Wednesday 6 January 2016

تصاویر زایمان مادر گرفتار در برف


چگونه است درروستا ها ی کشور که موادمخدر وآخوند رفته است .ولی ازامکانات بهداشت ودرمان و آب لوله کشی آشامیدنی و....خدمات رسانی خبری نیست .
تصور کنید اگر چنانچه تلفن همراه  وتماس نبود چه اتفاقی برای مادرباردار روستایی مرندی می افتاد.  برای اینکه گزارش شده است نوزادی در یکی از روستاهای مرند، پس از ١٠ ساعت تلاش نجاتگران و سایر نیروهای امدادی متولد شد. پس از یک تماس تلفنی مبنی بر بدحال بودن مادر باردار در روستای النجق مرند و مسدود بودن راه ارتباطی این روستا، بلافاصله امدادگران جمعیت هلال‌احمر و راهداری و کادر تخصصی مامایی شبکه بهداشت عازم این روستا شدند.پس از ٧ ساعت تلاش توسط راهداران راه و شهرسازی برای بازگشایی مسیر سخت گذر این روستا، به کمک یک لودر و ٣ خودرو سبک کمک‌دار گروهی متشکل از هلال‌احمر و شبکه بهداشت و درمان و راه و شهرسازی موفق به نجات این مادر و اعزام او به مرکز درمانی شدند. البته  سئوال است چرا ازلودرهای بیشتر برای بازکردن  جاده ها و راه های روستایی استفاده نمی شود.
اما ازیاد نرفته که درتابستان سال جاری چقدر اخبار وگزارش های هشدارد هنده مربوط به بحران آب وکمبودآن بازتاب داده شد که ناشی ازعدم مدیریت و حفرچاه های غیرمجاز عمیق وبهره برداری های بیش ازحد ازذخایرآب های زیر زمینی بوده است .
همچنین تاچندروزپیش به جز تهران بزرگ 15 میلیونی ، کلان شهرهای اصفهان و مشهدو تبریز  بخاطر آلاینده هاهوایش به شدت آلوده بود. همینطور  نباید فاصله زیادی روستاهای مرند وسایر  روستا هاوشهرهای  دواستان آذربایجان شرقی وغربی پوشیده از برف بادریاچه خشک شده ارومیه باشددر حالیکه ریزگردهای نمکی دریاچه خشک شده ارومیه حداقل تأثیر برهوای چند استان های همجوار دارد تاجایی که هوای تهران را هم تهدید می کند.
برای اینکه در مدت 37 سال برای رهبرولی فقیه و دولتمردان مسایل مهم دیگری الویت داشته که باجدیت دنبال کرده اند . ازجمله   جنگ خانمانسوز 8 ساله ی ایران وعراق که ازسوی خمینی موهبت الهی نامیده شد .
صدور انقلاب یا صدورتروریسم و بحران و بنیادگرایی  به برون مرز چون هدف ومداخله گری درامور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه  بوده است .
پیگیری بیش از25 ساله ی پنهانی و آشکار برنامه ی هسته ای باهدف دست یابی به سلاح هسته ای که نتیجه بهدررفتن سرمایه بس پرهزینه  وتحریم ها و بحرانی کردن اقتصاد بوده است که پیامدش رشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری وفرارمغزهاازکشور بوده است .
همچنین موازی این سیاست ، باشدت تمام سیاست سرکوب و سانسور همه جانبه هم اعمال شده است .
همینطور سیاست رانت خواری وغارتگری هم مکمل اسیب رسانی شدید محیط زیست  وهوا شده است . حال بماند که مقوله ی آلودگی هوای تهران تبدیل به یک بهانه یامنازعه سیاسی شده است . چون ازسوی دلواپسان نگران و منتقدان دولت روحانی و برجام هرروز سناریوی جدیدی علیه ی معصومه ابتکاررئیس سازمان محیط زیست دولت خاتمی ساخته می شود . برای اینکه ربط به جنگ قدرت وثروت جناح وباندها وانتخابات خبرگان رهبری ومجلس ارتجاع دهم دراسفند دارد.
بگذریم به دلیل  اینکه ساختار  رژیم ولایت فقیه ارتجاعی وقرون وسطایی وعوامفریب ودین فروش وجنگ افروز وخرافاتی است که زیرچتر دین ابزاری شده عوامفریبانه به نام مردم علیه ی مردم ومنافع ملی کشور  اقدام می  کند .
چونکه 37 سال است که  منابع  طبیعی گازی ونفتی و سایر سرمایه  های کشور صرف جنگ افروزی وسرکوب وسانسور وویرانی وغارتگری شده است .
ازسوی دیگر همانگونه که اشاره شد هزینه های بس هنگفت  اختصاص به ارگان های گوناگون سرکوبگر داخلی و عوامل بیرونی داده شده است تادرخدمت سیاست سرکوب داخلی و اهداف تروریستی وجنگ افروزی درمنطقه باشند  .
چون درراستای سیاست صدورتروریسم و بحران وبنیادگرایی به برون مرزو مداخله گری درامورداخلی کشورهای منطقه وهمسایه بوده است که خمینی به عنوان دیپلماسی رژیم وارونه ی ولایت فقیه بنانهاد .
موازی این سیاست های مخرب و مهلک ضد ایران و ایرانی که  هزینه های بسیارکلان صرف برنامه ی هسته ای شده است، هزینه های مشابه هم صرف آزمایشات موشکی پاسداران شده است. درصورتی که نتیجه و دستآوردش منجر به تحریم ها ورشد لجام گسیخته  تورم وفقرو گرانی و بیکاری شده است .
مهمتراینکه کلی از درآمدهای نفتی صرف بودجه های سنگین انعقاد جاده وسدسازی های غیرکارشناسانه باپیمانکاران سپاه وبسیج شده است که منجر به خشک شدن رودخانه ها وتالاب ودریاچه ها  ومرگ آفرین شدن جاده ها وآلودگی شهرهای کشورشده است . آنگونه که اکنون شاهدیم به علت بارش برف درنقاط کشور چگونه جاده های بیرون شهری و راه های روستاها  مسدودشده  که همراه با قطع برق  بیشمار  روستاها بوده است وخبری ازامداد رسانی نیست .
حال این مادر  روستایی مرندی  گرفتاربرف که به دلیل تماس تلفن همراه امدادرسان های هلال احمر ووزارت بهداشت و راه به یاری اش شتافتند تا در خودرو زایمان کند و بانوزادش از مرگ نجات یابد جزو اسثناهاست .چون دروقوع حوادث زلزله و سیل وتصادفات شاهد بوده ایم که خبری ازامدادو خدمات رسانان به موقع نبوده است.درنتیجه آمارتلفات انسانی افزایش یافته است.
بهرحال به نظر می رسد که هدف اصلی امدادرسانی به مادرباردارمرندی تبلیغات برای هلال احمر بوده است . برای همین تصاویر تبلیغاتی اش  درشبکه های خبررسانی مجازی بازتاب داده شده است   .
فراموش نشود  که خامنه ای مدعی رهبر ام القرای جهان اسلام ادعا  می کند  ایران امن ترین کشورجهان و قدرت برترمنطقه است وپیوسته  ازموضع ضدآمریکایی وژست ضد اسراییلی اشک تمساح برای ملت فلسطین وحوثی های یمنی می ریزد وحمایت ازبشاراسد جنایتکار وحوثی های یمنی و شیعیان بحرینی وحزب الشیطان لبنان می کند.
پاسداران هم ضمن آزمایشات ادامه دارموشک های دوربرد وقدرت نمایی کاذب کردن وخط ونشان تهدید آمیز علیه آمریکا و اسراییل کشیدن  ، مخالفت جدی بابرجام می کنند .
از سوی  دیگر مشغول اقدامات تروریستی درعراق وسوریه و لبنان یمن وبحرین و.... هستند .
بعلاوه عوامل شان همراه با بسیج  ازدیوار سفارت و کنسولگری عربستان بالا رفتندد وموادآتش زا به درون ساختمان های شان پرتاب  کردند وبحران جدیدی برای دولت روخانی به وجودآوردند .
درحالیکه همچنان  امنیت درجاده های رکوردار جهانی تصادفات و مرگ ومیر کشور نیست و همچنان مرگ تولید می کند .
مهمتر اینکه  به دلیل بارش برف راه های هزاران روستاییان  محروم درنقاط مختلف کشور مسدودشده است و خبری ازامدادرسانی نیست .




(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف
(تصاویر) زایمان مادر گرفتار در برف 
فرارونوزادی در یکی از روستاهای مرند، پس از ١٠ ساعت تلاش نجاتگران و سایر نیروهای امدادی متولد شد.به گزارش فرارو، صبح دیروز پس از یک تماس تلفنی مبنی بر بدحال بودن مادر باردار در روستای النجق مرند و مسدود بودن راه ارتباطی این روستا، بلافاصله امدادگران جمعیت هلال‌احمر و راهداری و کادر تخصصی مامایی شبکه بهداشت عازم این روستا شدند.پس از ٧ ساعت تلاش توسط راهداران راه و شهرسازی برای بازگشایی مسیر سخت گذر این روستا، به کمک یک لودر و ٣ خودرو سبک کمک‌دار گروهی متشکل از هلال‌احمر و شبکه بهداشت و درمان و راه و شهرسازی موفق به نجات این مادر و اعزام او به مرکز درمانی شدند. گفتنی است، بارش روز شنبه همراه با کولاک، تردد خودروهای سواری این روستا را غیرممکن کرده بود. محمد خادم الشیخ عکس‌هایی از تولد این کودک در برف برای مهر ارسال کرده است که در زیر می‌بینید.

No comments:

Post a Comment