Monday 14 December 2015

تصویری کمتر دیده شده از پاسدار قاسم سلیمانی غیب شده بامجموعه خبرهای مرتبط!

  مجموعه  تیتر خبرهای ضمیمه شده بهم دیگر مرتبط هستند:   " ادعای تازه سلیمانی مجروح شد، ایران عقب نشست " ، تکذیب خروج مستشاران ایرانی از سوریه "  ، "کشته شدن  یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون در سوریه " ،"جزئيات ديدار جهانگيري با اردوغان منتشر شد "  ، "ارتش نیجریه ده‌ها مسلمان شیعه را قتل عام کرد" ،در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در شهر زاریا، کاردار نیجریه در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد"  ، " سرلشکر  پاسدارجعفری:
یزید زمانه در چهره آمریکا نمایان شده است،مدافعان حرم عرصه را برای جولان ‌جلادان شمر‌صفت ‌‌تنگ کرده‌اند‌"
 و بالاخره تیتر خبری "انعکاس سخنان رفسنجانی در یک روزنامه انگلیسی ،گاردین رفسنجانی به دنبال تابو شکنی است.یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به سخنان اخیر رفسنجانی پرداخت و اقدام او را جهت جلب نظر عمومی نام نهاد."
گزیده خبرهای  فوق  که مرتبط به کانون اصلی جنگ داخلی سوریه و  حضور پاسداران در سوریه است که همراه با واکنش  های  داخلی وبیرونی  می باشد که جنبه انتقادی هم دارد. چون خامنه ای وپاسداران تلاش کردندتا حضوربیشترروس ها در سوریه را هموار کنند تا شرایط به نفع اتحاد مثلثی خامنه ای –پوتین- بشار اسد  تمام شود . در حالی که پیش بینی غلط از آب درآمده است . چون تاکنون نه چیزی گیر روس ها نیامده است که گذشته از تقبل سنگین هزینه ی حضور نظامی درسوریه موجب تنش شدید رابطه ی روسیه با ترکیه و حتی عربستان شده است که پیآمدهای ضرر و زیان اقتصادی داشته است .چون ترک ها خرید گاز ازقطر را جایگزین خرید گاز ازروس ها کرده اند .از سوی دیگر ناتو  اعلام کرده که حمایت کامل ازترکیه می کند.
ازسوی دیگر اوضاع سوریه به نفع رژیم وارونه ی ولایت فقیه و پاسداران  هم چرخش نداشته است چون کشته شدن پاسداران درسوریه درحال افزایش است . مهمتر اینکه درریاض نشست حضور مخالفان سوریه برگزار گردید که به نفع خامنه ای وپوتین نبود .چون تأکید بر برکناری بشاراسد جنایتکار ازطریق سیاسی ونظامی شد. به خصوص  اینکه روحانی و رفسنجانی همچون خامنه ای و پاسداران خواهان حضور پاسداران در سوریه وتنش باعربستان وترکیه نیستند.
عجیب اینکه پس از نشست ریاض پاسداران تلاش کردند ازطریق شیعیان نیجر فرمانده ارتش نیجررا ترور کنند به امیدآنکه مشابه ی سناریوی یمن وحوثی ها در نیجر به وجودآید وموجب ناآرامی وبی ثباتی این کشور شود .در ادامه آشوبگری و ناآرامی های نیجر به کشورهای افریقایی بسط داده شود.ولی با تهاجم ضربتی ارتش نیجر به شیعیان حامی خامنه ای وپاسداران در این کشور این طرح سرکوب ومنجر به شکست شد ونتیجه موجب تنش بین دوکشور نیجر و رژیم وارونه ی ولایت فقیه شده است .
جالب اینکه در چنین اوضاع و احوالی که به دلیل غیب یا ناپدید شدن طولانی پاسدار قاسم سلیمانی موجب ابهامات و شایعات رایجی شده است تاجاییکه صحبت ازمرگ وی می شود. درصورتیکه برای توجیه که ویز نده است خبرکوتاه گفتاری وتصویری ازوی پخش شود .ولی درفضای مجازی تصویری کمتر دیده شده از پاسدار قاسم سلیمانی بازتاب داده شده که موضوع را پیچیده تر کرده است .
غافل ازانکه اینگونه تصاویر بازتاب دادن مصداق ضرب المثل معروف جای زیر ابرو برداشتن چشم کور کردن است.
یا اینکه   تداعی کننده برهم زدن چیز بد باچوب وبوی گندش بیشتردرآوردن است .
یا گریه وشیون کردن برسر گوریست که مرده ای در آن نیست .  
یا  بیانگر ضرب المثل  هرچه گفته می شودنر است می گوید بدوش می شود .
چون شایع  مجروح شدن شدید  یاکشته شدن پاسدار تروریست قاسم سلیمانی درسوریه هرروز بیشترتقویت می گردد .در عوض به جای اینکه تصویر جدید از وی اگرچنانچه مجروح شده و در بیمارستان بستری است بازتاب داده شود .ولی بطور مضحک  ادعای سالم بودن ومشغول پیگیری وانجام مأموریت وی داده می شود .البته مبارزه  کردن وی بطور گمنام و نامرئی شده است .
ازسوی دیگر  با بازتاب تصویر پاسدار قاسم سلیمانی بر سر اسب در دوران جوانی بدجوری بند آب داده شده است. چون نقد رهاشده حواله ی  نسیه داده شده است .برای اینکه هدف بازتاب تصویر این چنینی وی که گویا پاسدار سلیمانی نمرده و دارد می تازد وبه پیش می رود و یکه تازی می کند . جنبه پوشش خبری و مصرف داخلی دارد .چون هدف این است که باید به پاسداران به خصوص پاسداران سپاه قدس واعزامی های به سوریه جورایی  روحیه داده شود .
همچنین  بشود شایعات کشته شدن وی  با بازتاب تصاویر قدیمی وکمتر دیده شده ی وی  درفضای مجازی خنثی شود. درصورتیکه با اینگونه اقدامات تبلیغاتی ناسنجیده بیشتر ثابت  می شود سردار تروریست قاسم سلیمانی وفرمانده سپاه قدس پاسداران اگر سخت مجروح نشده باشد به احتمال زیاد به جانشین وی پاسدار حسین همدانی پیوسته است که در سوریه کشته شد .
زیرا به دلیل وحشت شدیدی که  ناشی ازا علام مرگ وی و ریزش شدید پاسداران وجوددارذ . ضرورت دارد تا به سیاه نمایی های تبلیغاتی روی آورده شود  .
برای اینکه انتخابات اسفنددرپیش روی است واعلام مرگ پاسدار تروریست قاسم سلیمانی به نفع رقیب وبه زیان  حزب الشیطان لبنان و پاسداران وخامنه ای وباندهای دلواپس نگران هسته ای می باشد . بنابراین برای مانع از این شکست تلاش مذبوحانه می شود تابرضرب سیلی صورت سرخ نگهداشته شود .
 مسخره اینکه سرلشکر پاسدار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از موضع خودزنی مدعی شده است یزید زمانه در چهره آمریکا ، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و داعش به منظور منحرف کردن اسلام ناب محمدی نمایان شده است و افزوده  پاسداران و بسیجیان اعزام شده به سوریه  عرصه را برای جولان ‌جلادان شمر‌صفت ‌‌تنگ کرده‌اند‌
ناگفته نماند که به دلیل کشته شدن پاسدار حسین همدانی جانشین پاسدار قاسم سلیمانی   وغیب شدن پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس درسوریه که  درادامه  موجب افزایش کشته شدگان پاسداران و بسیجیان در سوریه شده است که دربین شان سرتیپ وسرهنگ وستوان های پاسدار بود ،  سبب فشار بیش ازحد برروی پاسداران به خصوص فرمانده کل پاسداران محمدعلی جعفری شده است .برای همین همچون یارویی که هنگام عبور دردل تاریکی شب ازپس کوچه باغ های اطراف شهر ترسیده بود و برای رفع ترس خود بلند بلند آواز می خواند. اکنون این پاسدارهم چپ و راست عربده کشی می کند وبا پرتاب تیر درتاریکی  از موضع ضعف قدرت نمایی تبلیغاتی قدرت مآبانه   ی ضد آمریکایی می کند.
بهرحال بازهم  تکرار می شود هرچه زمان به انتخابات سرنوشت ساز اسفند نزدیک می شود .از سوی دلواپسان نگران هسته ای سناریوهای بیشتر زنجیره ای داخلی ومنطقه ای دردستور کار قرار می گیرد و برای جنگ افروزان  و قدرت وثروت طلبان مهم نیست که این سناریوها موجب آسیب شدید به اقتصاد بحرانی ورکود و اوضاع نابسامان معیشتی اقشار تهی دست آسیب پذیر می شود وضررو زیان سنگین منافع ملی کشور می زند .
منبعخبرآنلاین

تلاش مذبوحانه برای ماستمالی کردن غیب شدن پاسدار تروریست قاسم سلیمانی و پوشش برای شکست مفتضحانه وپرهزینه ی پاسداران در سوریه .

همزمان با پیروزی‌های چشمگیر محور مقاومت در منطقه علیه تروریستهای تکفیری و پیشروی‌های ارتش سوریه به مدد ائتلاف چهارگانه، بازوی رسانه‌ای غربی ـ صهیونیستی اقدام به شایعه‌سازی و فرافکنی کرده است.به گزارش مهر، پایگاه خبری ـ تحلیلی «بلومبرگ» در خبری به نقل از «مقامات غربی!» مدعی خروج نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوریه شده است.در همین حال نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از همین منابع نامعلوم آمریکایی و غربی مدعی شده است که ایران در تصمیمی راهبردی، عقب کشیدن نیروهای خود را از سوریه آغاز کرده و دلیل آن مجروح شدن سردار قاسم سلیمانی است!این شایعه سازی و فرافکنی مشهود و البته مضحک در حالی از سوی رسانه های غربی و صهیونیستی کلید خورده است که طی روزهای اخیر بیشترین میزان هماهنگی مستشاری، اطلاعاتی و عملیاتی میان نیروهای ائتلاف چهارگانه «ایران، روسیه، عراق و سوریه» مشاهده شده است و نتیجه آن نیز پیروزی های چشمگیر در مناطق عملیاتی بوده است.در این میان؛ سایت نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اگرچه در اقدامی شتابزده نیت خود را از این شانتاژ رسانه ای به صراحت اعلام و دست خود را با این ادعا: «ظاهرا روسیه به زودی هم پیمان قدرتمند خود را در سوریه از دست خواهد داد» رو کرده است اما اهداف دیگری نیز از پس این شایعه سازی و دروغ پراکنی به ذهن متبادر می شود.در واقع این عملیات رسانه ای شلیک یک تیر با چند هدف بوده، یعنی اولا با هدف تضعیف روحیه نیروهای میدانی در سوریه، ثانیا با هدف القاء اختلاف میان ایران و روسیه در مبارزه با تروریست ها، ثالثا برای تحت الشعاع قرار دادن شکست های اخیر تروریست ها و تقویت روحیه آنها و در آخر القاء ظریف هوشمندانه حضور نظامی و میدانی ـ نه مستشاری ـ نیروهای سپاه در سوریه تاکنون انجام گرفته است، تیری که البته در نهایت به خطا رفت.
یک افغانی دیگر باعنوان فرمانده که به مسلخگاه سوریه فرستاده شده بود جسدش تجویل گرفته شده است
سردار شهید حسین فدایی, از فرماندهان ارشد لشکر افغانستانی فاطمیون در حلب به شهادت رسید.به گزارش میزان، لشکر فاطمیون نیرویی از مجاهدین مسلمان افغانستانی مبارز در زمان حمله شوروی به افغانستان و دوران طالبان و همچنین گردان ابوذر یا افغانستانی‌های حاضر در جنگ ایران عراق، مهاجرین شیعه مقیم ایران و مهاجرین شیعه مقیم سوریه شکل گرفته و مأموریت اولیه خود را دفاع از حرم و مقبره حضرت زینب و حضرت رقیه و مأموریت نهایی خود را مبارزه با ظلم و استکبار و رفع مظلومیت از سراسر جهان میدانند.این گروه در سال 1390 شمسی با تلاش‌های شهید توسلی (ابوحامد) با گردآوری 22 نفر برای دفاع از حرم راهی سوریه شدند و امروز با دارا بودن چند هزار نیرو با نام لشکر فاطمیون با نام عربی (لواء فاطمیون) شناخته می‌شوند.لشکر فاطمیون دارای چند هزار نیروی متعهد و متخصص می‌باشد که به تصریح بسیاری از حاضران در جنگ سوریه، این لشکر عامل موفقیت جبهه مقاومت و حفظ حرم حضرت زینب (س) می‌باشد، تا جائیکه در جریان تصرف بلندی‌های اطراف لاذقیه شخص سید حسن نصرالله به رزمندگان فاطمیون تبریک گفت، مناطقی که مدتها در دست تروریست‌ها بود و کاری از جانب ارتش و نیروهای حزب الله بر نمی‌آمد.
جزئيات ديدار جهانگيري با اردوغان منتشر شد23 آذر- 94
سربازجو شریعت نداری از موضع دفاع از بشار اسد جنایتکار وموضع ضد ترکیه ای مچ گیری کرده است . برای همین  خبر بین جهانگیری و اردوغان  و چه رد وبدل شده را گزارش کرده  است .چون جهانگیری معاون اول ر وحانی است .پس برای پیشبرد سیاست مخالفت با دولت روحانی  و برجام می بایست مدام بهانه گیری کرد .
معاون اول رئيس جمهور در پاسخ به درخواست اردوغان براي محدود سازي رسانه هاي ايران گفت: رسانه ها در ايران در کنترل دولت نيستند و حتي عليه دولت مي نويسند، اما شما از زبان مقام هاي رسمي دولت ايران سخني عليه دولت ترکيه نشنيد ه ايد.
    
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري عصر شنبه در حاشيه کنفرانس بين المللي بي طرفي ترکمنستان در ديدار با رجب طيب اردوغان با اشاره به مناسبات تاريخي دو کشور بر گسترش رايزني و تبادل نظر براي حل و فصل مسائل منطقه اي تاکيد کرد و اظهار داشت: علي رغم اختلاف نظرها در مورد سوريه، بايد در مبارزه با افراطي گري و تروريسم با يکديگر همکاري داشته باشيم.
    
وي در اين ديدار افزود: تعامل، احترام به اصل حاکميت ملي و تماميت ارضي کشورها و تلاش براي از بين بردن زمينه هاي اختلاف مي تواند باعث پايدار شدن صلح، آرامش و ثبات در منطقه شود.
    
معاون اول رئيس جمهوري اضافه کرد: دولت عراق، دولتي مردمي و برآمده از انتخابات آزاد است و همه قوميت ها و اقليت ها در آن حضور دارند.
    
جهانگيري تصريح کرد: ما از تنشي که در رابطه ترکيه و روسيه پيش آمده است نگرانيم و به هيچ وجه اين تنش را به نفع مصلحت منطقه نمي دانيم و آماده کمک به رفع اين تنش هستيم.
    
اردوغان نيز در اين ديدار با تبيين آخرين تحولات منطقه گفت: آنکارا از گسترش تنش در منطقه استقبال نمي کند و خواستار گفت وگو براي رفع سوء تفاهم ها است.
    
وي با بيان اينکه مناسبات ايران و ترکيه نبايد تحت تاثير عوامل ديگر قرار گيرد، افزود: تلاش هايي صورت مي گيرد که ما را به دام تفرقه مذهبي بياندازد اما بايد هرچه سريعتر اين مسائل را حل کنيم و برادري را اثبات نماييم.
    
اردوغان همچنين خواستار تاکيد بر نکات اشتراک و استفاده از همه ظرفيت ها براي توسعه همکاري هاي دو کشور شد و با اظهار گله از مندرجات رسانه هاي ايران عليه خانواده خود، خواستار کنترل رسانه ها شد.
    
جهانگيري در پاسخ اظهار داشت: رسانه ها در ايران در کنترل دولت نيستند و حتي عليه دولت ما نيز مطلب مي نويسند اما شما از زبان مقام هاي رسمي دولت ايران سخني عليه دولت ترکيه نشنيده ايد و اين در حالي است که مقام هاي رسمي شما اظهارات منفي و نادرست بسياري عليه جمهوري اسلامي ايران، دولت و مقدسات مردم ايران بيان کرده اند.
    
معاون اول رئيس جمهوري صبح روز شنبه براي شرکت در کنفرانس بي طرفي ترکمنستان که همزمان با سالروز استقلال اين کشور برگزار شد به عشق آباد سفر کرده بود.
    
وي در حاشيه اين کنفرانس با روساي جمهور کشورهاي کرواسي و گرجستان نيز ديدار کرد.
ارتش نیجریه ده‌ها مسلمان شیعه را قتل عام کرد   23 آذر -93
بدون شک کانون تحریک وترغیب  شیعیان نیجر بیت خامنه ای وپاسداران سپاه قدس ونماینده  اعزامی  حوزوی خامنه ای در این کشور است .چون ادامه اعتراف سیاستی است که پاسدار محمدعلی جعفری درجمع کشته شدگان سوریه در خوزستان اذعان کرد ماهزاران کیلومتر دورتردرحال جنگ ودفاع هستیم .

نیروهای ارتش نیجریه با شلیک به گروهی ازمسلمانان شیعه در شمال این کشور30 نفر را کشتند.به گزارش ایرنا، بنقل از گروه‌های حقوق بشری، نیروهای ارتشی بروی کسانی که دریک مراسم عزاداری درشهر زاریا ازتوابع ایالت کادونا شرکت کرده بودند آتش گشودند وحدود 30 نفر را کشتند.ارتش ادعا کرده است درگیری هنگامی شروع شد که یک گروه شیعه به کاروانی که حامل فرمانده ارتش نیجریه بوده حمله کردند ونیروهای نظامی «چاره ای» جزتیراندازی نداشتند!نشریه محلی پریمیم تایمز چاپ ابوجا درنیجریه به نقل ازشاهدان عینی افشا کرد که نیروهای ارتش یک حسینیه را ابتدا محاصره کرد ودقایقی بعد صدای تیراندازی شنیده شد.دوهفته پیش هم طی یک حمله انتحاری حدود 20 مسلمان شیعه درشهر کانو، درنزدیکی زاریا، کشته شدند.آن حمله به بوکوحرام، گروه اسلامگرای تندرو نیجریه، نسبت داده شد.از سوی دیگر منابع محلی بامداد دیروز از حمله نظامیان نیجریه‌ای به خانه رهبر شیعیان این کشور و کشته شدن چندین نفر در جریان این حمله خبر دادند.به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش نیجریه صبح دیروز در تلاش برای بازداشت شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر شیعیان این کشور به خانه وی در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» یورش بردند.یک عضو سازمان موسوم به کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت در جریان این حمله نیروهای ارتش اقدام به تیراندازی به سمت حاضران در خانه شیخ زکزاکی کرده‌اند، که بر اثر این تیراندازی تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند.گفته می‌شود نیروهای ارتش خانه شیخ زکزاکی را با خودروهای زرهی محاصره کرده‌اند. شاهدان گزارش داده‌اند که طرفداران و حامیان شیخ در تلاش برای ممانعت از ورود نیروهای نظامی هستند و دور وی حلقه انسانی تشکیل داده‌اند.برخی منابع تعداد کشته‌شدگان در این حادثه را تا 35 نفر اعلام کرده‌اند، اما هنوز نمی‌توان این آمار را تائید کرد.در پی این حادثه شیعیان نیجریه در چند شهر این کشور از جمله «کاتسینا» تظاهرات کرده‌اند.این اقدام ساعاتی پس از آن صورت گرفته است که نظامیان نیجریه‌ای به یک مراسم ختم در حسینیه «بقیه الله» زاریا حمله کردند. این مراسم برای حدود 20 شیعه‌ای بود که در جریان حمله افراد ناشناس کشته شدند. هرچند حمله آن جمعه به گروه تروریستی بوکو حرام نسبت داده شده بود، اما شایعاتی مبنی بر دست داشتن عواملی در ارتش در آن نیز وجود دارد.سال گذشته هم نیروهای مسلح نیجریه با حمله به مراسم روز قدس در این کشور سه پسر شیخ زکزاکی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.در همین حال خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، گفت ارتش نیجریه در توجیه حملات خود علیه شیعیان این کشور در شهر زاریا مدعی شده که این شیعیان تلاش داشتند تا رئیس ارتش این کشور را ترور کنند! یک سخنگوی ارتش نیجریه مدعی شد «جنبش اسلامی» این کشور متعلق به شیعیان نیجریه تلاشی عمدی برای ترور ژنرال توکور بوراتای، رئیس ارتش نیجریه در شهر زاریا داشته است.به گفته ارتش، بوراتای از این تلاش جان سالم به در برده و نظامیان ارتش نیجریه به این دلیل به روی شیعیان آتش گشودند. با این حال جنبش شیعیان نیجریه این ادعاهای ارتش این کشور را رد کرده است.روحانی‌ برجسته شیعه در نیجریه بازداشت شد
نیروهای ارتش نیجریه عصر دیروز روحانی برجسته شیعه در این کشور را بازداشت کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی در خبری به‌نقل از فعالان حقوق بشری از یورش ارتش نیجریه به منزل ابراهیم الزکزاکی، روحانی عالی‌رتبه شیعه، و دستگیری او خبر داد.
لحن عادل الجبیر تغییر کرد
وزیر خارجه عربستان : به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران هستیم   23 آذر -94
بعید نیست که اگر چنانچه خبر درست باشد این تغییر موضع گیری عربستان نسبت به رژیم وارونه ی ولایت فقیه مرتبط به خبری باشد که گرچه تذکیب شده ولی باید خبر خروج پاسداران از سوریه واقعیت داشته  باشد
پایگاه خبری «اخبارالساعه» امارات دیروز -یکشنبه- از تغییر لحن آشکار «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در قبال ایران خبر داد و به نقل از وی نوشت: عربستان سعودی به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران است.به گزارش ایرنا این پایگاه خبری اماراتی نوشت: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی برای اولین بار -پس از عهده دار شدن پست وزارت امور خارجه عربستان- لحن خود را در قبال ایران تغییر داد.بر اساس این خبر، الجبیر در صفحه توییتر خود که وزارت امور خارجه عربستان آن را منتشر کرده، نوشته است: به دنبال برقراری بهترین رابطه با ایران هستیم.وی در صفحه توییتر خود، ایران را کشوری اسلامی، همسایه و دارای تاریخ و تمدن خوانده و خواستار روابط بهتر با ایران شده است.این درحالی است که الجیبر تا کنون چند بار حرف هایی خارج از عرف دیپلماتیک زده بود.به گفته کارشناسان منطقه ، روابط ایران با عربستان به دلیل برافروختن آتش جنگ توسط ریاض علیه مردم یمن و حمایت سعودی ها از گروه های تروریستی از جمله داعش در منطقه و بخصوص پس از واقعه منا رو به تیرگی گذاشته است.
مشخص است پس از نشست مخالفان سوری درریاض حضور پاسداران وحزب الشیطان در سوریه  وماندن شان بسیار پرهزینه تر ازگذشته شده است . به ویژه اینکه نه پاسدار حسین همدانی جانشین  پاسدارتروریست قاسم سلیمانی درسوریه کشته شد که وضعیت پاسدار تروریست سلیمانی فرمانده سپاه قدس در هاله ای از ابهام است .از سوی دیگر آمارکشته شدگان پاسداران سرتیپ وسرهنگ و ستوان همراه با بسیج و فاطمیون در سوریه هم در حال افزایش است که دارد ضربه روحی سنگینی به پاسداران  وارد می کند وضریب بی ا نگیزگی شان زیاد می شود .برای همین عقب نشینی از سوریه تکذیب شده است .
یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اعلام کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت سوریه در مبارزه با تروریسم، کماکان در این کشور حضور خواهند داشت.یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه با تکذیب برخی ادعاها در خصوص خروج نیروهای مستشاری ایران از سوریه، گفت: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت سوریه در مبارزه با تروریسم کماکان در این کشور حضور خواهند داشت.منبعخبرگزاری ایسنا
سرلشکر جعفری:
یزید زمانه در چهره آمریکا نمایان شده است/مدافعان حرم عرصه را برای جولان ‌جلادان شمر‌صفت ‌‌تنگ کرده‌اند‌
خبرگزاری فارس: یزید زمانه در چهره آمریکا نمایان شده است/مدافعان حرم عرصه را برای جولان ‌جلادان شمر‌صفت ‌‌تنگ کرده‌اند‌
به دلیل کشته شدن پاسدار حسین همدانی جانشین پاسدار قاسم سلیمانی   وغیب شدن پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس درسوریه که  درادامه  موجب افزایش کشته شدگان پاسداران و بسیجیان در سوریه شده است که دربین شان سرتیپ وسرهنگ وستوان های پاسدار وجود داشت،  سبب فشار بیش ازحد برروی پاسداران به خصوص فرمانده کل پاسداران محمدعلی جعفری شده است .برای همین همچون یارویی که هنگام عبور دردل تاریکی شب ازکوچه باغ های اطراف شهر ترسیده بود برای رفع ترس بلند بلند آواز می خواند. اکنون این پاسدارهم چپ ور است عربده کشی می کند وبا پرتاب تیر درتاریکی  از موضع ضعف قدرت نمایی تبلیغاتی قدرت مآبانه   ی ضد آمریکایی می کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران ‌گفت: یزید زمانه در چهره آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و داعش به منظور منحرف کردن اسلام ناب محمدی (ص) نمایان شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در پیامی به خانواده شهید حبیب روحی چوکامی که در مراسم سوم این شهید در مسجد جامع چوکام قرائت شد اظهار کرد: درود و سلام خدا و رسولش بر شهدا، جانبازان و رزمندگان سرافراز جبهه خط مقاومت.وی با سلام بر پدران و مادران، همسران، فرزندان و تمام بازماندگان شهدا و افتخارآفرینان اسلام و ایران عزیز، افزود: رتبه و شأن معنوی بازماندگان شهدا به تعبیر مقام معظم رهبری بلافاصله پشت سر عزیزان فداکار این بزرگواران است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاس خدایی را که به ما توفیق داد تا تهنیت‌گوی بزرگوارانی باشیم که در راه تکلیف و صیانت از حرمین آل‌الله و شجره طیبه‌ای که نهال آن را حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) بر بستر قلب‌های همیشه منتظر کاشته بود حماسه آفریدند، حماسه‌ای که در عرصه عاشورای حسینی (ع) ادامه یافت و امروز پرچم پر افتخار کربلا و ایثارگران عاشورائیان بر شانه‌های استوارشان است.جعفری متذکر شد: در روزگاری که یزید زمانه در چهره آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و داعش به منظور منحرف کردن اسلام ناب محمدی (ص) و ترویج افکار شیطانی در کشورهای اسلامی و دنیا نمایان شده، شما به حق توانستید ندای لبیک یا حسین (ع) را با بیزاری جستن از آنها و دفاع از دین خدا با تقدیم خون مطهرتان عملی کرده و عرصه را برای جولان دادن این جلادان شمر‌صفت با تشکیل لشکر جهانی حزب‌الله در بلاد اسلامی تنگ کنید.
*رزمندگان اسلام ریشه تکفیری‌‌ها را می‌خشکانند
معاون هماهنگ‌کننده فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم مذکور گفت: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آمدند که نخست ریشه و مظاهر تشیع را بخشکانند و بعد اسرائیل تکفیری، وهابی و سلفی را در جهان اسلام تشکیل دهند.سردار دریادار یکم علی‌اکبر خراطیان تصریح کرد: یقین بدانید شهید روحی‌ها همان‌گونه که نگذاشتند به حرم اهل بیت (ع) آسیبی برسد، ریشه تکفیری‌ها و آل‌سعود را می‌خشکانند.وی با اشاره به اینکه شهید حبیب روحی چوکامی در لشکر قدس سپاه قدس گیلان خدمت می‌کرد، یادآور شد: شهید روحی چوکامی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خورموسی انتقال پیدا کرد و پس از مدتی به جبهه دفاع از حرم اعزام شد.معاون هماهنگ‌کننده فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهدا را انتخاب شده خواند و بیان کرد: حضور در جبهه‌ها و شهادت اتفاقی نیست بلکه با اراده خداوند شهدا برگزیده می‌شوند.
احضار کاردار نیجریه به وزارت امور خارجه24 آذر-94
در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در شهر زاریا، کاردار نیجریه در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.
خبرگزاری فارس: احضار کاردار نیجریه به وزارت امور خارجه
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در شهر زاریا که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شیعیان نیجریه به رهبری ابراهیم زاکزاکی، رهبر حرکت اسلامی نیجریه شد، بعد از ظهر دوشنبه کاردار نیجریه در تهران به وزارت  امور خارجه فراخوانده شد و مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به وقوع این حادثه به وی ابراز گردید.رییس اداره اول آفریقای وزارت امور خارجه ضمن محکومیت این حمله و غیر قابل قبول دانستن آن، بر مسئولیت دولت نیجریه جهت حفظ جان و اماکن شیعیان خصوصاً رهبر حرکت اسلامی آن کشور تاکید نمود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با جدیت خواستار مشخص شدن ابعاد حادثه، مداوای مجروحان و جبران خسارات وارده در اسرع وقت می باشد.کاردار نیجریه نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر روابط خوب دو کشور، اظهار داشت مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منعکس و پس از دریافت اطلاعات لازم، مراتب را اعلام می نماید
انعکاس سخنان هاشمی رفسنجانی در یک روزنامه انگلیسی
گاردین: رفسنجانی به دنبال تابو شکنی است  24 آذر-94
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت و اقدام او را جهت جلب نظر عمومی نام نهاد.
خبرگزاری فارس: گاردین: رفسنجانی به دنبال تابو شکنی است
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، به دنبال سخنان چند روز اخیر «اکبر هاشمی رفسنجانی» که رسانه‌های غربی به ویژه آمریکایی و انگلیسی از وی به عنوان چهره میانه رو نام می‌برند، روزنامه انگلیسی «گاردین» که با دقت خاصی مسائل روز سیاسی ایران را دنبال می‌کند، نوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی ، رییس جمهور پیشین ایران با سخنان اخیر خود در پی تابو شکنی برآمده است.
این روزنامه در ادامه با پرداختن به مباحث مجلس خبرگان و وظایف محول بر آن و انتخابات پیش رو در ماه فوریه 2016 (اسفند سال جاری) نوشت:  «حسن روحانی» رییس جمهور میانه روی ایران و یارانش امید دارند با بهره‌وری از محبوبیت حاصل شده از توافق هسته‌ای که منجر به رفع تحریم‌ها می‌شود، اکثریت کرسی‌های مجلس خبرگان و مجلس را در انتخاباتی که همزمان انجام می‌شود، کسب کنند.
به نوشته این روزنامه، حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی هر دو عضو مجلس خبرگان هستند و قصد شرکت در انتخابات بعدی را دارند.
گاردین در بخش دیگر این گزارش به صراحت نوشت: اظهار نظرهای رفسنجانی به هدف جلب حمایت عمومی در انتخابات و نیز حمایت از یارانش و قدرت گرفتن بیشتر آن‌ها برای موارد مهم آینده است.چندی قبل نیز خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در گزارشی نوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور ادوار گذشته ایران از اعلام آمادگی خود برای شرکت در انتخابات اسفند ماه مجلس خبرگان خبر داده است.آسوشیتدپرس نوشت: یک روزنامه اصلاح طلب ایران نقل قولی را از هاشمی رفسنجانی مبنی بر این منتشر ساخت: «انشا الله، در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کنم.»این خبرگزاری آمریکایی در خاتمه گزارش خود عنوان داشت: رفسنجانی 81 ساله روابط گرمی با «حسن روحانی» رییس جمهور ایران دارد و نامزدی او در انتخابات چالشی برای اصولگرایان است.

No comments:

Post a Comment