Monday 7 September 2015

هاشمی: 70درصد معتادان تهران شهرستانی‌اند

چند گزیده خبر پیرامون آمارمعتادان درحال رشد وکشف مواد مخدر +(تصاویر) 18 شهریور -94
تازگی هاشمی استاندار تهران  گفته است آمار معتادان تهران 10تا15 هزارنفرند که 70% شان شهرستانی اند . در صورتیکه شریفی  رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفته است: با توجه به ارزان  ودر دسترس بودن مواد مخدر سن اعتیاد به کمترین حد خود رسیده است که این امر موجب خطر نابسامانی وضعیت هشدار در مدارس و خانواده‌ها شده است. همچنین وی تآکید کرده یکی از مشکلاتی که برای معتادین و خانواده آن‌ها وجود دارد بیکاری است. از سوی دیگر علی ربیعی وزیرکاروتعاون دولت روحانی هم اقرار کرده است که بیکاری در حال افزایش است . همینطور شهیندخت ملاوردی معاونت روحانی در امور زنان وخانواده ها هم اخیراً اذعان نمود که سن اعتیاددختران به 13 سال رسیده است.
درمقابل زهره طبیب زاده که عضومجلس ارتجاع و جبهه ی پایداری مصباح یزدی است واز حامیان احمدی نژاد بوده است. از معاونت روحانی در امور سئوال کرده  است که وی در 2 سال اخیر برای کاهش اعتیاددختران چه کرده است؟ البته وی بدون توجه به عملکرد 36 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین که  نتیجه اش منجر به شرایط کنونی  شده  چنین سئوال انتقادی کرده است تا توپ راتوی زمینه شهندخت ملاوردی انداخته باشد.
  بهرحال نظر ها وارائه  آمار ها وادعاها در رژیم وارونه ی ولایت فقیه از رهبر ولی فقیه گرفته تا سایر دست اندرکاران رژیم ولایت فقیه هردم بیلی وپوچ و غیرواقعی است. چون بر اساس سنگ مفت وگنجشک مفت بوده و اعتبار ندارد . عجیب اینکه تبدیل به یک امر رسمی ورایج دررژیم وارونه ی و لایت فقیه شده است . برای اینکه  در مدت 37 سال  درهمه زمینه ها آمارهای دروغ و وارونه ارائه شده است  .
بطور مثال در تهران 15 میلیونی که نزدیک 20% جمعیت کشور است  ادعا شده که 10 تا15 هزار نفر معتاد وجوددارد که 70% معتادان هم شهرستانی اند! در صورتیکه بارها آمار 20 هزار کارتون خواب  در تهران داده شده است که اکثرشان معتادند. از سوی دیگر اگر استاندار تهران ادعایش صحت دارد . سئوال است که چرا اقدام برای  جمع آوری و درمان این معتادان شناخته و سرشماری شده نشده است؟
درحالیکه در دوران خاتمی ومدعیان صلاح طلبی و قبل از یورش توقیف و بسته شدن بیش از 81 روزنامه ونشریات در یک شب که از سوی سعیدمرتضوی انجام  گرفت . می نوشتند که درکشور 3 میلیون  معتاد وجود دارد که بطوردایم موادمخدر مصرف می کنند و 10% جمعیت کشور  هم بطور تفننی مواد مخدر مصرف می کنند.
ازسوی دیگر درهمان ایام دریک اقدام ضربتی شبانه بیش از 2000 نیروی ویژه به 400  خانه یا آلونک در منطقه خاک سفید تهران یورش بردند وبا تخریب خانه ها با بولدوزر بیش از 2000 هزار نفرزن ومرد وکودک بااتهام قاچاقچاق فروش را دستگیر کردند.
روز بعد رسانه های خبری وابسته به باند رقیب خاتمی و مدعیان اصلاح طلب  باآب وتاب گزارش دادند که مرکز خرید و توزیع وفروش تریاک تهران و 4 استان همجوار تهران کشف و نابود و عاملین توزیع کننده ی تهران بازداشت شدند .
در صورتیکه ایرانیانی که روی برنامه رادیویی آمریکا می آمدند در این مورد می گفتند هدف این طرح ضربتی جمع کردن قاچاقچیان خرده پا و گران کردن تریاک بودت است تا باارزان بودن هروئین معتادان به عنوان جانشین روی به مصرف هروئین بی آورند .چون آن موقع زیاد خبری از موادمخدر صنعتی همچون کراک و شیشه و امثالهم نبود .
باو جود اینکه نزدیک نوروز بود که این طرح ویژه صربتی اجرا گردید .اما درجا حکم اعدام 6 متهم دستگیر شدگان خاک سفید تهران در همان منطقه صادر ودر ملأعام بردار کشیده شدند .در بین شان یک زن بود وبرای عبرت دیگران یا زهرچشم گرفتن اجساد معلق شان چندروز در هوا باقی ماند.
حال چگونه ممکن است با وجود اینکه بحران اقتصادی وجوددارد و تورم وگرانی وفقر وبیکاری  بیداد می کند ودر حال رشد است و سنین مصرف کنندگان مواد مخدر کاهش یافته و به 13 سال رسیده است که شامل حال دختران هم می شود. از سوی دیگر هرروز گزارش خبری از کشف چندتنی مواد مخدر در نقاط مختلف کشور به خصوص در استان محرومان بلوچستان بازتاب داده می شود. بطور نمونه چندمورد ازکشف مواد مخدر در شماره اخیر کیهان حاج حسین شریعتمداری بازتاب داده شده که ضمیمه شده است .
بهرحال سئوال است بااینکه بیش از  36 سال است که  مبارزه ی پیگیر با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین شده است. طوریکه در تهران بزرگ مدام طرح های مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر ومعتادین اجرا می شود وبطور گله ای- فله ای جوانان بسیاری با تحقیر شدن بازداشت می شوند. مهمتر اینکه مقامات دستگاه فاسد قضاییه اقرارمی کنند که درصدبالای محکومان زندانی متهمان موادمخدر هستند .
چگونه می توان باور داشت که درکلانشهر 15 میلیونی و 20 هزارکارتون خواب وحاشیه یا آلونک نشینان بیشماروفراوانی وارزانی موادمخدر 10تا15 هزار معتاد وجودداشته باشد که 70% شان هم شهرستانی اند؟!

از طرف دیگرمگر تازه مگر شهیندخت ملاوردی معاون روحانی در امور خانواده وزنان تازگی اعتراف نکرده است که سن اعتیاد آنهم دختران به 13 سال رسیده است. حال چگونه است که تهران 15 میلیونی تعداد 10 تا 15 هزار معتاددارد؟! تصاویر ضمیمه شده است.
هاشمی: 70درصد معتادان تهران شهرستانی‌اند
استاندار تهران با اشاره به اینکه آمار معتادان استان تهران بین 10 تا 15 هزار نفر است، گفت: 70 درصد این معتادان متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.
سیدحسین هاشمی پس از برگزاری نخستین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: این جلسه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس سازمان بهزستی، معاون اجتماعی شهردار تهران و فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در سطح استان تهران برگزار شد.
وی افزود: در ابتدای دولت یازدهم برای جمع‌آوری معتادان تنها مرکز شفق با ظرفیت 500 تا 550 نفر پذیرش وجود داشت که در همان ابتدای کار به دلیل شرایط بهداشتی بحرانی این مرکز تعطیل شد. با تلاش دولت در این حوزه، امروز سه مرکز ظرفیتی حدود دو هزار نفر برای جمع‌آوری معتادان ایجاد شده است. مرکزی نیز در فشاپویه شهرری با ظرفیت پنج تا شش هزار نفر در فاز اول برای محکومین موادمخدر ایجاد شده که تلاش می‌کنیم بخشی از ظرفیت این مرکز را برای نگهداری معتادین متجاحر مورد استفاده قرار دهیم.
استاندار تهران تاکید کرد: ظرفیت پنج هزار و 900 نفری تا آخر شهریور سال جاری برای نگهداری و درمان سه تا شش ماهه در استان تهران ایجاد خواهد شد؛ البته امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای لازم را صادر کند تا از بروکراسی اداری خارج شویم و سرعت کار برای ساماندهی این آسیب‌ اجتماعی بیش از پیش افزایش یابد.
هاشمی در ادامه تصریح کرد: این جلسه موجب همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های ذیربط خواهد شد و جلسه بعدی نیز با دستور کار ساماندهی تکدی‌گری برگزار می‌شود. تاکنون مشکل ظرفیت نگهداری داشتیم که با استفاده از مراکز جدید این مشکل مرتفع خواهد شد؛ ضمن اینکه با همکاری قوه قضاییه امیدواریم بتوانیم افرادی که از سایر شهرستان‌ها هستند به شهرستان خود بازگردانده شوند تا تعداد معتادان متحجر استان تهران مشخص و خدمات بهتری به آنها ارائه شود.

     جهت اطلاع
* رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفت: با توجه به ارزان بودن و دسترس بودن مواد مخدر سن اعتیاد به کمترین حد خود رسیده که این امر موجب خطر نابسامانی وضعیت هشدار در مدارس و خانواده‌ها است. شریفی افزود: چون مراکز درمان اعتیاد برای بعضی افراد رایگان است، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید از مراجعه کنندگان هزینه دریافت شود تا تاثیر درمان را بیشتر کند. رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که برای معتادین و خانواده آن‌ها وجود دارد بیکاری است، خاطرنشان کرد: افراد باید بعد از دوران طول درمان بتوانند مشغول به کار شوند تا دوباره به دام اعتیاد گرفتار نشوند. حمهوری اسلامی
طبيب زاده: معاونت زنان در ۲ سال اخير براي كاهش اعتياد دختران چه كرده است؟
بدون توجه به عملکرد 36 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین که  نتیجه اش منجر به شرایط کنونی شده است که بنابر اعتراف معاون روحانی در امور زنان که دختران 13 ساله هم معتاد شده اند .ولی اکنون زهره طبیب زاده عضومجلس ارتجاع و جبهه ی پایداری مصباح یزدی و حامی احمدی نژاد یقه معاون روحانی درا مور زنان  را گرفته است که در 2 سال اخیر برای کاهش اعتیاددختران چه کرده است؟
يک نماينده مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اعلام آمارهاي غيررسمي کاهش سن اعتياد دختران از سوي معاون امور زنان رئيس جمهور گفت: اگر از بقيه انتقاد مي کنند بايد پاسخ دهند که چرا در دو سال اخير در اين زمينه اقدامي انجام نداده اند؟
    زهره طبيب زاده نوري با انتقاد از اعلام برخي آمارهاي غيرفراگير، گفت: معاون امور زنان رياست جمهوري بارها در اظهارات خود مطرح کرده است که هنوز آمار درستي درباره کليه مسائل زنان اعم از اعتياد، زنان سرپرست خانوار، و آمارهاي ديگر به تحقيق نداريم، بنابراين معاون امور زنان رئيس جمهور هم اطمينان چنداني به اطلاعاتي که به دستش رسيده است به عنوان يک کار آماري دقيق، ندارد و صرفا گزارش هايي بوده که به آنها رسيده است.

    وي ادامه داد: بنابراين اساسا بيان گزارش هايي که پيامدهاي سياسي و اجتماعي براي کشور دارد در يک تريبون مانند صدا و سيما وقتي متکي به آمار قطعي نباشد به اعتقاد بنده کار پسنديده اي نيست به جهت اينکه اذهان عمومي را نسبت به موضوعي که ممکن است قطعيتي در مورد آن وجود نداشته باشد، نگران مي کند.

    اين نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: ممکن است در سال هاي اخير تعداد ازدواج دختران زير سن قانوني و يا آمار دختراني که در دام اعتياد گرفتار مي شوند، افزايش پيدا کرده باشد اما ازدواج دختران زير سن قانوني معمولامحدود به نقاط دور افتاده و شهرها و روستاهاي بسيار کوچک و با بافت سنتي است و اصلادر شهرهاي بزرگ و کلان شهرها شاهد اين قبيل ازدواج در دختران پايين 13 سال نيستيم.

    طبيب زاده به فارس گفت: هم اکنون آنچه که به عنوان يک نگراني عمده مطرح مي شود افزايش سن دختران مجرد بالاي 30 سال است که به سمت تجرد قطعي حرکت مي کنند. اين آمارها به شدت نگران کننده است و گرنه آن قبيل ازدواج ها استثنائاتي است در مورد خانواده هاي به شدت سنتي و روستايي که در گذشته هم بوده و ممکن است هم اکنون نيز وجود داشته باشد. 

    اين نماينده مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اگر تمام اين آمارها در سال هاي اخير افزايش داشته باشد دال بر زير سوال بردن عملکرد مسئول امور زنان است وقتي بودجه معاونت امور زنان يک باره بيش از دو برابر افزايش پيدا مي کند بايد بيان کنند با توجه به اين افزايش بودجه براي هر دو معضل مطرح شده چه کارهايي انجام داده اند.
    طبيب زاده افزود: افزايش معتادان دختر چيز جديدي نيست. تعداد معتادان به دلايل مختلف در کشور افزايش پيدا کرده است که اين امر طبعا دامن دختران و زنان را هم مي گيرد اگر دغدغه معاون امور زنان اين مسائل بود در بدو ورود مي توانست با وزارت آموزش و پرورش موافقتنامه اي را منعقد کنند که موضوعاتي آموزشي و فرهنگي را در آن لحاظ کنند و از اين طريق به وظيفه خود عمل کنند وقتي اين موضوعات به عنوان يک معضل مطرح مي شود بايد بلافاصله اقدامات انجام شده را نيز مطرح مي کردند.
    وي ادامه داد: معاون رئيس جمهور در زمان اصلاحات هم در امور زنان فعاليت داشت بنابراين نا آشنا با مسائل امور زنان نبوده است و طبعا وقتي خودش را يک فعال سياسي مي داند که در امور زنان کارهاي حقوقي انجام داده است بنابراين با اين مسائل آشنا است و بايد در بدو ورود اولين موافقتنامه اي را که امضا مي کردند براي حل اين معضل باشد نه اينکه در موضع اپوزيسيون حضور پيدا کند و بگويد ما آمار زيادي از زنان کارتن خواب داريم که اگر در سال هاي اخير اين تعداد افزايش پيدا کرده است نقد به سايرين در اين زمينه وجود دارد اما اگر معاون رئيس جمهور در امور زنان از بقيه انتقاد مي کند بايد به اين سوال نير پاسخ دهد که چرا در دو سال اخير در اين زمينه اقدامي انجام نداده است.
    نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: بله در تمام جوامع ناهنجاري وجود دارد و اينکه سن ناهنجاري ها پايين آمده باشد نيز عادي است چون دشمن در حال برنامه ريزي براي اضمحلال فرهنگي در کشور است و مسئولان هم در مقابل عملکرد دشمن خواب هستند و وقتي بيدار مي شوند به عنوان اپوزيسيون نظام عمل مي کنند؛ در اين شرايط طبيعي است که نتيجه اي جز اين حاصل نمي شود.    
كشف 1130 كيلو مواد پيش ساز شيشه و مرفين در زنجان و كرمانشاه
پليس مبارزه با سوداگران مرگ يک هزار و 130 کيلوگرم ماده پيش ساز شيشه و مرفين در زنجان و کرمانشاه کشف کرد.    سرويس شهرستانها - بر اساس اين گزارش، فرمانده انتظامي استان زنجان از کشف 591 کيلوگرم انواع مواد پيش ساز شيشه با همکاري مرکز عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي طي يک عمليات پليسي خبر داد.سرتيپ عليرضا صالحي گفت:بر اساس اعلام مرکز عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر کشور مبني بر حمل مقاديري ماده مخدر شيشه توسط يک دستگاه کاميونت، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر زنجان قرار گرفت.اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: ماموران مبارزه با مواد مخدر، خودروي مذکور را در محور «زنجان - خرمدره» شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه آن را به رانندگي «ن-ر» متوقف کردند.سردار صالحي با اعلام اينکه بر اساس تحقيقات صورت گرفته اين خودرو از تهران به مقصد يکي از استان هاي غربي کشور در حرکت بود، گفت: خودروي توقيفي به پليس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان منتقل و در بازرسي هاي صورت گرفته از آن 591 کيلوگرم مواد شيميايي و پيش ساز شيشه کشف شد.معاون هماهنگ کننده انتظامي استان کرمانشاه هم گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان با کار اطلاعاتي مستمر و پيگيري، يک باند فعال مواد مخدر که در حال انتقال محموله بزرگ مرفين از جنوب شرق کشور به سمت غرب و جنوب غرب کشور بود، را شناسايي کرد.    سرهنگ شاه محمدي افزود: در اين عمليات سه نفر اعضاي باند و يک دستگاه خودرو 206 با دو نفر سرنشين که محموله را اسکورت مي کردند، دستگير و در بازرسي از تريلر توقيفي 540 کيلوگرم مرفين کشف شد؛ بنا به دستور مقام قضايي متهمان و مواد مخدر مکشوفه در اختيار پليس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان قرار گرفت.وي درباره انهدام دومين باند، گفت: طي اقدام عملياتي مشترک ديگري در شب شنبه، پليس مبارزه با مواد مخدر استان با مشارکت پليس مبارزه با مواد مخدر همدان يک باند فعال مواد مخدر که در حال انتقال مواد مخدر از مسير کرمانشاه به همدان بودند، را شناسايي کردند.شاه محمدي تصريح کرد: در اين عمليات، 2 نفر از اعضاي باند دستگير و از جاساز تعبيه شده در داخل يک دستگاه خودرو سنگين 40 کيلوگرم ترياک کشف شد.
755 گرم هروئين در معده مسافر
    يزد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي اردکان گفت: جمعه گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان 2 تن از مسافران اتوبوس «يزد-اصفهان» که 755 گرم هروئين را به صورت 50 بسته کوچک در معده خود جاسازي کرده بودند شناسايي و دستگير کردند.سرهنگ «سيدرضا صادقيان» افزود: قاچاقچيان که هر کدام 335 و 420 گرم هروئين را در 50 بسته کوچک در معده خود به صورت بلع و انباري جاساز کرده بودند قصد عزيمت به اصفهان و انتقال اين مواد را به شهرهاي غربي کشور داشتند.        
    توقيف وانت تويوتا با 760 کيلو ترياک
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي ايرانشهر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتي و شگردهاي خاص پليسي از فعاليت باند قاچاقچيان مسلح مواد مخدر که قصد جابجايي مواد از شهرستان سراوان به ايرانشهر را داشتند، باخبر شدند.سرهنگ جليليان افزود: پس از شناسايي دقيق مسير تردد قاچاقچيان مسلح در محور «خاش - ايرانشهر»، بلافاصله تيم هاي عملياتي پليس به محل مورد نظر اعزام شدند.    وي تصريح کرد: ماموران در محل به يک دستگاه خودرو تويوتا قرمز رنگ مشکوک شده و پس از تعقيب و مراقبت به راننده خودرو دستور ايست دادند ولي راننده توجهي نکرده و قصد فرار داشت.جليليان ادامه داد: ماموران براي متوقف کردن خودرو اقدام به تيراندازي به سمت چرخ هاي خودرو کردند که لاستيک خودرو پنچر شد ولي راننده با استفاده از دودزا و حرکات مارپيچ و سرانجام با خارج شدن از جاده اصلي خودرو را رها کرده و با استفاده از ناهمواري هاي منطقه از محل متواري شد.فرمانده انتظامي ايرانشهر يادآور شد: ماموران در بررسي دقيق خودرو مذکور، 76 بسته 10 کيلويي مواد مخدر از نوع ترياک به وزن 760 کيلوگرم را کشف کردند.


No comments:

Post a Comment