Monday 1 February 2016

تصاویرانتقاد تند اخیر رفسنجانی از ردصلاحیت سیدحسن خمینی و واکنش های انتقادی به سخنرانی وی

تصاویرانتقاد تند اخیر رفسنجانی  از ردصلاحیت سیدحسن خمینی و واکنش های انتقادی به سخنرانی اخیر وی 13 بهمن -94
هرروزبه زمان برگزاری انتخابات اسفندنزدیک ترمی شود.سمت وسوی مواضع رقبای درگیرجنگ قدرت و ثروت هم تند وتیز تی می شود . نمونه سخنرانی اخیر رفسنجانی درترمینال فرودگاه خمینی در 12 بهمن  است که به مناسبت سالگرد ورود خمینی بوده است.
این سخنرانی  برای برخی همچون آب برتوی مورچگان ریختن است چون واکنش تند انتقادی نشان داده اند . طوریکه تاکنون تهاجم و انتقاداتی از سوی عباس عبدی مدعی اصلاح طلب،  مهدی محمدی همکار قلمزن  سابق یادداشت روز نویس اوین نامه ی کیهان  و حاج حسین سربازجو شریعت نداری وخبرگزاری دروغ پرداز پاسداران فارس به رفسنجانی  نشان داده  شده است .
ناگفته نماند که رفسنجانی پس ازاینکه صلاحیتش از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای تأییدشد. موجب فرصت تبلیغاتی- انتقادی برایش شده است. برای همیت با بهانه رد صلاحیت کردن حسن خمینی واکنش انتقادتندی نشان داده است .
زیرا رفسنجانی دلی پر از  خامنه ای  وعواملش  دارد  که 4تیرماه 84 انتخابات ریاست جمهوری دوره ی هشتم شروع شد .چون درمرحله ی دوم انتخابات ریاست جمهوری که برای اولین بار به دور دوم کشیده شده بود با سیاست پیچیده چندلایه چراغ خاموش پاسدار محمدباقر ذوالقدر که معاون رئیس گزمکان پاسداران رحیم صفوی بود و اکنون معاونت راهبردی قوه فاسد قضاییه است ونقش کلیدی در صدور احکام محکومیت ها واعدام در این قوه ی فاسد قضاییه دارد با رأی سازی هایی که ازسوی پاسداران و بسیج  برای احمدی نژاد شد رفسنجانی باآبروریزی کنار زده شد و احمدی نژاد رئیس جمهور شد .
چون خامنه ای درسفر خود به استان کرمان درسخنرانی خود  تأکید نمود که خواهان رئیس جمهور شدن رفسنجانی نیست.
از سوی دیگر پس از انتخابات 22 خرداد 88 که منجر به اعتراضات ضد حکومتی 8 ماهه شد . نه رفسنجانی از امام جمعه تهران کنارگذاشته شد که متهم به یکی ازرهبران فتنه وبی بصیرت شد .
در ادامه رفسنجانی  از سوی  خامنه ای – مصباح یزدی  از ریاست  خبرگان رهبری کنار گذاشته و مهدوی کنی جایگزین وی شد که پس ازمرگ وی شیخ محمد یزدی یکی دیگر از مخالفان رفسنجانی رئیس خبرگان رهبری شد.
همچنین آقازاده محسن رفسنجانی از مدیریت متروی تهران کنار گذاشته شد . آقازاده مهدی هم فراری شد وبرای مدتی به انگلیس رفت که پس از بازگشت محاکمه ومحکوم به زندان و روانه اوین شد .
البته قبل از زندانی شدن آقازاده مهدی ، داعی اش حسین مرعشی و خواهرش فائزه راهی زندان اوین شده بودند.
مهمتراینکه صلاحیت رفسنجانی برای نامزدی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای تأیید نشد . برای همین رفسنجانی  کمک به حسن روحانی کرد تارئیس جمهور شود .
تااینکه محور انتخابات مجلس  ارتجاعی دهم و خبرگان دوره ی پنجم اعضای خانواده ی رفسنجانی و نامزدان حزب کارگزاران وی  و حسن خمینی و آخوندهای دیگر نزدیک به وی وپیرو خمینی همچون موسوی بجنوردی وموسوی خوئینی هاو....  از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رد صلاحیت شدند.
مهمتراینکه درلیست 33 نامزدان انتخابات خبرگان تهران نام رفسنجانی ردیف 32 یکی به آخر است .
ناگفته نماند گنجانیدن نام رفسنجانی درردیف 32 لیست 33 نفره حساب شده است .زیرا تداعی کننده ی نام رفسنجانی  در نیمکت  ذخیره های ردیف 32 انتخابات مجلس ششم است که پس از ابطال 30% آرای حوزه انتخابیه تهران از سوی شورای نگهبان حداد عادل فامیل خامنه ای ازردیف نیمکت ذخیره 34 به ردیف 28 مجلس ششم ورفسنجانی به ردیف سی ام یعنی آخرین نماینده تهران براثر جابه جایی شد . سپس  رفسنجانی معروف به آغاسی شد .
چون رفسنجانی  مورد تمسخر واقع و تحقیر شد، لذا ازورود به مجلس ششم خودداری نمود . گویاقراراست این سناریو در انتخابات خبرگان دراسفند تکرار شود . بنابراین رفسنجانی که متوجه توطئه شده پیش دستی کرده و  واکنش نشان داده است.
برای همین رفسنجانی که از توطئه ی زنجیره ای حذف که از سوی خامنه ای – مصباح یزدی و عوامل شان به خصوص شورای نگهبان آلت دست خامنه ای دنبال شده  سخت شاکی و عصبی  شده است . لذا در سخنرانی اخیر خود تلافی کرده وپته ی دار ودسته ی خامنه ای ومصباح یزدی و پاسداران و.... را روی آب ریخته است .
چون  گزارش شده  رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر یا  بقول مردم ایران "دهه زهر: و ورود  خمینی  به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، رفسنجانیبا انتقاد شدید از ردصلاحیت سید حسن خمینی گفته است  «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» ، همه باید به امام و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، ولی بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.‌همچنین رفسنجانی در مورد سیدحسن خمینی وخطاب به رد صلاحیت کنندگانش گفت: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش خمینی است را قبول نمی‌کنند؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما تریبون داد؟ صداوسیما برای شما باشد؛ اگر امام و نهضت و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نیز نبودند.هدیه بدی به بیت امام و در زمانی که همه باید به هم تبریک بگوییم به این بیت دادید.
رفسنجانی دربخش دیگری ازسخنان خودافزود. «ما در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم» قبول دارم که نمی‌شود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه با هم در انتخابات به رقابت بپردازند اما راهش این است که پیش از انتخابات قانونی بگذاریم و بگوییم کسانی که می‌خواهند نامزد شوند باید یک‌سری شرایط از جمله تعدادی امضا از برخی علما و مردم داشته باشند و برخی از متخصصین صلاحیت آن‌ها را تایید کنند. نباید بگذاریم ثبت‌نام کنند و اصلاً فرصت برای بررسی پرونده‌شان نداشته باشیم و پرونده آن‌ها را بررسی نکنیم و در نهایت به آن‌ها بگوییم که صلاحیت شما احراز نشده است. این راه و شیوه درستی نیست
رفسنجانی برای اینکه چایگاه انتصابی و پوشالی غیرانتخابی خامنه ای رهبرولی فقیه را زیر سئوال ببرد با تاکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خود انتخاب کنند، اظهار کرد: افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کنند و چنانچه اشتباه هم کنند خود به زودی می‌فهمند و جبران می‌کنند.
بعلاون رفسنجانی  برای اینکه نقش احمدی نژاد ومصباح یزدی و تقلبات پاسداران و بسیج در انتخابات وحمایت خامنه ای وشورای نگهبان آلت دست خامنه ای را برجسته کرده باشد گفت:   متاسفانه طی 10-12 سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم و راه‌ها بسیار عوض شده است. کسانی که حتی روحانیونی که در انقلاب دستی بر آتش نداشتند، در آن تفرقه سهیم‌اند و شرایطی را که به وجود آورده‌اند که کار به اختلافات واقعی کشیده شده است.همینطور رفسنجانی درادامه انتقادات خود برای اینکه شعارانرژی هسته ای حق مسلم ماست احمدی نژاد که مورد حمایت خامنه ای وپشتیبانی پاسداران و بسیج بود که موجب تحریم ها و بحران ورکود اقتصادی شده است  را زیر سئوال ببرد و ازدولت ائتلافی روحانی دفاع کرده باشد گفت: گرچه آن شرایط بسیار سخت گذشت و تحریم‌های شدیدی علیه ما اعمال شد و خسارت‌های زیادی به کشور وارد و ثروت ما برده شد، اما دوباره نقطه دیگری پیش آمده و دوباره امید وحدت در ایران پیدا شده است. اکثریت جامعه راه خود را پیدا کرده‌اند و فهمیده‌اند اشتباه شده است.رفسنجانی خاطرنشان کردد: گرچه عده‌ای در اقلیت امروز در تلاش‌اند که برخی اقداماتی انجام دهند اما اکثریت مردم جور دیگری هستند و خداوند همواره به اکثریت مردم و دل آنها نگاه می‌کند.بالاخره رفسنجانی برای اینکه دفاع از تیم مذاکره کننده ی هسته ای دولت روحانی کرده باشد  و پاسخ دندان شکن به زهرخوران خامنه ای واقتصاد مقاومتی- جهادی وی ومخالفان دلواپس نگران برجام  داده باشد. به ویژه خامنه ای به دلیل اینکه وحشت  از  عواقب بحران اقتصادی و انفجار عمومی داشت تن به مذاکره هسته ای داد.
بنابراین ‌رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 اظهار کرد: ناظران جهانی هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که شش قدرت جهانی که 90 درصد قدرت دنیا را در اختیار دارند در مقابل تیم مذاکره‌کننده‌ای که هیچ حربه‌ای در اختیار نداشتند و فقط حرف شان حرف بود و با منطق همراه با عقلانیت صحبت می‌کردند، قانع شوند اما آنها قانع شدند و دیدند که ایران حق را می‌گوید.
رفسنجانی مدعی شد: در این شرایط ما توانستیم برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی در مذاکرات پیروز شویم و همه دنیا نیز قبول کردند که این مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای به ثمر آورد. البته این مذاکرات برای طرف مقابل نیز ضرری نداشت و آنها موفق شدند با دولتی قابل اعتماد در ایران همکاری کنند که این همکاری موجب آرامش و امنیت در منطقه می‌شود.
مهمتر اینکه ‌رفسنجانی  برای اینکه از سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه  دفاع و حمایت کرده وجواب به مخالفان روحانی واین سفر داده باشد  پس با اشاره به سفر اخیر روحانی  به ایتالیا و فرانسه و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: امروز اقلیتی که همواره مزاحم بوده و هستند با وجود اینکه سفر روحانی  به کشورهای اروپایی دستاوردهای بزرگی به همراه داشته، در حال سمپاشی هستند و می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس.
رفسنجانی خطاب به مخالفان برجام گفت: آنها نمی‌دانند که قرارداد چیست چراکه اگر بدانند نباید این حرف‌ها را به زبان بیاورند.چون: ما بدون اینکه هزینه‌ای صرف کنیم امکانی را فراهم کرده‌ایم که طی آن ترابری هوایی کشور که طی سال‌های اخیر که با مشکلات بسیاری مواجه بود، سامان می‌یابد و با هزینه سرمایه‌گذارها علاوه بر فرودگاه‌ها، هواپیماها و کادر ما نیز تقویت می‌شود. همانطور که در زمین ما نقطه اساسی و چهارراه امن زمینی هستیم و راه ابریشم داریم، در ترابری هوایی نیز چهارراهی امن محسوب می‌شویم.رفسنجانی با اشاره به حضور هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی در ایران اظهار کرد: ظرف چند ماه مشاهده می‌کنیم که شرق و غرب برای همکاری با ایران مسابقه می‌دهند و این اتفاق کمی نیست. اینها همه حاصل انتخابی است که مردم داشته‌اند.‌رفسنجانی  برای اینکه دوباره  از روحانی دفاع کرده باشد و شکست انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد92  را به رخ خامنه ای  کشانیده باشذ گفت : مردم آگاه شده‌اند و بدون هیچ هزینه‌ای پای صندوق‌های رای رفتند و دولتی را که می‌توانست با روی کار آمدن تا پای جنگ پیش برود، عوض کردند.
ناگفته نماند که عباس ابدی پیرامون سخنرانی رفسنجانی و ادامه مخالفت های وی بارفسنجانی دردوران روزنامه ی سلام و قدرت گیری مدعیان اصلاح طلب واکنش نشان داده است. برای همین خبرگزاری پاسداران فارس بارله کردن نظر انتقادی وی به ر فسنجانی برایش هورا کشیده است . چون عباس عبدی خطاب به رفسنجانی گفته است :
دفاع  رفسنجانی از حسن خمینی  هیج ربطی به انتساب به ریشه خانوادگی ایشان و یا بدهی به امام و خانواده امام ندارد، و این استدلال نه تنها ضعیف و بی ربط ؛بلکه نادرست نیز است، و خواسته و ناخواسته در جهت موجه جلوه دادن رد صلاحیت ایشان است و جز به تنش سیاسی کمک نمی کند. این منطق قبیلگی و خلاف آرما نهای شناخته شده است. به نظر می‌رسد که آقای هاشمی در موارد دیگر هم با همین منطق انتساب خانوادگی و یا بدهکار و طلبکاربودن، از افراد دفاع یا به آنها حمله می کنند.
عباس عبدی در دنباله برای اینکه با یک تیر دونشان زده باشد افزود : روی اصلی سخن بنده رفسنجانی  بلکه دوستان اصلاح طلب است. اصلاح طلبان نباید در برابر این گونه سخنان سکوت کنند و یا بدتر این که به استقبال آن بروند. سخنانی که هیچ ربطی به منطق اصلاح طلبانه ندارد و مشروع کننده منطق طرف های مقابل است.متاسفانه پیروی چشم بسته و شاید از روی ناچاری اصلاح طلبان از برنامه‌های زفسنجانی  نتیجه وضعیتی است که برای خود ایجاد کرده اند و برای آینده کشور و جریان اصلاحات خطرناک است.
همچنین حاج حسین سربازجو شریعتمداری  در گفت و گوی خود  با خبرنگار پاسداران فارس درباره اظهارات اخیر رفسنجانی گفته است:خمینی (ره) در آخرین بند از وصیت نامه سیاسی-الهی خود، این روزها را پیش بینی کرده و جواب اظهارات امروز رفسنجانی  را داده اند.
وی افزود: حرمت بیت شریف امام(ره) در پیروی از دستورات ایشان است؛ آنجا که می‌فرمایند «اگر قانون در یک کشوری عمل نشود، کسانی که می‏خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده‏‌اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف‌ها».
البته سربازجو شریعت نداری نگفته است مگر باوجود رهبرولی فقیه همکاره ی انتصابی که  قانون شکن است . زیرا با صدورنامه های حکومتی آشکارا قانون شکنی می کند .طوریکه گروه های فشار سازمان دهی شده از سوی پاسداران وبسیج تجمعات غیرقانونی بر پا می کنند که مورد حمایت خامنه ای و سربازجو شریعت نداری اند، به سفارتخانه حمله وآتش می زنند وپیگیری نمی شوند آیا قانون معنی ومفهومی دارد؟

شایان یادآوریست که مهدی محمدی که به رفسنجانی انتقاد کرده است همکار وهم قلم یادداشت روز نویس اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری بوده است که بارئیس جمهور شدن احمدی نژاد جزو تیم های مطبوعاتی وی شد . برای همین موازی سربازجو شریعت نداری به سخنرانی اخیر رفسنجانی  انتقاد کرده وخبرگزاری پاسداران فارس هم این انتقادرا بازتاب داده است .

بهرحال باید از سوی باندهای دلواپسان نگران برجام شاهد موج تهاجمات تند انتقادی- اتهامی – تهدیدآمیز علیه ی رفسنجانی همراه با افشاگری فساد اقتصادی اعضای خانواده ی رفسنجانی در راهپیمایی نمایشی سالگرد 22 بهمن و خلاصه تا روز برگزاری انتخابات  وپس ازآن باشیم .

مهدی فضائلی هم  ازهمکاران نزدیک خبرگزاری  پاسداران فارس است در دفاع از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای و ردصلاحیت ها خطاب به رفسنجانی  گفته است  اقدام افتخارآفرین شورای نگهبان در خصوص تمایز قائل نشدن بین نوه بنیانگذار رژیم وارونه ی ولایت  فقیه  با دیگران و رعایت مرقانون آنهم مقارن با ایام الله دهه ی زجر  انقلاب اسلامی به جای قدرشناسی و تجلیل،مورد هجمه اهانت آمیز و توام با عصبانیت یکی از پیشقراولان انقلاب اسلامی یعنی رفسنجانی قرار گرفت.اعتراضی که در ظاهرش هیجان و احساس قدرشناسی نسبت به بیت خمینی  مشاهده می شود اما پس از قدری تامل در مواضع  رفسنجانی و مرور اتفاقات سال های اخیر و همچنین تلاش هدف‌مند ایشان برای به میدان آوردن سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان،برداشت ها دیگر نمی تواند یک رفتار هیجانی و احساسی باشد.البته این مدافع سینه چاک رد صلاحیت های شورای نگهبان آلت دست نگفته است که چرا ردصلاحیت ها شامل باندهای دلواپس نگران برجام اصول گرا نشده است.

چون جنگ قدرت وثروت جناح وباندها بسیارجدی است وخیلی هم حادشده است . ضمن اینکه رفسنجانی هم بی گدار به آب نزده است . چون هم اشراف کامل به شرایط بحران ورکودا قتصادی دارد که نقش کلیدی تحریم ها وعملکرد 8 ساله دوران احمدی نژاد و اقتصاد جهادی ومقاومتی خامنه ای وقرارگاه خاتم پاسداران انکار شدنی نیست . همانگونه که می داند ضریب منفوریت خامنه ای وشورای نگهبان آلت دست خامنه ای وعملکرد قوه ی فاسد قضاییه زیر کنترل  خامنه ای وپاسداران در اذهان عمومی چگونه است. خلاصه اینکه آگاهی کامل ازفضای انفجاری جامعه دارد . برای همین ضمن دفاع ازخودش وا نتقام گرفتن ازم خالفان ومنتقدانش تلاش کرده است که فضای انفجاری جامعه راکنترل کند .

(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
(تصاویر) هاشمی ایستاده سخنرانی کرد
فراروهاشمی رفسنجانی که به عنوان سخنران مراسم ورود امام (ره) به ایران در ترمینال شماره 1 فرودگاه مهرآباد حضور یافته بود هنگام سخنرانی روی صندلی ننشست و سخنرانی خود را ایستاده ایراد کرد؛ او در سخنان خود انتقاد شدید از رد صلاحیت یادگار امام(ره) مطرح کرد.به گزارش فرارو، همزمان با فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم گرامیداشت ورود امام(ره) به خاک کشورمان در ترمینال شماره ۱ فرودگاه مهرآباد برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌هایی چون آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، محسن رفیقدوست، غرضی وحجت‌الاسلام و المسلمین دعایی حضور داشتند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت پس از بالا رفتن از سن حاضر به نشستن روی صندلی نشد و ایستاده سخنرانی کرد. او در سخنان خود با انتقاد شدید از ردصلاحیت سید حسن خمینی و با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما تریبون داد؟ صداوسیما برای شما باشد؛ اگر امام و نهضت و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نیز نبودند.عکس های مراسم سالگرد ورود امام (ره) را حسین اسماعیلی عکاس مهر، همت خواهی عکاس ایسنا و فرج صمدی عکاس ایرنا برداشته اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از ردصلاحیت سید حسن خمینی و با بیان این‌که «هر آن‌چه که داریم از امام داریم» گفت: همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم، بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ورود امام به کشور در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار کرد: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما تریبون داد؟ صداوسیما برای شما باشد؛ اگر امام و نهضت و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نیز نبودند.وی اظهار کرد: هدیه بدی به بیت امام و در زمانی که همه باید به هم تبریک بگوییم به این بیت دادید.وی با بیان این‌که «ما در انتخابات بندهای بی‌خودی جلوی مردم می‌بندیم» به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قبول دارم که نمی‌شود 12 هزار نفر برای مجلس ثبت‌نام کنند و همه با هم در انتخابات به رقابت بپردازند اما راهش این است که پیش از انتخابات قانونی بگذاریم و بگوییم کسانی که می‌خواهند نامزد شوند باید یک‌سری شرایط از جمله تعدادی امضا از برخی علما و مردم داشته باشند و برخی از متخصصین صلاحیت آن‌ها را تایید کنند. نباید بگذاریم ثبت‌نام کنند و اصلاً فرصت برای بررسی پرونده‌شان نداشته باشیم و پرونده آن‌ها را بررسی نکنیم و در نهایت به آن‌ها بگوییم که صلاحیت شما احراز نشده است. این راه و شیوه درستی نیست.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خود انتخاب کنند، اظهار کرد: افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کنند و چنانچه اشتباه هم کنند خود به زودی می‌فهمند و جبران می‌کنند.هاشمی‌رفسنجانی در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود همدلی و وحدت مردم را اصلی‌ترین دلیل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی این لطف خدا بود که دل‌های مردم به هم نزدیک شد و در میان آنها به استثنای یک اقلیت وحدت ایجاد شد.وی با اشاره به این اقلیت ادامه داد: آن اقلیت، اقلیتی بودند که گرچه دلشان با مردم بود ولی منافعشان با مسائل دیگری گره خورده بود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نکته اساسی پیروزی انقلاب اسلامی این است که مردم با یکدیگر متحد شدند همانطور که خداوند نیز وعده داده است این اتحاد نتیجه‌اش پیروزی خواهد بود.وی با تاکید بر اینکه برای پیروزی انقلاب هزینه‌های بسیاری کرده‌ایم تا مردم به خیابان‌ها آمدند و انقلاب پیروز شد، اظهار کرد: این امام بود که مردم را با حجت و خیالی راحت به خیابان‌ها آورد. در آن شرایط رهبری امام و حمایت‌های مردم و بخش بزرگی از روحانیت، دانشگاه‌ها و اصناف بود که باعث شد انقلاب به پیروزی برسد.هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در آن زمان پرچم‌های بسیاری برافراشته شده بود اما دل‌های همه در یک نقطه به هم می‌رسید، اظهار کرد: آن نقطه ضد رژیم بود. هیچ‌گاه نباید آن را فراموش کرد چراکه مساله‌ای بسیار مهم است؛ تا زمانی که این نقطه را داشته باشیم نگران سرنوشت آینده انقلاب در تاریخ نیستیم اما اگر نسبت به این نقطه بی‌توجه شویم و تفرقه‌ها عمیق شود در آن زمان است که نباید انتظار دوام انقلاب را داشته باشیم.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه طی 10-12 سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر دچار تفرقه‌ای شده‌ایم که راه‌ها بسیار عوض شده است. کسانی که حتی روحانیونی که در انقلاب دستی بر آتش نداشتند، در آن تفرقه سهیم‌اند و شرایطی را که به وجود آورده‌اند که کار به اختلافات واقعی کشیده شده است.هاشمی‌رفسنجانی گفت: گرچه آن شرایط بسیار سخت گذشت و تحریم‌های شدیدی علیه ما اعمال شد و خسارت‌های زیادی به کشور وارد و ثروت ما برده شد، اما دوباره نقطه دیگری پیش آمده و دوباره امید وحدت در ایران پیدا شده است. اکثریت جامعه راه خود را پیدا کرده‌اند و فهمیده‌اند اشتباه شده است.وی خاطرنشان کرد: خداوند راه جدیدی را پیش راهمان قرار داده و ما دنبال راهی که شروع کرده بودیم و به خاطر آن شهدای بسیاری تقدیم و هزینه‌های بسیار برای آن صرف کرده‌ایم، هدایت کرد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز نیز مانند گذشته و پس از پیروزی انقلاب که عده‌ای شروع کردند به دعوا کردن و مبارزه و ترور، این نقطه به تاخیر می‌افتاد ممکن بود مشکلات بسیاری پیش بیاید. گرچه عده‌ای در اقلیت امروز در تلاش‌اند که برخی اقداماتی انجام دهند اما کثریت مردم جور دیگری هستند و خداوند همواره به اکثریت مردم و دل آنها نگاه می‌کند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه ایران مجدداً در حال تبدیل به نقطه تعادل است، گفت: ما پیش از این یک بار پس از جنگ تبدیل به نقطه تعادل در منطقه شدیم و سال‌ها نیز در این جایگاه قرار داشتیم. اما امروز مردم تجربه آن دوران را دارند و قدر این نعمت را بیش از پیش می‌دانند. همچنین شرایط مناسبی نیز فراهم شده است و همدلی‌ای که میان مردم ایجاد شده می‌تواند ضامن حفظ این نقطه تعادل باشد.هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 اظهار کرد: ناظران جهانی هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که شش قدرت جهانی که 90 درصد قدرت دنیا را در اختیار دارند در مقابل تیم مذاکره‌کننده‌ای که هیچ حربه‌ای در اختیار نداشتند و فقط حرفشان حرف بود و با منطق همراه با عقلانیت صحبت می‌کردند، قانع شوند اما آنها قانع شدند و دیدند که ایران حق را می‌گوید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آنها دیدند که منزوی بودن ایران به معنای ناامنی و بی‌تعادلی در منطقه است و چنانچه تعادل منطقه را از دست بدهند نتیجه‌ای که در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان حاصل شد، به وجود می‌آید. آنها به این نتیجه رسیدند که این ایران است که می‌تواند تعادل منطقه را حفظ کند.هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: در این شرایط ما توانستیم برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی در مذاکرات پیروز شویم و همه دنیا نیز قبول کردند که این مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای به ثمر آورد. البته این مذاکرات برای طرف مقابل نیز ضرری نداشت و آنها موفق شدند با دولتی قابل اعتماد در ایران همکاری کنند که این همکاری موجب آرامش و امنیت در منطقه می‌شود.وی با اشاره به نقش ایران در منطقه و تحولات آن گفت: حضور ایران در منطقه و در مسائل مربوط به منطقه می‌تواند کارساز باشد. ما اگر در مذاکرات سوریه و افغانستان نباشیم کار به جایی نمی‌رسد.هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: امروز اقلیتی که همواره مزاحم بوده و هستند با وجود اینکه سفر رئیس‌جمهور به کشورهای اروپایی دستاوردهای بزرگی به همراه داشته، در حال سمپاشی هستند و می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس.وی افزود: آنها نمی‌دانند که قرارداد چیست چراکه اگر بدانند نباید این حرف‌ها را به زبان بیاورند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به برخی از دستاوردهای سفر روحانی به ایتالیا و پاریس اشاره کرد و گفت: ما بدون اینکه هزینه‌ای صرف کنیم امکانی را فراهم کرده‌ایم که طی آن ترابری هوایی کشور که طی سال‌های اخیر که با مشکلات بسیاری مواجه بود، سامان می‌یابد و با هزینه سرمایه‌گذارها علاوه بر فرودگاه‌ها، هواپیماها و کادر ما نیز تقویت می‌شود.هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه در ترابری هوایی ایران دارای ظرفیت بسیار بالایی است، اظهار کرد: همانطور که در زمین ما نقطه اساسی و چهارراه امن زمینی هستیم و راه ابریشم داریم، در ترابری هوایی نیز چهارراهی امن محسوب می‌شویم.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور هیات‌های مختلف تجاری و اقتصادی خارجی در ایران اظهار کرد: ظرف چند ماه مشاهده می‌کنیم که شرق و غرب برای همکاری با ایران مسابقه می‌دهند و این اتفاق کمی نیست. اینها همه حاصل انتخابی است که مردم داشته‌اند.هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: مردم آگاه شده‌اند و بدون هیچ هزینه‌ای پای صندوق‌های رای رفتند و دولتی را که می‌توانست با روی کار آمدن تا پای جنگ پیش برود، عوض کردند.
 
وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم با نقطه تعادلی که با تلاش دولت و تیم مذاکره‌کننده و شخص آقای روحانی و همچنین حمایت‌های رهبری ایجاد شده است، کارها به خوبی پیش برود.

حضرت امام(ره) در آخرین بند وصیتنامه خود پاسخ آقای هاشمی را داده اند13 بهمن -94
 خبرگزاری فارس: حضرت امام(ره) در آخرین بند وصیتنامه خود پاسخ آقای هاشمی را داده اند
مدیرمسئول کیهان در واکنش به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی علیه نهادهای نظام با پوشش بیت امام(ره) گفت: حضرت امام(ره) در آخرین بند از وصیتنامه سیاسی-الهی خود پاسخ آقای هاشمی را داده اند.
البته سربازجو شریعت نداری نگفته است مگر باوجود رهبرولی فقیه همکاره ی ا نتصابی که  قانون شکن است . زیرا با صدورنامه های حکومتی آشکارا قانون شکنی می کند .طوریکه گروه های فشار سازمان دهی شده از سوی پاسداران وبسیج تجمعات غیرقانونی بر پا می کنند که مورد حمایت خامنه ای و سربازجو شریعت نداری اند، به سفارتخانه حمله وآتش می زنند وپیگیری نمی شوند آیا قانون معنی ومفهومی دارد؟ 

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی گفت: حضرت امام خمینی (ره) در آخرین بند از وصیت نامه سیاسی-الهی خود، این روزها را پیش بینی کرده و جواب اظهارات امروز آقای هاشمی را داده اند.وی افزود: حرمت بیت شریف امام(ره) در پیروی از دستورات ایشان است؛ آنجا که می‌فرمایند «اگر قانون در یک کشوری عمل نشود، کسانی که می‏خواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده‏‌اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف‌ها».مدیرمسئول کیهان ادامه داد: «خداوند تبارک و تعالی در پاسخ کسانی که خود را به حضرت ابراهیم(ع) نسبت می دادند ولی از بینش و منش و راه آن پیامبر بزرگوار پیروی نمی کردند، می فرماید «إن أولى الناس بإبراهیم للذین اتبعوه وهذا النبی»؛ یعنی نزدیک ترین افراد به ابراهیم (ع) کسانی هستند که از او تبعیت می کنند و از این پیامبر امی.
.اصلاح طلبان نباید در برابر سخنان هاشمی سکوت کنند
عباس عبدی: هاشمی رفسنجانی ترجیح می‌دهد سید حسن خمینی رد صلاحیت شود 13 بهمن -94
ناگفته نماند که عباس ابدی پیرامون سخنرانی رفسنجانی و ادامه مخالفت های وی دردوران قدرت گیری مدعیان اصلاح طلب واکنش نشان داده است. برای همین خبرگزاری پاسداران فارس بارله کردن نظر انتقادی وی بهر فسنجانی برایش هورا کشیده است . چون عباس عبدی خطاب به رفسنجانی گفته است :
دفاع  رفسنجانی از حسن خمینی  هیج ربطی به انتساب به ریشه خانوادگی ایشان و یا بدهی به امام و خانواده امام ندارد، و این استدلال نه تنها ضعیف و بی ربط ؛بلکه نادرست نیز است، و خواسته و ناخواسته در جهت موجه جلوه دادن رد صلاحیت ایشان است و جز به تنش سیاسی کمک نمی کند. این منطق قبیلگی و خلاف آرما نهای شناخته شده است. به نظر می‌رسد که آقای هاشمی در موارد دیگر هم با همین منطق انتساب خانوادگی و یا بدهکار و طلبکاربودن، از افراد دفاع یا به آنها حمله می کنند.
عباس عبدی در دنباله برای اینکه با یک تیر دونشان زده باشد افزود : روی اصلی سخن بنده رفسنجانی  بلکه دوستان اصلاح طلب است. اصلاح طلبان نباید در برابر این گونه سخنان سکوت کنند و یا بدتر این که به استقبال آن بروند. سخنانی که هیچ ربطی به منطق اصلاح طلبانه ندارد و مشروع کننده منطق طرف های مقابل است.متاسفانه پیروی چشم بسته و شاید از روی ناچاری اصلاح طلبان از برنامه‌های زفسنجانی  نتیجه وضعیتی است که برای خود ایجاد کرده اند و برای آینده کشور و جریان اصلاحات خطرناک است.

عباس عبدی نوشت: هر کس نسبت به مرجع یا منطق این رد صلاحیتها ایرادی داشته باشد قابل فهم است و حق دارد جز آقای هاشمی. ولی چرا چنین می گویند؟ به نظرم عدم تایید و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجیح می دهند.
خبرگزاری فارس: عباس عبدی: هاشمی رفسنجانی ترجیح می‌دهد سید حسن خمینی رد صلاحیت شود
به گزارش خبرگزاری فارس، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی برای مجلس خبرگان یادداشتی نوشت که متن آن در پی می آید:
این موارد خلاصه مطالبی است که به نقل از آقای هاشمی رفسنجانی در انتقاد ایشان به عدم احراز صلاحیت حسن آقای خمینی از سوی شورای نگهبان در رسانه ها منتشر شده است.
هاشمی رفسنجانی: همه بدهکار بیت امام(ره) هستیم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مراسم دهه فجر در فرودگاه مهرآباد گفت:��صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند.��شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟
��چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟
��چه کسی به شما تریبون داد؟
��اگر امام و نهضت و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نیز نبودند.��همه باید به امام(ره) و بیت ایشان خود را بدهکار حساب کنیم.��بدهکارها هدیه‌ خوبی در مقدمه انتخابات به بیت امام ندادند.��هدیه بدی به بیت امام و در زمانی که همه باید به هم تبریک بگوییم، به این بیت دادید.
بنده با توجه به مجموعه اطلاعاتی که دارم و با توجه به نظرات آقایان علمای قم و با توجه به قراین گوناگون از جمله تایید نکردن صلاحیت آقای بجنوردی معتقدم که عدم احراز صلاحیت علمی حسن آقای خمینی برای انتخابات خبرگان حتی در چارچوب قانون فعلی نیز قابل دفاع نیست و به لحاظ سیاسی هم اثرات مطلوبی ندارد و شرایط سیاسی و علمی ایشان برای حضور در خبرگان بمراتب بالاتر از بسیاری از افراد حاضر در انتخابات خبرگان اول است. ولی دفاع از این ادعا هیج ربطی به انتساب به ریشه خانوادگی ایشان و یا بدهی به امام و خانواده امام ندارد، و این استدلال نه تنها ضعیف و بی ربط ؛بلکه نادرست نیز است، و خواسته و ناخواسته در جهت موجه جلوه دادن رد صلاحیت ایشان است و جز به تنش سیاسی کمک نمی کند. این منطق قبیلگی و خلاف آرمانهای شناخته شده است. به نظر می‌رسد که آقای هاشمی در موارد دیگر هم با همین منطق انتساب خانوادگی و یا بدهکار و طلبکاربودن، از افراد دفاع یا به آنها حمله می کنند.
اگر حسن آقا شرط حداقل اجتهاد را برای نامزدی خبرگان دارند که با توجه به جمیع جهات عرفی بالاتر از حداقل‌ها را دارند در این صورت باید تایید شوند و اگر ندارند که نباید تایید شوند و انتساب به بیت امام هیچ مزیتی برای این مورد ندارد. این که امام چه کرده هیچ ربطی به این حق ندارد. بعلاوه این که چه کسانی این صلاحیتها را تشخیص می دهند؛ همانهایی هستند که آقای هاشمی هنگام ریاست خود بر خبرگان آنان را متولی این کار قرار داد. هر کس نسبت به مرجع یا منطق این رد صلاحیتها ایرادی داشته باشد قابل فهم است و حق دارد جز آقای هاشمی.  بنابر این ایشان حتما متوجه این نکات هستند، ولی چرا چنین می گویند؟ به نظرم عدم تایید و حضور حسن آقا در انتخابات را ترجیح می دهند، و یا می‌خواهند اگر احتمالا ایشان تایید شدند آن را به حساب حرفهای خود بگذارند و دیگران را مدیون خویش بدانند و با توجه به منطق سخنان ایشان انتظارشان از تبعات این مدیونی هم روشن است. همانطور که سعی کردند آمدن حسن آقا را بر خلاف واقعیت به حساب خود بگذارند.
روی اصلی سخن بنده آقای هاشمی نیست بلکه دوستان اصلاح طلب است. اصلاح طلبان نباید در برابر این گونه سخنان سکوت کنند و یا بدتر این که به استقبال آن بروند. سخنانی که هیچ ربطی به منطق اصلاح طلبانه ندارد و مشروع کننده منطق طرف های مقابل است.متاسفانه پیروی چشم بسته و شاید از روی ناچاری اصلاح طلبان از برنامه‌های آقای هاشمی نتیجه وضعیتی است که برای خود ایجاد کرده اند و برای آینده کشور و جریان اصلاحات خطرناک است.

3 comments:

  1. جالبه هر کسی که باهاش مخالفید رو با سربازجو وبچه آخوند و...معرفی میکنید مردم خوب متوجه میشن و دلیل بی اعتنایی به جماعت وطن فروشم همین نوع برخورد هاس

    ReplyDelete
  2. به شریعتمداری بگوئید خمینی در وصیتش چیزهای دیگری هم بود از جمله اینکه سپاه در سیاست دخالت نکند. چرا فقط به بند آخرش چسبیده اید؟

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete