Tuesday 1 December 2015

فدای سرت!

اندر مشاهدات روزانه
فدای سرت 10 آذر -94

اصطلاح فدای سرت تعبیر جدیدی دارد که در پایان  این گزارش جالب والبته معنی د ار به آن اشاره شده که چیست؟.
سالن ترانزیت فرودگاه شهید دستغیب شیراز، از روزهای دیگر شلوغ‌تر بود. تاخیر پروازها دیگر برای همه عادی شده است. شرکت معتبری مثل آسمان وقتی با ناوگان فرسوده و بدهی بالا، ده ساعت تاخیر در یک پرواز دارد، تکلیف روشن می‌شود. پرواز ما به تهران قرار بود ساعت 10 صبح باشد که به چند کار هم بشود رسید. پیامکی آمد و با عرض پوزش اعلام کردند افتاده به 4 بعد از ظهر! آماده بودم بروم فرودگاه، نشستم تا از همجواری با پدر و مادر کهن سالم بیشتر بهره‌مند شوم. بعد از نهار مجدداً شال و کلاه کردم باز پیامک آمد: با عرض پوزش پرواز به 7 بعد از ظهر موکول گردیده است. وقتی حدود 6 عصرشد و پیامکی نیامد، عازم فرودگاه شدم. اطلاعات پرواز گفت همان 7 بعد از ظهر درست است. کارت پرواز را گرفتیم بلافاصله اعلام شد با عرض معذرت از مسافران پرواز فلان شرکت آسمان، پرواز ساعت هشت و ده دقیقه انجام می‌شود!خلاصه داد همه درآمده بود نه کسی جوابگو بود و نه یک لیوان آب به دست مسافری می‌دادند. بعضی‌ها که اهل شیراز نبودند از صبح همان فرودگاه مانده بودند یعنی ده ساعت با هزینه خودشان نهار بخورند و هدر رفتن وقت که دیگر ارزشی ندارد. آقای دکتر اقتصادی کنار من نشسته بود می‌گفت: آقا باید خسارت بدهند، مردم نسبت به حقوق خود بی‌اعتنا هستند. و بعد بحث را برد به سمت فروش قسطی 110 هزار خودرو و اینکه چه کلاهی سر مردم رفته. گفتم: مقاله‌ات را بنویس، ایمیل روزنامه را هم دادم که برود برای بخش اقتصادی.آخر کار وقتی از بازرسی رد می‌شدم به ماموری گفتم: آخه 10 ساعت تاخیر؟ با خنده جواب داد: فدای سرت! و بعد ادامه داد از بس این صحنه‌ها را دیده‌ایم این را گفتم.احمد حسینی

No comments:

Post a Comment