Sunday 13 December 2015

بیایید بطور همگام صدای مشترک نه به سانسور دراینترنت را تقویت کنیم

نامه دریافتی 24 آذر -94
بیایید بطور همگام صدای مشترک نه به سانسور دراینترنت را تقویت کنیم 

شک نیست که تجربه 37 ساله رژیم خفقان وسانسور وتبعیض و ضرب وشتم وبازداشت و شکنجه واعدام  به وضوح نشان می دهد که برای بقای رژیم بربرمنش وتاریک اندیش ولایت فقیه اعمال  این سیاست ازجایگاه خاصی  در بقایش برخوردار است .
البته همزاد این سیاست، نقض مستمر حقوق بشر هم موازی سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع به برون مرز شده است . زیرا هدف پیگیری سیاست جنگ افروزی و مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه و همسایه است .
چون بنابر اعتراف اخیر  پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در خوزستان که پاسداران و بسیجیان هزاران کیلومتر دور ازمرز های ایران مشغول جنگ ودفاع هستند. برای اینکه ادامه سیاست جنگ موهبت الهی خمینی  و تز ِ جنگ افروزی پاسداران است که می گوید به جای اینکه درون خانه با دشمن به جنگیم ، می بایست در برون خانه با دشمن جنگید.
از طرف دیگر مدتی پیش اطلاعات پاسداران  5  روزنامه نگار را با اتهام  نفوذی های دشمن بیگانه بازداشت کرد . مکمل آن علی مطهری گفته است 10-20 روزنامه  باز داشت شده اند وهیچگونه توضیحی هم دراین رابطه داده نمی شود . همچنین فراموش نشده است که وی مدتی پیش در سخنرانی خوددریک همایش که همراه با گریه بود اعتراف کرد که سانسور مطبوعات در زمان روحانی بیشتر ازقبل شده است . البته ایشان به دلایل خاص نگفت که دستگاه فاسد قضاییه استقلال ندارد چون رئیس آن انتصابی از سوی خامنه ای رهبر ولی فقیه است . همانگونه که اشاره نکرد همه نهادهایی که بطور مستقیم و غیرمستقیم دست اندرکار پیشبرد سیاست  سانسورمطبوعات و رسانه های خبری وکتب و قلم وبیان هستند جزو زیرمجموعه های خامنه ای اند.
مهمتراینکه تازگی حسن خمینی نوه ی خمینی اذعان کرده است همه جامعه را نمی توان فریب داد.
بهرحال اعمال سیاست سرکوب وسانسور وتبعیض جزو ابزار دیکتاتور هاست که از آزادی بیان وقلم و  اطلاع رسانی آزاد و آگاهی مردم وحشت دارند. برای همین این سیاست همزاد جدایی ناپذیر رژیم سانسور چی مخالف آزادی بیان  وقلم ومدافع سرکوب وسانسور وتبعیض ولایت شده است .طوریکه این سیاست را به فضای مجازی هم بسط و تعمیم داده است. و عواملش درفضای مجازی فعالانه حضور دارند  تا حضور وفعالیت مخالفان ومنتقدان و شهروندان ایرانی را دنبال کنند. ادامه  ی این سیاست تاا سفند زمان برگزاری انتخابات شدت بیشتری خواهد گرفت .
بنابراین شکی وجودنداردکه  عوامل سایبری رژیم در سایت بالاترین هم حضوردارند ودر پوشش وتاکتیک های گوناگون فعال هستند و همانگونه که اشاره شد چک کردن فعالیت مخالفان رادنبال می کنند. طوریکه گاهی واکنش شان نسبت به مخالفان خیلی تهاجمی همراه با کارگروهی  و اتهام وتوهین ..... ومنفی دادن به لینک  ورد گزارش و درخواست بستن حساب کاربران است.
شخصاً تجربه ی فراوانی از اینان دارم . زیرا که به دلیل فعالیت شان به دفعات حسابم بسته ووبلاگ هایم مسدود شده است. ساده ترین شیوه کارشان بی جهت و پیگیرانه منفی دادن به لینک ها  وحتی کامنت هاست. چرا بی جهت چون هیچگونه توضیح منطقی برای عمل خود ارائه نمی دهند.
بگذریم  متوجه شدم که حساب 4 تااز کاربرانی که به لینک های من رأی می دادند بسته شده است . ازبردن نام  کاربران به جز یک مورد خودداری می شود تامانع ازفضا سازی شود .چون این مورد با نام کاربری فقیه شکنfaghihshekan  است  که نامه ای ارسال کرده که ضمیمه شده است  
دوست گرامی سلام

متاسفانه بالاترین اینبار بدون هیچ دلیلی حساب مرا مسدود کرده است.
برای مراجعه به بالاترین با نوشته بالا مواجه شدم:
ورود شما موفقیت‌آمیز نبود. حساب شما توسط سیستم اتوماتیک بالاترین یا مدیریت سایت، به دلیل چند شناسه بسته شده است !
با قاطعیت کامل میگویم که چند شناسه مطلقا صحت ندارد. اول اینکه من به جرات میگویم که تنها و تنها همین حساب را دارم و در ماه ها و شاید سال های گذشته نیز کامنتی  چه از منظر مثبت و  چه منفی ننوشته ام تا بهانه ای به بهانه جویان داده باشم.
دوماًهیچ کس  هم  پیرامون من عضو بالاترین نبوده و علاقه ای به این صفحه ندارد که چنین احتمالی را هم بتوان مد نظر چندشناسانه داشت.  
ازابتدای عضوتم متوجه  سیاستی شدم که  تبعیض بین کاربران وجوددارد. برای همین به مدت مدیدی هیچ انگیزه ای برای حتی ورود و یا مراجعه به بالاترین نداشتم و با مراجعه به فعالیت های ثبت شده من در بالاترین قابل پیگیری است.
تااینکه چند ماه قبل دوستی از من خواست که به بالاترین مراجعه کنم و مقالات وی را بخوانم و  گفت که تغییر وتحولاتی در بالاترین به وجود آمده که اوضاع تغییر مثبت کرده و همچون گذشته نیست .
بنابراین من  بدرخواست این دوست تصمیم گرفتم که وارد حسابم شوم. البته با توجه به شناختی که از سیاست بالاترین در تبعیض بین مخالفین و مخالفین نظام وجود داشت پس  تصمیم گرفتم بهانه ای بدست بهانه جویان ندهم تا حسابم بسته شود.
ولی این اتفاق افتاد .چون حسابم که نزدیک 4 سال ازعضویت من در بالاترین می گذرد این حسال بسته شد. پس به این نتیجه رسیدم تنها و تنها چیز که میماند چیزی جز  اعمال سیاست محدود کردن کسانی که در طیف مخالفان دیکتاتوری حاکم بر ایران هستند نیست.
در هر صورت با وجود این سیاست غیردمکراتیک حضور خود در بالاترین را خاتمه یافته میدانم . زیرا باادامه این سیاست آینده خوبی را برای این صفحه پیش بینی نمیکنم.  
بنابراین انرژی خود را برای آگاهی بخشیدن به هم میهنمانم را در فضای اینترنت در جایی مثبت صرف خواهم کرد.
زنده باد عدالت و آزادی در همه عرصه ها
بهرحال امیدوارم که هم بالاترین برای مبارزه با سیاست سرکوب و سانسور تحمیل شده 37 ساله داخل کشور جدی تر شود  و به جای برخورد با مخالفان با حامیان  رژیم وارونه ی ولایت فقیه ومدافعان سانسور وتبعیض وخاموش کردن صدای اعتراضی مخالفان بااینان برخورد و فعالیت شان را محدود کند تامانع ترک کاربران شود .هم فضای بالاترین مطلوب و قابل استفاده تر شود. هم اینکه تصمیمی اتخاذ شود  تا با بازشدن حساب این کاربر موجب تجدید نظر کاربر "فقیه شکن" شود تا بطور همگام صدای مشترک نه به سانسور درا ینترنت بیشتر تقویت گردد .

2 comments:

  1. دوست عزیز حساب من هم با نام کاربری shoreshe1391 دقیقا به همان تهمت ودروغ ناروای چند حسابه بودن به ناگهان بسته شد چندین بارهم برای مدیریت بالاترین ایمیل فرستادم ولی ترتیب اثرندادند

    ReplyDelete
  2. دوست عزیز حساب من هم با نام کاربری shoreshe1391 دقیقا به همان تهمت ودروغ ناروای چند حسابه بودن به ناگهان بسته شد چندین بارهم برای مدیریت بالاترین ایمیل فرستادم ولی ترتیب اثرندادند

    ReplyDelete