Friday 12 February 2016

سانسور سخنرانی هاشمی توسط صداوسیما

تبلیغات تلویزیونی  نامزدان خبرگان حوزه ی تهران شروع شده است. درصورتیکه پس از اینکه حسن خمینی  از نامزدان خبرگان رد صلاحیت شد. همچنین  مرتضی اشراقی نوه دختری خمینی همراه با محسن وفاطمه رفسنجانی از نامزدی مجلس دهم ارتجاع ردصلاحیت شدند .
همینطور   تصاویر رفسنجانی درراهپیمایی نمایشی 22 بهمن جمع آوری شد .اکنون گزارش شده است که  گفت گوی رفسنجانی  که نه  در زمان پخش زنده که ضبط شده محورتبلیغات خبرگان از سوی صدا وسیما بوده است بخش هایی از سخنات رفسنجانی  سانسور شده است تا افشاگری بیشتری علیه خامنه ای شود ونمایش انتخابات باشد. چون خامنه ای  مدعیست در سی وچند انتخابات برگزار شده در گذشته درررژیم وارونه ی ولایت فقیه  کدامیک آزاد نبوده است؟
 تازه پس از پخش  سانسور شده ی تلویزیونی سخنان رفسنجانی،  نامزدان خبرگان حامی خامنه ای –مصباح یزدی فرصت انتقاد همراه با اتهام به رفسنجانی  در پخش تبلیغاتی خود در صدا وسیما رادارند.
روابط عمومی مجمع تشخیص اعلام کرد:  سخنرانی هاشمی توسط صداوسیما سانسور شده است.به گزارش سایت روزنامه ایران،‌ رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت که هاشمی را در گفت و گوی تلویزیونی همراهی کرده از سانسور اظهارات وی خبر داده  وگفت:پس از هماهنگی‌های لازم، روز بیستم بهمن ماه راس ساعت نه و سی دقیقه آیت‌الله در استودیو حاضر شد و پس از خوش و بش با دبیر ستاد انتخابات سازمان و نماینده دادگستری در این ستاد و عوامل اتاق فرمان و ضبط برنامه، روبروی دوربین‌ها با مردم و طبق معمول برای مردم و درد و دل آنها و نقش بی‌بدیلشان در انقلاب سخن گفت.براساس قرار قبلی قرار شد ایشان هجده دقیقه خطاب به مردم سحن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه ده دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد ولی متاسفانه تا پایان اشاره ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد. آیت الله هاشمی بیست و سه دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیدا و قرار قبلی اعلام نکردید سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالا می‌خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد.به هر حال پس از اتمام ضبط برنامه، به اتاق تدوین رفتم و با همکاری تدوین گر و مدیر برنامه ها 18 دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم. ان شاءالله که در کمیسیون ممیزی این سخنرانی دچار تغییر نشود و بدون کم و کاست به طور کامل پخش شود.متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می‌نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش‌هایی از نطق ایشان را حذف کردند. خوشبختانه متن کامل و سانسور نشده این سخنان در روزنامه ها و سایت ها قابل دسترسی است

No comments:

Post a Comment