Saturday 5 December 2015

حضور روحانی دردانشگاه شریف ومخالفت با حضور معین دردانشگاه اراک در روز دانشجوی 16 آذر

حضور روحانی دردانشگاه شریف ومخالفت با حضور معین دردانشگاه اراک در روز دانشجوی 16 آذر . 15 آذر -94
فردا 16 آذر روز دانشجوست . مثل همیشه مجوز برپایی مراسم چنین روزی به دانشجویان آزادیخواه داده نمی شود . زیرا که دانشگاه سنگر آزادیخواهی ومبارزه با ارتجاع  دانشجویان است.
بنابراین برخی مراسم کنترل شده حکومتی  برگزار می شود که عاری ازتنش ودرگیری وتهدید نیست .برای اینکه لباس شخصی های چماقدار همراه با ساندیس خوران که از سوی پاسداران و سازمان بسیج سازماندهی  می شوند زیر چتر دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها یکه تازی و تهدیدو چماقداری می کنند تا بقول رهبرشان خامنه ای مبارزه با فتنه و نفوذ دشمن کرده باشند .
بهرحال پیرامون روزدانشجوی 16 آذر ایلنا گزارش داده است  که  برخی افراد تندرو با نصب بنر در دانشگاه اراک سعی دارند از سخنرانی مصطفی معین در این دانشگاه جلوگیری کنند.چون  پس از آنکه اعلام شد به مناسب 16 آذر و روز دانشجو٬ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک همایشی با سخنرانی مصطفی معین (وزیر علوم دولت‌های  خاتمی ورفسنجانی) برگزار می‌کند٬ برخی گروه‌های تندرو علیه این برنامه اعتراض کردند.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک به همین بهانه بیانیه‌ای منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده است عده‌ای با سوءاستفاده از فضای رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن مسائل٬ سعی در فریب اذهان عمومی دارند و چون گذشته به دنبال غبارآلود کردن فضای دانشگاه و نشاط سیاسی آن هستند.در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه اراک تأکید شده اخلال در برگزاری مراسم با واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک مواجه خواهد شد.
 همچنین به گزارش ایسنا، دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: روحانی  روز دانشجو به احتمال خیلی زیاد به دانشگاه صنعتی شریف می‌رود و در حضور دانشجویان این دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.
اما به دلیل  موافقت و مخالفت هایی که پیرامون برجام  می شود وهمچنان ادامه دارد. طوریکه موجب اخلال جدی در روند اجرایی دولت یازدهم شده است . زیراکه دولت روحانی اقتصاد با بحران و رکود و افزایش تورم وگرانی وفقر وبیکاری مواجه شده است .
از سوی دیگر انتخابات  اسفندمجلس دوره ی دهم ارتجاع وخبرگان هم سبب رو دررویی وصف آرایی جناح ها وباندهای موافق ومخالف برجام شده است .
آنگونه که به دستور خامنه ای شورای نگهبان آلت دست خامنه ای در یک اقدام فراقانونی تصمیم دارد که از سوی آخوندهای انتصابی از سوی خامنه ای دراین شورا آزمون ورودی برای نامزدان انتخابات خبرگان رهبری در اسفند برگزار کند .چون هدف مانع از ورود رفسنجانی و داوطلبان حامی وی درخبرگان آینده است که شامل سیدحسن خمینی هم می شود . زیرانگرانی از نامزدی وی ورأی بالای وی نسبت به سایر نامزدان انتخاباتی خبرگان می باشد که برای خامنه ای وحامیانش سم مهلک است .
از طرف دیگر نامزدان مجلس دوره ی دهم ارتجاع حامی روحانی ورفسنجانی و دولت ائتلافی یازدهم هم با تهدید ترفند وتوطئه ی نظراستصوابی شورای آلت دست نگهبان قلع وقمع یا رد صلاحیت روبرو هستند .
بنابراین حضور روحانی در دانشگاه صنعتی شریف  فرصت مناسب تبلیغاتی است که می تواند برایش تعیین کننده باشد . به شرط آنکه محافظه کارانه برخورد نکند واز تجربه ی خاتمی پند گرفته باشد که وقتی به مناسبت 16 مراسم  16 آذر در دانشگاه حضور یافت و  درمقابل شعاردانشجویان آزادیخواه گفت صدای دشمن شنیده می شود.نتیجه نه ازدست دادن سنگر آزادیخواهی دانشگاهی شد  که پس از 8 سال خاتمی مجبور به اعتراف شد که نقشی جزتدارکاتچی برای نظام ولایت فقیه خامنه ای نداشته است . بالاخره دستآورد 8 ساله خاتمی ، منجر به حضوراحمدی نژاد وممنوع ا لتصویر وسخنرانی  خاتمی شد .
از سوی دیگر سیاست پادگانی – گورستانی-حوزوی کردن دانشگاه ها همراه با اجرای طرح جنیستی جدا سازی دانشجویان دختر وپسر دردانشگاه دردوران احمدی نژاد دنبال شد که همراه با شناسایی  دانشجویان مخالف وستاره دار کردن و اخراج ازدانشگاه ها وبازداشت شان بود .
همینطور اساتید دانشگاه ها به اتهام سکولارو لیبرال بودن بازخرید و یا بازنشسته اجباری شدند . نتیجه این بود که احمدی نژاد دیگر جرأت نمی کرد وارد دانشگاه ها برای سخنرانی شود.
اما اکنون نوبت روحانی است که با وجود اینکه تجربه خاتمی و احمدی نژاد را دارد .با مخالفت شدید دلواپسان نگران هسته ای هم مواجه می باشد. همچنین اشراف کامل دارد که برنامه یا توطئه ها برای مخالفت با برجام  و وی و رفسنجانی ومدعیان اصلاح طلبان در انتخابات اسفند دارند .  
پس برای خنثی کردن این مخالفت و توطئه ها  که حتی احتمال کودتای پاسداران می رود  می بایست از فرصت حضور دردانشگاه شریف نهایت استفاده را  کرده وناگفته ها را بیان کند . به ویژه نقش پاسداران به پردازد که برنامه ریز پشت پرده همه سناریو سازی ها می باشد البته با همآهنگی  خامنه ای و بیت وی می باشد تا بتواند از پشتوانه ی حمایتی دانشجویان  مقابل دلواپسان نگران هسته ای وانتخابات اسفند برخوردار شود .
به خصوص اینکه پاسداران با دست دادن پاسدار حسین همدانی وبه شدت مجروح شدن پاسدار تروریست قاسم سلیمانی درسوریه البته به شرطی که پاسدار قاسم سلیمانی همراه با حسین همدانی کشته نشده باشد که از وحشت ریزش پاسداران مرگش اعلام نمی شود . مهمتر اینکه آمار کشته شدن پاسداران و بسیجیان  همراه با مهاجران افغانی های اعزام شده به سوریه که رو به افزایش است .موجب شده تا پاسداران تضعیف و آسیب پذیر شوند.
بهرحال رمز دوام دولت روحانی و عبور از بحران مرگبار اقتصادی ورکود، کوتاه کردن دست پاسداران از مراکز قدرت  اجرایی- سیاسی- هسته ای – اقتصادی و اطلاعاتی وامنیتی است . در غیر اینصورت روحانی ورفسنجانی چوب وپیاز را با هم خواهند خورد و  اگر چنانچه  دولت روحانی قبل از 4 سال سقوط نکند سرنوشت وی  اگر بدتر از سرنوشت خاتمی و احمدی نژاد نباشد نمی تواند بهتر باشد .
بنابراین بازتأکید می شود که حضور روحانی در دانشگاه شریف درروز 16 آذر روز دانشجو موقعیت مغتنمی است که بستگی به وی دارد که  می بایست بدون محافظه کاری واقعیات  یا طرح توطئه های تدارک وسازماندهی شده دلواپسان نگران هسته ای محور مخالفت با برجام وانتخابات اسفند  را بیان کند  وتوپ را توی زمین رقیب پرتاب کند .درغیر اینصورت بازنده خواهد بود .

یک رسانه خبر داد: برخی افراد تندرو با نصب بنر در دانشگاه اراک سعی دارند از سخنرانی مصطفی معین در این دانشگاه جلوگیری کنند.
به گزارش ایلنا، پس از آنکه اعلام شد به مناسب 16 آذر و روز دانشجو٬ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک همایشی با سخنرانی دکتر مصطفی معین (وزیر علوم دولت‌های سیدمحمد خاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) برگزار می‌کند٬ برخی گروه‌های تندرو علیه این برنامه اعتراض کردند.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک نیز به همین بهانه بیانیه‌ای منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده است عده‌ای با سوءاستفاده از فضای رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن مسائل٬ سعی در فریب اذهان عمومی دارند و چون گذشته به دنبال غبارآلود کردن فضای دانشگاه و نشاط سیاسی آن هستند.در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه اراک با اشاره به صحبت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله دری نجف‌آبادی که از تحریف صحبت‌هایش در خبرگزاری‌های مغرض انتقاد کرده بود٬ تأکید شده اخلال در برگزاری مراسم با واکنش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک مواجه خواهد شد.
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: رئیس جمهور روز دانشجو به احتمال خیلی زیاد به دانشگاه صنعتی شریف می‌رود و در حضور دانشجویان این دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.به گزارش ایسنا، دکتر محمد رضا فراهانی با اعلام این خبر اظهار داشت: رییس جمهور در روز 16 آذرماه سال جاری مصادف با روز دانشجو به احتمال خیلی زیاد به دانشگاه صنعتی شریف می‌رود و مراسم ملی روز دانشجو در این دانشگاه بزرگ کشور برگزار خواهد شد.وی افزود: در روز دانشجوی امسال در حضور رییس جمهور علاوه بر دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی، فعالان دانشجویی کانون‌های فرهنگی، شوراهای صنفی، انجمن‌های علمی و نشریات دانشجویی به ارائه نظرات و مطالبات خود خواهند پرداخت.فراهانی با اشاره به نقش بی‌بدیل جنبش‌های دانشجویی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان نقش بسیار مهمی در تأمین نیازها، بازسازی کشور و حفظ استقلال کشور داشتند.معاون وزیر بهداشت با تأکید بر نقش‌آفرینی دانشگاه بر تحولات جاری کشور، خاطر نشان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی در شرایط خاص و حساس کنونی می‌توانند مسئولان را درحل چالش‌های پیش رو یاری دهند و به پویایی فرهنگی و رشد و اعتلای علمی کشور کمک کنند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، آیین گرامیداشت روز دانشجو در سال گذشته با حضور دانشجویان نخبه همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با محوریت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد که به گفته اکثر صاحبنظران و دانشگاهیان یکی از پرشورترین، منظم‌ترین و کم‌ حاشیه‌ترین مراسمات ملی روز دانشجو تاکنون در سال گذشته برگزار شده است

No comments:

Post a Comment