Friday 15 January 2016

مسئولان نظام اسلامی متکبرانه با مردم سخن نگویند

آخوند موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران:

مسئولان نظام اسلامی متکبرانه با مردم سخن نگویند  25 دی – 94
اقامه نمازجمعه به امامت آیت الله موحدی کرمانی
پس از 37 سال عوامفریبی ودین فروشی کردن و وعده های دروغ  تحویل ملت دادن طوریکه طشت رسوایی همه دست اندرکاران رژیم وارونه ی ولایت فقیه ازبام بر زمین فتاده است . آیا آخوندهای جیره خوار خامنه ای باور دارند که ملت ایران تجربه 37 سال عوامفریبی ودروغگویی تکراری روزانه ی دست اندرکاران  را ندارند وتوی باغ نیستند . چون حتی یکبار حرف راست از سوی رهبران و دست اندرکاران زده نشده  است ؟ برای چه این آخوند خنگ خودرا به فراموشی  زده یا اینکه دست به خودزنی زده است ؟
 چون درشرایطی که نه حق وحقوق مردم ایران پایمال شده  که هرروز دروغ های بیشتری به خوردشان داده شده و سفره های خالی شان خالی تر شده است .ولی این آخوند رمال نوچه ومتملق  خامنه ای طوری روضه خوانی کرده که گویا وی شریک دزدورفیق قافله نیست ومدافع مردم ایران  است که مدعی شده بهترین راه برای  مسئولان عهدنامه مالک اشتر است  که مهم‌ترین بخش آن رعایت حق مردم است و بدون توجه به نقش آمرانه  رهبر انتصابی همکاره بدون پاشخگوی و اطرافیانش که خون ملت رات وی شیشه کرده اند فتوا داده  یک مسئول نباید مغرورانه و متکبرانه با مردم سخن بگوید یا اگر دستوری می‌دهی از روحیه تکبر و غرور نباشد. برخوردها، تکبرها، غرور‌ها و نخوت‌های مسئولان موجب می‌شود که هم نعمت از دست این متکبر برود و هم خدایی ناکرده نظام دینی آسیب ببیند. :
همچنین بدون توجه که در مدت 37 سال قدرت خانوادگی  1000 فامیلی بوده است . حتی  پست و بلندگوهای نمازجمعه انتصابی از سوی یک فرد مستبد خودمحور مادام العمر تعیین شده است  ازجمله خودش ولی گفته آقایی که مسئولیتی را برعهده دارد متوجه باشد نباید فقط هوای دوستانت و خویشاوندانت و کسانی که به او خدمت کرده‌اند را داشته باشد. اگر پست‌هایی در اختیار تو است اجازه ندارید این پست‌ها را در اختیار فقط خویشاوندان خود قرار دهید. هوای خویشاوندان و دوستان را داشتن و بجای خدمت به مردم در فکر خویشاوند بودن خطر بسیار بزرگی است در این صورت پس حق کسی که با تو دوستی نداشته است چه می‌شود؟
 مسخره تراینکه نه  نهادها و زیرمجموعه های خامنه ای مالیات نمی دهند که همچون بنیاد مستضعفان با درآمد بس هنگفت بودجه های بسیار کلان سالانه  از دولت دریافت می کنند .ولی این آخوند مدعی شده آنهایی که مامور گرفتن مالیات هستند دقت کنند از انسان‌های متمکن بگیرند، انسان‌های متمکن نیز باید مالیات بپردازند اما انسان‌های ضعیف که قدرت پرداخت را ندارند باید یک برنامه تنظیم شود که این افراد شناسایی شده و از پرداخت مالیات یا معاف شوند یا حداقل به آن‌ها تخفیفی داده شود.
امام جمعه موقت تهران گفت:اگر مسئولان نظام اسلامی مغرورانه با مردم برخورد کنند پایه‌های دینی آنان را تضعیف می‌کنند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: انسان‌هایی از قرآن بهره می‌گیرند که متقی بوده و با فطرت و وجدان خود لجاجت نکند.وی بهترین راهنما برای کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی عهده‌دار هستند را تشریح کرد و افزود: بهترین راه برای این مسئولان عهدنامه مالک اشتر بوده که مهم‌ترین بخش آن رعایت حق مردم است.امام جمعه موقت تهران به مسئولیت‌ها و وظیفه مسئولان نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: یک مسئول نباید مغرورانه و متکبرانه با مردم سخن بگوید یا اگر دستوری می‌دهی از روحیه تکبر و غرور نباشد.موحدی کرمانی با فرازی به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: اینگونه به مردم نگو که ولی امر به من فرمان داده و من باید فرمان را اجرا کنم و حق فرمان دارم یا اینکه بگوید همه باید مطیع من باشند.امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران به یک مسئول به عنوان یک انسان اخلاقی مودب نگاه می‌کنند؛‌ اگر یک مسئول مغرورانه با مردم برخورد کند پایه‌های دینی مردم را تضعیف می‌کند.وی ادامه داد: برخوردها، تکبرها، غرور‌ها و نخوت‌های مسئولان موجب می‌شود که هم نعمت از دست این متکبر برود و هم خدایی ناکرده نظام دینی آسیب ببیند.موحدی کرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: آقایی که مسئولیتی را برعهده دارد متوجه باشد نباید فقط هوای دوستانت و خویشاوندانت و کسانی که به او خدمت کرده‌اند را داشته باشد. اگر پست‌هایی در اختیار تو است اجازه ندارید این پست‌ها را در اختیار فقط خویشاوندان خود قرار دهید. هوای خویشاوندان و دوستان را داشتن و بجای خدمت به مردم در فکر خویشاوند بودن خطر بسیار بزرگی است در این صورت پس حق کسی که با تو دوستی نداشته است چه می‌شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه مطلب فوق خطاب به مسئولان نظام یادآور شد: باید دنبال اصلح بود و اینکه برای این پست شایسته‌ترین چه کسی است، اینکه انسان‌هایی که برتری ندارند به دلیل خویشاوندی و رفاقت هوای آنها را داشت بسیار خطرناک است. هوای خویشاوند داشتن ظلم به مردم است. در این صورت این مسئول ظالم خواهد بود. اگر کسی به بندگان خدا ظلم کند به جنگ خدا رفته و خدا در مقام حمایت از این مظلوم برآمده و به جنگ ظالم می‌آید.موحدی کرمانی تاکید کرد: ظالم بداند وقتی که ظلم کرد خدا از مظلوم دفاع می‌کند. وقتی خدا به جنگ کسی بیاید دیگر وای به حال او. مسئولان نظام در هر سطحی که هستند باید به این نکته توجه داشته و مراقب باشند.وی با اشاره به فراز دیگری از نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر گفت: یک مسئول باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که به انسان‌های متملق و چاپلوس میدان ندهد آن‌هایی که می‌خواهند تملق بگویند، مداحی و مدح بی جا کنند برای اینکه به مسئول نزدیک شده و از او سوء استفاده کنند نه تنها نباید به این افراد میدان دهد بلکه به انسان‌هایی میدان دهد که اگر ذره‌ای یک مسئول خلاف کرد به او تذکر دهند.امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود تاکید کرد: یک مسئول باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر دید هر کس در اطراف او سخن حق می‌گوید ولو این حرف در کام او تلخ باشد باید او را به خود نزدیک کند.
موحدی کرمانی تاکید کرد: یک مسئول باید از عملکرد زیر مجموعه خود باخبر باشد و کارهای او را دقیقا زیر نظر داشته باشد مبادا انسان‌هایی که شبانه روز خدمت می‌کنند از خدمات آن‌ها مطلع نباشد. مبادا آن‌هایی که احیانا بد عمل می‌کنند و در حقیقت به مسئولی خیانت کردند از آن‌ها بی خبر باشد. یک مسئول باید به تشویق افرادی که خوب عمل کردند برآید. همچنین افرادی که بد عمل کردند را تنبیه کند.وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نامه مالک اشتر نفی مالیات را نمی‌کند گفت: حکومت به مالیات احتیاج دارد. مردم باید حکومت را کمک کنند اما شیوه اخذ مالیات را باید بدانیم. حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند هنگامی که فردی دستش پر بود باید از مالیات گرفت اما بدون اینکه قدرت و ثروتی در اختیارش بگذاریم در حالی که او از پرداخت مالیات ناتوان است از او مالیات بگیریم این انسان‌ها را از دست داده‌ایم و مردم را خسته و ناتوان کردیم. چنین مسئولی نباید انتظار خوش بینی داشته باشد.موحدی کرمانی در رابطه با بحث مالیات عنوان کرد: آنهایی که مامور گرفتن مالیات هستند دقت کنند از انسان‌های متمکن بگیرند، انسان‌های متمکن نیز باید مالیات بپردازند اما انسان‌های ضعیف که قدرت پرداخت را ندارند باید یک برنامه تنظیم شود که این افراد شناسایی شده و از پرداخت مالیات یا معاف شوند یا حداقل به آن‌ها تخفیفی داده شود.

No comments:

Post a Comment