Monday 14 December 2015

غيبت روحاني در 65 درصد جلسات شوراهاي عالي

خبر ويژه 
غيبت روحاني در 65 درصد جلسات شوراهاي عالي   23 آذر -94
اینکه خیلی سه است وجنبه ی خودزنی دارد که سایت مشرق سربازجو شریعت نداری فاش کرده است .زیرا که اختلافات در صدر رژیم غرق فساد و رقابت وتضاد جدی وعمیق است .چون روحانی درجلسات شورای عالی امنیت حضور ندارد .از سوی دیگر در جلسات مجمع مصلحت نظام هم مدتی است شرکت نمی کند. همانگونه برخی اعضای دیگر این مجمع حضور ندارند .
از 21 شورايي که آمار آنها در رسانه ها منتشر شده، روحاني در بيش از نيمي از شوراها شرکت نکرده و در 65 درصد جلسات غيبت داشته است.
    به گزارش مشرق، غيبت هاي متوالي رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام از آنجايي خبرساز شد که برخي از رسانه ها توجه افکار عمومي را به اين موضوع جلب کردند. رسانه ها با ارائه تصاويري که به طور ملموس صندلي خالي و غيبت هاي متوالي روحاني را نشان مي داد مطرح کردند که رئيس جمهور که «يکي از اعضاي حقوقي اين مجمع است که بايستي در جلسات حضور داشته باشد، همچون رئيس جمهور پيشين، محمود احمدي نژاد، غيبت هاي زيادي در اين زمينه دارند و به بهانه هاي مختلف در جلسات اين مجمع مهم شرکت نمي کنند

    اين خبر واکنش محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت يازدهم را در پي داشت. آقاي سخنگو درباره علت غيبت طولاني مدت رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «علت عدم حضور رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام، مشغله کاري است

    مشرق با مرور حضور روحاني در 21 شوراي عالي که عضو يا رئيس آن است، نوشت: از بين 20 شوراي ديگر غير از شوراي عالي امنيت ملي رئيس جمهور بيشترين حضور را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي عالي فضاي مجازي داشته است که در اولي حداکثر 32 و در دومي حداکثر 16 حضور از سوي رئيس جمهور ثبت شده است که البته همين تعداد نصف ميزان قانوني برگزاري جلسات اين شوراهاست که آيين نامه آنها در جدول ذکر شده است.

    از 21 شورايي که آمار آنها در رسانه ها منتشر شده، رئيس جمهور در 13 شورايي که رياست آنها را برعهده داشته، هيچ حضوري طي دو سال و سه ماه گذشته نداشته است. نام اين شوراها به قرار زير است: شوراي عالي اطلاع رساني، شوراي عالي اداري، شوراي عالي فناوري اطلاعات، شوراي عالي آموزش و پرورش، شوراي عالي صادرات غير نفتي، شوراي عالي ورزش، شوراي عالي جوانان، شوراي عالي ايرانيان خارج از کشور، شوراي عالي فضايي، شوراي عالي انرژي، شوراي عالي حج، شوراي عالي ميراث فرهنگي و گردشگري و شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري است.

    در بين بقيه شوراها، رئيس جمهور در 4 شورا تنها يک بار شرکت داشته که نام اين شوراها عبارت است از: شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي، شوراي عالي اشتغال، شوراي عالي آب و شوراي اقتصاد.

No comments:

Post a Comment