همچنین  در خبری دیگر ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی  گزارش شده که از اهواز خبر می‌رسد علیرغم  اینکه   سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت  از سوی خامنه ای اعلام شد، ولی  تعدادی از مجالس روضه‌های خانگی وابسته به جناح خاص که باید باندهای حامی خامنه ای وپاسداران باشند بخصوص در مجالس خانم‌ها در اهواز و برخی شهرهای  استان خوزستان تبدیل به محلی برای مطرح کردن مسائل جناحی و مخالفت با توافق هسته‌ای (برجام) و دولت‌ و اهانت به برخی شخصیت‌های برجسته نظام  شده است که باید  یکی از این شخصیت های برجسته نظام  رفسنجانی باشد  که به وی تهاجم وعلیه اش تبلیغ منفی می شود .
همچنین درادامه خبر افزوده شده در برخی موارد این مجالس  حسینی تبدیل به مجلس جدل و نزاع لفظی و اختلاف بین مستمعین و مبلغین می‌شود.
بهرحال مگر براساس تجربه 37 ساله ی دین ابزار قدرت و ثروت و وسیله جنگ افروزی و سرکوب و سانسور و زندان واعدام و نقض مستمر حقوق بشر شده است .انتظاری غیر ازاین می توان داشت؟ به ویژه اینکه برجام موجب شقه کردن باندها وجناح ها وصف آرایی و لشکرکشی خصمانه شان  مقابل همدیگر شده است و رقابت انتخاباتی مجلس دهم ارتجاع و  خبرگان این جنگ قدرت و ثروت جناح وباندها را خیلی تند و علنی ترکرده است .
جهت اطلاع
با اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هر چهار دوره گذشته انتخابات از ارکان فهرست انتخاباتی جوامع روحانیتی بوده است، اما براساس اطلاعاتی که یک منبع نزدیک به این تشکل در اختیار خبرنگار «پایش» گذاشته، برای اولین بار، در انتخابات خبرگان آینده ممکن است نام ایشان در فهرست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نباشد. بعضی از اعضاء جامعه مدرسین تلاش می‌کنند نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فهرست این جامعه نباشد و با اینکه هنوز رای‌گیری رسمی در این زمینه صورت نگرفته این افراد، رای منفی خود درباره ایشان را تبلیغ می‌کنند درحالی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ارکان انقلاب است و نه تنها نیازی به وجود نام خود در فهرست جامعه مدرسین ندارد بلکه این قبیل تشکل‌ها به نام ایشان نیاز دارند.

از اهواز خبر می‌رسد علیرغم اعلام سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت توسط رهبر انقلاب، متاسفانه تعدادی از مجالس روضه‌های خانگی وابسته به جناح خاص بخصوص مجالس خانم‌ها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان تبدیل به محلی برای مطرح کردن مسائل جناحی و مخالفت با توافق هسته‌ای (برجام) و دولت‌ و اهانت به برخی شخصیت‌های برجسته نظام شده است. متاسفانه در برخی موارد این مجالس مقدس حسینی به مجلس جدل و نزاع لفظی و اختلاف بین مستمعین و مبلغین تبدیل می‌شود.

No comments:

Post a Comment