Friday 25 September 2015

تصاویر رفسنجانی وخانواده برمزارپدرش درقم و موضع رفسنجانی مقابل تراژدی منا

تصاویر رفسنجانی وخانواده برمزارپدرش درقم و موضع رفسنجانی مقابل تراژدی منا 4 مهر- 94
همزمان با عید قربان و سفر روحانی به نیویورک رفسنجانی ترجیح داد تا همراه با همسر و دو فرزندش فاطمه ومحسن راهی قم شود تا ابتدا در حرم حضرت معصومه حضور یابند . سپس رفسنجانی به اتفاق همراهانش  به  قبرستان نو رفت و بر مزار پدر خود حاضر شد. 
البته عید قربان امسال در منا در مکه تراژدی انسانی به وقوع پیوست  که ضمن عرض تسلیت وهمدردی به خانواده های حجاچ داغدار  گزارش شده تا کنون موجب  مرگ 2 هزار حجاج و مجروحین زیاد شده است.
ناگفته نماند که تراژدی منا  موجب بهانه ای برای رژیم وارونه ی ولایت فقیه و دستگاه تبلیغاتی اش شده است. آنگونه که از خامنه ای گرفته تا روحانی  و مجلس ارتجاع و کابینه ی دولت و امام جمعه ها وپاسداران وبسیج و خلاصه همه نهادها وخبرگزاری ها واکنش نشان داده اند وبا مواضع کم وبیش مشترک  عربستان را مسئول این تراژدی  دانسته اند.
فراموش نشود که باندهای حامی خامنه ای و پاسداران زیر چتر محکوم کردن عربستان  ودلسوزی برای حجاج کشته شدگات اهداف مهمتری دنبال می کنند. چون این تراژدی همزمانی با سفر روحانی به نیویورک و حضوردراجلاس مجمع عمومی سالانه سازمان ملل دارد .از سوی دیگر ربط به توافق هسته ای و مخالفت باآن دارد که تلاش می شود با آنتنی کردن تراژدی منا وهرچه بیشتر دامن زدن به آن،  دو موضوع حضور روخانی در سازمان ملل و داستان توافق هسته ای نه خبرروز نباشند که به حاشیه برده شوند.
از طرف دیگر تعداد کشته ها ومجروحان ومفقودان حجاج ایرانی بالاست که دلیل آن توضیح داده نشده است . طوریکه  سایت خبری  پیک ایران گزارش داده برخی گزارش‌ها از مرگ تعدادی از فرماندهان سابق و فعلی سپاه پاسداران در این حادثه حکایت دارد که مقام‌های جمهوری اسلامی حاضر نشده‌اند این گزارش‌ها را تائید یا تکذیب کنند.
البته خامنه ای هرسال با دیداری که با سرپرستان حجاج ایرانی قبل از مراسم حج دارد ازموضع رهبر ام القرای جهان اسلام وچاشنی  ضدآمریکایی و اسراییلی وحتی ضدعربستانی دارذ تأکید بر اجرای  تظاهرات اصل برائت از مشرکین می کند.
همچنین یک مقام عربستانی در گفتگویی که با مجری  شبکه فارسی بی بی سی در این مورد داشت . گفت رژیم وارونه ی ولایت فقیه مسئول تراژدی منا  می باشد .چون گفت حجاج ایرانی در مسیر راه تجمع کردند و شعار یاحسین .... سردادند .همین تجمع اینان بود که موجب ازدحام جمعیت و وقوع حادثه ی بعدی شد.
بهرحال رفسنجانی قبلاً رابطه خوبی با عربستان داشت . طوریکه سال گذشته چند بار گزارش شد که رفسنجانی دعوت به سفر عربستان شده است .ولی با جوسازی های ضد عربستانی که باندهای حامی خامنه ای و پاسداران کردند. زیرا مخالفت با سفررفسنجانی به عربستان هم ربط به اختلاف خامنه ای با رفسنجانی داشت . به ویژه که رفسنجانی از روحانی و دولت وی وتوافق هسته ای حمایت می کند. همینطور مرتبط به جنگ حوثی های یمنی ومداخله تهاجم هوایی عربستان و ائتلاف کشورهای عربی بود. بنابراین منجر شد تا رفسنجانی به عربستان سفر نکند.
بهرحال موارد دیگر اختلاف رژیم و ارونه ی ولایت فقیه با عربستان مربوط به سیاست  دوگانه و متضاد دو کشور در کشورهای عراق وسوریه و لبنان و بحرین و حتی فلسطین است .باید منتظر ماند تابا بررسی های پیگیرانه یب یشتری که پیرامون این تراژدی می شود اطلاعات بیشتری کسب  می شود تا مشخص شود  دلیل آن چه بوده است؟
(تصویر) هاشمی بر مزار پدر
(تصویر) هاشمی بر مزار پدر
(تصویر) هاشمی بر مزار پدر
(تصویر) هاشمی بر مزار پدر
(تصویر) هاشمی بر مزار پدر
فرارورئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر خود به قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه بر سر مزار پدرش مرحوم حاج ميرزا علي هاشمي رفسنجانی حاضر شدهاشمی رفسنجانی پس از زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت و قرائت فاتحه بر قبور مراجع فقید تقلید و علمای اعلام در حرم مطهر، بر سر مزار والدین خود در حرم و قبرستان قدیمی قم حاضر شد و با قرائت قرآن و فاتحه نسبت به آنان ادای احترام کرد. عکس های محمد کاظم پور در این رابطه را می بینید.
آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با عید سعید قربان؛ حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم را زیارت کرد.به گزارش ایلنا؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (1 مهرماه) همزمان با عید سعید قربان به قم سفر کرد. او در این سفر کوتاه حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به قبرستان نو رفت و بر مزار پدر خود حاضر شد.در این سفر هاشمی رفسنجانی را همسر وی عفت مرعشی و دو نفر از فرزندان وی فاطمه و محسن هاشمی همراهی می‌کنند.
در پی فاجعه مصیبت‌بار منا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیامی صادر کرد.
به گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:
تکرار مصیبت جانگدازحج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته ومجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت الله الحرام،بویژه هم میهنان عزیزمان ،دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام؛ آنهم قبل از اتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیر و سوءمدیریت مسئولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی شود و در قبال آن مسوولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.
اینجانب با نهایت تاسف و تاثر؛ ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان؛ مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند؛ صمیمانه تسلیت می گویم و برای مجروحان و مصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت و بهبودی کامل دارم.انتظار میرود مسوولان ذیربط در دولت وهمه سازمانها وارگان‌های درمانی،امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت ،اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه وکاهش آلام داغ‌دیدگان ومجروحان به عمل آورند.
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام



No comments:

Post a Comment