Sunday 13 September 2015

تصاویر علت گچ گرفتگی پای محمدجواد ظریف

فراموش نشده  پس از رئیس جمهور شدن روحانی  ودیداری که با روحانی داشت اعلام نمود که اختیارتام در مذاکرات هسته ای دارد . سپس محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ی دولت روحانی باتیم همراهش  مأمور پیگیری مذاکره هسته ای باگروه 5+1 به خصوص آمریکا شد . به مرور  تابوی عدم مذاکره  با آمریکا فرور یخت . آنگونه که ظریف توی خط پرواز هوایی تهران – وین ودیدار با جان کری وزیر امورخارجه فعال شد و توی پیاده روی ژنو دست توی جیب وخندان  با جان کری مثل دو دوست قدم زنی می کرد .
البته این دیدارهاو پیگیری مذاکرات هسته ای زیاد به مذاق حامیان خامنه ای وپاسداران یادلواپسان نگران هسته ای خوش نمی آمد . بنابراین  ساز  نارضایتی وشکوه و انتقاد علیه ی ظریف کوک شد. آنچنانکه به مناسبت مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران که سخنران بود مورد سئوالات اعتراضی- انتقادی از موضع ضد آمریکایی قرار گرفت. و موازی آن سناریو سازی همراه با فشار واتهام وتهدید تشدیدشد . آنگونه فشارهای روحی وروانی برروی ظریف افزایش یافت که موجب درد کمر وویلچرنشینی وی  گردید . طوریکه با ویلچر سفر پرواز هوایی به وین داشت و برای نشست در دیدارها با ویلچر ظاهر می شد .
تااینکه پس از ادامه نشست مذاکرات در وین  و ژنو وپاریس و وآلمان  و آمریکا نهایتاً خامنه ای مجبور به سرکشی جام زهر هسته ای شد و تن  به پذیرش توافق هسته ای داد .درحالیکه  پس از اعلام توافق هسته ای  موجب شد تا موج انتقادات دلواپسان هسته ای نگران  گسترش یابد وتند وتیز شود .
آنگونه که ظریف از ترس اینکه اگر ایران بماند بطور مرتب از سوی اعضای کمیسیون امنیت سیاست خارجی مجلس ارتجاع فراخوانده می شود و زیر تیغ پرسش گری قرار می گیرد و متهم به خیانت می شود . لذا ترجیح می داد  تا مدام دست به سفر دیپلماسی هسته ای برای جلب حمایت بزند.
گویا اکنون پس از سخنرانی دوپهلوگویی ضد آمریکایی و اسراییلی خامنه ای که همراه با انتقاد حضور هیأت های اروپایی به ایران و مخالفت باتوافق هسته ای بوده است. به خصوص که  تأکید بر برسی برحام درمجلس ارتجاع کرد .در حالیکه روحانی وظریف و عراقچی خواهان بررسی وتصویب توافق هسته ای در مجلس ارتجاع نیستند.
بهرحال مجموعه ی این کشمکش وفشارها وانتقادات اتهامی باعث شده است تا مشکل ترکش کمردرد سابق ظریف به پایش اصابت کند.
در این رابطه خبرگزاری دانشجویی ایسنا گزارش داده است  وقتی  از پای گچ گرفته محمد جواد ظریف در دیدار با رییس مجلس عراق مطلع شدیم یک شکستگی تدریجی از مدت‌ها قبل در پای وزیر خارجه به وجود آمده بود که برای مداوا، پای وی گچ گرفته شده است.
در ادامه گزارش آمده سانحه ای برای ظریف وزیر امور خارجه  رخ نداده است، بلکه از قبل ضایعه‌ای روی پای ایشان به مرور ایجاد شده بود که این شکستی جزئی موجب درد و ناراحتی مخصوصا هنگام پیاده‌روی می‌شود. پس  به توصیه پزشک متخصص جهت ترمیم شکستگی روی پا، آن ناحیه گچ گرفته شده است.
بنابراین جواد ظریف در حالی در دیدار با "سلیم عبدالله احمد جبوری" رئیس پارلمان عراق حضور یافت که پای راستش دچار مصدومیت و اتل بندی شده بود.
البته رئیس پارلمان عراق که برای دومین بار پس از روی کار آمدن خود به ایران سفر می‌کند پس از دیدار با علی لاری جانی رئیس مجلس ارتجاع با جواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار کرد.
 به نظر نمی رسد که این مظلوم نمایی ظریف از منظر مخالفان دلواپس نگران هسته ای کار ساز باشد و موجب شود تا دست از پیگیری  مخالفت شان باتوافق هسته ای بردارند وازتلاش بررسی برجام درمجلس ارتجاع کوتاه بیایند.چونکه پاسداران ول کن معامله نیستند  وتلاش پیگیر برای دست یابی به سلاح هسته ای می کنند.
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
(تصاویر) ظریف مصدوم شد
به گزارش فرارو، سلیم عبدالله احمد جبوری رئیس پارلمان عراق عصر روز گذشته وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال نایب رئیس مجلس ایران قرار گرفت. رئیس پارلمان عراق که برای دومین بار پس از روی کار آمدن خود به ایران سفر می‌کند امروز پس از دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس کشورمان با جواد ظریف وزیر امورخارجه نیز دیدار کرد. محمد جواد ظریف در حالی در این دیدار حضور یافت که پای راستش دچار مصدومیت و آتل بنده شده بود. عکس‌های لیلا قدرت اللهی فرد عکاس مهر و روح الله وحدتی عکاس ایسنا در این رابطه را می‌بینید.

در پی عکس‌های منتشرشده از پای گچ گرفته محمد جواد ظریف در دیدار با رییس مجلس عراق مطلع شدیم یک شکستگی تدریجی از مدت‌ها قبل در پای وزیر خارجه به وجود آمده بود که برای مداوا، پای وی گچ گرفته شده است.
یک منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا، در این ارتباط توضیح داد: سانحه ای برای وزیر امور خارجه کشورمان رخ نداده است، بلکه از قبل ضایعه‌ای روی پای ایشان به مرور ایجاد شده بود که این شکستی جزئی موجب درد و ناراحتی مخصوصا هنگام پیاده‌روی می‌شد و به توصیه پزشک متخصص جهت ترمیم شکستگی روی پا، آن ناحیه گچ گرفته شده است.

No comments:

Post a Comment