Monday 14 September 2015

مصباح يزدي:برخي معتقدند چون ما زندان رفتيم حكومت حق ما است

مصباح يزدي:برخي معتقدند چون ما زندان رفتيم حكومت حق ما است 23 شهریور – 94
 
آخوند محمدتقی مصباح یزدی که زمان شاه نه مبارزه با شاه نمی کرد که در مدرسه حقانی در کنار بهشتی با تقیه کردن فقط مبارزه  با آثار واندیشه های دکتر شریعتی می کرد . از سوی دیگر ضمن مفتخوری وباج گیری های کلان   از موضع چاپلوسانه  مدافع وسینه خامنه ای   می کند و با وجود اینکه خمینی را قبول نداشت ولی خودرا مسئول حفظ آثار پژوهشی خمینی شیاد می داند . بنابراین  اکنون  از خامنه ای حمایت می کند که نه بدترازشاه  هست که خلیفه شده و خلافت می کند و ضمن غارتگری کردن  آنقدر قدرت واختیار دارد که شریک جرم همه جنایات و خیاناتی می باشد که حامیانش روزانه مرتکب می شوند .ولی به دلیل رقابت وکینه ای که با رفسنجانی دارد چون  می داند رفسنجانی تلاش می کند تا جایگزین خامنه ای شود.درحالی که خودش به این پست چشم دوخته  است .زیرا خود را خیلی بیش ازرفسنجانی مستحق جایگزینی خامنه ای می داند .برای همین در مورد رفسنجانی  گفته است برخي معتقدند، اسلام و دين مردم وسيله اي بود تا شاه را ساقط کنيم، حالاخودمان جاي شاه هستيم؛ مدتي خانواده پهلوي حکومت کردند و چون ما زندان رفتيم، زحمت کشيديم و شکنجه شديم حکومت حق ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: برخي معتقدند، اسلام و دين مردم وسيله اي بود تا شاه را ساقط کنيم، حالاخودمان جاي شاه هستيم؛ مدتي خانواده پهلوي حکومت کردند و چون ما زندان رفتيم، زحمت کشيديم و شکنجه شديم حکومت حق ما است.
    
به گزارش تسنيم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار روساي کلانتري هاي سراسر کشور با بيان اين که امنيت يکي از نيازهاي بشر به شمار مي رود، گفت: فلسفه وجود يک دولت در جامعه، شناسايي نيازها و تامين آنها است، اگر دولت وجود نداشته باشد تمدني نخواهد بود؛ از همين رو جامعه نيازمند دستگاهي است که نيازهاي جامعه و مردم را شناسايي کرده، آنها را تامين کند و بر روند آن نظارت داشته باشد.
    
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگر سخنان خود با بيان اين که متاسفانه هنوز پس از ۳۶ سال از پيروزي انقلاب اين مسئله که کار پليس افزون بر تامين امنيت، حفظ ارزش هاي اسلامي است جا نيفتاده و برخي مسئولان سطح بالاي کشور هنوز به اين مسئله باور و ايمان ندارند، گفت: اين مسئله به اين دليل است که اصل نگرش اين افراد نسبت به اسلام، نظام، قانون و انقلاب اسلامي با آنچه که مورد نظر بنيانگذار انقلاب اسلامي و مردمي که در اين راه کشته و شهيد دادند تفاوت دارد. 
    
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که چنين افرادي اسلام را به گونه اي ديگر مي بينند، ابراز داشت: اين دسته معتقد هستند که اسلام و دين مردم وسيله اي بود تا شاه را ساقط کنيم، حالاخودمان جاي شاه هستيم؛ مدتي خانواده پهلوي حکومت کردند و چون ما زندان رفتيم، زحمت کشيديم و شکنجه شديم حکومت حق ماست. دولتي هم که اين افراد تشکيل مي دهند همانند دولت هاي ديگري است که وجود دارد.
    
آيت الله مصباح با طرح اين سوال که آيا پليس کشور اسلامي با ديگر کشورها تفاوت دارد، ادامه داد: در مسئله کيفيت برخورد با مردم قبل از انقلاب، پليس به گونه اي بود که همه از آن وحشت داشتند و موجودي خشن و ديکتاتور مآب به شمار مي رفت اما در بينش اسلامي پليس دلسوزانه عمل کرده و تنها در مواقع ضروري از اعمال قدرت استفاده مي کند؛ کمک کردن به افراد ضعيف و ناتوان جزئي از وظايف پليس است.
    
وي خاطرنشان کرد: آرامش و امنيت در جامعه بايد سبب رشد کردن انسان ها و رعايت ارزش هاي اسلامي شود که هدف اين است و موارد ديگر مقدمه هستند، انسان آفريده شده تا با اختيار خود راه نزديک شدن به خداوند متعال را انتخاب کند، بنابراين تامين امنيت و حفظ ارزش هاي اسلامي بر عهده پليس است.
    
وي افزود: اصل در نظام اسلامي ارزش هاي الهي و مسئوليت پذيري است حال اگر کساني در هر مرتبه اي نپذيرفتند تکليف ساقط نمي شود، هر اندازه که انسان توان دارد بايد در مسير ارزش هاي الهي و اسلامي کار کند. در نظام اسلامي همه مسئول هستند و وظايف در نظام اسلامي منحصر در مقررات نيست.
    
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين که در طول ۱۴۰۰ سال گذشته خداوند به کمتر جامعه اي چنين عزتي داده است، اظهار داشت: امروز مسئولان درجه يک آمريکا تصريح مي کنند که فلان مسئله جز با کمک ايران حل نمي شود؛ عزت اين کشور از برکت اسلام است، بايد توجه داشت تا زماني که طرفدار اسلام هستيم چنين عزتي داريم.

No comments:

Post a Comment