Wednesday 9 September 2015

تصاویر مرگبار محور بجنورد-گلستان؛ جاده مرگ

این گزارش حاوی عکس هاین اراحت کننده است.
 
این گزارش تصویری   دررسانه های خبری رژیم بازتاب داده شده است:
 محور بجنورد به جنگل گلستان كه قطب گردشگری شمال كشور را به خراسان متصل می‌كند؛ با بی توجهی مسئولان راه و شهرسازی همچنان قربانی می‌گيرد.  
طول جاده بجنورد- جنگل گلستان 148 کیلومتر است که قرار بود تا پایان تیرماه امسال 40 کیلومتر از آن چهارخطه شود
عملیات اجرایی این طرح که از سال 1389 آغاز شده به گفته دست اندرکاران، اجرایی هم اکنون حرکت لاک پشتی دارد. این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.
عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن مسیر بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات موسوم به طرح مهرماندگار دولت دهم بود که به علت عدم تامین اعتبار این پروژه نیز همانند 21 پروژه دیگر استان نیمه کاره رها شد. میزان اعتبار برای تکمیل چهار خطه شدن این مسیر دو هزار میلیارد ریال عنوان می‌شود.
براساس گزارش پلیس راه خراسان شمالی، حدود 60 درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در مسیرهای استان مربوط به مسیر دوطرفه بجنورد- جنگل گلستان است که سالانه حدود 20 میلیون مسافر از آن تردد می کنند
آن ها دو طرفه بودن این جاده با توجه به حجم ترافیک زیاد آن را یکی از علت های اصلی سوانح رانندگی می دانند.
حال سئوال است آیا مسئول یاوزیر راه و شهر سازی جزو کابینه ی دولت محسوب می شود یانه؟ وظیفه ی این وزیر در دولت چیست؟
مگر اشاره نشده  که طرح 4خطه شدن مسیر بجنورد- جنگل گلستان  جزو مصوبات طرح مهرماندگار دولت دهم احمدی نژاد است که ادعای عدالت محوری وپاک ترین دولت تاریخ را داشت ؟ البته هم احمدی نژاد و هم دولت های نهم و دهم مورد حمایت کامل خامنه ای رهبر ولی فقیه بود .
همینطور پاسداران و بسیج هم از احمدی نژاد حمایت شدید می کردند.چون پیمانکاران شان قراردادهای سنگین با دولت های نهم و دهم احمدی نژاد بسته بودند.
همچنین احمدی نژاد هم درتور سفرهای استانی اش  از شعار " انرژی هسته ای حق مسلمم است"  دفاع وبرایش تبلیغ می کرد. طوریکه این دفاع منجر به تصویب قطعنامه هایی در شورای امنیت سازمان ملل شد که همراه باتحریم ها بود که موجب بحران اقتصادی درکشور گردید . طوریکه برای برون رفت از بحران های اقتصادی نفس گیر، خامنه ای رهبرولی فقیه را مجبور ساخت با سرکشی جام زهر هسته ای  تن به توافق هسته ای بدهد که تبدیل به موضوع روز حکومتیان شده است.
چرا درمدت 5 سال گذشته بودجه ی 200 میلیارد تومانی این طرح تأمین نشد تامنجربه رشد تصادفات دلخراش ومرگبار این مسیر پرتردد نشود که گفته شده 60% تصادفات و مرگ ومیرها در این جاده به وقوع می پیوندد؟
مگر بودجه ی 200 میلیاردتومانی چقدر بود که قابل تأمین نبوده است؟ در صورتیکه در دوران  احمدی نژاد گذشته از انتقال 800 میلیارد دلار سرمایه کشور که به خارج انجام گرفت، اختلاس 3 هزارمیلیاردتومان بانکی اتفاق افتاد؟
ضمناً اختلاس های محمدرضا رحیمی معاون اول سابق احمدی نژاد وحمید بقایی رئیس سازمان صنایع دستی و گردشگری هم که ارقام کلان ودرشتی بوده است . بهمین دلیل  درحال حاضر اینان در زندان و بازداشت به سر می برند؟
مهمتر اینکه در این مدت 5 سال چه میزان کمک های مالی بلاعوض همراه با کمک های تسلیحاتی به هم پیمانان سوریه وحزب الشیطان لبنان وحوثی های یمنی .... شده است؟
یااینکه چندسال است که روزانه گزارشات تصادفات همراه با مرگ ومیر جاده ای بازتاب داده می شود؟ تاجاییکه در چندسال پیش گزارش شد که آمار مرگ ومیر جاده ها ازآمار کشته شدگان جنگ خانمانسوز 8 ساله ی ایران وعراق بیشتر شده است .
چرا درژیم جنگ افروز و وارونه ی ولایت فقیه جان شهروندان ایرانی ارزش ندارد؟
چون یا از طریق جنگ 8 ساله میلیون ها ایرانی کشته ومجروج وبی خانمان وآواره شدند. یا بر اثر تصادفات جاده های مرگ آفرین بیش از آمارجنگ شهروندان ایرانی جان باختند.
یا به دلیل سونامی سرطان، بیماری ایدز، آلودگی هوا، خودسوزی وخودکشی ها، فقر وبیکاری واعتیاد وکارتون خوابی، سوانح محیط کار به دلیل عدم وسایل وامکانات سالم ایمنی در محیط کار، و وقوع زلزله ها وسیلاب ها چون امداد وخدمات رسانی به موقع انجام نمی گیرد  وموجب افزایش آمار مرگ و فزونی خسارات فراوان مالی واقتصادی  می شود.
عجیب است که مورد بررسی قرار دادن اینگونه گزارشات خبری سوانح و اشاره داشتن به علت های بازگو ناشده در گزارش، چون مورد خوشآیند حاکمان رژیم وارونه ی ولایت نیست و به مذاق حامیان شان  هم خوش نمی آید.
بنابراین نیروهای پرسه زن و سرگردان شان در فضای مجازی که حضور فعالانه دارند و مخالفان رژیم راباجدیت  پیگیری  می کنند.
چون شهامت دفاع آشکار از رژیم وارونه ی ولایت فقیه و عملکردش را ندارند . لذااز موضع شرمگینانه تلاش می کنند با یقه گیری از مخالفان کنند تا جای رژیم بااینان عوض شود .
سپس با اداو اطوارهای خیلی مشمئز تر از موضع گیری های دشمن شناسانه و دوپهلو و ضد آمریکایی  گویی های خامنه ای تلاش مذبوحانه می  کنند نقدوبرسی گزارش خبری   به حاشیه برده شود تادرنهایت  رژیم اززیر تیغ به در برده شود .
در صورتیکه گفته می شود ننگ بارنگ پاک نمی شود . به ویژه اینکه ننگ عملکرد 37 ساله رژیم رکوردار محکومیت جهانی نقض حقوق بشر که مواجه به بحران اقتصادی و توافق هسته ای وحنگ قدرت وثروت باندی است؛آنگونه سیاه وننگین است که نه هیچ جای تکذیب و نه دفاعی وجوددارد  که کارنامه اش با دریایی از رنگ پاک شدنی نیست.
 فرارومحور بجنورد به جنگل گلستان كه قطب گردشگری شمال كشور را به خراسان متصل می‌كند؛ با بی توجهی مسئولان راه و شهرسازی همچنان قربانی می‌گيرد.  
به گزارش فرارو، طول جاده بجنورد- جنگل گلستان 148 کیلومتر است که قرار بود تا پایان تیرماه امسال 40 کیلومتر از آن چهارخطه شود
 عملیات اجرایی این طرح که از سال 1389 آغاز شده به گفته دست اندرکاران، اجرایی هم اکنون حرکت لاک پشتی دارد. این جاده که قطب گردشگری (استان های شمالی) کشورمان را به قطب زیارتی (مشهد) متصل می کند یکی از جاده های پر رفت و آمد محسوب می شود.
عملیات اجرایی طرح چهارخطه شدن مسیر بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات موسوم به طرح مهرماندگار دولت دهم بود که به علت عدم تامین اعتبار این پروژه نیز همانند 21 پروژه دیگر استان نیمه کاره رها شد. میزان اعتبار برای تکمیل چهار خطه شدن این مسیر دو هزار میلیارد ریال عنوان می‌شود.
براساس گزارش پلیس راه خراسان شمالی، حدود 60 درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در مسیرهای استان مربوط به مسیر دوطرفه بجنورد- جنگل گلستان است که سالانه حدود 20 میلیون مسافر از آن تردد می کنند

آن ها دو طرفه بودن این جاده با توجه به حجم ترافیک زیاد آن را یکی از علت های اصلی سوانح رانندگی می دانند. عکس های عبدالحسین حیدری عکاس مهر از چند تصادف دلخراش در این جاده خطرناک را در زیر می بینید.
(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

(تصاویر) جاده مرگ ایران

No comments:

Post a Comment