Tuesday 16 February 2016

تصاویر درگیری شدید ماموران شهرداری با دست‌فروشان

شربابارش می رود، لنگه پشه کوره گرفته می شود .  37 سال است  که چوب حراج برمنابع و ذخایر کشور زده شده است . همچنین دادگاه های اختلاس های چندین هزار میلیاردتومانی بطور زنجیره ای برگزارمی شود که شامل برخی از وزرای مدعی اصولگرا هم می شود . در مقابل  مدام آفتابه دزدان درون زندان هاو ملأ عام دارزده می شوند یادست و پای شان قطع شده است .
اما اکنون در آستانه ی انتخابات مجلس دهم ارتجاع وخبرگان پنجم رهبری چون خامنه ای درخواست حضورپای صندوق حتی مخالفان کرده است . لذا نیروی انتظامی همچون گذشته طرح های سرکوبگرانه اجرا نمی کند و قوه ی فاسد قضاییه هم صدور واجرای احکام اعدام ها را کاهش داده است .
درحالیکه نقش  تهاجم و سرکوب و ضرب و شتم نیروی انتظامی در تهران به مأموران شهرداری تهران زیر پوشش "حریم بان" واگذار شده است.
 گذشته از اینکه چندین سال است  که پاسداران  از طریق اسکله های غیرمجاز بنادر جنوب کشور مشغول تخلیه موادمخدر ومشروبات الکی و کالاهای قاچاق  هستند . تاجاییکه روحانی مجبور به اعتراف شد که یک نهاد فاسد رانت خوار اقتصادی وجوددارد که با ورود کالاهای قاچاق موجب بحران ورکود اقتصادی درکشورشده است .
همچنین  مدام میوه های قاچاق وارد کشور می شود . ولی بدون آنکه گفته شود عامل بیکاری وفقر ودستفروشی چیست  مأموران شهرداری  با اجرای طرح  ضربتی   دستفروشات نگون بخت اطراف متروی تهران را مورد ضرب و شتم شدید ضربتی قرار دادند و  همه سرمایه دستفروشان محروم که چند ده کیلو گوجه فرنگی و...  بود را روی زمین ریختند .
 در این رابطه ایسنا گزارش کرده است :اقدام ماموران "شهربان‌ حریم‌بان" در جمع‌آوری دست‌فروشان خیابان آزادی تهران به درگیری منجر شد.
ساعت 17:30 روز دوشنبه 26 آبان، در محدوده خروجی متروی شادمان، مسافران در حال خروج از ایستگاه، با صحنه درگیری ماموران شهرداری با چرخی‌های میوه‌فروش مواجه شدند.
حدود 10 نفر از ماموران شهربان - حریم‌بان عصر روز دوشنبه برای برخورد با سد معبر با دو ماشین‌ شاسی‌بلند که هیچ اثری از شماره  منطقه و ناحیه شهرداری بر روی آنها نبود و فقط آرم شهرداری داشتند، در خیابان آزادی حاضر شده و اقدام آنها جهت برخورد با دست‌فروشان و چرخی‌های مقابل خروجی مترو به درگیری و مجروح شدن شماری از دستفروشان منجر شد.
این اتفاق به فاصله یک هفته از ماجرای پربازتاب درگیری بین این ماموران و کارگران کارواشی در سعادت‌آباد تهران روی داده است؛ حادثه‌ای که طی آن چند کارگر زخمی شدند و برخی اموال کارواش نیز تخریب شد. در این حادثه شهردار منطقه 2 تهران استعفا داد و شهردار تهران نیز برای رسیدگی به ماجرا دستور داد.
چند نفر از شاهدان حاضر در صحنه درگیری روز دوشنبه نیز با اشاره به استفاده ماموران از باتوم و شوکر که در حادثه اخیر نیز گزارش شده بود، اظهار داشتند: متاسفانه ماموران شهرداری بدون بیان تذکر و هشدار و بدون مقدمه از ماشین‌ها پیاده شدند و شروع به برهم ریختن و واژگونی چرخ‌دستی‌ها کردند که این کار باعث درگیری شد. با ادامه درگیری‌ها که موجب مجروح شدن چند تن از فروشندگان شد، ماموران شهرداری با رهاکردن خودروهایشان صحنه را ترک کردند و مردم نیز با تماس با اورژانس برای مداوای مجروحان اقدام کردند.
یکی از دستفروشان حاضر نیز از این «حادثه ناگهانی» با ترس یاد کرد و به ماموران پلیس گفت: «در یک چشم‌به‌هم‌زدن از ماشین‌ها پیاده شدند. هیچ توضیحی ندادند. فقط فحش می‌دادند. کاسه و کوزه‌مان را که به هم ریختند، اعتراض کردیم. به جای اینکه جوابمان را بدهند، با باتوم و شوکر به جانمان افتادند و تا می‌خوردیم، زدند. اگر مردم نبودند، تا همین الان هم داشتیم کتک می‌خوردیم.»
او سپس به پسر جوانش اشاره کرد و گفت: «دندان‌ها و بینی پسرم را شکستند. این هم خواهرزاده‌ام است که به این روز افتاده.»
به گزارش خبرنگار ایسنا که دقایقی پس از حادثه در محل حضور یافته بود؛ پلیس نیز اقدام به تهیه گزارش از این اتفاق کرده و پرونده‌ای در این باره تشکیل شده است اما با توجه به قرارگرفتن در ایام پایان سال و افزایش تعداد دستفروشان به نظر می‌رسد احتمال وقوع چنین درگیری‌هایی بالا باشد و مدیریت شهری باید فکری اساسی برای برخورد با این مساله داشته باشد تا هم قوانین سد معبر رعایت شود و هم به این موضوع که از سوی برخی مطرح می‌شود پاسخ داده شود که آیا دستی پنهان نمی‌خواهد مدیریت شهری پایتخت، پرحاشیه باشد؟

بهرحال چندسال است چنین طرح وطرح های مشابه ی ضرب وشتم و سرکوب با بهانه های گوناگون اجرا شده است .نتیجه چه بوده است؟ تا کی باید  شیوه گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری ادامه یابد؟ چون دزدان وغارتگران اصلی که 37 سال است حاکم اند وبا آقازاده ها وشرکای شان هرروز بیشتر غارتگری همراه با سرکوب می کنند. ولی بهای سنگینش را باید قربانیان پرورش یافتگان محروم رژیم وارونه ی ولایت فقیه عوامفریب غارتگربه پردازند؟
(تصاویر) درگیری شدید ماموران شهرداری با دست‌فروشان
(تصاویر) درگیری شدید ماموران شهرداری با دست‌فروشان
(تصاویر) درگیری شدید ماموران شهرداری با دست‌فروشان
(تصاویر) درگیری شدید ماموران شهرداری با دست‌فروشان

No comments:

Post a Comment