Thursday 4 February 2016

رفسنجانی: از قرآن آموختم در برابر توهین‌ها سلام نمایم


رفسنجانی که نقش کلیدی درجانشین کردن خامنه ای برای خمینی داشته است .چون مورد بی مهری خامنه ای  واعوان وانصارش قرار گرفته است . زیراکه یک  فرزندش در زندان اوین است و سایر فرزندانش که نامنویسی برای انتخابات مجلس ارتجاع دهم کرده بودند ازسوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رد صلاحیت شده اند وخودش مورد اتهام وتحقیر وتهدید واقع شده است حتی تهدید به دستگیری و فرستادن نزد فرزندش به زندان اوین شده است .
بنابراین رفسنجانی آشکارا خامنه ای را به چالش کشیده است  . زیرابرای اینکه  جایگاه  نه انتخابی که انتصابی بودن خامنه ای  را به رخ وی  بکشاند گفته است هیچکس رئیس و مرئوس متولد نمی شود بلکه باید ازسوی مردم انتخاب  شود تامشروعیت داشته باشد.
درادامه فسنجانی در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای برای اینکه صدا وسیما وخبرگزاری های وابسته به خامنه ای را زیر سئوال ببرد  تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در اسلام و انقلاب اسلامی کرده و  گفته است: اطلاع‌رسانی باعث رشد و افزایش آگاهی‌های فردی و جمعی در جامعه می‌شود و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی و غیرمجازی، باید به حقیقت اطلاع‌رسانی و درج اخبار حقیقی توجه نمایند که خبرهای آنان به سرعت در جامعه منتشر می‌شود.
همینطور رفسنجانی برای اینکه بیشتر به  خامنه ای  و عواملش  تاخته باشد  که به سوی وی کیش داده شده اند تأکید مجدد بر مفاهیم قرآن کرده وگفته قرآن  انسان‌ها را دعوت به پرهیز از افراط و تفریط و همچنین صبر در مقابله‌ی با توهین‌ها و تخریب‌ها می‌نماید .برای همین  از قرآن کریم آموختم که در مقابل توهین‌ها و تخریب‌ها به مخاطبان، سلام نمایم . بالاخره رفسنجانی ، در بخش دیگری از سخنان خویش انتخابات را فصلی بسیار ممتاز و باعث افتخار اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شما به عنوان دست‌اندرکاران فضای رسانه‌ای و مجازی که به خاطر رشد تکنولوژی به ابزار برتر اطلاع‌رسانی دسترسی و علم استفاده از آن را هم دارید، باید توجه داشته باشید که در هر شرایطی از مردم حمایت کنید.
درنهایت رفسنجانی برای اینکه زیرآب رهبرولی فقیه همکاره بدون پاسخگو وادعای فصل ا لخطاب بودنش را زده باشد  یادآور شد  انسان در بعد دینی، اجتماعی و سیاسی، مختار است  چون  خدا به انسان عقل و شعور داده است، تا براساس آن تصمیم بگیرد و کار انجام دهد و پیداست که عقل با افراط و تفریط ناسازگار است، به همین خاطر است که اعتدالیون را عقلای جامعه می‌دانند.
بهررو رفسنجانی وبا شیوه ی به درگفتن تادیوار بشنود . بطور غیرمستقیم خامنه ای را مخاطب قرار داده و  روی سخن به جوانان فعال در عرصه‌ی رسانه‌ای و فضای مجازی، گفته است: با مردم صادق باشید، و با خداوند عهد کنید که آن چه را می‌فهمید به جامعه بگویید و مواظب باشید به هیچ‌ وجه حق کسی را ضایع و به دیگران ظلم نکنید. زیرا خداوند می فرماید بترسید از آه و ناله مظلوم بی‌پناهی که جز خداوند حامی و پشتیبانی ندارد. که مظلوم بزرگترین حربه یعنی (آه) را دارد.
  جالب اینکه  غلامحسین کرباسچی برای اینکه توپ را توی زمین خامنه ای وباند ها وحامیانش پرتاب کرده باشد گفته است: نفوذی تلاش می کند عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند و افزوده  نفوذی نمی گوید من کارگزارم، بلکه او با حزب اللهی ترین قیافه جلو می آید.
اما خامنه ای که طبق معمول درشرایط حساس ترجیح می دهد جاخالی دهد وسکوت پیشه کند تا عوامل وپادوهایش همچون بولدوزر جاده صاف کن باشند تاهرموقع شرایط   برایش مناسب شد آفتابی شودو مهر تأیید بر عملکردو مواضع پادو هاو پیشمرگه های متملق وچاپلوس و.... علیه ی رقبا ومنتقدانش بزند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صداقت با مردم را لازمه کار رسانه‌ای دانست.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فعالان رسانه‌ای با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی در اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: اطلاع‌رسانی باعث رشد و افزایش آگاهی‌های فردی و جمعی در جامعه می‌شود و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی و غیرمجازی، باید به حقیقت اطلاع‌رسانی و درج اخبار حقیقی توجه نمایند که خبرهای آنان به سرعت در جامعه منتشر می‌شود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالمانه بودن را به خاطر عامه‌ بودن استفاده کنندگان از فضای رسانه ضروری دانست و گفت: براساس دین اسلام، اخلاق انسانی و منش ایرانی باید به حقیقت‌ها بپردازید.هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که راز توهین‌ها و تخریب‌های همیشگی به شما چیست؟، به ارائه تحلیلی از چگونگی حضورش در مبارزات اشاره کرد و گفت: در مقطعی که متوجه شدیم بعضی از جوانانی که با ما در مبارزه شریک بودند، یا مرتد و یا التقاطی شدند، هم حمایت‌های معنوی و هم کمک‌های مادی خود به آنان را قطع کردیم و همان نقطه شروع تخریب‌های سیاسی و توهین‌های غیرانسانی شده که تا همین امروز نیز البته با شکل و ادبیات و عناوین مختلف ادامه دارد، البته شدت و ضعف آن و همچنین ماهیت تخریب کنندگان با توجه به احساس خطری که در جامعه می‌کنند، متفاوت می‌شود.وی با بیان این جمله که در تمام سال‌های قبل و بعد از مبارزه، اسلام، انقلاب و امام برای من عزیز و مبنای اتخاذ گفتار و رفتار اعتدالی بودند، گفت: هنوز هم به همان عقاید پایبندم و هنوز هم مخالفان سیاسی من در مسیر خود تلاش می‌کنند و آنچه برای من موجب صبر می‌شود، توکل بر خدا و امیدواری به عاقبت‌بخیری است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به چگونگی شکل‌گیری شخصیت قرآنی در وجودش و همچنین روند افزایش علاقه به قرآن و تحقیقات قرآنی پرداخت و گفت: در کودکی هر روز صبح با صدای قرائت قرآن مرحوم پدرم بیدار می‌شدیم و کم کم شنیدن آن صدای دلنشین از قرآن برای ما عادت شده بود، به همین خاطر در اولین سال‌های پس از فراگیری خواندن و نوشتن، به حفظ و قرائت قرآن پرداختم.هاشمی رفسنجانی پس از بیان چگونگی سفر به قم و حضور در حوزه علمیه برای آموزش علوم دینی، گفت: در قم نیز با استفاده از فرصت به حفظ قرآن پرداختم و به همین خاطر وقتی در سال‌های بعد برای مبارزه به زندان افتادم، آن جا هم قرآن انیسم بود تا جایی که براساس محفوظات شروع به فیش‌برداری از آیات قرآن برای نگارش کتابی با عنوان «کلید قرآن» کردم که بعدها به دو نام «تفسیر راهنما» و «فرهنگ قرآن» منتشر شد.وی با تأکید مجدد بر مفاهیم قرآن که انسان‌ها را دعوت به پرهیز از افراط و تفریط و همچنین صبر در مقابله‌ی با توهین‌ها و تخریب‌ها می‌نماید، گفت: از قرآن کریم آموختم که در مقابل توهین‌ها و تخریب‌ها به مخاطبان، سلام نمایم و از امام عزیز وقتی آن همه توهین‌ها و تخریب‌ها را دید و چشید، آموختم که در راه دفاع از اسلام و همچنین افکاری که به آن اعتقاد و ایمان داریم، باید صبور بود.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مقطع پایان جنگ و پذیرش قطعنامه از سوی امام(ره) و ایران پرداخت و گفت: وقتی جنایات صدام را در حلبچه عراق و پیرانشهر و سردشت ایران دیدیم، نگران شدیم که مبادا این جنایتکار، همین جنایت را با موشک‌هایی که به دست آورده بود، در یکی از شهرهای ایران (مثلاً تهران)، تکرار کند. به همین خاطر پس از بررسی همه جانبه شرایط در یکی از جلسات با امام که سران نظام نیز حضور داشتند، وقتی تصمیم به ختم جنگ گرفته شد و امام از سخنان گذشته خویش درباره «جنگ تا فتح قدس »، «جنگ تا آخرین نفس» و «جنگ تا آخرین قطره خون»، گفتند به ایشان عرض کردم اگر اجازه فرمایید من به عنوان جانشین شما در نیروهای مسلح و فرمانده جنگ، پذیرش قطعنامه را اعلام نمایم و شما پس از اتمام کار، مرا محاکمه کنید تا مردم ایران و عراق بیش از این کشته نشوند.هاشمی رفسنجانی، که با یادآوری خاطرات آن جلسه غمی بر جبین گرفته بودند، گفت: پس از این حرف من امام برای دقایقی ساکت شدند و سپس گفتند این هم خوب نیست و اگر تصمیم جمع و نظام بر این است، خودم باید برعهده بگیرم و آن نامه معروف را نوشتند و از آن روز هم مسأله مربوط به ختم جنگ هم به مسائل مورد استناد تخریب‌گران افزوده شد.وی افزود: پس از جنگ و آغاز دوران سازندگی نیز به خاطر حذف بعضی از کوپن‌ها و کوتاه شدن دست دلالان در بازار سیاه که طبیعت یک اقتصاد رقابتی بود، گروهی دیگر از تخریب‌گران به جماعت سابق افزوده شدند و وقتی مسایل سیاسی 78 ، 84 و 88 پیش آمد، منتقدین و مخالفین با تمام توان خویش هر چه که می‌خواستند، گفتند و انجام دادند و این روزها هم که می‌بینید، دفاع از بیت امام(ره) بهانه‌ی برای مدعیان فدایی امام(ره) شد که البته ما از این‌گونه مسائل و حرف‌ها در طول بیش از 60 سال کارهای سیاسی فراوان دیده‌ایم و باز هم خواهیم دید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش انتخابات را فصلی بسیار ممتاز و باعث افتخار اسلام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: شما به عنوان دست‌اندرکاران فضای رسانه‌ای و مجازی که به خاطر رشد تکنولوژی به ابزار برتر اطلاع‌رسانی دسترسی و علم استفاده از آن را هم دارید، باید توجه داشته باشید که در هر شرایطی از مردم حمایت کنید.هاشمی رفسنجانی، انسان را در بعد دینی، اجتماعی و سیاسی، مختار دانست و گفت: خدا به انسان عقل و شعور داده است، تا براساس آن تصمیم بگیرد و کار انجام دهد و پیداست که عقل با افراط و تفریط ناسازگار است، به همین خاطر است که اعتدالیون را عقلای جامعه می‌دانند.وی در بخش پایانی سخنان خویش، خطاب به جوانان فعال در عرصه‌ی رسانه‌ای و فضای مجازی، گفت: با مردم صادق باشید، و با خداوند عهد کنید که آن چه را می‌فهمید به جامعه بگویید و مواظب باشید به هیچ‌ وجه حق کسی را ضایع و به دیگران ظلم نکنید. زیرا خداوند می فرماید بترسید از آه و ناله مظلوم بی‌پناهی که جز خداوند حامی و پشتیبانی ندارد. که مظلوم بزرگترین حربه یعنی (آه) را دارد.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ماندگاری یاد و نام امام حسین(ع) و شهدای عاشورا را یکی از مصادق تاریخی برای جاودانگی حق و مظلوم و رسوایی ظالم دانست و گفت: حوادث عاشورا در زمانی که هیچ رسانه‌ای هم نبود، در یک بیابان دورافتاده اتفاق افتاد، اما هنوز مردم به امام حسین(ع) سلام می‌نمایند و از یزید و یزیدیان که مظهر ظلم و ظالمان هستند، دوری می‌جویند.

No comments:

Post a Comment