Tuesday 2 February 2016

موج رو به رشد هجمه های عوامل وتریبون های خبری و مجلس ارتجاع و.... خامنه ای به سخنرانی اخیر رفسنجانی

بسیج هجمه ی عوامل و مهره ها وتریبون های مجلس ارتجاع و رسانه های خبری و.... خامنه ای پیرامون سخنرانی اخیر رفسنجانی 14 بهمن -94
پس از اینکه رفسنجانی در یک روز خاص یعنی  12 بهمن روز ورود خمینی به ایران درترمینال فرودگاه خمینی تهران  با بهانه ی رد صلاحیت حسن خمینی درحالت ایستاده اقدام  به یک سخنرانی تند انتقادی غافلگیرانه کرد. چون انتقاد شدید یاحمله ی مستقیم به زیرمجموعه های انتصابی- فرمایشی خامنه ای رهبرانتصابی کرد که شامل شورای نگهبان آلت دست خامنه ای، صدا وسیما، تریبون های نماز جمعه  ها،  مجلس ارتجاع  ،جامعه روحانیت و  به خصوص ارگان فاشیستی پاسداران  می شد . البته ترکش این انتقاد تندوتیز رفسنجانی  به خامنه ای رهبر انتصابی ونه انتخابی اصابت نمود. چون رفسنجانی گفت مردم کمتر اشتباه می کنند و بهتر ازما می فهمند  و درمورد انتقاد به ردصلاحیت نامزدان انتخابات اسفند و زیر سئوال بردن شورای نگهبان آلت و خامنه ای تأکید کرد بگذارید مردم به هرکه می خواهند رأی دهند وانتخاب کنند . یعنی چرا نامزدان را رد صلاحیت کردید؟
اما خامنه ای مثل همیشه فرصت طلبانه جاخالی داده است . برای اینکه ترجیح داده ابتدا دراین مورد سکوت کند تاپاسخ رفسنجانی از طریق عوامل ومهره ها و رسانه ها وخبرگزاری های وابسته به وی داده شود . تاسپس درفرصت مناسب در یک دیدار نمایشی باع واملش خودش واردصحنه شود . برای همین اوین نامه ی کیهان و خبرگزاری پاسداران فارس تبدیل به تریبون های محوری انتقادی- تبلیغاتی علیه ی سخنرانی اخیر رفسنجانی شده اند.
بهرحال موج حمله ی عوامل خامنه ای به رفسنجانی ودفاع ازرد صلاحیت های شورای نگهبان آلت دست خامنه ای هرروز بیشتر می شود تاجاییکه خواهان رد صلاحیت تأیید شده ی نامزد انتخابات خبرگان رفسنجانی می شوند . البته ادامه ی حملات در شعارهای  علیه ی بصیرت و مرگ بر فتنه گر ونفوذی راهپیمایی فرمایشی 22 بهمن به اوج می ر سد  و تابرگزاری 7 اسفند انتخابات  ورأی سازی های قلابی  و حتی پس ازآن  شدت می یابد .
بنابراین فرصت مناسبی برای مخالفان است تا هشیارانه از این شکاف استفاده کند تا روزنه ای گشوده شود مردم ناراضی به جان آمده بتوانندواکنش های اعتراضی نسبت به شرایط خفقانی نشان دهند.
در این رابطه به چند مورد انتقادات شدیدی که به سخنرانی انتقادی رفسنجانی شده اشاره می شود.
اوین نامه ی کیهان 13 بهمن - 94
. حمله به خط امام در پوشش دفاع از بيت امام
رمزگشايي كيهان از پروژه نافرجام  رفسنجانی 
باشیوه  ی لورفته ی ستون کیهان وخوانندگان اوی ن امه ی کیهان  که روزانه ده ها پیام های دروغین و قلابی بانام های جعلی ساخته و پرداخته می شود که بطور دربست هدفنمند وجهت دارند چون مخاطبانش روحانی و رفسنجانی و دولت ومدعیان اصلاح طلب و مخالفت بابرجام است ومحال است که حتی یک  مورد شامل ارگان های سرکوبگر و قوه فاسد قضاییه و شورای نگهبان آلت دست خامنه ای یا دلواپسان نگران شود . برای همین درپاسخ به سخنرانی انتقاد تند رفسنجانی  محور ردصلاحیت حسن خمینی از سوی شورای نگهبان آلت  رمزگشایی  کرده یا گزارش اتهامی علیه روحانیت تهیه کرده که درپوشش تیتر رمز گشایی اوین نامه از پروژه ی نافرجام رفسنجانی بازتاب داده شده است . جالب اینکه دوقلوی همین گزارش را سربازجو شریعت نداری درستون اوین نامه اش با عنوان " نکته "   "شما بدهكاريد يا شوراي نگهبان؟! بازتولید کرده است .
بهرحال سربازجو شریعت نداری دراین رمز گشایی  سرويس سياسي اوین نامه اش گفته است : روز گذشته  رفسنجاني به بهانه دفاع از بيت خمینی  خط و ميراث  خمینی  را مورد توهين و هجمه قرار داد. حرکتي از روي عصبانيت که دلايل آن را بايد در شکست پروژه اي انتخاباتي دانست.

    در ادامه  بخشی از سخنان   رفسنجاني را باچاشنی  سخنان حمله به شوراي نگهبان آلت دست خامنه ای دنبال  کرده که در پوشش دفاع از حسن خميني گفت: صلاحيت شخصيتي که اشبه به جدش امام خميني است را قبول نمي کنيد؛ شما صلاحيت خود را از کجا آورده ايد؟ چه کسي به شما اجازه داده است که قضاوت کنيد؟ چه کسي به شما اجازه داد که يکجا بنشينيد و داوري کنيد؟ براي مجلس و دولت و جاهاي ديگر و اختيارات را در دست بگيريد؟ چه کسي اجازه داد که اسلحه براي شما باشد و تريبون ها براي شما باشد؟ چه کسي اجازه داد که تريبون هاي نماز براي شما باشد و صداوسيما براي شما باشد؟ چه کسي به شما اين ها را داد؟ اگر امام خميني و نهضت ايشان و اراده عمومي مردم نبود هيچ کدام از اين ها نبودند. زماني که بايد همه به هم تبريک بگوييم هديه بدي به بيت امام داديد. همه بايد به امام(ره) و بيت ايشان خود را بدهکار حساب کنيم، بدهکارها هديه خوبي در مقدمه انتخابات به بيت امام ندادند. ان شاءالله خداوند از تقصيرتان بگذرد و پشيمان شويد و عذرخواهي کنيد!
در دنباله   سربازجو شریعت نداری در دفاع از شورای  نگهبان  آلت دست  ومتهم ومحکوم کردن رفسنجانی عنوان زده  "     فرار به جلو در بازي شکست خورده"
و افزوده :چرا رفسنجانی با ادعاي دفاع از بيت  خمینی چنين بي پروا به شوراي نگهبان آلت دست حمله مي کند؟ پاسخ را در جاي ديگري بايد جست. طبق اطلاعات موثق، عامل اصلي نامزدي سيد حسن خميني براي انتخابات مجلس خبرگان هاشمي بوده است. حتي يکي از نزديکان سيدحسن هم که در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد و صلاحيتش احراز نشد، با اصرار  رفسنجانی وارد گود شد و تصميمي در اين زمينه نداشت....

روز گذشته هاشمي رفسنجاني به بهانه دفاع از بيت امام(ره)، خط و ميراث امام(ره) را مورد توهين و هجمه قرار داد. حرکتي از روي عصبانيت که دلايل آن را بايد در شکست پروژه اي انتخاباتي دانست.
    
سرويس سياسي- «خميني اي امام، خميني اي امام/ اي مجاهد اي مظهر شرف، اي گذشته ز جان در ره هدف... بود شعار تو، به راه حق قيام، ز ما تو را درود، ز ما تو را سلام...» اين سرودي بود که 12 بهمن 1357، در ترمينال شماره يک فرودگاه مهرآباد، در استقبال از امام امت، پس از 15 سال تبعيد و دوري از ميهن خوانده شد.
    
ديروز هم پس از 37 سال اين ترمينال شاهد برنامه اي ديگر بود. برنامه اي که قرار بود در آن سالروز ورود تاريخي امام امت به کشور و آغاز دهه مبارک فجر گرامي داشته شود اما سخنان قابل تامل آقاي هاشمي رفسنجاني، سمت و سوي مراسم را به جاي ديگري برد.
    
هاشمي رفسنجاني سخنان خود را با حمله به شوراي نگهبان آغاز کرد و در پوشش دفاع از سيد حسن خميني گفت: صلاحيت شخصيتي که اشبه به جدش امام خميني است را قبول نمي کنيد؛ شما صلاحيت خود را از کجا آورده ايد؟ چه کسي به شما اجازه داده است که قضاوت کنيد؟ چه کسي به شما اجازه داد که يکجا بنشينيد و داوري کنيد؟ براي مجلس و دولت و جاهاي ديگر و اختيارات را در دست بگيريد؟ چه کسي اجازه داد که اسلحه براي شما باشد و تريبون ها براي شما باشد؟ چه کسي اجازه داد که تريبون هاي نماز براي شما باشد و صداوسيما براي شما باشد؟ چه کسي به شما اين ها را داد؟ اگر امام خميني و نهضت ايشان و اراده عمومي مردم نبود هيچ کدام از اين ها نبودند. زماني که بايد همه به هم تبريک بگوييم هديه بدي به بيت امام داديد. همه بايد به امام(ره) و بيت ايشان خود را بدهکار حساب کنيم، بدهکارها هديه خوبي در مقدمه انتخابات به بيت امام ندادند. ان شاءالله خداوند از تقصيرتان بگذرد و پشيمان شويد و عذرخواهي کنيد!
        
فرار به جلو در بازي شکست خورده
    
اما چرا هاشمي با ادعاي دفاع از بيت حضرت امام(ره) چنين بي پروا به شوراي نگهبان حمله مي کند؟ پاسخ را در جاي ديگري بايد جست. طبق اطلاعات موثق، عامل اصلي نامزدي سيد حسن خميني براي انتخابات مجلس خبرگان هاشمي بوده است. حتي يکي از نزديکان سيدحسن هم که در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد و صلاحيتش احراز نشد، با اصرار هاشمي وارد گود شد و تصميمي در اين زمينه نداشت. 
    
خبرهاي غيررسمي حاکي است تصميم عدم شرکت سيدحسن در آزمون علمي خبرگان نيز چند شب پيش از آزمون در جلسه اي محفلي و باز هم با نظر وي گرفته شد. تحليل هاي بعدي جريانات و افراد همسو با اين طيف نيز مويد اين خبر است. از جمله صادق زيبا کلام در مصاحبه اي گفت؛ «ايشان اساسا فردي سياسي نيستند و اگرچه بعد از اين جريان هاي مستقل سياسي بيشتر به ايشان رجوع مي کنند اما ايشان سياسي نيستند و بعيد است يک روحاني سياسي شوند. من معتقدم آقاي سيد حسن خميني براي حضور در مجلس خبرگان توسط آقاي هاشمي رفسنجاني ترغيب شد.يعني اگر تصميم صرفا بر عهده ايشان بود اساسا کانديدا نمي شدند؛ اما حضور ايشان در مجلس خبرگان به نفع آقاي هاشمي بود چون با حضور ايشان، آقاي روحاني، علوي و چند نفر ديگر مي توانستند يک هسته اعتدالي در برابر هسته راديکال مجلس خبرگان بوجود آورند
    
با اين وصف سخنان ديروز آقاي هاشمي در دفاع از بيت امام را بايد تلاشي براي جبران يک پروژه شکست خورده دانست. پروژه اي سياسي و شخصي که متاسفانه بيت حضرت امام(ره) را ابزاري براي رسيدن به هدف مي بيند. 
        
پاسخ امام(ره) به هاشمي چيست؟
    
آقاي هاشمي در سخنراني ديروز خود به بهانه دفاع از بيت امام(ره)، ميراث واقعي و خط امام(ره) را مورد هجمه و توهين قرار داد. بيانات متعدد حضرت امام درباره هجمه کنندگان به شوراي نگهبان، پاسخ اظهارات امروز آقاي هاشمي است.
    
امام(ره) 25 ارديبهشت سال 63 در اين خصوص مي فرمايند؛ «من به اين آقايان هشدار مي دهم که تضعيف و توهين به فقهاي شوراي نگهبان امري خطرناک براي کشور و اسلام است. هميشه انحرافات به تدريج در يک رژيم وارد مي شود و در آخر، رژيمي را ساقط مي نمايد. لازم است همه بطور اکيد به مصالح اسلام و مسلمين توجه کنيم و به قوانين، هر چند مخالف نظر و سليقه شخصي مان باشد احترام بگذاريم و به اين جمهوري نوپا که مورد هجوم قدرتها و ابرقدرتها ست وفادار باشيم. در خاتمه بايد بگويم که حضرات آقايان فقهاي شوراي نگهبان را با آشنايي و شناخت تعيين کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مي دانم و اميد آن دارم که اين نحو امر تکرار نشود
    
و يا در جاي ديگر مي فرمايند؛ « اگربخواهد فساد کند، به مردم بگويد که اين شوراي نگهبان کذا و اين مجلس کذا، اين فساد است، و مفسد است يک همچو آدمي، تحت تعقيب مفسد في الارض بايد قرار بگيرد.» (صحيفه امام ج14ص370)
    
بيانات امام راحل در مقاطع مختلف در دفاع از شوراي نگهبان نشان مي دهد، هجمه به اين شورا از ابتداي انقلاب امري رايج بوده است و اگر کسي گمان کند اين موضوع مربوط به چند سال اخير است، اشتباه مي کند. امام خميني(ره) درباره اهانت به اين نهاد و چرايي اين قضيه مي فرمايند؛ «از تحمل زحمات و رنجهاي شما تشکر مي کنم. شما توقع نداشته باشيد که مورد اهانت واقع نشويد. همه مي دانيد تا کسي کاري انجام ندهد کسي به او توهين نمي کند.توهين براي کساني است که مي خواهند زنده باشند. هيچ کدام از ما نبايد انتظار تعريف را داشته باشيم. بايد به حکم خدا عمل کنيم و به اين هم کاري نداشته باشيم که چه کسي از اين کاري که براي خدا مي کنيم خوشش مي آيد و يا چه کسي بدش مي آيد.» (صحيفه امام ج 17ص441)
    
حضرت امام در بيانات ديگري شايعه پراکني و حمله به شوراي نگهبان را کار کساني مي دانند که نظرات اين شورا مطابق ميل آنها نيست و در جاي ديگري تاکيد مي کنند؛ «معلوم است آقايان با تعهدي که دارند تحت تاثير هيچ جوي واقع نمي شوند. ان شاءالله مويد باشند
        
چه کسي بايد عذرخواهي کند؟!
    
آقاي هاشمي در سخنان ديروز خود از اعضاي شوراي نگهبان مي خواهند بخاطر عدم احراز صلاحيت علمي سيد حسن خميني توبه کرده و از بيت امام(ره) عذرخواهي کنند. نگاهي به برخي مواضع و اقدامات عملي آقاي هاشمي رفسنجاني نشان مي دهد آن که بايد از روح بلند امام(ره) و بيت شريف ايشان عذرخواهي کند، کس ديگري است.
        
از فحاشي و هتاکي عليه امام تا ورود به حلقه ياران هاشمي!
    
يکي از موارد آشکار و قابل تامل و البته تاسف در اين قضيه، ماجراي عبدالحسين هراتي است. هراتي که پس از روي کار آمدن دولت يازدهم وارد کشور شده بود، از سوي «سيد طه هاشمي» ، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک اين دانشگاه –که هاشمي آن را ميراث خود مي داند- منصوب شد. دو ماه پس از حکم انتصاب هراتي، وي در ديدار هيئت ايتاليايي با هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديده مي شود.
    
اما هراتي کيست و چه نظري نسبت به امام(ره) و انقلاب دارد؟ پيشاپيش بخاطر مرور تنها دو مورد از مواضع هتاکانه هراتي نسبت به امام(ره) و انقلاب، از روح بنيانگذار انقلاب و عاشقان حضرتش پوزش مي طلبيم. 
    
اين عنصر ضد انقلاب در نامه اي به فاطمه حقيقت جو يکي ديگر از عناصر فتنه گر ضمن اتهام زني به مسئولان آن زمان نظام، پا را از اين هم فراتر گذاشته و به امام خميني (ره) و يادگار ايشان نيز توهين مي کند: «آن روزها خيلي ها مي دانستند که هر چه تباهي و جنايت در اين کشور اتفاق مي افتد همه منويات آن پدر (حضرت امام خميني) و آن پسر (حاج سيد احمد آقا) است....دهه شصت، که دهه حاکميت بلامنازع آن پدر و آن پسر بود را به جرات بايد تونل وحشت تاريخ معاصر ايران ناميد...»
    
هراتي همچنين در بحبوحه فتنه 88 با نگارش نامه اي در مورد نام بردن کروبي از امام(ره) به او مي گويد: «تو را به خدا نه در زنده کردن او و نه در زنده کردن «امام» نکوشيد که اين«امام» زنده شدني نيست بلکه افيون مرگي است که طرفداران خود را به محاق نيستي مي کشد
    
نکته جالب آنکه هراتي افتخار خود را حمله به شوراي نگهبان مي داند و براي آنکه موسسه امنيتي استراتفور او را به مزدوري قبول کند، طي نامه اي الکترونيک، رزومه خود را اينگونه شرح مي دهد؛ من در «روزنامه ملت»، ستون نويس بودم. من، ستون سردبير را مي نگاشتم. يک روز، مقاله اي را نوشتم و در آن، نقش «شوراي نگهبان» را در ساختار اجرايي قدرت حاکمه توضيح داده و خاطرنشان ساختم که محورهاي اصلي استبداد و ديکتاتوري؛ [ساختار حکومت] ناشي از همين شورا است و بدون اين شورا، حتي «رهبر جمهوري اسلامي» از طريق نمايندگان ملت، قابل کنترل است.
    
پس از رسانه اي شدن مواضع و سوابق اين عنصر ضدانقلاب –که نخستين بار توسط کيهان انجام شد- و متعاقب آن دستگيري وي، عليزاده طباطبايي وکيل خانوادگي هاشمي رفسنجاني وکالت وي را بر عهده مي گيرد و هراتي به بهانه بيماري و معالجه از کشور خارج شده و دوباره به آغوش بيگانه مي خزد!
        
مورد عيسي سحرخيز
    
نمونه ديگر مورد عيسي سحر خيز است. زمستان سال 92 بود که جمعي از عناصر ضدانقلاب تحت عنوان «انجمن دفاع از آزادي مطبوعات» با هاشمي رفسنجاني ديدار کردند که اخبار منتشر شده آن به صورت کلي و بدون توجه به برخي جزييات آن در رسانه ها انعکاس يافت و البته عکس دسته جمعي و خندان اين جماعت با آقاي هاشمي نيز منتشر شد. يکي از مهمانان اين ديدار سحرخيز بود. وي که در دوره اصلاحات توسط عطا مهاجراني به عنوان مدير کل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منصوب شد و دفاع از همجنس بازان را نيز در کارنامه خود دارد، در مصاحبه با يکي از سايت هاي ضدانقلاب مي گويد: ««خيلي از اصلاح طلبان برخلاف اول انقلاب ديگر علاقه اي به آقاي خميني ندارند
    
اين تنها دو نمونه از افرادي هستند که به آقاي هاشمي نزديک مي شوند و مواضعشان درباره حضرت امام(ره) روشن است. حال بايد پرسيد، چه کسي بايد از امام و بيت امام(ره) عذرخواهي کند؟! شوراي نگهباني که با پافشاري بر قانون، تهمت ها و فحاشي ها و جفاها را به جان مي خرد يا آنان که در فتنه 88 و در ماجراي اهانت به حضرت امام(ره) سکوت اختيار کردند و با فتنه گران همنوا و همصدا شدند؟
    
البته داستان بيت هاشمي – همسري که مردم را دعوت به آشوب مي کند، دختري که از دوستي با منافقان مسرور است تا پسري غرق در مفاسد اقتصادي که با گردن کلفتي مي گويد راي دادگاه را قبول ندارد- و ارتباطش با مواضع ديروز وي، خود داستان مفصل و عبرت آموز ديگري است که بماند براي فرصتي ديگر.

"نكته"  اوین نامه ی کیهان 13 بهمن -94
شما بدهكاريد يا شوراي نگهبان؟!
 سربازجو شریعت نداری ازتاکتیک لو رفته ونخ نما شده ی سی وچند ساله ی بازجویی وتحریف گری وپرونده سازی و کیفر خواست تهیه وتنظیم کردن علیه ی رفسنجانی استفاده کرده و وارد گود شده است  تا بامتهم کردن  رفسنجانی ومترسک قلمداد کردن حسن خمینی که انگاری بچه عقب مانده است واراده ی تصمیم گیری ازخودش ندارد .تلاش کرده است طبق حرفه همیشگی اش یک تیرو چند نشان بزند . یعنی هم رفسنجانی را متهم ومحکوم کند .هم حسن خمینی را آلت دست رفسنجانی قلمداد کرده باشد .مهمتر از رد صلاحیت های فله ای شورای نگهبان به خصوص ازرد صلاحیت حسن خمینی حمایت کرده باشد . بنابراین مترادف تیتر صفحه اول اوین نامه اش از طریق ستون  "نکته " بادوباره خوری کردن  قلمفرسایی کرده است  تا توانسته باشد  بطور مضاعف رفسنجانی را محکوم کند که  :شما بدهکارید نه  شورای نگهبان آلت دست؟!"
چون در تشریح سناریوی تدارک دیده اش باشیوه بازجویی واعتراف گیری وتواب سازی زندان بدون اشاره به منبع خبر مدعی شده    اخبار موثقي در دست است و برخي از مدعيان اصلاحات نزديک به  رفسنجانی نيز بر آن مهر تائيد زده اند که فرزند يادگار امام قصد نامزدي براي مجلس خبرگان را نداشته است  و ثبت نام ايشان با اصرار فراوان رفسنجاني صورت پذيرفته بود. همچنین بدون توجه که به اعتراف حسن  خمینی وبرادرش که برای وی دعوت نامه ی آزمون ارسال نشد . اما سربازجو شریعت نداری به عنوان وکیل تسخیری حسن خميني ادعا کرده وی  براي شرکت در آزمون خبرگان نيز آماده بود ولي برخي از خبرهای بدون منبع ومأخذ ساختگی همچون پیام های قلابی ودروغین اوین نامه ی کیهان  حاکي از آن است که رفسنجاني مانع حضور ايشان در آزمون شده بود که خبر دوم يعني ممانعت رفسنجانی  از شرکت حسن خميني در آزمون اگر هم صحت نداشته باشد - که دارد - تغييري در صورت مسئله نمي دهد و مي توان حدس زد - و طبيعي نيز هست - که نوه امام رفسنجاني را در ماجراي ترغيب ايشان به ثبت نام براي خبرگان و در نتيجه عدم احراز صلاحيت به دليل عدم حضور در آزمون، مقصر تلقي کرده و از  رفسنجانی تکدر خاطر داشته باشد.

از اين روي مي توان نتيجه گرفت که رفسنجاني به خاطر پروژه اي که در اين ماجرا طراحي کرده بود، خود را به بيت امام بدهکار! بداند که صد البته بدهکار نيز هست. با اين حساب، اظهارات ديروز رفسنجاني، تغيير جايگاه طلبکار و بدهکار است و ايشان به جاي آن که خود را بدهکار بيت شريف امام راحل(ره) بداند و از بيت معظم له پوزش بخواهد، شوراي نگهبان  آلت دست خامنه ای را بدهکار بيت حضرت امام معرفي کرده است و حال آن که شوراي  نگهبان آلت دست ویک خال به فرمان خامنه ای وپاسداران  دقيقا مطابق قانون که اصلاً معنی ومفهوم ندارد .چون خامنه ای انتصابی با صدور نامه های حکومتی بی اعتبارش کرده است  طبق نظر بارها اعلام شده  خمینی  عمل کرده و از اين جهت نه فقط بدهکار بيت  خمینی  نيست بلکه چون تابع دستورات واوامر سفارشی خامنه ای اقدام می کند . بنابراین  به دليل اجراي مي تواند و بايد مورد تقدير بيت  خمینی نيز باشد چرا که اتهام ناخشنودي بيت خمینی  از حرکت شوراي نگهبان الت دست در مسير تعريف شده ی خمینی ، اهانت به بيت خمینی  است و اکنون بايد از رفسنجاني پرسيد، شما به بيت خمینی  بدهکاريد يا شوراي نگهبان؟!
معلوم نیست چرا سربازجو شریعت نداری که پیوسته از موضع بازجویی وپرونده وسناریو سازی با رفسنجانی واعضای خانواده اش برخورد کرده است . هرگز کلام و سخنی از مسدودشدن بیش از دو میلیارددلاری حساب بانکی آقازاده مجتبی در یکی از بانک های لندن نگفته است . یاازرانت خواری زضاآقازاده اش که مدتی برای تحصیل به کانادا رفته بود وزمین خواری ده هاهکتاری زمین های مرغوب ورامین به نام مؤسسه فرهنگی کیهان دردوران مدعیان اصلاح طلب که فاش شد چیزی نمی گوید؟ چون نماینده ویژه خامنه ای دراوین نامه ی کیهان است و با سازمان اطلاعات وامنیت ارگان فاشیستی پاسداران همکاری نزدیک دارد .بنابراین از دیوار امنیتی آهنین برخوردار است .
نويسنده: حسين شريعتمداري
اظهارات ديروز آقاي هاشمي رفسنجاني اگرچه در اعتراض به عدم احراز صلاحيت آقاي سيدحسن خميني براي مجلس خبرگان ايراد شده بود ولي شواهد موجود که به آن اشاره خواهيم کرد، عدم احراز صلاحيت فرزند يادگار امام، موضوع اصلي سخنان ديروز ايشان نبود چرا که آقاي رفسنجاني پيش از اين هم به موضوع ياد شده پرداخته و با اين پاسخ منطقي و قانوني روبرو شده بود که نوه محترم حضرت امام(ره) تنها به علت خودداري از حضور در آزمون خبرگان موفق به کسب احراز صلاحيت نشده است. بنابراين اظهارات ديروز ايشان را بايد در نقطه اي ديگر و بيرون از ماجراي عدم احراز صلاحيت آقاي سيدحسن خميني، ريشه يابي کرد. اما در کدام نقطه؟!
    
اخبار موثقي در دست است و برخي از مدعيان اصلاحات نزديک به جناب هاشمي نيز بر آن مهر تائيد زده اند که فرزند محترم يادگار امام(ره) قصد نامزدي براي مجلس خبرگان را نداشته اند و ثبت نام ايشان با اصرار فراوان جناب رفسنجاني صورت پذيرفته بود. آقاي سيدحسن خميني براي شرکت در آزمون خبرگان نيز آماده بود ولي برخي از خبرها حاکي از آن است که جناب هاشمي رفسنجاني مانع حضور ايشان در آزمون شده بود که خبر دوم يعني ممانعت آقاي هاشمي از شرکت آقاي سيدحسن خميني در آزمون اگر هم صحت نداشته باشد - که دارد - تغييري در صورت مسئله نمي دهد و مي توان حدس زد - و طبيعي نيز هست - که نوه محترم حضرت امام(ره) آقاي رفسنجاني را در ماجراي ترغيب ايشان به ثبت نام براي خبرگان و در نتيجه عدم احراز صلاحيت به دليل عدم حضور در آزمون، مقصر تلقي کرده و از جناب هاشمي تکدر خاطر داشته باشد. از اين روي مي توان نتيجه گرفت که آقاي هاشمي رفسنجاني به خاطر پروژه اي که در اين ماجرا طراحي کرده بود، خود را به بيت شريف حضرت امام(ره) بدهکار! بداند که صد البته بدهکار نيز هست. با اين حساب، اظهارات ديروز آقاي هاشمي رفسنجاني، تغيير جايگاه طلبکار و بدهکار است و ايشان به جاي آن که خود را بدهکار بيت شريف امام راحل(ره) بداند و از بيت معظم له پوزش بخواهد، شوراي نگهبان را بدهکار بيت حضرت امام معرفي کرده است و حال آن که شوراي محترم نگهبان دقيقا مطابق قانون و نظر مبارک و بارها اعلام شده حضرت امام(ره) عمل کرده و از اين جهت نه فقط بدهکار بيت معظم له نيست بلکه به دليل اجراي قانون و پيروي از رهنمودهاي صريح حضرت امام(ره) مي تواند و بايد مورد تقدير بيت شريف امام راحل(ره) نيز باشد چرا که اتهام ناخشنودي بيت حضرت امام(ره) از حرکت شوراي نگهبان در مسير تعريف شده آن حضرت، اهانت به بيت محترم حضرت امام(ره) است و اکنون بايد از جناب هاشمي رفسنجاني پرسيد، شما به بيت امام(ره) بدهکاريد يا شوراي نگهبان؟! و صدالبته پرسش هاي ديگري نيز از جناب ايشان در ميان است، از جمله آن که؛ چرا در فتنه 88 هنگامي که فتنه گران تصوير مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کردند، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! سر دادند، کلمه اسلامي را از نام جمهوري اسلامي ايران حذف کرده و خط زدند و دهها جنايت مشمئزکننده ديگري که مرتکب شدند، جناب هاشمي رفسنجاني نسبت به حفظ حرمت امام راحل(ره) احساس مسئوليت نکرده و لام تا کام در محکوميت آن اقدامات نفرت انگيز سخن نگفتند؟! و...
    
درباره بخشهاي ديگر اظهارات ديروز آقاي هاشمي رفسنجاني نيز گفتني هاي ديگري هست که در گزارش امروز کيهان به مواردي از آن اشاره شده است.

این 3 گزارش خبری واکنش انتقادی وانتقامی پیرامون سخنرانی تند رفسنجانی به نهادهای انتصابی و زیر کنترل خامنه ای همچون شورای نگهبان و صدا وسیما و پاسداران ورد صلاحیت حسن خمینی است .

جامعه روحانیت نام هاشمی را از لیست خبرگان حذف کرد.
به گزارش فارس با توجه به موضع‌گیری‌های روز گذشته هاشمی رفسنجانی در خصوص شورای نگهبان، جامعه روحانیت مبارز به صورت قطعی نام وی را از لیست خود حذف کرد.
یک منبع آگاه نزدیک به جامعتین گفته است: با این تصمیم جامعه روحانیت مبارز، لیست مشترک جامعتین در سراسر کشور نهایی شد.
یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی گفت: فردا (چهارشنبه) مدت مرخصی موکلم به پایان می‌رسد و وی به زندان باز خواهد گشت.
وحید ابوالعمالی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: فردا زمان مرخصی 14 روزه مهدی هاشمی به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: موکلم فردا به دلیل اتمام دوران مرخصی‌اش به زندان باز می‌گردد.
به گزارش ایسنا، مهدی هاشمی 21 دی ماه تحت عمل جراحی قرار گرفت و از 30 دی ماه برای گذراندن دوران نقاهت با موافقت دادستانی به مدت 14 روز برای گذراندن دوران مرخصی راهی منزل شد.
غرضی با بیان اینکه آقای هاشمی‌رفسنجانی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور می‌خواهد به نفع منویات خودش استفاده کند گفت: آقای هاشمی کشور را جزء اموال شخصی‌اش می‌داند.
سیدمحمد غرضی وزیر دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتقاد آقای هاشمی از شورای نگهبان به بهانه حمایت از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، اظهار داشت: آقای آیت‌الله هاشمی شخصیتی دارد که همیشه تمایل دارد راس جریان اجتماعی قرار بگیرد و باقی مسائل برای ایشان اهمیتی ندارد.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب آقای هاشمی قصد داشت راس همه مسائل قرار بگیرد و بعد از پیروزی انقلاب تلاش کرد راس همه امور باشد و در زمان جنگ و آتش‌بس هم سعی داشت نفر اول و همه کاره باشد و این مسائل جزو شخصیت آیت‌الله هاشمی است.
غرضی با بیان اینکه آقای هاشمی‌رفسنجانی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور می‌خواهد به نفع منویات خودش استفاده کند، تصریح کرد: آقای هاشمی همیشه خودش را شخص برتر مملکت می‌داند و کشور را جزو اموال خود دانسته و در تمام این سال‌ها خود را فوق جریان‌ها قرار داده؛ اظهارات آقای هاشمی علیه شورای نگهبان در اصل حمله به قانون اساسی و آرمان‌های امام بوده و نوعی انتحار سیاسی است.
وزیر دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود:‌ آقای هاشمی همواره سعی می‌کند به مخالفینش بگوید مملکت برای اوست و کسی حق نقد کردن ندارد.

سگ حیوان باوفایی است که انواع واقسام دارد که شامل سگ گله وشکاری و تازی .... پلیس و زینتی وولگرد و حتی سگ مبتلابه بیماری هاری می شود ووظایف گوناگونی انجام می دهد. یک اصطلاحی است که گفته می شود روزی درویش مستمندی در زمستانی سرد وارد شهری شد . هنگام  ورودش به دروازه شهر سگان ولگرد به سویش هجوم آوردند .خم شد تازمین سنگی بردارد وبه سوی شان پرتاب کند تاآنان از اطراف خود دورکند .ولی متوجه شد به دلیل سرمای شدید سنگ ها یخ زده وبه زمین چسبیده وکنده نمی شوند . بلند شد و داد زد این چگونه شهریست که سنگ ها بسته و سگ ها رها شده اند؟
حال داستان رژیم وارونه ی ولایت فقیه است که 37 سال است به این سبک وسیاق سنگ بستن وسگ رها کردن حکومتمداری کرده است . آنگونه که اکنون دومین مهره یق درتمند زمان حیات خمینی  درامان  نیست  .چون ازسوی عوامل خامنه ای که چپ وراست به سوی حمله می کنند مورد تهاجم واتهامات سنگین وتوهین سنگین واقع شده است  . ازجمله طلبه هتاک واهانت گر شاگرد مصباح یزدی حمید رسایی  است که عضو کنونی بازار مکاره است . وبه دلیل بی ترمز ودنده عقب کنده بودنش صلاحیت وی تأیید نشده است .ولی برای اینکه تأیید صلاحیت شود .در دفاع از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای ،روی سخن به رفسنجانی گفته است : تضعیف و توهین به شورای نگهبان، انحراف است (آقای هاشمی شما منحرف هستید)هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است (آقای هاشمی شما مفسد هستید)توقع نداشته باشید به شورای نگهبان توهین نکنند (از هتاکی هاشمی‌رفسنجانی به شورای نگهبان نرنجید)آنها که نظر شورای نگهبان موافق میل شان نباشد، شایعه‌سازی می‌کنند (آقای هاشمی شایعه‌سازی نکنید)مگر کسی جرإت می کند اینگونه خامنه ای را مورد خطاب قرار دهد که آخوند رسایی رفسنجانی را مورد مخاطب خودقرار داده است؟

نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی مطلبی با عنوان پاسخ‌های امام‌خمینی(ره) به هتاکی‌های امروز هاشمی‌رفسنجانی نسبت به شورای نگهبان را منتشر کرد.به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال رسمی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبت به اظهارات امروز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داده است.متن کامل اظهارات رسایی در صفحه شخصی‌اش به شرح زیر است:پاسخ‌های امام‌خمینی(ره) به هتاکی‌های امروز هاشمی‌رفسنجانی نسبت به شورای نگهبان
هاشمی‌رفسنجانی امروز در مراسم سالگرد ورود امام خمینی در فرودگاه مهرآباد گفته است:«عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صداوسیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنیددر ادامه بیاناتی از امام خمینی را یادآور می‌شوم که به نوعی پاسخ به اظهارات و اهانت‌های امروز آقای هاشمی است:اگر صد میلیون مخالف شما بودند، کارتان را بکنید (اگر صد میلیون مثل هاشمی هم بود، کارتان را بکنید)شما (فقهای شورای نگهبان) باید ناظر بر قوانین مجلس باشید و باید بدانید که به هیچ‌وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد.به هیچ‌وجه گوش به حرف عده‌ای که می‌خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید.آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست ، نه مردم، اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می‌زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند... خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقی ندهید. خدا انشاءالله با ماست . اگر عملمان برای خدا باشد، خدا ما را موفق می کند..." (صحیفه امام ج 13 ص 53)تضعیف و توهین به شورای نگهبان، انحراف است (آقای هاشمی شما منحرف هستید)من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید.لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی‌مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت‌هاست وفادار باشیم. (صحیفه امام ج17ص431)هرکس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست مفسد است (آقای هاشمی شما مفسد هستید)من تکرار می‌کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع‌به این بگوید.من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‌الارض باید قرار بگیرد. (صحیفه امام ج14ص370)توقع نداشته باشید به شورای نگهبان توهین نکنند (از هتاکی هاشمی‌رفسنجانی به شورای نگهبان نرنجید)از تحمل زحمات و رنج‌های شما (فقهای شورای نگهبان) تشکر می‌کنم. شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه می‌دانید تا کسی کاری انجام ندهد کسی به او توهین نمی‌کند.توهین برای کسانی است که می‌خواهند زنده باشند. هیچ‌کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی از این کاری که برای خدا می‌کنیم خوشش می‌آید و یا چه کسی بدش می‌آید. من در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، مجلس و شورای نگهبان را تأیید کرده‌ام. (صحیفه امام ج 17ص441)آنها که نظر شورای نگهبان موافق میلشان نباشد، شایعه‌سازی می‌کنند (آقای هاشمی شایعه‌سازی نکنید)چنانچه مشاهده می‌شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‌ها موافق میل‌شان نبوده است دست به شایعه‌افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم‌الله تعالی - را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‌نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‌ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال، بی توجه به نتایج ناروا و اسف‌بار آن باشد.
 
معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم. (صحیفه)
عملکرد رفسنجانی به ضرر حسن خمینی است
محمدعلی ابطحی:هاشمی با رفتار پوپولیستی می‌خواهد آرای حسن‌آقا را برای خودش جلب کند 13 بهمن – 94
خبرگزاری فارس: محمدعلی ابطحی:هاشمی با رفتار پوپولیستی می‌خواهد آرای حسن‌آقا را برای خودش جلب کند
درادامه بسیج و لشکرکشی عوامل ومهره های خامنه ای علیه ی سخنرانی تند 12 بهمن رفسنجانی از مهره های مدعی اصطلاح طلب که سابقه دستگیری وندامت وهمکاری با بازجویان  داشته اند همچون عباس عبدی و طلبه محمدعلی ابطحی که ازدرون زندان وبلاگ خودرا به روز می کرد علیه ی ر فسنجانی استفاده شده اند .چون اینان پرونده دارند ووامدار بازجویان زندان اوین پاسداران اند.
عضو مجمع روحانیون مبارز و مسئول دفتر خاتمی در واکنش به انتقاد هاشمی از شورای نگهبان به بهانه حمایت از حسن خمینی نوشت: درست در اوج رایزنی ها برای حضور حسن آقای خمینی و دیگران در خبرگان و مجلس، این هجوم تند و بی مقدمه تنها می تواند به زیان رد صلاحیت شدگان باشد.
به گزارش خبرنگار میز انتخابات خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی رئیس دفتر و معاون رئیس دولت اصلاحات با اشاره به هجمه هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان که بهانه عدم احراز صلاحیت حسن خمینی انجام شده است، نوشت:  انتقاد تند آقای هاشمی رفسنجانی از شورای نگهبان را در این روزها اصلا نمی فهمم.وی در ادامه نوشته است: می‌شد هرگونه نقدی را پس از پایان وقت رسمی اعتراضات و پاسخ شورای نگهبان انجام داد. درست در اوج رایزنی ها و گفتگوها و نیاز به همدلی برای ساخت آینده ای بهتر و علاقه بسیاری به حضور حسن آقای خمینی و دیگران در خبرگان و مجلس، این هجوم تند و بی مقدمه تنها می تواند به زیان رد صلاحیت شدگان باشد. این چیزی نیست که آقای هاشمی سیاستمدار نداند. البته این رفتار در چارچوب پوپولیستی جواب می‌دهد که آرای شخصیت های محبوبی مثل حسن آقا را به سبد رای آقای هاشمی سوق دهد
یادداشت/ دکتر پرویز امینی  13 بهمن -94
دلایل روانشناسانه پرخاشگری آیت الله هاشمی/رفسنجانی در اداره کردن موفق سیدحسن دچار چالش شده است
خبرگزاری فارس: دلایل روانشناسانه پرخاشگری آیت الله هاشمی/رفسنجانی در اداره کردن موفق سیدحسن دچار چالش شده است
با عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی توسط شورای نگهبان سودای هاشمی در اداره کردن موفق سیدحسن خمینی به نفع جهت‌گیری‌های خود، با چالش مواجه و از این منظر وی شورای نگهبان را مستوجب پرخاش و تندی می‌داند.
سایت خبرگزاری دروغ پرداز  پاسداران  فارس  برای کوبیدن وتحقیر ومتهم و محکوم کردن رفسنجانی که چرا نهادهای انتصابی  همچون شورای نگهبان آلت دست وصدا وسیما و تریبون های نماز جمعه  ها و  مجلس ارتجاع به خصوص ارگان فاشیستی پاسداران وحتی جایگاه انتصابی ونه انتخابی خامنه ای را به شدت مورد انتقاد قرار داد اکنون این سایت  هجمه گسترده ای  علیه ی رفسنجانی تدارک دیده  است . ازجمله این یادداشت نویس این خبرگزاری پاسداران است که با عنوان دکتر جامعه شناس و ژست خاص روشنفکری مدل خامنه ای که باید عضو دانشجویان بسیجی بورسی رژیم در خارج ازکشور باشد .چون  یک کلمه درمیان ازاسامی واصطلاحات خارجی به جای حوزوی استفاده کرده تانشان دهد خیلی باسواد ومتفکر است . همچنین  به تواند به قول خودش دست به روانکاوی رفسنجانی و علت پرخاشگری وی بزند و بگوید رفسنجانی  شخصیتی «اگوسنتریستی» (خودمرکزگرا) دارد. در واقع جهان هاشمی، جهانی بطلمیوسی است که وی در مرکز آن و ما بقی نیز باید لاجرم به دور او بچرخند. بنابراین مواضع او یا در تثبیت این «خود مرکزگرایی» است یا در واکنش و مقابله با «مرکززدایی»ها از اوست و نمونه‌های فراوانی را از تأثیر این روانشناسی بر مواضع و رفتار او ذکر کرده بودم.عجیب است آنچه قلمزن نقاد رفسنجانی محور وی نظریه پردازی کرده اگر نه بیشتر که کمترشامل حال خامنه ای وبیت وی می شود .ولی چون به ریز وبه پاش هابطور پنهانی است و قلمزن هم وامدار وی می باشذ .بنابراین مجاز نیست دراین مورد سخنی بگوید یااشارها ی سطحی کند

دکتر پرویز امینی*
مواضع دیروز هاشمی واکنش‌هایی را در پی داشت. در تحلیل و واکنش به مواضع هاشمی رویکرد «متن محور» غلبه داشت و از جناب عبدی (اصلاح‌طلب) تا جناب فضایلی (اصول‌گرا) متکی به متن صحبت هاشمی، به شکل‌های مختلفی با مواضع وی مخالفت حداکثری کردند. اما می‌توان مواضع هاشمی به غیر از رویکرد متن محور را در چارچوب «زمینه‌گرایی» نیز تحلیل کرد. یعنی به زمینه و کانتکسی که در شکل‌گیری این تکست هاشمی نقش داشتند، توجه کرد. پیشتر بیان کرده بودم که مواضع هاشمی خاستگاه «روانشناسانه» دارد. اشمی شخصیتی «اگوسنتریستی» (خودمرکزگرا) دارد. در واقع جهان هاشمی، جهانی بطلمیوسی است که وی در مرکز آن و ما بقی نیز باید لاجرم به دور او بچرخند. بنابراین مواضع او یا در تثبیت این «خود مرکزگرایی» است یا در واکنش و مقابله با «مرکززدایی»ها از اوست و نمونه‌های فراوانی را از تأثیر این روانشناسی بر مواضع و رفتار او ذکر کرده بودم.جناب هاشمی امروز احساس می‌کند به طور حداکثری از او مرکزیت‌زدایی شده است. ما باید هاشمی را از منظر هاشمی تحلیل کنیم. مرکززدایی‌ها از هاشمی، برای او شرایطی را به وجود آورده است که میان تصور او از خود و اصل واقعیت، به شدت فاصله می‌اندازد. این فاصله موجب «احساس محرومیت نسبی» در هاشمی می‌شود. فرد یا جامعه‌ای که دچار احساس محرومیت نسبی است، به منبعی که تصور می‌کند در او ایجاد محرومیت کرده است پرخاش می‌کند که درباره هاشمی این پرخاش متوجه منابع و مواردی است که او احساس می‌کند از او مرکززدایی کرده‌اند. هاشمی یکی از این منابعی که را احساس می‌کند از او مرکززدایی کرده است، شورای نگهبان می‌داند. هاشمی شورای نگهبان را از عوامل شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 84  و نیز انتخابات سال 88 می‌داند. به اینها، احراز نشدن صلاحیتش در انتخابات سال 92 را نیز توسط شورای نگهبان را اضافه کنید. هاشمی و هر فردی دیگری در این  وضعیت احساس محرومیت نسبی، این استعداد را دارد که  اجازه می‌دهد دیگران او را در چارچوب همین فضای روانشناسانه اداره و مدیریت کنند. چون کافی است آنها خواست خود را با خواست هاشمی هماهنگ کنند. مثلا در انتخابات سال 84 یا 88 کسانی بودند که  نتیجه این دو انتخابات را برنمی‌تابیدند.
ویژگی خودمرکزگرای هاشمی نیز به هاشمی هم اجازه نمی‌داد او خود را بازنده رقابت با احمدی‌نژاد بداند. بنابراین برای به چالش کشاندن این نتایج، ظرفیت هاشمی که متکی به سوابق و جایگاه درون حاکمیتی وی می‌شد، امکان مناسبی به نظر می‌رسید و آن شد که شد و هاشمی آن کرد که کرد. بنابراین پرخاش و مواضع برافروخته او ضد شورای نگهبان در مواضع دیروز نشانه‌ای دیگر از اداره شدن موفق هاشمی از سوی دیگران است که خواست خود را علیه شورای نگهبان با خواست روانشناسانه هاشمی در پرخاش به منبع ایجاد محرومیت از او یعنی شورای نگهبان، در یک راستا قرار داده‌اند.عصبانیت و پرخاش هاشمی البته غیر از این، زمینه دیگری نیز داشت. هاشمی از همان موضع روانشناسانه این احساس را دارد که قادر است همه چیز و همه کس را اداره و در بازی خود به کار بگیرد و در انتخابات اخیر خبرگان چنین نگاهی را نسبت به سید حسن خمینی داشت البته این به معنای این نیست که سید حسن خمینی این چنین نقشی را پذیرفته باشد و بخواهد در چارچوب نقشی که هاشمی برای او تعیین کرده بازی کند. اما حداقل می‌توان این جمع‌بندی را داشت که هاشمی چنین طرحی را برای انتخابات خبرگان داشته باشد.با عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی توسط شورای نگهبان به علت عدم شرکت در آزمون، سودای هاشمی در اداره کردن موفق سید حسن خمینی به نفع جهت‌گیری های خود، با چالش مواجه شده است. بنابراین از این منظر نیز وی شورای نگهبان را مستوجب پرخاش و تندی می‌داند.برای درک بهتر مسئله کافی است به استدلال‌های اعتراضی هاشمی در اعتراض به شورای نگهبان نگاهی مجدد بیاندازیم. محور این استدلال‌ها جایگاه امام و بیت امام و شباهت سید حسن خمینی به امام و... است که یکی از  جملات محوری وی چنین بود: صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند.
در واقع اشبه به امام را ملاک گرفته‌اند. آیا آقا سید احمد آقای خمینی که سید حسن آقا در مراسم ارتحال وی در سال 73 در حرم امام فرمودند که پدرم گنج اسرار انقلاب بود و امام درباره اعتماد وی گفته‌اند: «من خدای قاهر حاضر منتقم را شاهد می‌گیرم که احمد از آن روزی که در کمک این جانب در بیرونی مشغول اداره امور من بوده تا الآن که این ورقه را می‌نویسم، قدمی یا قلمی برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجیب در کلیه گفتارهای من یا نوشته‌های من سعی نموده که حتی یک کلمه بلکه گاهی یک حرف را که به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نکند.» به امام شبیه‌تر بود یا فرزند آقا سید احمد آقا؟ انتقادات آقا سید احمد آقای خمینی  در دوره ریاست جمهوری  هشت ساله دوره سازندگی در حوزه اقتصاد  و نیز سیاست خارجی چه بود:
«متأسفانه تجمل، زیبایی‌پرستی، رفاه‌زدگی، افراط در میهمانی‌های آنچنانی به حدی است که اگر بخواهیم به سال‌های قبل از فوت امام برسیم، کار بس مشکلی در پیش داریم. شما سری به وزارتخانه‌ها بزنید، گلدان‌های گل‌های زینتی که از مال مردم فقیر تهیه می‌شود را ببینید. میز و صندلی‌ها دیگر میز و صندلی‌های اول انقلاب نیست. سفره‌ها دیگر آن سفره‌ها نیست. ریخت و پاش‌ها به قدری است که دل هر کسی را به درد می‌آورد. اینها همه برای این است که شعارهای انقلاب را جدی نگرفته‌ایم. امروز گرانی و کمبود و فشار اقتصادی بر دوش خیل محرومین جامعه به صورت شکننده‌ای درآمده است. وقتی ما از کسانی که در خارج نشسته بودند و فرزندان امام از بی‌دکتری جان می‌دادند، دعوت به عمل آوردیم، نباید توقع داشته باشیم نگویند همه ارزش‌های دوران انقلاب به ضد‌ارزش تبدیل شده است. ملاقات با سرمایه‌داران فراری زمان شاه، ایران را به ایران زمان شاه، یعنی مورد قبول غرب مبدل می‌کندآیا هشدارهای سید احمد آقا مبنی خروج دولت هاشمی از مشی امام در حوزه اقتصاد و بی توجهی به محرومین و مستضعفین و نیز تقلیل مواضع ضد استکباری امام در سیاست خارجی دولت هاشمی با استقبال وی مواجه شد؟ دست کم نظر آسید احمد آقا غیر از این است که می فرمایند: «بجز رعایت حریم رهبر معظم انقلاب اسلامی که وظیفه همه است، مسئولیت‌ها هر اندازه بزرگتر باشد مردم باید نسبت به طرح نظرات و انتقادات خود درباره آنها حساس‌تر باشند … یکی از گرفتاری‌هایی که متأسفانه بعضی‌ها به آن دچار شده‌اند این است که نمی‌توانند نظرات مخالف خود را تحمل کنند. این شیوه عمل منجر به دیکتاتوری می‌شود و با فرهنگ انقلاب و اصول بنیادین نظام اسلام ما مغایرت دارددر واقع جناب هاشمی  مسئله اش این نیست که اشبه‌ترین فرد به امام صلاحیتش احراز نشده که اگر چنین ملاکی برای هاشمی موضوعیت داشت، لااقل موضعش و نسبتش با آسید احمد آقا خمینی در دهه هفتاد متفاوت بود. بنابراین مواضع هاشمی در روز گذشته در واقع تجلی هاشمی مابین «اداره شدن موفق» و «اداره کردن ناموفق» بود.


*جامعه شناس سیاسی

واکنش حداد عادل به اظهارات هاشمی‌ رفسنجانی: 14 بهمن – 94
خبرگزاری فارس: مردم ایران برای ‌خانواده امام راحل ‌احترام قائل هستند‌/سخنان هاشمی بی‌احترامی به بیت امام بود/‌قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست
غلام علی حداد عادل یک عنصررانت خوار وزمین خوارفاسدی است که از رانت فامیلی با خامنه ای  هم نهایت استفاده می کند . وی بدون آنکه بگوید مگر باصدور نامه های حکومتی رهبرولی فقیه انتصابی همکاره  بدون پاسخگوی قانون معنی ومفهومی  دارد که وی مدافع قانون شده است؟ همچنین بدون توجه به یک جانبه نگری وتبعیض آمیزرد صلاحیت هایی که شورای نگهبان آلت دست  خامنه ای انجام داده است  . ولی مأمور شده است در توجیه حمله به رفسنجانی با سپردفاعی قانون  وارد صحنه ی تبلیغاتی – انتخاباتی شود  .چون در همایش بصیرت در مسجد خمینی  قزوین   به   رفسنجانی  گفته است: قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست، بلکه همه آحاد جامعه به قانون بدهکارند و باید تابع آن باشند و قانون اساسی نیز باید در همه موارد رعایت شود.
مردم ایران برای ‌خانواده امام راحل ‌احترام قائل هستند‌/سخنان هاشمی بی‌احترامی به بیت امام بود/‌قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد بگوییم، کسی نوه امام بود، شورای نگهبان یا چه کسی حق داشته ایشان را رد صلاحیت کند، درست نیست و این موضع‌گیری رفسنجانی بی‌احترامی به بیت امام است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامعلی حداد‌عادل امشب در همایش بصیرت که در مسجد امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، به اظهارات هاشمی‌ رفسنجانی مبنی بر اینکه «همه ملت به بیت امام خمینی(ره) بدهکار هستند»، اشاره کرد و گفت: مردم ایران برای فرزندان و خانواده امام راحل و یادگارانش احترام قائل هستند.وی با بیان اینکه وظیفه همه ملت است که به بیت امام احترام بگذارند، افزود: ولی قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست، بلکه همه آحاد جامعه به قانون بدهکارند و باید تابع آن باشند و قانون اساسی نیز باید در همه موارد رعایت شود.این مسئول با اشاره به اینکه صرف اینکه فرد خاصی نوه یا فرزند کسی است دلیل بر بی‌صلاحیت یا قبول صلاحیت آن نمی‌شود، بیان کرد: تشخیص صلاحیت را خود قانون مشخص می‌کند، ممکن است هم صلاحیت داشته باشد اما باید از طریق امتحان دادن در شورای نگهبان این صلاحیت احراز شود که نشده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد بگوییم، کسی نوه امام بود، شورای نگهبان یا چه کسی حق داشته ایشان را رد صلاحیت کند، آن هم با لحنی که هاشمی‌رفسنجانی گفته، درست نیست.حداد عادل خاطرنشان کرد: امام خمینی‌ (ره) در زمان خودش هم نوه دیگری از حاج آقا‌مصطفی‌ داشت ولی وقتی دید کارهایش خلاف مصلحت انقلاب و نظام است، او را خانه‌نشین کرد و از هر کار سیاسی منع‌اش کرد و زیر نظر خودش قرار داد،‌ در حالی که او فرزند پسر شهیدش و نوه امام بود.وی با اشاره به اینکه امام به خاطر اسلام و انقلاب با نوه خود این گونه برخورد کرد، گفت: این چه حرفی است که ما می‌گوئیم همه ملت مدیون بیت امام است، این به نظرم بی‌احترامی به خانواده امام راحل است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای نگهبان وظیفه خودش را انجام داده و باید عادلانه

No comments:

Post a Comment