Wednesday 16 December 2015

80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 ساله اند‌، پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا 80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 ساله اند‌، پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است.26 آذر - 94

گذشته از اینکه این یک تاکتیک وترفند لورفته ونخ نما شده است که سابقه ی طولانی دارد که هرگاه هرجناح یا باندی اقدامی می کند . بلافاصله طرف مقابل دست به پاتک می زند تا خنثی شود . بنابراین جای ابهام نیست که چرا پس از قطعنامه آژانس  اتمی که فرصت هست تا 3 هفته دیگر اجرایی شود.
موضع گیری ها علیه ی این قطعنامه ودولت روحانی از سوی  منتقدان دولت روحانی و دلواپسان نگران  هسته ای مخالف برجام هم شدت گرفته است.
لذا موضع  معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا  پیرامون افزایش اعتیاددرجامعه جنبه سیاسی دارد .زیرا که آن سوی  فعالیت دلواپسان نگران هسته ای محور قطعنامه شورای حکام  در مجلس ارتجاع و مطبوعات ورسانه های خبری است .
برای اینکه سردار سعید منتظر المهدی می خواهد وانمود کند نه خامنه ای وارگان های سرکوبگر زیر فرمانش ونه عملکرددولتمردان پیشین که  دولت روحانی مسئول افزایش اعتیاد درجامعه است .
دراین رابطه سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا در ‌همایش و کارگاه اعتیاد و تأثیر آن در اجتماع حضوریافت که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد . وی بدون آنکه به ریشه وعلت رشد بزهکاری و اعتیاد درجامعه  به پردازد که چیست .اما گفت یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه بشری پدیده اعتیاد است . متأسفانه این پدیده شوم در حال گسترش است.
همچنین وی با اشاره به اینکه معتادان از جمله افرادی هستند که شمار بزهکاران را تشکیل می‌دهند افزود:  براساس آمار موجود معتادان سالانه مرتکب 750 میلیون فقره بزه در کشور می‌شوند..
این  سردارمعاون اجتماعی ناجا در ادامه  اعتراف کرد براساس آمار 80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌. درادامه برای اینکه مسئولیت را به دولت حواله کند  تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن‌کردن این معضل باید به صورت جدی و اساسی در دستور کار باشد..
مسخره اینکه  سردارمنتظرالمهدی برای اینکه نقش مهم نیروی انتظامی سرکوبگر رادراین مورد مطرح کرده باشد .مدعی شد  نیروی انتظامی برای کاهش این معضل اجتماعی اقدامات و تلاش‌های بسیاری را انجام داده که در این راستا جمع‌آوری و پیشگیری را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند. یعنی اجرای طرح های زنجیره ای مغول وار سرکوبگر انه  مبارزه باقاچاقچیان موادمخدر ومعتادین وجمع آوری شان باضرب وشتم  وتحقیر  جوانان ناراضی وحتی حضور نیروی انتظامی درصحنه های شلاق و دار زدن های ملأعام است .زیرا  هدف تقویت فضای امنیتی وخفقان اجتماعی است..
ازطرف دیگر این سردار به یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف پلیس در زمینه کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور اشاره کرد  که نیروی انتظامی در این زمینه با توان تمام و استفاده از تمام ظرفیت‌های مقابله با سوداگران مرگ را انجام می‌دهد.
بالاخره این سردار راه حل را در ارائه آموزش‌ها و نقش خانواده در کاهش روی آوردن جوانان به این پدیده شوم مهم ارزیابی کرد و بیان داشت :  والدین و خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشند.انگاری  مسئول حکومت و  کنترل زندان ها و مرزها وورودموادمخدر به کشور  خانواده ها هستند.

البته جای ابهام نیست که چرا سردار معاون اجتماعی  ناجا اشاره ای در مورد ریشه بزهکاری درجامعه نکرد و نگفت که چرا سن شان بین 20 تا 45 سال است . یعنی برخی شان در زمان انقلاب  8 ساله بودند و بقیه پس از انقلاب متولد شده و محصول وپرورش یافتگان رژیم وارونه ی ولایت فقیه است.همانگونه که به علت روی آوری جوانان به خصوص به قول این مدعی بزهکاران اشاره نکرده است .؟
مهمتر اینکه چرا نگفت همه معتادان بزهکاران اجتماعی نیستند. چون  دانشجویان وپزشکان وتحصیل کرده ها وزنان ودختران روی به مصرف مواد مخدر آورده و معتاد وحتی کارتون خواب شده اند؟  
عجیب تر اینکه چرا سن اعتیاد دختران به 13 سال رسیده است. اینان که در این سن وسال که دانش آموز هستند بزهکار نیستند؟
از سوی دیگر مرزهای کشور مگر از سوی پاسداران ونیروی انتظامی وبسیج و مرزداران کنترل نمی شود؟
همینطور مگر مدیریت ونگهبانی زندان ها از سوی نیروی زندانبان و نیروی انتظامی نیست ودستگاه فاسد قضاییه نظارت ندارد؟
چگونه است که کاروان های محموله های  حتی چند تنی مواد مخدر به آسانی وارد کشور می شوند. سپس  مواد مخدرنه اینکه در سراسر ایران توزیع می گردد و سهمیه آخوندهای حکومتی حامی خامنه ای درقم داده می شود، آزادانه به درون زندان ها برده می شود که مازادآن از طریق زمینی- هوایی – آبی به کشورهای دیگر منتقل می گردد.
بعلاوه ارگان فاشیستی پاسداران چه تعداد اسکله های غیر مجاز در سواحل جنوب کشور دراختیار خوددارد؟
شبانه روز چه نوع کالاهای قاچاقی دراین اسکله ها تخلیه می شود؟ چه مقدارش مواد مخدر ومشروبات قاچاق الکلی هست؟
از طرف دیگر چندسال است که مبارزه با  قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین شده است؟
چه تعداد بازداشت ومحاکمه وزندانی شدند .آنگاه متهمان  نگون بخت درزندان ها وملأ عام بردار کشیده  شده اند تازهرچشم از مردم ناراضس ومخالفان گرفته شود؟
تاکنون چه مقدار محموله های مواد مخدر کشف وضبط شده است؟ چه مقدارش  دوبارت توزیع شده است؟
دستآورد بیش از 36 سال مبارزه  با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین چه بوده است؟ چرا نتیجه ی این مبارزه منفی بوده است .زیرا هم آمار معتادان افزایش یافته است .هم اینکه سنین مصرف  کنندگان مواد مخدر کاهش یافته است؟ مهمتراینکه  کشف محموله های موادمخدر هم رو به رشد بوده است؟
مگر ادعا نمی شود ایران امن وآزاد ترین کشور جهان ودمکراتیک ترین وقدرت برتر منطقه است؟ چرا در عمل عکس این ادعاواقعیت  داشته است ؟
خیلی مهمتراینکه درآمد  سالانه بیش از 3میلیارددلار فروش مواد مخدر کجا می رود؟
سهم ارگان مافیایی مواد مخدر پاسداران ونیروی انتظامی از این مبلغ چیست؟
همانطوریکه که وزیر کشور روحانی به پول های کثیف اشاره کرد و گفت دراین مورد افشاگری می کند. ولی به دلیل اینکه مورد تهدید واتهام واقع شد ازترس افشاگری  نکرد و  افراد و نهادهای دستا ندار کار پول های کثیف رامعرفی نکرد  ولی مگر می توان منکر  نقش این پول های کثیف مواد مخدر در بازی انتخاباتی  شد؟
بهرحال مگر می توان انکار کردکه عامل روی آوری جوانان ونوجوانان به مصرف مواد مخدر عدم آزادی ، سرکوب و سانسور ، فقر وبیکاری ، تبعیض وبی عدالتی، فاصله شدید طبقاتی وفراوانی موادمخدر درهرکوی وبرزن است .
بنابراین بی چون وچرا مقصر اصلی رژیم وارونه وقرون وسطایی است چون ماهیت ارتجاعی و غارتگرانه  وسرکوبگرانه  وضد بشری دارد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است
سردار منتظرالمهدی مطرح کرد
پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است/80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌‌
سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه براساس آمار 80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌، گفت: پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است.
خبرگزاری فارس: پدیده شوم اعتیاد در حال گسترش است/80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌‌
به گزارش خبرگزاری پاسداران فارس از کرج، سردار سعید منتظرالمهدی عصر امروز در ‌همایش و کارگاه اعتیاد و تأثیر آن در اجتماع که در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه بشری پدیده اعتیاد است اظهار داشت: متأسفانه این پدیده شوم در حال گسترش است.
وی با اشاره به اینکه معتادان از جمله افرادی هستند که شمار بزهکاران را تشکیل می‌دهند افزود: در این راستا و براساس آمار موجود معتادان سالانه مرتکب 750 میلیون فقره بزه در کشور می‌شوند.
معاون اجتماعی ناجا در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه براساس آمار 80 درصد معتادان در ایران بین 20 تا 45 سال دارند‌، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن‌کردن این معضل باید به صورت جدی و اساسی در دستور کار باشد.
منتظرالمهدی تأکید کرد: البته نیروی انتظامی برای کاهش این معضل اجتماعی اقدامات و تلاش‌های بسیاری را انجام داده که در این راستا جمع‌آوری و پیشگیری را مهم‌ترین اولویت خود می‌داند.
وی یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس در این زمینه را کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور عنوان کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی در این زمینه با توان تمام و استفاده از تمام ظرفیت‌های مقابله با سوداگران مرگ را انجام می‌دهد.
منتظرالمهدی با اشاره به اینکه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی همسایه برخی کشورهای تولید‌کننده مواد مخدر است،‌ تصریح کرد: در این راستا و برای مقابله با این پدیده شوم تاکنون بیش از 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح را نیروی انتظامی تقدیم کشور کرده است.
وی ارائه آموزش‌ها و نقش خانواده را در کاهش روی آوردن جوانان به این پدیده شوم مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در این راستا والدین و خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی درست و دقیقی را داشته باشند.
منتظرالمهدی گفت: برخی از افراد مستعد روی آوردن به موادمخدر هستند لذا باید با شناسایی این افراد و نظارت روانشناسی بر روی آنها و همچنین ارائه آموزش‌ها، این گونه افراد را نسبت به مواجه شدن با این پدیده آگاه سازیم.

No comments:

Post a Comment