Monday 7 December 2015

تصاویر مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز که تعدادشان 110 مدرسه است ورشد8.6% والدین بی سواد 16 آذر-94

تصاویر مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز که تعدادشان 110 مدرسه است ورشد8.6% والدین بی سواد 16 آذر-94
تصاویر مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز که تعدادشان 110 مدرسه است ورشد8.6% والدین بی سواد 16 آذر-94
مجيد قدمي رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آخرین نتایج طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را اعلام کرد و گفت: در مجموع یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز کلاس اولی در ۸۶۱‌پایگاه در سراسر کشور سنجش شدند که ۴۹درصد آنها دختر و ۵۱درصد‌شان پسر بودند. وی افزود8.6درصد والدين بي‌سواد هستند.
60 
درصد دانش آموزان پوسيدگي دندان دارند و 14درصد واكسيناسيون ناقص شده و4درصد چاق13 درصد داراي اضافه‌وزن هستند و7درصد هم لاغر می باشند.
از طرف دیگر گزارش شده است  که اکنون 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور در راستای توسعه رویکرد عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور فعال است.در این میان 110 مدرسه تک دانش‌آموزی هستند. همچنین 4800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز را اداره می‌شود.از 110 مدرسه تک دانش آموزی 11 مدرسه در استان اردبیل مشغول به کار هستند و دبستان نوروزوند در روستای خان ببلو از بخش ارشق یکی از این مدارس است. معلم این مدرسه که اهل مشکین شهر است هر روز برای تدریس به روستا می آید.
باید گفت که عجب اوضاع خرت وخری رژیم وارونه ی ولایت فقیه دارد!  چون درروز 16 آذر درگیری وتشنج هایی دردانشگاه ها وجودداشته و گروههای فشار عوامل خامنه ای و پاسداران وبسیج مانع از سخنرانان دردانشگاه ها شدند  .
اما عجب تر اینکه چقدر وضعیت سیستم آموزش وپرورش این رژیم  نابسامان ودرهم ریخته  می باشد؟!زیرا در شرایطی که برخی از  مدارس کشور  دو شیفته یا بیشتر هستند یا با ظرفیت بیش از حدنصاب دانش آموز در برخی کلاس های مدارس وجوددارد .
یااینکه دربرخی از مناطق مدارس درآغل و کپر برگزارمی شود .
یااینکه چندین میلیون دانش آموز ترک تحصیل کرده در کشور وجوددارد که به دلیل فقر خانوادگی مجبور به ترک میز مدارس شده وتبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند و این آمار درحال افزایش است.
 همانگونه که تازگی خبرگزاری پاسداران فارس گزارش داد که آمار بی سواد ی در کشور هم رو به رشد است.
 مشخص است وقتی دانش آموزان خانواده های محروم مجبور به ترک تحصیل می شوند. اینان تبدیل به مادران و پدران بی سواد آینده می شوند .
.جالب اینکه اکنون گزارش تصویری  از مدرسه ای با یک دانش آموز  بازتاب داده شده  است که گفته می شود تعداد 110 مدسه یک دانش آموزی وجوددارد. همچنین  تعداد 4800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز  اداره می‌شود.
 لابد سردمداران آموزشی رژیم با آمارارائه شده ابراز افتخار وشادمانی می کنند که  سیستم آموزشی رژیم وارونه ی ولایت فقیه  آئچنان مدرن وپیشرفته   دردنیانیست که بی بدیل است . چونکه مدرسه همچون معلم خصوصی یا سر خانه شده است .زیرا  مدارس  یک دانش آموز وجوددارد
گذشته از اینکه به دلیل اختلاف ناشی از تفاوت سطح زندگی روستایی وشهری وعدم خدمات رسانی مناسب درروستاها و تغییرات آب وهوایی وکم بارانی وخشک سالی خیلی از روستاهای کشور تخلیه شدند چون روستاییان به حاشیه شهرها کوچ کرده وخوش نشین یا بیکار شده اند .
اما سئوال است  که رژیم در جنوب لبنان چه تعداد مدرسه و بیمارستان ساخته و جاده ها وراه احداث کرده است؟ البته درد وران احمدی نژاد  مشابه ی اینگونه طرح ها دربرخی از کشورهای آفریقایی به خضوص در آمریکای لاتین اجرا شد.
این بی برنامگی ونابسامانی ها وعدم مدیریت ها تاچه موقع قرار است ادامه یابد؟
مگر دانش آموزان مدارس سرمایه آینده  کشور نیستند؟
چرا برای سردمداران رژیم وارونه ی ولایت فقیه الویت ها موضوع خارجی و نه داخلی می باشد؟ بطور مثال مداخله گری درامورداخلی عراق و سوریه و  لبنان و یمن و بحرین .... که همراه با هزینه های بسیار سنگین می باشد . مشروط براینکه جز تحمیل شرایط سخت وطاقت فرسا به مردم ایران به خصوص اقشارآسیب پذیر جامعه و خالی شدن خزانه واقتصاد بحرانی و رکود ..... دستآورد دیگری نداشته است.
تصور نمی رود که با تجربه عملکرد 37 ساله رژیم ظریفت  اصلاح پذیری داشته باشد . زیرا نه اینکه  شرایط آموزشی وخیم تر می شود وقراراست علوم انسانی از مدارس  حذف  گردد و پیوسته  فشار وتهدید برروی دانشجویان و فعالان سیاسی وحقوق بشری و معلمان وکارگران وزنان و روزنامه نگاران و هنرمندان  و فیلتر فضای مجازی  هرروز بیشتر می شود که اوضاع اقتصادی و اشتغال هم مدام بدتر می شود. طوریکه آمارفرارمغزها ازکشور درحال افزایش است .
بنابراین راه حل مبارزه همگانی برای تغییرات دمکراتیک درا یران است.
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
(تصاویر) مدرسه‌ای با یک دانش‌آموز
فرارواکنون 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور در راستای توسعه رویکرد عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور فعال است.به گزارش فرارو، به گفته مسئولان آموزش و پرورش امسال در دوره ابتدایی تقریبا 99 درصد از کودکان 6 تا 10 سال به تحصیل مشغول هستند که در این میان 110 مدرسه تک دانش‌آموزی هستند. همچنین 4800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز را اداره می‌شود.از 110 مدرسه تک دانش آموزی 11 مدرسه در استان اردبیل مشغول به کار هستند و دبستان شهید نوروزوند در روستای خان ببلو از بخش ارشق یکی از این مدارس است. معلم این مدرسه که اهل مشکین شهر است هر روز برای تدریس به روستا می آید. موسی تقوی نمین عکاس ایسنا به این مدرسه تک دانش اموز رفته و از آن عکاسی کرده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آخرین نتایج طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را اعلام کرد و گفت: در مجموع یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز کلاس اولی در ۸۶۱‌پایگاه در سراسر کشور سنجش شدند که ۴۹درصد آنها دختر و ۵۱درصد‌شان پسر بودند.
 
به گزارش همشهری آنلاین، مجيد قدمي با بيان اينكه پس از اجراي اين طرح در مجموع 739دانش‌آموز با نيازهاي ويژه به مدارس استثنايي هدايت شدند، افزود: در آغاز سال تحصيلي امسال براي هر كودك استثنايي 25هزار تومان سرانه به مدارس واريز كرديم البته جمع اعتبارات ما بالغ بر 60 ميليارد تومان است و اگر ميانگين را درنظر بگيريم به ازاي هر دانش‌آموز استثنايي 6ميليون تومان به مدارس اختصاص مي‌يابد.
 
مهمترين آمار مربوط به سنجش كلاس‌اولي‌ها
91
درصد راست دست
9
درصد چپ دست
8.6
درصد والدين بي‌سواد هستند
86 
درصد واكسيناسيون كامل
14
درصد واكسيناسيون ناقص
4
درصد چاق
13 
درصد داراي اضافه‌وزن
7
درصد لاغر
60 
درصد پوسيدگي دندان

اکنون 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور در راستای توسعه رویکرد عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور فعال است.به گزارش فرارو، به گفته مسئولان آموزش و پرورش امسال در دوره ابتدایی تقریبا 99 درصد از کودکان 6 تا 10 سال به تحصیل مشغول هستند که در این میان 110 مدرسه تک دانش‌آموزی هستند. همچنین 4800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز را اداره می‌شود.از 110 مدرسه تک دانش آموزی 11 مدرسه در استان اردبیل مشغول به کار هستند و دبستان شهید نوروزوند در روستای خان ببلو از بخش ارشق یکی از این مدارس است. معلم این مدرسه که اهل مشکین شهر است هر روز برای تدریس به روستا می آید. موسی تقوی نمین عکاس ایسنا به این مدرسه تک دانش اموز رفته و از آن عکاسی کرده است.

No comments:

Post a Comment