Wednesday 17 February 2016

خامنه ای: از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد، دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند

خامنه ای: از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد، دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند، مجلسِ مرعوب غرب، مملکت را بدبخت می‌کند29 بهمن - 94
خامنه ای بدجوری احساس خطر کرده است . برای همین با زمینه  چینی های  سلسله وار تهاجماتی که عوامل  پاسداران دررسانه ها ومجلس ارتجاع به دولت روحانی کرده و سخت به رفسنجانی و فرزندانش تاخته اند . موجب شد تا خامنه ای ازحالت سکوت و سکون مقطعی خارج شود  ودر دیدار نمایشی  گردآوری ساندیس خوران آذربایجان شرقی تدارک دیده شده  برایش تلاش کند جواب انتقادات رفسنجانی و روحانی محور رد صلاحیت شورای نگهبان آلت دست را بدهد.
به خصوص اینکه خامنه ای عجیب احساس  ترس و خطر کرده که زیرپایش دارد خالی می شود . برای اینکه درلیست نامزدان خبرگان تهیه وتنظیم شده از سوی رفسنجانی و روحانی در تهران  اسامی  مهره  های کلیدی ومورد اعتماد خامنه ای وجودندارند. 
لذا خامنه ای می داند که احتمال زیاد دارد تا آخوندها احمد جنتی دبیر شورای  نگهبان ، شیخ محمد یزدی ریس خبرگان کنونی رهبری  و مصباح یزدی رئیس بنیاد پژوهش های خمینی درقم  در انتخابات خبرگان هفتم رأی نیاورند وحذف شوند و تبدیل به آبروریزی بسیار بزرگی برای خامنه ای و  دلواپسان نگران  وپاسداران شود.
 همچنین خامنه ای می داند که اگر پاسداران و بسیج به خواهند همچون انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 دست به تقلبات گسترده رأی سازی بزنند مواجه  با تظاهرات گسترده  رادیکال تر از 88 درپیش روی خواهد بود وپیش بینی سرانجامش  غیرقابل تصور است .
 مهمتر اینکه مهره هایش در خبرگان  و  امام جمعه های موقت نمازجمعه تهران هریک از خودش بدنام ومنفورترند و حمایت علنی خامنه ای از اینان درست نتیجه وارونه ومنفی دربر خواهد داشت.
از طرف دیگر باوجود اینکه  خامنه ای به خوبی اشراف دارد که وقتی وی بدو بیراه و بدگویی وانتقاد از حریان وکسی می کند .مردم چون تنفر ازوی دارند بالجبازی کردن حمایت از آن کس وجریانی می کنند که خامنه ای متهم شان می کند.
بهرحال خامنه ای از عواقب نمایش انتخابات هفتم اسفند درمانده ووحشت زده شده است،به خصوص اینکه ماهیت غارتگرانه و سرکوبگرانه ارگان فاشیستی پاسداران عریان  شده  است . طوریکه با بسیج کردن مهره هایش همچون صفار هرندی، علیرضا زاکانی ، احمد توکلی  و  حداد عادل،  پاسدار نقدی ،نمایندگان مجلس ارتجاع حامی مصباح یزدی .... و سربازجو شریعت نداری علیه ی برجام و دولت روحانی تلاش می کنند تا توپ راتوی زمین روحانی بی اندارند .
برای همین  مهره و عوامل پاسداران از موضع مخالفت بابرجام موضوعات اقتصادی و فقر وبیکاری را دنبال می کنند و  با شدت به عملکرد دولت روحانی و رفسنجانی و فرزندانش تهاحم  می کنند. آنهم در شرایطی که هنوز حکمی برای  بابک زنجانی  همکار وشریک قاچاقی فروش نفت با قرارگاه خاتم  پاسداران صادر نشده است .ولی برای رد گم کردن  بابک زنجانی وصل به رفسنجانی و روحانی شده است .
در چنین حال واحوالی خامنه ای مجبور شده است تا  از موضع ضد آمریکایی از شورای نگهبان و سیاست رد صلاحیت کردن های فله اش همراه با پاسداران از طریق مطرح کردن اقتصاد جهادی- مقاومتی   دفاع و حمایت کند .
برای اینکه
پس خامنه ای در دیدار خود که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356  با ساندیس خوران گردآوری شده داشت، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کرد و با اشاره به 22 بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزود:
براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.
خامنه ای بدون آنکه  به آمار حضور راهپیمایی  نمایشی 22 بهمن اشاره کند اما  ادعا کرد این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کم رنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.
حامنه ای به موضوع انتخابات 7 اسفند اشاره کرد و تأکید کرد: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.
خامنه ای مثل همیشه  باروضه ضدآمریکایی  مدعی شد پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول 37 سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند. پس از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاش هایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سال های اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.
خامنه ای معتاد به شعار ضدآمریکایی ومتخصص دشمن شناسی آنقدر زیادی نشئه بوده که درهذیان گویی خود متوجه نشد که ابتدای پیروزی انقلاب هنوز شورای نگهبانی شکل نگرفته بود  که وی مدعی شده  طراحی دشمنان برای انتخابات 7 اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که امریکایی ها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.
 خامنه ای با پاک کردن صورت مسأله  هدف اصلی زیر سئوال بردن جایگاه انتصابی  و همکاره وغیرپاسخگوی بودنش که آشکارا قانون شکنی می کند  را اینگونه توجیه کرد :
 نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.
 خامنه ای مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام آنگونه  افکار عمومی را مورد مخاطب خود قرار داده وهشدار آماده باش داد که انگاری نه مخالف افکار عمومی که موافق شان است .چون باوردارد که گویا افکار عمومی  پیروو مطیع وی می باشد. برای همین گفته است » هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلاء قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.
خامنه ای برای اینکه دفاع از شورای نگهبان آلت دست خودش کرده باشد. بنابراین  رفسنجانی منتقد شورا رامتهم به بی بصیرت وعدم آگاهی وهمسو با دشمن کرد و گفت :
 افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.
 همینطور خامنه ای برای اینکه  از جایگاه رهبریت جهان اسلام خود وادعای ایران دمکراتیک کردن کشور منطقه دفاع کند و از الگو حکومت مردم سالاری دینی اش برای سایر کشور  حمایت   کرده باشد .همچنین  برای  مجلس ارتجاع دررأس همه امور تبلیغ نموده باشد مدعی شد:
 یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است،  خامنه ای به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.
خامنه ای بدون توجه به شرایط کنونی  که  برآمده از عملکرد رهبری خمینی و وی و  11 دوره ریاست جمهوری و9 دوره مجلس ارتجاع و 4 دوره خبرگان رهبری  و عملکرد شورای نگهبان آلت دست وقوه ی فاسد قضاییه است . بااین وجود فکر می کند که باجامعه کوران سر وکار دارد ومردم هیچ تجربه ای از عملکرد مجلس ارتجاع ندارند که وی  با لفازی وهذیان و دوپهلوگویی های متناقض در مورد مجلس ارتجاع  ادعا کرد:
 اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدف ها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.
خامنه ای در ادامه برای اینکه ادعای وارونه ی رهبرش خمینی را تفسیر کرده باشد گفت :  کلام خمینی  که مجلس را در رأس امور می دانستند، این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.
اما خامنه ای  برای اینکه  جایگاه و انتخابات خبرگان رهبری و باند ودسته بندی هایش را ترسیم کرده باشد گفت :
اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.
اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.
بعلاوه خامنه ای برای اینکه از مهره ها وطوطی های خود درخبرگان دفاع  و علیه ی رقبا روضه خوانی کرده باشد .مثل همیشه از دستآویز دشمن استکبار استفاده کرد تا رقبا را متهم به همسویی با این دشمن استکبار کرده باشد . برای همین  خامنه ای مدعی شد :
تمرکز دستگاه های تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان متمرکز شده است . بنابراین علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات به  همین  دلیل  است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.
خامنه ای در ادامه ی روضه ضد دشمن استکباری  ومتهم کردن جریان داخلی به همسویی با جبهه ی دشمن اسکتبار خارجی و پیش بردن سیاست مخالفت با برجام  بار دیگر از ملت ایران  درخواست کرد  تا حضور همه جانبه ی خود در نمایش انتخابات از رژیم وارونه ی ولایت فقیه  و استقلال و عزت ملی  دفاع کنند .
دردنباله تأکید  بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران کرد که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد و افزود: سیاست های امریکا و بسیاری از دولت های اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد امریکایی ها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.
چون  بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول امریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!
جالب اینکه خامنه ای بدون توجه به نقش مخرب  ومحرک  پاسداران  که بطور عمد موشک های دور برد آزمایش می کنند که همراه با تهدید کردن آمریکایی هاست . همینطوربانادیده گرفتن ربودن وگروگان گرفتن 10 قایقران  آمریکایی که باتحقیر کردن شان مورد بازجویی قرار گرفتند .زیرا هدف مخالفت آشکار بابرجام وناامن کردن ایران است . تامانع ازو رود سرمایه گذاران خارجی به ایران شوند .
ولی خامنه ای درادامه دوپهلوگویی و موضع ضد آمریکایی وهمسویی و دفاع آشکار ازپاسداران محور  نظر نقل قول یک آمریکایی مدعی شد :
اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی امریکا با ملت ایران است .چون  یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما امریکایی ها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.
 بهرحال خامنه ای بااین نقل قول مقام آمریکایی نتیجه گرفت   برای اینکع تأکیذ می شود  امریکایی ها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.
مسخره اینکه  خامنه ای فراموش کرده است که فریادتاکتیکی – تبلیغاتی  ازهمان اوایل انقلاب واشغال سفارت آمریکا درتهران بطور ابزاری علیه ی مخالفان ومنتقدان وناراضیان وحتی رقیب تا حال استفاده شده است و فقط مختص  راهپیمایی نمایشی 22 بهمن نیست .ولی چون اعتیاد مزمن به دوپهلو ووارونه گویی دارد .بنابراین با اشاره به اعتراض سیاست مداران امریکایی به شعار «مرگ بر امریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کرد:
وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟
اما خامنه ای درادامه برای اینکه دیدارهای ظریف وتیم هسته ای دولت روحانی را زیر سئوال ببرد گفت :
البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که اینگونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.زیرا که  واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند.
بالاخره خامنه ای از موضع نماینده وسخنگوی ملت و چاشنی ضد آمریکایی یا دشمن ، خطاب به ملت  گفت :
 واقعیتِ امریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.
درنهایت خامنه ای برای  اینکه خاک برتوی چشمان مردم ایران به ویژه اقشار محروم وتهی دست وبیکار  پاشیده باشد . لذا بانادیده گرفتن عملکرداقتصاد جهادی- مقاومتی وی که دردفاع از پروژه ی هسته ای پاسداران وتلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای و دورزدن تحریم ها بوده است . اما سرا نجام منجر به بحران ورکود اقتصادی شده است .چون بنابراعتراف روحانی یک نهاد فاسدرانت خوار با ورود کالاهای قاچاق از طریق اسکله های غیرمجازش که  دربنادر جنوب کشور  دارذتبدیل به عامل بحران ورکود اقتصادی درکشور شده است .برای اینکه از طریق قرارگاه خاتم پاسداران و پیمانکاران پاسداران وبسیج که راه وسد های وتونل ها وبرجک سازی های غیر کارشناسانه می کنند و در عسلویه حضور فعال دارتد 34$ اقتصاد کشوررا دراختیار خوددارند. در حالیکه خامنه ای در دفاع از   اقتصاد  جهادی – مقاومتی اش گفت  به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، چون  اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.
خامنه ای در پایان روضه ضدآمریکایی – انتخاباتی خود گفت  :جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.
ناگفته نماند که اینگونه روضه خوانی های ضد آمریکایی  و  تبلیغات و تهدیدها واتهامات بیشتر علیه ی رقبا  به خصوص نامزدان انتخاباتی شان تا هفتم اسفند شتاب بیشتری می گیرد .

خامنه ای  در دیدار مردم آذربایجان شرقی:
من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند/ مجلسِ مرعوب غرب مملکت را بدبخت می‌کند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد و آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت، فرمودند: دشمن درصدد است در انتخابات اعمال نفوذ کند.
خبرگزاری فارس: من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد/ دشمن می‌خواهد در انتخابات اعمال نفوذ کند/ مجلسِ مرعوب غرب مملکت را بدبخت می‌کند
http://www.farsnews.com/shares/img/wm_icon3.gif
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه 22 بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات 7 اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به 22 بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی 22 بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کردند: این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کم رنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.
ایشان سپس به موضوع انتخابات 7 اسفند اشاره کردند و تأکید کردند: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.
رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مقدمه که پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول 37 سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاشهایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی آنها برای انتخابات 7 اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که امریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.
ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلاء قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.
ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کلام امام (ره) که مجلس را در رأس امور می دانستند، گفتند: این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.
ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.
رهبر انقلاب بار دیگر ملت ایران را به حضور همه جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامی و استقلال و عزت ملی فراخواندند و با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد، افزودند: سیاستهای امریکا و بسیاری از دولتهای اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد امریکاییها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول امریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!
ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی امریکا با ملت ایران است، افزودند: یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما امریکاییها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه بارها گفته شد که امریکاییها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراض سیاستمداران امریکایی به شعار «مرگ بر امریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کردند: وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟
ایشان افزودند: البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که اینگونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این، واقعیتِ امریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.
ایشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: راه حل مشکلات کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی در جامعه، بکارگرفتن جوانان پرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور در ایمان،  اقتصاد، علم و دستگاههای مدیریتی.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمانهای آن، گفتند: مسئولان که علاقمند به سرنوشت کشور هستند نیز باید کارها را برای رضایت خدا و برای مردم انجام دهند و به نیروها و توان داخلی اعتماد کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، افزودند: اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.
ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تاکید برغیرت دینی آذربایجانی‌ها در مقاطع حساس، گفت: قیام 29 بهمن 56 مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عظیم اسلامی و نشانگر بصیرت مردم ولایتمدار آذربایجان است.
امام جمعه تبریز مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند وافزود: مردم آگاه آذربایجان همگام با سایر مردم ایران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.

No comments:

Post a Comment