Thursday 4 February 2016

مواضع انتقادی - تهاجمی شیخ محمدیزدی، مصباح یزدی، طبرسی، رئیس دفترخامنه ای با موضع رفسنجانی وکرباسچی

مواضع انتقادی - تهاجمی شیخ محمدیزدی، مصباح یزدی، طبرسی، رئیس دفترخامنه ای با موضع رفسنجانی وکرباسچی محورانتخابات خبرگان ونفوذی ها 16 بهمن -94
دیکتاتوری عریان بی بدیل درتاریخ معاصر ایران وجهان که زیرپرده ی دین شکل گرفته است آنچنان برجسته شده که انکارکردنی نیست. برای این که 37 سال سایه شوم ونحس وننگین آن برایران سایه افکنده است
چون یک خود محور و خودرأی همکاره که به هیچ مقام ومرجعی پاسخگوی نیست و آشکارا هرموقع اراده کند قانون شکنی می کند .زیرا با صدور فتوا ویا نامه های حکومتی ماورای قانون اقدام می کند. این دیکتاتور دینی که نه انتخابی از سوی مردم که انتصابی است خودرا رهبرولی فقیه می نامد .
بدتراینکه مقام وی مادام العمر است . مهم اینکه آنچنان این ولی فقیه قدرت و اختیارات نامحدود دارد که گذشته از اینکه فرمانده کل قوا می باشد .
می تواند رئیس قوه ی فاسد قضاییه را انتصاب کند تا زیرفرمان وکنترلش انجام وظیفه کند
همچنین فرمانده های نظامی و انتظامی و شبه نظامی را وی بر می گزیند یا عزل می کند
اعضای فقهای شورای نگهبان آلت دستش از سوی وی انتصاب می شوند
 . ائمه نماز جمعه ها از سوی دفتر این ولی فقیه برگزیده می شوند تاهرهفته روضه جمعی به خوانند که به اینان دیکته می شود.
  رئیس بنیادها که جزو زیر مجموعه های رهبر ولی فقیه اند از سوی دفتر خامنه ای انتخاب می شوند
رئیس و اعضای مجمع مصلحت نظام را خامنه ای رهبر ولی فقیه تعیین می کند.
پس از انتخابات نمایشی ریاست جمهوری باید خامنه ای امضا وتأیید کند تا قادر باشد کابینه تشکیل دهد
نامزدان انتخابات خبرگان رهبری ومجلس ارتجاع باید سرسپردگی کامل به این رهبر ولی فقیه داشته باشند .
تازه صلاحیت شان بایدازسوی شورای نگهبان تأییدشودکه درخدمت رهبرولی فقیه است
همینطور وزرای کلیدی کابینه دولت ها همچون وزرای دفاع،کشور،اطلاعات، وامورخارجه بایددربست وابسته به رهبرولی فقیه وموردتأییدودرخدمت وی باشند
. مهمتراینکه رئیس صداوسیما هم ازسوی این رهبرولی فقیه همکاره انتصاب می شودتامُبلغ ومُروج افکار ودستورات رهبرولی فقیه ونهادهای وابسته به وی باشد
تازه درارگان های سرکوبگرپاسداران وبسیج ودانشگاه ها ولی فقیه نماینده هم داردکه نقش ولی فقیه دست دوم اجرا می کنند. عجیب اینکه در دفاع ازبرنامه هسته ای که هدف دست یابی به سلاح هسته ای بوده است .
برای اینکه مقابله باتحریم ها شود یا دور زده شود خامنه ای رهبر ولی فقیه پیام اقتصاد جهادی – مقاومتی دادوپیوسته براچرای آن تأکیدمی کند.
درحالی که این اقتصاد-جهادی- مقاومتی خامنه ای منجر به بحران و رکود اقتصادی وتورم وفقر و گرانی و بیکاری شده است . ولی این روزها بلندگو هاو تریبون های خبری ورسانه ای ونمازجمعه ها و حامیانش درمجلس ارتجاع بطور همآهنگ فقط دولت کنونی روحانی راعامل تورم وگرانی وفقر وبه خصوص بیکاری می دانند
حال داشته باشید درچنین فضایی که سازمان اطلاعات وامنیت پاسداران موازی کاری با وزارت اطلاعات دولت روحانی می کند .عجیب تراینکه اطلاعات بیت رهبری هردو راکنترل می کند
درچنین اوضاع واحوالی شاهدیم که هرروز دامنه ی جنگ قدرت و ثروت میان خامنه ای و رفسنجانی و حامیان شان نه گسترش می یابد که تندو تیز و آشتی ناپذیرتر می شود .برای اینکه دو انتخابات مجلس ارتجاعی دهم ودوره ی پنجم خبرگان رهبری درپیش است .
بنابراین برای صف آرایی لشکر کشی های خصمانه جناح و باندهای متخاصم همراه باتهدیدو توهین و اتهام رقبای درگیر جنگ قدرت و ثروت مقابل هم آرایش زور آزمایی و رقابت داده اند.
ناگفته نماند براساس قدرت واختیارات نامحدودی که ولی فقیه مستبد دینی دارد .همچنین ارگان های سرکوبگر و رسانه های خبری  واطلاع رسانی را هم درانحصار خوددارد . معلوم است که نه یکه تازی تبلیغاتی می شود که  تدارک وسازماندهی  تقلبات گسترده از سوی پاسداران و بسیج می شود .
برای همین حسن روحانی مجبور شد بگوید طوری عمل کنید که این شائبه دراذهان عمومی جا نیفتد که انتخابات مهندسی  شده است .یعنی آرای نامزدان  وابسته به خامنه ای ومصباح یزدی  وپاسداران از قبل  آماده شده است .
حال تصور کنید توهین به فهم وشعورو تجربه 37 ساله  مردم ایران به خصوص آگاهان سیاسی نیست که خامنه ای باهذیان ووارونه گویی  ادعا می کند . ایران دمکراتیک ترین کشور منطقه  است .چون هرسال درایران یک انتخابات بر گزار شده  است  و هیچکدام  هم ناسالم نبوده وتقلب نشده است .
درحالیکه خامنه ای معترضان ومنتقدان  ومخالفان  به تقلبات مهندسی شده  درانتصابات را متهم به فتنه  و بی بصیرت ونفوذی دشمن  می کند و فتوای برخورد وسرکوب شان را داده است .
بهرحال  رفسنجانی که نقش کلیدی درجانشین کردن خامنه ای برای خمینی داشته است .چون مورد بی مهری خامنه ای  واعوان وانصارش قرار گرفته است . زیراکه یک  فرزندش در زندان اوین است و سایر فرزندانش که نامنویسی برای انتخابات مجلس ارتجاع دهم کرده بودند ازسوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رد صلاحیت شده اند وخودش مورد اتهام وتحقیر وتهدید واقع شده است حتی تهدید به دستگیری و فرستادن نزد فرزندش به زندان اوین شده است .
بنابراین رفسنجانی آشکارا خامنه ای را به چالش کشیده است  . زیرابرای اینکه  جایگاه  نه انتخابی که انتصابی بودن خامنه ای  را به رخ وی  بکشاند گفته است هیچکس رئیس و مرئوس متولد نمی شود بلکه باید ازسوی مردم انتخاب  شود تامشروعیت داشته باشد.
درادامه فسنجانی در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای برای اینکه صدا وسیما وخبرگزاری های وابسته به خامنه ای را زیر سئوال ببرد  تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در اسلام و انقلاب اسلامی کرده و  گفته است: اطلاع‌رسانی باعث رشد و افزایش آگاهی‌های فردی و جمعی در جامعه می‌شود و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی و غیرمجازی، باید به حقیقت اطلاع‌رسانی و درج اخبار حقیقی توجه نمایند که خبرهای آنان به سرعت در جامعه منتشر می‌شود.
همینطور رفسنجانی برای اینکه بیشتر به  خامنه ای  و عواملش  تاخته باشد  که به سوی وی کیش داده شده اند تأکید مجدد بر مفاهیم قرآن کرده وگفته قرآن  انسان‌ها را دعوت به پرهیز از افراط و تفریط و همچنین صبر در مقابله‌ی با توهین‌ها و تخریب‌ها می‌نماید .برای همین  از قرآن کریم آموختم که در مقابل توهین‌ها و تخریب‌ها به مخاطبان، سلام نمایم . بالاخره رفسنجانی ، در بخش دیگری از سخنان خویش انتخابات را فصلی بسیار ممتاز و باعث افتخار اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شما به عنوان دست‌اندرکاران فضای رسانه‌ای و مجازی که به خاطر رشد تکنولوژی به ابزار برتر اطلاع‌رسانی دسترسی و علم استفاده از آن را هم دارید، باید توجه داشته باشید که در هر شرایطی از مردم حمایت کنید.
درنهایت رفسنجانی برای اینکه زیرآب رهبرولی فقیه همکاره بدون پاسخگو وادعای فصل ا لخطاب بودنش را زده باشد  یادآور شد  انسان در بعد دینی، اجتماعی و سیاسی، مختار است  چون  خدا به انسان عقل و شعور داده است، تا براساس آن تصمیم بگیرد و کار انجام دهد و پیداست که عقل با افراط و تفریط ناسازگار است، به همین خاطر است که اعتدالیون را عقلای جامعه می‌دانند.
بهررو رفسنجانی وبا شیوه ی به درگفتن تادیوار بشنود . بطور غیرمستقیم خامنه ای را مخاطب قرار داده و  روی سخن به جوانان فعال در عرصه‌ی رسانه‌ای و فضای مجازی، گفته است: با مردم صادق باشید، و با خداوند عهد کنید که آن چه را می‌فهمید به جامعه بگویید و مواظب باشید به هیچ‌ وجه حق کسی را ضایع و به دیگران ظلم نکنید. زیرا خداوند می فرماید بترسید از آه و ناله مظلوم بی‌پناهی که جز خداوند حامی و پشتیبانی ندارد. که مظلوم بزرگترین حربه یعنی (آه) را دارد.
  جالب اینکه  غلامحسین کرباسچی برای اینکه توپ را توی زمین خامنه ای وباند ها وحامیانش پرتاب کرده باشد گفته است: نفوذی تلاش می کند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند و افزوده  نفوذی نمی گوید من کارگزارم، بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.
اما خامنه ای که طبق معمول درشرایط حساس ترجیح می دهد جاخالی دهد وسکوت پیشه کند تا عوامل وپادوهایش همچون بولدوزر جاده صاف کن باشند تاهرموقع شرایط   برایش مناسب شد آفتابی شودو مهر تأیید بر عملکردو مواضع پادو هاو پیشمرگه های متملق وچاپلوس و.... علیه ی رقبا ومنتقدانش بزند.
بنابراین درادمه افزایش تهاجم مهره های خامنه ای به رفسنجانی ، شیخ محمد یزدی رئیس خبرگان کنونی وارد صحنه شده است و  برای توجیه رد صلاحیت حسن خمینی از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای مدعی شده است که  جایگاه مجلس خبرگان بسیار حساس است چون خبرگان جای جناح بازی وجوان گرایی نیست  و  اعضای خبرگان باید خودشان فی الجمله مجتهد باشند تا بتوانند در موقع لزوم حق و واقع را به منصه ظهور برسانند
 شیخ محمد یزدی  که بقول آخوند محمود شاهرودی عراقی کاخ مخروبه ی قضایی راازوی تحویل گرفت، از سوی عباس پالیزدار فاش شد که آقازاده  ی وی همچون آقازاده امامی کاشانی ومصباح یزدی جزو اسامی 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی اند که به دلیل سرسپردگی به خامنه ای پرونده های آقازاده ها در دستگاه فاسد قضاییه بایگانی شده است .
برای همین شیخ محمدیزدی مجبور است تابگوید شکل ظاهری رژیم وارونه ی ولایت فقیه شبیه حکومت های دیگر است ولی ارتباط و بستگی آن به ولایت فقیه وجه ممیزه این نظام است و مشروعیت خود را نیز از همین ناحیه یعنی ولایت الهی گرفته است.

همینطور شیخ محمد یزدی برای ترسیم جایگاه قدرت و اختیارات نامحدود ولایت فقیه  اذعان کرده:رئیس مجلس  ارتجاع و نمایندگان، رئیس قوه ی فاسد قضائیه و رئیس جمهور مادامی که قوانین و اختیارات شان به تایید ولی فقیه نرسد هیچ مشروعیت دینی ندارد و حتی قضات نمی توانند برخلاف اسلام قضاوت کند.
بهرحال شیخ محمد یزدی  نتیجه گیری کرده است :مجلس خبرگان در حساس ترین موقعیت قرار دارد و مدیریت حساس ترین کار نظام وظیفه اوست و به همین دلیل نباید هر فردی عضو این مجلس شود و باید شرایطی را داشته باشد پس
مجلس خبرگان جای جوانگرایی، سیاسی کاری و جناح بازی و مجلس پیرمردهایی که نمی توانند کاری بکنند نیست. زیرا که این مجلس جای کسانی است که بتوانند حق و واقع را درست و بدون گرایش به چپ و راست و شرق و غرب و اعمال نفوذ قدرت های بیگانه را به منصه ظهور بنشانند. یعنی دربست درخدمت خامنه ای و پاسداران باشد.

بعلاوه آخوند مصباح  یزدی که  پیرو اصل تقیه درز مان شاه بود وهمچون آذری قمی خمینی رااوایل انقلاب قبول نداشت .ولی چون آخوند فرصت طلب ومثل آقازاده اش شکردزد وبسیار مفت و رانتخوار است. بنابراین همچون شیخ محمد یزدی نه رقیب که مخالف سرسخت وجدی رفسنجانی در مجمع خبرگان است:
 برای همین باکپی برداری ازگفته خامنه ای گفته است  نفوذی‌ها آینده انقلاب را بر باد می‌دهند و خطاب به رفسنجانی افزوده  انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد
 همینطور برای زیر سئوال بردن روحانی ودولت ائتلافی  وی و در مخالفت با برجام همچون خامنه ای با چماق  ضدآمریکایی گفته است :امروز عده‌ای همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مساله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند. همچنین مصباح یزدی  که رئیس موسسه خمینی را یدک می کشد چون سالانه بودجه هنگفت دولتی دریافت می کند .برای اینکه ثابت کند متخصص چگونگی استفاده کردن ازدستمال ابریشم یزدی است .
بطور مضحک مدعی شده  ‌خدا به ما رهبری داده که در میان رهبران دنیا بی‌نظیر است. خدا بساط عالم را طوری خلق کرده است که خیر و شر با هم در تعادلند، چرا که دنیا مکان آزمایش است و برای آزمایش باید عوامل طرفین تقریبا مساوی باشد تا انسان در سر دو راهی، نوبت انتخابش فرا برسد.
درادامه  مصباح یزدی افزوده:‌ البته عوامل فسادی که امروز موجود است در هیچ زمانی در دسترس نبوده است و همانطور که نعمت‌ها زیاد شده خطرها و لغزشگاه‌ها هم زیاد شده است.

درادامه لشکر کشی عوامل خامنه ای علیه رفسنجانی وحسن خمینی  آخوند  نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران هم خطاب به ر فسنجانی گفته است:
مجلس خبرگان‌ محل بازی‌های سیاسی نیست. تشکیل شورای رهبری‌ برای نظام سم است‌. وی ادعا کرده است .مجلس خبرگان، یک مجلس فقهی است‌ و نباید محل بازی‌های سیاسی شود، زیرا به شأن و منزلت آن لطمه جدی وارد می‌کند.این آخوند غیرسیاسی نمی داند که 37 سال است تریبون نمازجمعه  ها تبدیل به عبادی- سیاسی شده است.

 بهرحال تناقض گویی داماد و رئیس دفتر خامنه ای محمدی گلپایگانی ازهمه جالب تر وشنیدنی تراست . زیرا وی  بدون توجه به موج تهاجمی که از سوی حامیان خامنه ای به سوی  رفسنجانی سرازیر شده است  واتهامات روز افزون مثل مفسد فی الارض  همراه با تهدیددرخواست  عزل وی همچون منتظری ودستگیری اش  که از سوی حامیان بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان  خامنه ای به رفسنجانی وارد می شود  .
ولی آخوند محمدی گلپایگانی اعتراف کرده است اعضای خبرگان در این چهار دوره کسانی بودند که از سوی قاطبه مردم در حوزه انتخابیه خود شناخته شده بودند و مردم آنها را به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی و امین بودن می‌شناسند. حال بماند که رفسنجانی سابقه ی  ریاست خبرگان هم دارد وهنوزهم عضو خبرگان است .
ازسوی دیگر عناصر فاسد طوطی صفت ومعلوم الحالی همچون  آخوندهای جنتی واحمدخاتمی و شیخ محمدیزدی و مصباح یزدی .... هم عضو خبرگان ومورد تأییدصددرصد خامنه ای اند. .
بهرحال وی خط دیکته شده را مثل آخوند شیخ محمدیزدی و طبرسی تکرار کرده و  گفته  است سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد وکسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.

بهرحال محور برگزاری انتخابات  خبرگان رهبری و مجلس ارتجاع دهم روزهای پرالتهاب وپرتنشی خیلی بیشتری در پیش روی می باشد. برای اینکه جنگ قدرت وثروت جناح وباند هاعجیب تندو تیز شده است . به ویژه اینکه تریبون های نمازجمعه ها همراه با صدا وسیما درخدمت باندهای د لواپس نگران خامنه ای است . مشروط براینکه معرکه گیری راهپیمایی  نمایشی 22 بهمن هم در اختیار خود دارند تا با برنامه ریزی بیت خامنه ای و سازماندهی پاسداران و بسیج هرچه می توانند با شعار ضدآمریکایی وا تهامات فتنه و نفوذی دشمن وبی بصیرت علیه ی رفسنجانی وروحانی ونامزدان رد صلاحیت نشده حامی اینان و درمخالفت بابرجام و تأکید برحذف صلاحیت رفسنجانی رجز خوانی های آتشین کنند وفریاد مرگ برآمریکا واسراییل و آل سعود سردهند وپرچم های شان و تصاویر آتش بزننندولگدکوب کنند.

رفسنجانی که نقش کلیدی درجانشین کردن خامنه ای برای خمینی داشته است .چون مورد بی مهری خامنه ای  واعوان وانصارش قرار گرفته است . زیراکه یک  فرزندش در زندان اوین است و سایر فرزندانش که نامنویسی برای انتخابات مجلس ارتجاع دهم کرده بودند ازسوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رد صلاحیت شده اند وخودش مورد اتهام وتحقیر وتهدید واقع شده است حتی تهدید به دستگیری و فرستادن نزد فرزندش به زندان اوین شده است .
بنابراین رفسنجانی آشکارا خامنه ای را به چالش کشیده است  . زیرابرای اینکه  جایگاه  نه انتخابی که انتصابی بودن خامنه ای  را به رخ وی  بکشاند گفته است هیچکس رئیس و مرئوس متولد نمی شود بلکه باید ازسوی مردم انتخاب  شود تامشروعیت داشته باشد.
درادامه فسنجانی در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای برای اینکه صدا وسیما وخبرگزاری های وابسته به خامنه ای را زیر سئوال ببرد  تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در اسلام و انقلاب اسلامی کرده و  گفته است: اطلاع‌رسانی باعث رشد و افزایش آگاهی‌های فردی و جمعی در جامعه می‌شود و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی و غیرمجازی، باید به حقیقت اطلاع‌رسانی و درج اخبار حقیقی توجه نمایند که خبرهای آنان به سرعت در جامعه منتشر می‌شود.
همینطور رفسنجانی برای اینکه بیشتر به  خامنه ای  و عواملش  تاخته باشد  که به سوی وی کیش داده شده اند تأکید مجدد بر مفاهیم قرآن کرده وگفته قرآن  انسان‌ها را دعوت به پرهیز از افراط و تفریط و همچنین صبر در مقابله‌ی با توهین‌ها و تخریب‌ها می‌نماید .برای همین  از قرآن کریم آموختم که در مقابل توهین‌ها و تخریب‌ها به مخاطبان، سلام نمایم . بالاخره رفسنجانی ، در بخش دیگری از سخنان خویش انتخابات را فصلی بسیار ممتاز و باعث افتخار اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شما به عنوان دست‌اندرکاران فضای رسانه‌ای و مجازی که به خاطر رشد تکنولوژی به ابزار برتر اطلاع‌رسانی دسترسی و علم استفاده از آن را هم دارید، باید توجه داشته باشید که در هر شرایطی از مردم حمایت کنید.
درنهایت رفسنجانی برای اینکه زیرآب رهبرولی فقیه همکاره بدون پاسخگو وادعای فصل ا لخطاب بودنش را زده باشد  یادآور شد  انسان در بعد دینی، اجتماعی و سیاسی، مختار است  چون  خدا به انسان عقل و شعور داده است، تا براساس آن تصمیم بگیرد و کار انجام دهد و پیداست که عقل با افراط و تفریط ناسازگار است، به همین خاطر است که اعتدالیون را عقلای جامعه می‌دانند.
بهررو رفسنجانی وبا شیوه ی به درگفتن تادیوار بشنود . بطور غیرمستقیم خامنه ای را مخاطب قرار داده و  روی سخن به جوانان فعال در عرصه‌ی رسانه‌ای و فضای مجازی، گفته است: با مردم صادق باشید، و با خداوند عهد کنید که آن چه را می‌فهمید به جامعه بگویید و مواظب باشید به هیچ‌ وجه حق کسی را ضایع و به دیگران ظلم نکنید. زیرا خداوند می فرماید بترسید از آه و ناله مظلوم بی‌پناهی که جز خداوند حامی و پشتیبانی ندارد. که مظلوم بزرگترین حربه یعنی (آه) را دارد.
  جالب اینکه  غلامحسین کرباسچی برای اینکه توپ را توی زمین خامنه ای وباند ها وحامیانش پرتاب کرده باشد گفته است: نفوذی تلاش می کند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند و افزوده  نفوذی نمی گوید من کارگزارم، بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.
اما خامنه ای که طبق معمول درشرایط حساس ترجیح می دهد جاخالی دهد وسکوت پیشه کند تا عوامل وپادوهایش همچون بولدوزر جاده صاف کن باشند تاهرموقع شرایط   برایش مناسب شد آفتابی شودو مهر تأیید بر عملکردو مواضع پادو هاو پیشمرگه های متملق وچاپلوس و.... علیه ی رقبا ومنتقدانش بزند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداقت با مردم را لازمه کار رسانه‌ای دانست.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: اطلاع‌رسانی باعث رشد و افزایش آگاهی‌های فردی و جمعی در جامعه می‌شود و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی و غیرمجازی، باید به حقیقت اطلاع‌رسانی و درج اخبار حقیقی توجه نمایند که خبرهای آنان به سرعت در جامعه منتشر می‌شود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالمانه بودن را به خاطر عامه‌ بودن استفاده کنندگان از فضای رسانه ضروری دانست و گفت: براساس دین اسلام، اخلاق انسانی و منش ایرانی باید به حقیقت‌ها بپردازید.هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که راز توهین‌ها و تخریب‌های همیشگی به شما چیست؟، به ارائه تحلیلی از چگونگی حضورش در مبارزات اشاره کرد و گفت: در مقطعی که متوجه شدیم بعضی از جوانانی که با ما در مبارزه شریک بودند، یا مرتد و یا التقاطی شدند، هم حمایت‌های معنوی و هم کمک‌های مادی خود به آنان را قطع کردیم و همان نقطه شروع تخریب‌های سیاسی و توهین‌های غیرانسانی شده که تا همین امروز نیز البته با شکل و ادبیات و عناوین مختلف ادامه دارد، البته شدت و ضعف آن و همچنین ماهیت تخریب کنندگان با توجه به احساس خطری که در جامعه می‌کنند، متفاوت می‌شود.وی با بیان این جمله که در تمام سال‌های قبل و بعد از مبارزه، اسلام، انقلاب و امام برای من عزیز و مبنای اتخاذ گفتار و رفتار اعتدالی بودند، گفت: هنوز هم به همان عقاید پایبندم و هنوز هم مخالفان سیاسی من در مسیر خود تلاش می‌کنند و آنچه برای من موجب صبر می‌شود، توکل بر خدا و امیدواری به عاقبت‌بخیری است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به چگونگی شکل‌گیری شخصیت قرآنی در وجودش و همچنین روند افزایش علاقه به قرآن و تحقیقات قرآنی پرداخت و گفت: در کودکی هر روز صبح با صدای قرائت قرآن مرحوم پدرم بیدار می‌شدیم و کم کم شنیدن آن صدای دلنشین از قرآن برای ما عادت شده بود، به همین خاطر در اولین سال‌های پس از فراگیری خواندن و نوشتن، به حفظ و قرائت قرآن پرداختم.هاشمی رفسنجانی پس از بیان چگونگی سفر به قم و حضور در حوزه علمیه برای آموزش علوم دینی، گفت: در قم نیز با استفاده از فرصت به حفظ قرآن پرداختم و به همین خاطر وقتی در سال‌های بعد برای مبارزه به زندان افتادم، آن جا هم قرآن انیسم بود تا جایی که براساس محفوظات شروع به فیش‌برداری از آیات قرآن برای نگارش کتابی با عنوان «کلید قرآن» کردم که بعدها به دو نام «تفسیر راهنما» و «فرهنگ قرآن» منتشر شد.وی با تأکید مجدد بر مفاهیم قرآن که انسان‌ها را دعوت به پرهیز از افراط و تفریط و همچنین صبر در مقابله‌ی با توهین‌ها و تخریب‌ها می‌نماید، گفت: از قرآن کریم آموختم که در مقابل توهین‌ها و تخریب‌ها به مخاطبان، سلام نمایم و از امام عزیز وقتی آن همه توهین‌ها و تخریب‌ها را دید و چشید، آموختم که در راه دفاع از اسلام و همچنین افکاری که به آن اعتقاد و ایمان داریم، باید صبور بود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مقطع پایان جنگ و پذیرش قطعنامه از سوی امام(ره) و ایران پرداخت و گفت: وقتی جنایات صدام را در حلبچه عراق و پیرانشهر و سردشت ایران دیدیم، نگران شدیم که مبادا این جنایتکار، همین جنایت را با موشک‌هایی که به دست آورده بود، در یکی از شهرهای ایران (مثلاً تهران)، تکرار کند. به همین خاطر پس از بررسی همه جانبه شرایط در یکی از جلسات با امام که سران نظام نیز حضور داشتند، وقتی تصمیم به ختم جنگ گرفته شد و امام از سخنان گذشته خویش درباره «جنگ تا فتح قدس »، «جنگ تا آخرین نفس» و «جنگ تا آخرین قطره خون»، گفتند به ایشان عرض کردم اگر اجازه فرمایید من به عنوان جانشین شما در نیروهای مسلح و فرمانده جنگ، پذیرش قطعنامه را اعلام نمایم و شما پس از اتمام کار، مرا محاکمه کنید تا مردم ایران و عراق بیش از این کشته نشوند.هاشمی رفسنجانی، که با یادآوری خاطرات آن جلسه غمی بر جبین گرفته بودند، گفت: پس از این حرف من امام برای دقایقی ساکت شدند و سپس گفتند این هم خوب نیست و اگر تصمیم جمع و نظام بر این است، خودم باید برعهده بگیرم و آن نامه معروف را نوشتند و از آن روز هم مسأله مربوط به ختم جنگ هم به مسائل مورد استناد تخریب‌گران افزوده شد.وی افزود: پس از جنگ و آغاز دوران سازندگی نیز به خاطر حذف بعضی از کوپن‌ها و کوتاه شدن دست دلالان در بازار سیاه که طبیعت یک اقتصاد رقابتی بود، گروهی دیگر از تخریب‌گران به جماعت سابق افزوده شدند و وقتی مسایل سیاسی 78 ، 84 و 88 پیش آمد، منتقدین و مخالفین با تمام توان خویش هر چه که می‌خواستند، گفتند و انجام دادند و این روزها هم که می‌بینید، دفاع از بیت امام(ره) بهانه‌ی برای مدعیان فدایی امام(ره) شد که البته ما از این‌گونه مسائل و حرف‌ها در طول بیش از 60 سال کارهای سیاسی فراوان دیده‌ایم و باز هم خواهیم دید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش انتخابات را فصلی بسیار ممتاز و باعث افتخار اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شما به عنوان دست‌اندرکاران فضای رسانه‌ای و مجازی که به خاطر رشد تکنولوژی به ابزار برتر اطلاع‌رسانی دسترسی و علم استفاده از آن را هم دارید، باید توجه داشته باشید که در هر شرایطی از مردم حمایت کنید.هاشمی رفسنجانی، انسان را در بعد دینی، اجتماعی و سیاسی، مختار دانست و گفت: خدا به انسان عقل و شعور داده است، تا براساس آن تصمیم بگیرد و کار انجام دهد و پیداست که عقل با افراط و تفریط ناسازگار است، به همین خاطر است که اعتدالیون را عقلای جامعه می‌دانند.وی در بخش پایانی سخنان خویش، خطاب به جوانان فعال در عرصه‌ی رسانه‌ای و فضای مجازی، گفت: با مردم صادق باشید، و با خداوند عهد کنید که آن چه را می‌فهمید به جامعه بگویید و مواظب باشید به هیچ‌ وجه حق کسی را ضایع و به دیگران ظلم نکنید. زیرا خداوند می فرماید بترسید از آه و ناله مظلوم بی‌پناهی که جز خداوند حامی و پشتیبانی ندارد. که مظلوم بزرگترین حربه یعنی (آه) را دارد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ماندگاری یاد و نام امام حسین(ع) و شهدای عاشورا را یکی از مصادق تاریخی برای جاودانگی حق و مظلوم و رسوایی ظالم دانست و گفت: حوادث عاشورا در زمانی که هیچ رسانه‌ای هم نبود، در یک بیابان دورافتاده اتفاق افتاد، اما هنوز مردم به امام حسین(ع) سلام می‌نمایند و از یزید و یزیدیان که مظهر ظلم و ظالمان هستند، دوری می‌جویند.

درادمه افزایش تهاجم مهره های خامنه ای به رفسنجانی ، شیخ محمد یزدی رئیس خبرگان کنونی وارد صحنه شده است و  برای توجیه رد صلاحیت حسن خمینی از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای مدعی شده است که  جایگاه مجلس خبرگان بسیار حساس است چون خبرگان جای جناح بازی وجوان گرایی نیست  و  اعضای خبرگان باید خودشان فی الجمله مجتهد باشند تا بتوانند در موقع لزوم حق و واقع را به منصه ظهور برسانند
 شیخ محمد یزدی  که بقول آخوند محمود شاهرودی عراقی کاخ مخروبه ی قضایی راازوی تحویل گرفت، از سوی عباس پالیزدار فاش شد که آقازاده  ی وی همچون آقازاده امامی کاشانی ومصباح یزدی جزو اسامی 44 دانه درشت های مفسدان اقتصادی اند که به دلیل سرسپردگی به خامنه ای پرونده های آقازاده ها در دستگاه فاسد قضاییه بایگانی شده است .
برای همین شیخ محمدیزدی مجبور است تابگوید شکل ظاهری رژیم وارونه ی ولایت فقیه شبیه حکومت های دیگر است ولی ارتباط و بستگی آن به ولایت فقیه وجه ممیزه این نظام است و مشروعیت خود را نیز از همین ناحیه یعنی ولایت الهی گرفته است.همینطور شیخ محمد یزدی برای ترسیم جایگاه قدرت و اختیارات نامحدود ولایت فقیه  اذعان کرده:رئیس مجلس  ارتجاع و نمایندگان، رئیس قوه ی فاسد قضائیه و رئیس جمهور مادامی که قوانین و اختیارات شان به تایید ولی فقیه نرسد هیچ مشروعیت دینی ندارد و حتی قضات نمی توانند برخلاف اسلام قضاوت کند.
بهرحال شیخ محمد یزدی  نتیجه گیری کرده است :مجلس خبرگان در حساس ترین موقعیت قرار دارد و مدیریت حساس ترین کار نظام وظیفه اوست و به همین دلیل نباید هر فردی عضو این مجلس شود و باید شرایطی را داشته باشد پس
مجلس خبرگان جای جوانگرایی، سیاسی کاری و جناح بازی و مجلس پیرمردهایی که نمی توانند کاری بکنند نیست. زیرا که این مجلس جای کسانی است که بتوانند حق و واقع را درست و بدون گرایش به چپ و راست و شرق و غرب و اعمال نفوذ قدرت های بیگانه را به منصه ظهور بنشانند. یعنی دربست درخدمت خامنه ای و پاسداران باشد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان بسیار حساس است و جای جناح‌بازی و جوان‌گرایی نیست گفت: اعضای خبرگان باید خودشان فی الجمله مجتهد باشند تا بتوانند در موقع لزوم حق و واقع را به منصه ظهور برسانند.به گزارش ایسنا، آیت الله محمد یزدی، در همایش امنای امت؛ جایگاه وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به وظایف مجلس خبرگان گفت: نظام اسلامی ایران در مقایسه با نظام های دیگر برگرفته از مبانی حکومت پیامبر و ائمه(ع) است. البته شکل ظاهری آن شبیه حکومت های دیگر است ولی ارتباط و بستگی آن به ولایت فقیه وجه ممیزه این نظام است و مشروعیت خود را نیز از همین ناحیه یعنی ولایت الهی گرفته است.یزدی بیان کرد: در زمان قبض ید هر فقیهی ولایت عام را دارد و در حد توان و قدرت و شعاع توان عمل می کند که فقهای ما در طول هزاران سال در حد برد نفوذ خود اعمال ولایت می کردند تا در قرن اخیر همراهی مردم و عنایات خاص الهی و داشتن نعمتی مانند امام، طاغوت منقطع و نظام اسلامی تاسیس شد.وی اظهار کرد: رئیس مجلس و نمایندگان، رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور مادامی که قوانین و اختیاراتشان به تایید ولی فقیه نرسد هیچ مشروعیت دینی ندارد و حتی قضات نمی توانند برخلاف اسلام قضاوت کند.وی افزود: خبرگان کلید اصلی حفظ حاکمیت اسلامی و نفوذ ولایت در رگ و پی و در حقیقت تکیه گاه اصلی و اساس حاکمیت است و شاید بتوان گفت که خبرگان در طول رهبری به تعبیری و از جهتی در عرض آن قرار دارد.رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مجلس خبرگان برای این است که در زمان ارتحال ولی فقیه، بتواند فقیهی را از میان فقهای موجود در آن دوره برگزیند که کاری بسیار دشوار است و فردی که به خبرگان می آید خودش باید فی الجمله مجتهد، تا حدودی زمان شناس باشد و بتواند بفهمد میان مراجع موجود کدامیک به روزتر هستند و شجاعت و قدرت و اعمال ولایت بیشتری دارند و در برابر فتنه ها جا نمی خورد و به تعبیر رهبری مجلس خبرگان باید در آستین خود کسی را داشته باشد که در موقع لزوم بتواند نظام را اداره کند.وی ادامه داد: مجلس خبرگان در حساس ترین موقعیت قرار دارد و مدیریت حساس ترین کار نظام وظیفه اوست و به همین دلیل نباید هر فردی عضو این مجلس شود و باید شرایطی را داشته باشد.یزدی با بیان اینکه کمیسیون تحقیق خبرگان وظیفه دارند اطلاعات جامع از وضعیت موجود همه مراجع را داشته باشند تصریح کرد: مجلس خبرگان جای جوانگرایی، سیاسی کاری و جناح بازی و مجلس پیرمردهایی که نمی توانند کاری بکنند نیست.وی افزود: این مجلس جای کسانی است که بتوانند حق و واقع را درست و بدون گرایش به چپ و راست و شرق و غرب و اعمال نفوذ قدرت های بیگانه را به منصه ظهور بنشانند.یزدی افزود: نظارت بر ادامه شرایط ولی فقیه از دیگر مسئولیت های اعضا است تا اجتهاد و عدالت، توان و قدرت مدیریت ولی بررسی شده و معلوم شود که این موارد آسیب ندیده است و به تعبیری همان شرایطی که در ابتدا بوده در استمرار هم باید باشد.وی با اشاره به آخرین دیدار خود با رهبر معظم انقلاب گفت: در این ملاقات سه نفره ما خدمت رهبری رسیدیم؛ معمولا رهبری وقتی کسی خدمت ایشان می روند یکی از مسئولان دفتر حضور دارند اما به حکم قانون در آن جلسه هیچ کسی نباید جز همین افراد باشند؛ من در حالی به این جلسه می رفتم که اضطراب شدیدی داشتم و وقتی از آنجا بیرون آمدم آرامش عجیبی یافتم.
  جالب اینکه  غلامحسین کرباسچی برای اینکه توپ را توی زمین خامنه ای وباند ها وحامیانش پرتاب کرده باشد گفته است: نفوذی تلاش می کند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند و افزوده  نفوذی نمی گوید من کارگزارم، بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.
غلامحسین کرباسچی گفت: نفوذی تلاش میکند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی گوید من کارگزارم بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.به گزارش خبرآنلاین غلامحسین کرباسچی در کنگره سراسری حزب کارگزاران که بعد از 18 سال در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از آقایان به ما می گفت شما مراقب باشید در جمع هایتان ساختار شکنی نکنید. من گفتم ما همه عمرمان را برای این ساختار گذاشته ایم. گفتم وقتی هنوز پدر و مادر شما با هم اشنا نشده بودند ما در زندان شاه شکنجه می شدیم. برای تاسیس این حکومت و برای به وجود آوردن یک حکومت مردمی اسلامی مبازه می کردیم. حالا چه کسی می گوید ساختار شکنی نکنید؟ چه کسی ساختار شکن است؟!. این حرف ها چیست که در هر مقطع سیاسی به یک باره بولد می شود.وی افزود: گاهی صرفا به عنوان حرف تبلیغاتی سیاسی این حرف ها رابیان می کنند اما گاهی به عنوان یک مسئول در کشور حرف می زنید. باید به تبعات این حرف ها توجه داشت. برای آیت الله هاشمی که 80 سال از عمرش را برای اسلام و ولایت فقیه گذاشته است حرف بیجا بیان می کنند. من 8 ساله بودم که پای سخنرانی آقای هاشمی می رفتم و موفق ترین سخنران در دوره سال های 41 و 42 ایشان بود که از انقلاب دفاع می کرد. حالا اقای هاشمی از انقلاب برگشته است؟ حالا هاشمی از امام جدا شده است؟ این چه برخوردی است؟ کدام ملت و کشور و انقلابی با نیروهای خود اینگونه عمل می کند. آن هم نیروهایی در این سطح که در سطح بین المللی به عنوان نیروهای سیاسی توانمند و انقلابی و اسلامی شناخته شده اند.کرباسچی با بیان اینکه این فرمایش رهبری را از جان و دل می پذیرم که پروژه نفوذ بزرگترین ضربه را به جمهوری اسلامی می زند اظهار داشت: این نفوذ همان نفوذی که تلاش میکند این عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی گوید من کارگزارم بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید. نفوذی از ارزشمندترین سمبل جهاد و شهادت استفاده می کند و به گردن می اندازد و در راهپیمایی شرکت می کند و بعد هم آبروی کشور را با فساد اقتصادی می برد و فرار می کند و از کشور خارج می شود . این نفوذ است. دنبال کسانی باید گشت که این ها را فراری دادند. این ها نفوذی هستند.وی با تاکید بر اینکه ما ساختار شکن نبوده و نیستیم و نخواهیم بود اظهار داشت: برای این نظام دلسوزترین ادم ها در مجموعه هایی هستند که به آنها به عنوان منتقد نگاه می شود.انتقادبزرگترین خدمت است.امام معصوم فرموده است بهترین دوستان کسانی هستند که عیوب من را می گویند نه عده ای چاپلوس و متملق که شعار تو خالی می دهند و زیر پای ما را خالی می کنند.کرباسچی ادامه داد: چرا انقلابی که این همه شهید داده است و برای آن تلاش شده است امامی که به بینش سیاسی اسلام در تاریخ ابروی داده است را طوری معرفی کنیم که به عنوان مظهر افراط باشد ؟ . نفوذ اصلی این است که چهره های انقلابی و چهره امام و اسلام را با این افراط ها بخواهیم الوده کنیم. فرمایش رهبری را باید در این بخش ها جستجو کرد.کرباسچی ادامه داد: سوابق ما که معلوم است. ما دنبال کار نبودیم. امام سه بار به من دستور داد برو اصفهان و استاندار باش. من گفتم نمی روم می خواهم درس بخوانم. امام به من فرمود شش ماه برو. من رویم نشد در مقابل ان پیرمرد مقاومت کنم وگرنه نمی رفتم. بعد از شش ماه گفتم شش ماه تمام است نمی روم دیگر. ایشان دوباره فرمودند شش ماه دیگر و این برای بار سوم هم تکرار شد. رویم نشد و گرنه نمی خواستم به کار اجرایی بروم. بعد از امام هم به من گفتند ازاصفهان به تهران بیا. اصرار کردند. آقای هاشمی اصرار کرد که تهران پیشانی نظام است و چهره ان مهم است. از سر وظیفه آمدیم و قبول کردیم و گرنه ما دنبال کار نبودیم . با التماس ما را وارد کار کردند. معتقدیم کارگزاری که دنبال کار برای امرار امعاش باشد او کارگازار نیست.وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در طول این سال ها هیج وقت حزب عصبانی یبوده ایم . سعی کردیم هم ارام باشیم و هم به جامعه ارامش دهیم .حتی با مخالفینمان برخورد غیر اخلاقی و از روی تعصیب نداشته باشیم. به رغم همه بی اخلاقی های کتبی و شفاهی و حضوری و غیابی هیچ وقت نباید عصبانی شویم.
مصباح یزدی:
نفوذی‌ها آینده انقلاب را بر باد می‌دهند/ انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد  16 بهمن - 94
خبرگزاری فارس: نفوذی‌ها آینده انقلاب را بر باد می‌دهند/ انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد
آخوند مصباح  یزدی که  پیرو اصل تقیه درز مان شاه بود وهمچون آذری قمی خمینی رااوایل انقلاب قبول نداشت .ولی چون آخوند فرصت طلب ومثل آقازاده اش شکردزد وبسیار مفت و رانتخوار است. بنابراین همچون شیخ محمد یزدی نه رقیب که مخالف سرسخت وجدی رفسنجانی در مجمع خبرگان است:
 برای همین باکپی برداری ازگفته خامنه ای گفته است  نفوذی‌ها آینده انقلاب را بر باد می‌دهند و خطاب به رفسنجانی افزوده  انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد. همینطور برای زیر سئوال بردن روحانی ودولت ائتلافی  وی و در مخالفت با برجام همچون خامنه ای با چماق  ضدآمریکایی گفته است :امروز عده‌ای همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مساله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند. همچنین مصباح یزدی  که رئیس موسسه خمینی را یدک می کشد چون سالانه بودجه هنگفت دولتی دریافت می کند .برای اینکه ثابت کند متخصص چگونگی استفاده کردن ازدستمال ابریشم یزدی است .
بطور مضحک مدعی شده  ‌خدا به ما رهبری داده که در میان رهبران دنیا بی‌نظیر است. خدا بساط عالم را طوری خلق کرده است که خیر و شر با هم در تعادلند، چرا که دنیا مکان آزمایش است و برای آزمایش باید عوامل طرفین تقریبا مساوی باشد تا انسان در سر دو راهی، نوبت انتخابش فرا برسد.درادامه  مصباح یزدی افزوده:‌ البته عوامل فسادی که امروز موجود است در هیچ زمانی در دسترس نبوده است و همانطور که نعمت‌ها زیاد شده خطرها و لغزشگاه‌ها هم زیاد شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز عده‌ای همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مساله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند، گفت: نفوذی‌ها آینده انقلاب اسلامی را بر باد می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از دانشجویان شاهد سراسر کشور که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، به تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت.
وی با تبریک آغاز ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب گفت: قبل از انقلاب اسلامی در ایران همه دلخوشی سیاستمداران و زمامداران کشور و شاه این بود تا نوکر خوبی برای آمریکا باشند و در این راه از هیچ خوش خدمتی به آمریکا و استکبار دریغ نمی کردند.
مرز بین انسانیت و حیوانیت شناخت مبدأ و معاد است
آیت الله مصباح یزدی مرز بین انسانیت و حیوانیت را شناخت نسبت به مبدأ و مقصد انسان دانست و خاطرنشان کرد: یک سلسله شناخت‌ها و آگاهی هایی هست که انسان را می تواند از این حالت نجات دهد و یکی از آنها این است که انسان از عقل خود استفاده کند و تفکر نماید شأن و جایگاه انسان چیست آیا شأن این را درد که  خلیفه خدا بشود.
 شاکر وضع موجود باشیم
وی شکر نسبت به نعمت‌های خدارا ضروری دانست و یادآور شد: اولین شکری که ما باید انجام دهیم این است در زمانی زندگی می‌کنیم که اجازه فکر کردن و صحبت کردن در این زمینه‌ها را داریم؛ زیرا زمانی بود که دانشجو از این که نماز می خواند شرم داشت و به عنوان مرتجع مطرح می‌شد و این شکر دارد در زمانی زندگی می کنیم که حداقل اگر عمل به دستورات خدا نمی شود شعار و حرف آن عیب نیست.
انتقادات باید در راستای حفظ و تقویت نظام باشد
وی با بیان این که من هم در برخی موارد انتقاداتی به مسؤولان دارم، ابراز داشت: آنچه اهمیت دارد حفظ اصل نظام است و باید هر کاری می‌توانیم در جهت حفظ و تقویت نظام ولایت فقیه انجام دهیم، زیرا اگر کلمات امام خمینی(ره) را هم مطالعه کنیم می‌بینیم آن عاملی که باعث این تحول شد تکیه بر مفاهیم اسلام است نه تلاشهای من و شما و دیگران.
امام خمینی(ره) مردم را خوب شناخت
عضو خبرگان رهبری با بیان این در حالی که تمام متفکران غربی منتظر بودند بعد از چند سال این نظام فرو بپاشد ولی امام خوب فهمید تکیه این نظام روی چیست، افزود: من معتقدم در قرن اخیر کسی را سراغ نداریم ملت خود را بهتر از امام شناخته باشد، امام خمینی(ره) مطالبه مردم را خوب شناخت و بر اساس این شناخت اسلام را زنده کرد و فرهنگ اسلامی را در جامعه رواج داد، زیرا اگر خواست مردم نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.آیت الله مصباح یزدی، عامل تعیین کننده سعادت را در شناخت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال انرژی هسته‌ای می
رویم به خاطر این است که اسلام این دستور را به ما می‌دهد؛ اینکه جوانان هسته‌ای ما بی وضو وارد آزمایشگاه هسته‌ای نمی‌شوند به برکت اسلامی است که امام خمینی(ره) به آنان معرفی کرد و در سنی که جوانان دیگر کشورها مشغول بازی و خوشی هستند، اینها شب و روز خود را در آزمایشگاه می‌گذرانند و با توکل به خدا کار می‌کنند و خدا هم ثمره اش را به آنها می دهد.
وی افزود: افرادی که ساعت‌ها پای تلویزیون می‌نشینند و بازی می‌کنند و خسته نمی‌شوند و اگر بخواهند دو رکعت نماز بخوانند حوصله و همت نمی کنند را باید رها کرد تا در دنیا بچرند، زیرا اینها تصمیم خود را گرفته‌اند و گوش شان بدهکار کلام حق نیست.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون که امکانات و نعمات موجود است شکر این نعمت که به واسطه برقراری نظام اسلامی میسر شده، بر همه واجب است.
 رهبر ما در میان رهبران دنیا بی نظیر است
رئیس موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: ‌خدا به ما رهبری داده که در میان رهبران دنیا بی‌نظیر است. خدا بساط عالم را طوری خلق کرده است که خیر و شر با هم در تعادلند، چرا که دنیا مکان آزمایش است و برای آزمایش باید عوامل طرفین تقریبا مساوی باشد تا انسان در سر دو راهی، نوبت انتخابش فرا برسد.
آیت‌الله مصباح افزود:‌ البته عوامل فسادی که امروز موجود است در هیچ زمانی در دسترس نبوده است و همانطور که نعمت‌ها زیاد شده خطرها و لغزشگاه‌ها هم زیاد شده است.
وی در پایان افزود:عده ای امروز همه هم و غمشان رابطه با آمریکاست و اصلا به مسئله نفوذ دشمنان در کشور توجه ندارند چرا که نفوذی ها آینده انقلاب اسلامی را بر باد می دهند.
نماینده ولی فقیه در مازندران:
مجلس خبرگان‌ محل بازی‌های سیاسی نیست / تشکیل شورای رهبری‌ برای نظام سم است‌16 بهمن - 94
خبرگزاری فارس: مجلس خبرگان‌ محل بازی‌های سیاسی نیست / تشکیل شورای رهبری‌ برای نظام سم است‌
درادامه لشکر کشی عوامل خامنه ای علیه رفسنجانی وحسن خمینی  آخوند  نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران هم خطاب به ر فسنجانی گفته است:مجلس خبرگان‌ محل بازی‌های سیاسی نیست. تشکیل شورای رهبری‌ برای نظام سم است‌. وی ادعا کرده است .مجلس خبرگان، یک مجلس فقهی است‌ و نباید محل بازی‌های سیاسی شود، زیرا به شأن و منزلت آن لطمه جدی وارد می‌کند.این آخوند غیرسیاسی نمی داند که 37 سال است تریبون نمازجمعه  ها تبدیل به عبادی- سیاسی شده است.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مجلس خبرگان، یک مجلس فقهی است‌ و نباید محل بازی‌های سیاسی شود، زیرا به شان و منزلت آن لطمه جدی وارد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، آیت‌الله نورالله طبرسی عصر امروز در مراسم سالگرد مرحوم غلامحسن  ولی‌زاده از خادمین  اباعبدالله(ع) در مسجد جامع شهر نور، اظهار کرد: نیکان و پاکان برای آنکه راه نور و حق و حقیقت را پیمودند، رستگار و ماندگار شدند.وی افزود: گوهر وجودی ما در اعمال ما نمایان می‌شود، انتخاب راه درست به دست خودمان است و می‌توان با اجرای درست فرامین خداوند، فرستادگان او و ائمه اطهار به قرب الهی رسید.نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگر از سخنان خود به سالگرد پیروزی انقلاب اشاره داشت و اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران مقتدر شد و امروز دنیا روی ایران حساب باز می‌کند و نقش تعیین کننده دارد.این مسئول تصریح کرد: به برکت غدیر، عاشورا و انتظار و نیز رهبری و هدایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب پس از 37 سال توطئه، تحریم، تهدید و حملات جهانی انقلاب اسلامی پویاتر و مقتدرتر شده است.طبرسی به جنگ و خونریزی بین کشورهای مسلمان منطقه هم اشاره و تصریح کرد: استکبار به سرکردگی آمریکا با ایجاد جنگ در منطقه علاوه بر فروش سلاح‌های خود و کسب درآمد از دلارهای نفتی عربستان، منطقه خاورمیانه را ناامن کرده و با تفرقه افکنی بین مسلمانان خود کدخدایی می‌کند.وی از حضور ملت در 36 انتخابات و 22 بهمن‌ها قدردانی کرد و گفت: یکی از امتیازات انقلاب، پشتوانه مردم و ولایت‌پذیری آنان است که 37 سال مشکلات را پشت سر گذاشتند و انقلاب را حفظ کردند.نماینده ولی فقیه در مازندران حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را موجب واکسینه کردن انقلاب و مصونیت دانست و گفت: دنیا همواره این حضورها را رصد می‌کند و با نگاه به این حضورها متوجه می‌شود که نباید نگاه چپ به کشور داشته باشد.خطیب جمعه ساری حضور در انتخابات را از جمله مواردی دانست که سبب تامین امنیت ملی می‌شود و اعتماد بین ملت و دولت را افزایش می‌دهد و بدون هزینه و شلیک یک فشنگ انقلاب را حفظ می‌کند.این مسئول با بیان اینکه مجلس خبرگان، یک مجلس فقهی است، گفت: این مجلس جای حزب و گروه نیست و نباید محل بازی‌های سیاسی شود، زیرا به شان و منزلت آن لطمه جدی وارد می‌کند.طبرسی به برخی اظهارنظرها در بحث تشکیل شورای رهبری اشاره داشت و بیان کرد: با شورای رهبری نمی‌توان کشور را اداره کرد، این گفتار برای نظام سم است، تشکیل این شورا در نظام اسلامی امری غیرمنطقی است و آن وقت فلسفه اصلی مجلس خبرگان از بین می‌رود و این مجلس یک مجلس حزبی و تشریفاتی می‌شود.وی یکی از برکات انقلاب را بیداری ملت دانست و گفت: مجلس خبرگان بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و دشمن نیز به این مجلس بیش از همه حساس است و این حساسیت در مجلس شورا کمتر است و البته نمایندگان از فیلتر شورای نگهبان هم عبور می‌کنند، اما ملت بیدار افراد ولایی را به این مجالس می‌فرستند.
رئیس دفتر خامنه ای:
امین مردم در مجلس خبرگان رهبری حتماً باید مجتهد باشد/سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد16 بهمن - 94
خبرگزاری فارس: امین مردم در مجلس خبرگان رهبری حتماً باید مجتهد باشد/سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد
·       تناقض گویی داماد و رئیس دفتر خامنه ای محمدی گلپایگانی ازهمه جالب تر وشنیدنی تراست . زیرا وی  بدون توجه به موج تهاجمی که از سوی حامیان خامنه ای به سوی  رفسنجانی سرازیر شده است  واتهامات روز افزون مثل مفسد فی الارض  همراه با تهدیددرخواست  عزل وی همچون منتظری ودستگیری اش  که از سوی حامیان بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان  خامنه ای به رفسنجانی وارد می شود  .
·       ولی آخوند محمدی گلپایگانی اعتراف کرده است اعضای خبرگان در این چهار دوره کسانی بودند که از سوی قاطبه مردم در حوزه انتخابیه خود شناخته شده بودند و مردم آنها را به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی و امین بودن می‌شناسند. حال بماند که رفسنجانی سابقه ی  ریاست خبرگان هم دارد وهنوزهم عضو خبرگان است .
·       ازسوی دیگر عناصر فاسد طوطی صفت ومعلوم الحالی همچون  آخوندهای جنتی واحمدخاتمی و شیخ محمدیزدی و مصباح یزدی .... هم عضو خبرگان ومورد تأییدصددرصد خامنه ای اند. .
·       بهرحال وی خط دیکته شده را مثل آخوند شیخ محمدیزدی و طبرسی تکرار کرده و  گفته  است سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد وکسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سیاسی بازی و هیاهوی رسانه‌ای در مجلس خبرگان راه ندارد، گفت: کسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در حاشیه همایش «امنای امت، جایگاه وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری» که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا به اعضای خبرگان رهبری امنای امت می‌گویند، اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات و برگزیدن کاندیدای مجلس خبرگان، اعضای این نهاد را برای دومنظور امین خود می‌کنند.وی دو وظیفه اعضای مجلس خبرگان را انتخاب و نظارت بر رهبر عنوان کرد و گفت: نظارت بر رهبری بدین معناست که مجلس خبرگان توجه داشته باشد که رهبر موجود شرایط رهبری خود را از دست ندهد و همانند روز انتخاب، بر همه امور مسلط باشد.رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم اعضای خبرگان را امین خود می‌دانند تا آنها نسبت به خیر و شر و وقایعی که در کشور رخ می‌دهد، آگاهی و توجهات لازم را داشته باشند.محمدی‌گلپایگانی با تأکید بر اینکه امین بودن از سوی مردم شرایطی دارد، گفت: کسی که می‌خواهد از طرف مردم در مجلس خبرگان رهبری امین شود، حتماً باید مجتهد باشد.وی با تأکید بر اینکه کاندیدای مجلس خبرگان باید مجتهدشناس باشد، بیان کرد: کسی که باید در شرایط خاص، رهبر امت را انتخاب کند، اگر خود اهل تشخیص نباشد، چه کسی را می‌خواهد انتخاب کند؟رئیس دفتر مقام معظم رهبری در واکنش به سیاسی کردن انتخابات خبرگان رهبری گفت: این جایگاه مقدس است و سیاسی‌بازی، جناح‌بندی، فرقه‌گرایی و این گونه بحث‌ها در مجلس خبرگان راه ندارد.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه همیشه بهترین افراد در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌اند، بیان کرد: اعضای خبرگان در این چهار دوره کسانی بودند که از سوی قاطبه مردم در حوزه انتخابیه خود شناخته شده بودند و مردم آنها را به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی می‌شناسند.وی با اشاره به هیاهوهای سیاسی برخی گروه‌ها در خصوص انتخابات خبرگان رهبری تصریح کرد: این حرف‌هایی که در برخی مجامع سیاسی می‌زنند، در خبرگان رهبری جایی ندارد.

No comments:

Post a Comment