Friday 22 January 2016

آخوندخاتمی:کارگزاری که زیربار رد صلاحیت شورای نگهبان نرود تقلب است، علم الهدا: هرکه سیاسی نباشد مسلمان نیست!

آخوندخاتمی:کارگزاری که زیربار رد صلاحیت شورای نگهبان نرود تقلب است، علم الهدا: هرکه سیاسی نباشد مسلمان نیست!   3 بهمن -94
احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
به دلیل اجرایی شدن برجام  که پیوندبه انتخابات دوره ی دهم مجلس ارتجاع و دوره ی پنجم خبرگان رهبری زده شده است . موجب شده  که این  انتخابات  سرنوشت ساز  شود . بنابراین  صف بندی های رقبا مقابل همدیگر تندو تیز تر شده است . مشخص است آن جریانی که قدرت سرکوب وسانسور بیشتری دارد  در این رقابت یا نزاع دست بالارادارد.
برای همین  پس از موضع گیری اخیر خامنه ای وواکنش روحانی محور رد صلاحیت فله ای نامزدان دریک برنامه ریزی همآهنگ پشت صحنه  ائمه جمعه شهرهای ایران بسیج شدند تا درتریبون های نمازجمعه از رد صلاحیت های فله ای نامزدان رقیب از سوی شورای نگهبان  دست نشانده ی خامنه ای دفاع و حمایت کنند و معترضان ومنتقدان رد صلاحیت شدگان را متهم کنند وزیر ضرب بگیرند .
البته  خطبه های امام جمعه  موقت تهران و مشهد مهمتر ازسایر امام جمعه های  شهرهای دیگر است. چون اینان سینه چاکان خامنه ای – پاسداران و شورای نگهبان دست نشانده اند.
اما موازی آخوند علم الهدا امام جمعه مشهد آخوند احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران هم با آویزان شدن به گفته اخیر خامنه ای درمورد  نامزدان رد صلاحیت شده  بطور تخته گاز پیرامونش مانور تبلیغاتی داد  تا هم نظرو هم صدای معترضان رد صلاحیت شدگان راکمرنگ وبی ارزش وخاموش کند .
بنابراین دردفاع آشکار  از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای گفت: نمایندگانی در شأن ملت ایران هستند که مسئولیت را امانت بدانند نه لقمه چرب.
هر مسئولیت و پستی در نظام سیاسی دینی که به کسی واگذار می‌شود، امانت سیاسی هستند، از بالاترین مسئولیت که در کشور ما رهبری است امانت سیاسی محسوب می‌شود تا نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراها و مجلس خبرگان رهبری.
بنابراین اگر کارگزاری بگوید من زیر بار رد صلاحیت‌های شورای نگهبان نمی‌روم، به زیر مجموعه خودش هم بگوید شما هم زیر بار رد صلاحیت‌ها نروید، نام این تقلب است، این تسلیم شدن در برابر قانون محسوب نمی‌شود. کسی که خودش تسلیم قانون نیست می‌خواهد مجری قانون باشد، کسانی که حلقه واسط هستند و خودشان می‌خواهند امانت را به امین آن واگذار کنند، خودشان باید امین باشند. کسی که امین نباشد قهرا نمی تواند قانون را اجرا کند.
مسئولیت‌ها لقمه چرب نیستند بلکه امانتی هستند که برای مدتی به افرادی واگذار می‌شوند.
آخوندی که هرگز حرف راست نمی زند دست به خودزنی زده است . زیرا ازخمینی گرفته تا جانشین وی خامنه ای و سایر سردمداران رژیم 37 سال است که باعوامفریبی و شیادی و دین فروشی به مردم ایران بطور سیستماتیک دروغ گفته شده است .ولی این رمال وارونه گوی مدعی شده کسی که بینش امانت دارد دروغ نمی‌گوید و وعده دروغین به مردم نمی‌دهد. اما کسانی که امانت را لقمه چرب می‌دانند وعده دروغینی به مردم می‌دهند که در اختیارات شان هم نیست، بعد که مردم مطالبه می‌کنند، می‌گویند ما خواستیم اما نگذاشتند.
آخوند خاتمی بدون درآمد یارانت خواری نجومی غارتگرانه ی قرارگاه خاتم پاسداران  و سایر غارتگران حامی خامنه ای همچون باندمافیایی غارتگر مؤتلفه  ادعا کرده کسانی که مسئولیت‌ها را امانت الهی می‌دانند خرج میلیاردی برای رسیدن به آن مسئولیت نمی‌کند، برخی اگر رأی هم بیاورند و وارد مجلس ارتجاع شوند، حقوق چهار ساله آنان به اندازه هزینه تبلیغات شان برای رسیدن به این مسئولیت هم نمی‌شود، کسانی که امین هستند می‌گویند تکلیف من آمدن به میدان و تکلیف مردم رای دادن به کسانی است که تشخیص می‌دهند صلاحیت دارند اما کسانی که مسئولیت ها را لقمه چرب می‌دانند تبلیغاتشان سر از میلیاردها تومان پول در می‌آورد. معلوم نیست که چگونه است پس از 37 سال تجربه رد صلاحیت وعبور ازصافی شورای نگهبان ولی بازهم نامزدانا نتخابات امین وامانت دار نیستند؟ عجیب تر اینکه در شرایطی بازار اتهام زدن خیلی وقت است که بسیار داغ می باشد .ولی این آخوند وارونه گوی مدعی شده :
کسانی که مسئولیت‌ها را امانت می‌دانند اثبات خودشان را به قیمت تخریب رقیب نمی‌دانند،‌ اما کسانی که مسئولیت‌ها را لقمه چرب می‌بینند اثبات خودشان را به قیمت تخریب رقیب در نظر می‌گیرد، نمایندگانی در شان ملت ایران هستند که مسئولیت‌ها را امانت بداند نه لقمه چرب.
 بهرحال آخوند وارونه گوی در مورد برجام که از موضع ضعف و عقب نشینی و تسلیم انجام شد گفت :  همان‌گونه که شنیدید برجام بالاخره این فرجام رسید و همه شما در جریان هستید. باید در این عرصه از شما مردم خوب و مقاوم تقدیر و تشکر کنیم، اگر مقاومت شما مردم و مقاومت فرزندان شما نبود ما در اراک آن تاسیسات پیشرفته را نداشتیم و یا در فردو از تاسیسات پیشرفته برخوردار نمی‌بودیم، این دستاوردها ثمره شیرین مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.
توافق هسته‌ای فتح‌الفتوح نبود، هیچ ایرانی وجود ندارد که صحنه برداشتن قلب رآکتور هسته‌ای اراک را ببیند و حسرت نخورد.
آخوندخاتمی بدون آنکه بگوید  دستآورد سرمایه گذاری سنگین هسته ای چه بوده است .ولی ازم وضع ضدآمریکایی ودولت روحانی و حامیانش مدعی شد:فناوران و دانشمندان هسته‌ای ما برای تکمیل این فناوری 12 سال رنج و مشقت کشیدند و خون‌دل‌ها خوردند.
اینکه بگوییم آمریکا به ما لطف کرده و توافق صورت داده است، بزک کردن دشمن است. اوباما در همان حالی که برجام را امضا می‌کرد، در همان حال نیز تحریم‌های جدید را علیه ما امضا کرد و این یعنی آمریکا همان شیطان سال‌های پیش است.
برخی‌ها در درون کشور به آمریکا تمایل دارند، اینها افرادی هستند و جز ارتجاع و عقب‌گرد را نمی‌خواهند. این افراد فردا به این ملت «مرگ بر آمریکا» گو تندرو نگویند، بلکه شما خودتان تندرو هستید که ملت را درک نمی‌کنید.

همچنین آخوند روحانی دردفاع از شورای نگهبان آلت دست خامنه ای و  تأیید رد صلاحیت نامزدان انتخاباتی  گفت : برخی‌ها اگر نظر خودشان تأمین نشود، شورای نگهبان و هیأت نظارت را هتک حرمت می‌کنند و این مصداق قانونمداری شعاری است.
قانون طبق اصل 99، نظارت را به شورای نگهبان واگذار کرده و شورای نگهبان نیز در سال 1373، نظارت را استصوابی دانسته است. بنابراین عدم احراز شده و رد صلاحیت‌شده‌ها حق قانونی اعتراض دارند و هیچ‌کس هم مدعی نیست که شورای نگهبان و هیأت نظارت معصوم هستند. خیر، اما این افراد باید طبق قانون مسائل را دنبال کنند.
توهین به شورای نگهبان سابقه دیرینه‌ای دارد و خمینی و خامنه ای بارها در این خصوص پاسخ دادند و بنده نیز با شناختی که از فقهای شورای نگهبان دارم، معتقدم که این بزرگواران دین‌شان را به حزب و آن حزب نمی‌فروشند.
آخوندخاتمی برای اینکه به منتقدان هشدار داده  و بازهم از شورای نگهبان دفاع کرده باشد که عقب نشینی نمی کندگفت : تریبون‌دارها مراقب حرف‌های شان باشند. مسئولان محترم فکر نکنند حرف‌های شان همچون سخنان یک شهروند معمولی است؛ چرا که اگر شما اهانت کنید، آرام‌آرام زیردستانتان نیز جسارت می‌یابند و اهانت می‌کنند.
مسئولان هی دم از قانون و قانون می‌زنند، اما گاهی برخی از اجتماعات تبدیل به میتینگ ضد شورای نگهبان می‌شود و این به مصلحت نیست، حتی به مصلحت انتخاباتی که شما قرار است آن را برگزار کنید، نیست.
شورای نگهبان با این فشارها عقب‌نشینی نمی‌کند، این‌گونه رفتارها سبب غبارآلود شدن فضا و سپس سبب ایجاد فتنه می‌شود. اگر می‌خواهید فضای انتخابات سالم باشد، باید مراقب حرف‌هایمان باشیم.
بالاخره  آخوند خاتمی  برای اینکه  بیشتر بامنتقدان  رد صلاحیت شدگان  و شورای نگهبان آلت دست  برخورد کرده باشد و متهم شانکند گفت:
برخی‌ها آبروی این و آن برای شان مهم‌تر از آبروی نظام است، در حالی‌که نظام امانت شهیدان است و شورای نگهبان در این عرصه باید امانت شهیدان را حفظ کند و از انتقادات و سرزنش‌های نابجا بیمی به خود راه ندهند.
فراروامام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولیت‌ها در نظام اسلامی «امانت‌های سیاسی» هستند، گفت: نمایندگانی در شأن ملت ایران هستند که مسئولیت را امانت بدانند نه لقمه چرب.
 
سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به امانت‌های الهی اظهار داشت: آدم‌های خداترس و کسانی که به خداوند ایمان دارند پای قولشان می‌ایستند و به امانت خیانت نمی‌کنند، از سفارش‌های مکرر امامان به اصحابشان حفظ امانت است، در جامعه دینی ما از فضیلت امانتداری فراوان گفته شده و باز هم باید بیان شود.
گزیده اظهارات خطیب این هفته نماز جمعه تهران را در ادامه می‌خوانیم:
باید به گستره امانت توجه داشته باشیم، قرآن و روایات امانت را گسترده‌تر از مسائل مادی می‌دانند، امانت‌های اعتقادی داریم، امانت‌های فرهنگی ، اخلاقی، عملی و سیاسی هم داریم. از نگاه قرآن و روایات امانت‌های سیاسی اگر از امانت‌های مالی مهمتر نباشد، کمتر نیست.
هر مسئولیت و پستی در نظام سیاسی دینی که به کسی واگذار می‌شود، امانت سیاسی هستند، از بالاترین مسئولیت که در کشور ما رهبری است امانت سیاسی محسوب می‌شود تا نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراها و مجلس خبرگان رهبری.
وقتی بالاترین مسئولیت در نظام سیاسی ایران امانت محسوب می‌شود باقی مسئولیت‌ها هم امانت هستند. باید با این بینش وارد میدان شویم، این امانت باید به اهلش سپرده شود. کسانی که کارگزارند و در حقیقت در پی آن هستند که امانت به صاحب امانت برسد باید خودشان امین باشند، هیات های اجرایی و هیات‌های نظارت باید خودشان امین باشند و امین بودن این افراد به دو چیز بستگی دارد اولین موضوع تسلیم بودن در برابر قانون و دوم اجرای قانون است.
بنابراین اگر کارگزاری بگوید من زیر بار رد صلاحیت‌های شورای نگهبان نمی‌روم، به زیر مجموعه خودش هم بگوید شما هم زیر بار رد صلاحیت‌ها نروید، نام این تقلب است، این تسلیم شدن در برابر قانون محسوب نمی‌شود. کسی که خودش تسلیم قانون نیست می‌خواهد مجری قانون باشد، کسانی که حلقه واسط هستند و خودشان می‌خواهند امانت را به امین آن واگذار کنند، خودشان باید امین باشند. کسی که امین نباشد قهرا نمی تواند قانون را اجرا کند.
در همه رده‌ها در قوه مجریه، قضائیه و مقننه، کسانی در شأن این نظام هستند که بینش آنان راجع به مسئولیت «امانت» باشد. مسئولیت‌ها لقمه چرب نیستند بلکه امانتی هستند که برای مدتی به افرادی واگذار می‌شوند.
بینشی که مسئولیت را امانت می‌داند و بینشی که مسئولیت را لقمه چرب تلقی می‌کند زمین تا آسمان با هم متفاوت هستند. کسانی که نمایندگی مجلس را لقمه چرب می‌دانند، حرص می‌زند، عطش به خرج می‌دهد و تشنه قدرت است؛ اما کسانی که مسئولیت را امانت الهی می‌دانند هیچ حرصی ندارند و در آرامش کامل قرار دارد.
کسانی که مسئولیت را امانت می دانند نمی‌گویند به هر قیمتی شده باید به این مسئولیت دست یابیم، اما کسانی که مسئولیت را لقمه چرب تلقی می‌کنند می‌گویند هر طور شده باید به آن دست یابیم اگر از حلال و حرام برای آنان سخن بگوییم می‌گویند این موضوعات را کنار بگذارید، می‌گویند بگذارید ما به مجلس برسیم چون بینش آن‌ها به مسئولیت امانت نیست.
کسی که بینش امانت نسبت به مسئولیت دارد به قانون احترام می‌گذارد،‌تسلیم قانون است اما کسانی که مسئولیت‌ها را لقمه چرب می‌دانند می‌گویند برای رسیدن به مسئولیت حتی اگر لازم باشد از قانون هم عبور می‌کنیم؛ کسی که بینش امانت دارد دروغ نمی‌گوید و وعده دروغین به مردم نمی‌دهد. اما کسانی که امانت را لقمه چرب می‌دانند وعده دروغینی به مردم می‌دهند که در اختیاراتشان هم نیست، بعد که مردم مطالبه می‌کنند، می‌گویند ما خواستیم اما نگذاشتند.
کسانی که مسئولیت‌ها را امانت الهی می‌دانند خرج میلیاردی برای رسیدن به آن مسئولیت نمی‌کند، برخی اگر رأی هم بیاورند و وارد مجلس شورای اسلامی شوند، حقوق چهار ساله آنان به اندازه هزینه تبلیغاتشان برای رسیدن به این مسئولیت هم نمی‌شود، کسانی که امین هستند می‌گویند تکلیف من آمدن به میدان و تکلیف مردم رای دادن به کسانی است که تشخیص می‌دهند صلاحیت دارند اما کسانی که مسئولیت ها را لقمه چرب می‌دانند تبلیغاتشان سر از میلیاردها تومان پول در می‌آورد.
کسانی که مسئولیت‌ها را امانت می‌دانند اثبات خودشان را به قیمت تخریب رقیب نمی‌دانند،‌ اما کسانی که مسئولیت‌ها را لقمه چرب می‌بینند اثبات خودشان را به قیمت تخریب رقیب در نظر می‌گیرد، نمایندگانی در شان ملت ایران هستند که مسئولیت‌ها را امانت بداند نه لقمه چرب.
همان‌گونه که شنیدید برجام بالاخره این فرجام رسید و همه شما در جریان هستید. باید در این عرصه از شما مردم خوب و مقاوم تقدیر و تشکر کنیم، اگر مقاومت شما مردم و مقاومت فرزندان شما نبود ما در اراک آن تاسیسات پیشرفته را نداشتیم و یا در فردو از تاسیسات پیشرفته برخوردار نمی‌بودیم، این دستاوردها ثمره شیرین مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.
توافق هسته‌ای فتح‌الفتوح نبود، هیچ ایرانی وجود ندارد که صحنه برداشتن قلب رآکتور هسته‌ای اراک را ببیند و حسرت نخورد.
فناوران و دانشمندان هسته‌ای ما برای تکمیل این فناوری 12 سال رنج و مشقت کشیدند و خون‌دل‌ها خوردند.
آنهایی که توافق هسته‌ای را شکست می‌دانند نیز نادرست است، کدام شکست؟ کدام فروخته شدن کشور؟ مگر می‌شود کشوری رهبری بیدار چون مقام معظم رهبری داشته باشد و کشور فروخته شود؟! وقتی رهبر انقلاب مسئولان مذاکره‌کنندگان را امین، متدین و شجاع می‌دانند، آیا این افراد کشور را می‌فروشند؟
ما طبق تعبیر امیرالمومنین (ع) توافق هسته‌ای را خیر و شر می‌دانیم. عاقل کسی است که خیر را از شر انتخاب کند. بنابراین اگر موفقیتی بوده، موفقیت به لطف خداوند بوده است و ما نباید خداوند را از یاد ببریم.
اگر این موفقیت را به لطف و عنایت خدا بدانیم، جلوی غرور فردی و جناحی گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور نیز تعبیر درستی داشت که این پیروزی از آن ملت بود.
اینکه بگوییم آمریکا به ما لطف کرده و توافق صورت داده است، بزک کردن دشمن است. اوباما در همان حالی که برجام را امضا می‌کرد، در همان حال نیز تحریم‌های جدید را علیه ما امضا کرد و این یعنی آمریکا همان شیطان سال‌های پیش است.
برخی‌ها در درون کشور به آمریکا تمایل دارند، اینها افرادی هستند و جز ارتجاع و عقب‌گرد را نمی‌خواهند. این افراد فردا به این ملت «مرگ بر آمریکا» گو تندرو نگویند، بلکه شما خودتان تندرو هستید که ملت را درک نمی‌کنید.
مسئله مهم در انتخابات، قانون‌مداری عملی است. ما به این نوع از قانون‌مداری اعتقاد داریم، نه قانون‌مداری شعاری.
برخی‌ها اگر نظر خودشان تأمین نشود، شورای نگهبان و هیأت نظارت را هتک حرمت می‌کنند و این مصداق قانونمداری شعاری است.
قانون طبق اصل 99، نظارت را به شورای نگهبان واگذار کرده و شورای نگهبان نیز در سال 1373، نظارت را استصوابی دانسته است. بنابراین عدم احراز شده و رد صلاحیت‌شده‌ها حق قانونی اعتراض دارند و هیچ‌کس هم مدعی نیست که شورای نگهبان و هیأت نظارت معصوم هستند. خیر، اما این افراد باید طبق قانون مسائل را دنبال کنند.
عدم احراز و رد صلاحیت برای مجلس است. این به معنای این نیست که این فرد دیگر در هیچ‌یک از سنگرهای این نظام به درد نمی‌خورد. بنابراین این نامزدهایی که صلاحیت‌شان احراز نشده، سرافراز از پس این امتحان بیرون بیایند و طوری عمل نکنند که نشود در جاهای دیگر از آنها استفاده کرد.
توهین به شورای نگهبان سابقه دیرینه‌ای دارد و امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها در این خصوص پاسخ دادند و بنده نیز با شناختی که از فقهای شورای نگهبان دارم، معتقدم که این بزرگواران دین‌شان را به حزب و آن حزب نمی‌فروشند.
تریبون‌دارها مراقب حرف‌هایشان باشند. مسئولان محترم فکر نکنند حرف‌هایشان همچون سخنان یک شهروند معمولی است؛ چرا که اگر شما اهانت کنید، آرام‌آرام زیردستانتان نیز جسارت می‌یابند و اهانت می‌کنند.
مسئولان هی دم از قانون و قانون می‌زنند، اما گاهی برخی از اجتماعات تبدیل به میتینگ ضد شورای نگهبان می‌شود و این به مصلحت نیست، حتی به مصلحت انتخاباتی که شما قرار است آن را برگزار کنید، نیست.
شورای نگهبان با این فشارها عقب‌نشینی نمی‌کند، این‌گونه رفتارها سبب غبارآلود شدن فضا و سپس سبب ایجاد فتنه می‌شود. اگر می‌خواهید فضای انتخابات سالم باشد، باید مراقب حرف‌هایمان باشیم.
هیچ‌کس به دنبال آرامش قبرستانی نیست، بنابراین باید انتقاد کرد، اما نه با نیش؛ چرا که نیش، نیش می‌آورد و حرف زیبا، حرف زیبا.
بنده به‌عنوان یک طلبه کوچک که شاگرد برخی از فقهای شورای نگهبان هستم، می‌گویم این حق‌الناس بسیار مهم است. اگر دیدید که رد شدن برخی نامزدها مبنا ندارد، تأییدشان کنید و آنهایی را هم که صلاحیت ندارند، زیر بار صلاحیت‌شان نروید.
برخی‌ها آبروی این و آن برایشان مهم‌تر از آبروی نظام است، در حالی‌که نظام امانت شهیدان است و شورای نگهبان در این عرصه باید امانت شهیدان را حفظ کند و از انتقادات و سرزنش‌های نابجا بیمی به خود راه ندهند.
علم‌الهدی: توهین به مجتهدان شورای نگهبان زیاد شده است هرکه سیاسی نباشد مسلمان نیست. 2 بهمن -94

پس از سخنرانی  خامنه ای در جمع  هیأت های نظارت انتخابات استانی  که مهر تأیید بر رد صلاحیت های نامزدان رقیب از سوی شورای نگهبان آلت دست خودش زد . سپس روحانی درجمع استانداران  و مدیران سیاسی استان های واکنش تند انتقادی به رد صلاحیت های فله ای و سخنان خامنه ای نشان داد و گفت چرا باید خانه ملت جایگاه یک جناح شود و جناحی که 10 میلیون رأی دارد نامزدان شان رد صلاحیت شوند . اکنون نوبت پادوهای روضه و مرثیه خوان همیشه  در خدمت خامنه ای شده است تا درنمازجمعه ها در حمایت و همسویی با خامنه ای و شورای نگهبان روضه خوانی کنند .طوریکه فراتر ازخند خامنه ای  رفته اند.
 از جمله آخوندهای تابلو که قیافه وافکار پوسیده ونظرات ارتجاعی شان توهین به شعور انسان است میدانداری و یکه تازی  کرده اند .تا جاییکه آخوند علم الهدا مدعی شده  هرکه در مسائل سیاسی کشور شرکت نکند مسلمان نیست !  یعنی یک و نیم میلیارذ ی جمعیت  کشورهای مسلمان جهان که در سیاست مداخله نمی کنند مسلمان نیستند وامثال سربازجو شریعت نداری که همه مقولات را نه سیاسی می کند که ازموضع بازجویی ومتهم ومحکوم کردن منتقدان و مخالفان برخورد می کند خیلی مسلمان دوآتشه است.
مسخره اینکه آخوند علم الهدا مفسر نظرات خامنه ای شده  و گفته رهبری از ما مشارکت حداکثری از ملت را خواسته اند، این فرمایش از دو جهت تکلیف است. زیرا رژیم وارونه ی ولایت فقیه بطورتاکتیکی و شعاری وتبلیغاتی که مصرفداخلی وباندی دارد  در برابراستکبار ایستاده است و دلیل آن نیز پشتوانه مردمی و وابستگی مردمی به این نظام است البته این آخوندو ارونه وهذیان گوی نگفته است چگونه رژیم وارونه ی ولایت فقیه مردمی است و از سوی ملت حمایت می شود که  شورای نگهبان آلت دست خامنه ای نامزدان وابسته به رقیب که مخالف رژیم و خامنه ای نیستند  ولی قلع وقمع شده اند؟
 
درحالیکه آخوند یاوه گوی علمالهد  در مورد  مشارکت حداکثری مدعی شده  مانور قدرت برای رژیم وارونه ی ولایت فقیه ن است و نتیجه گرفته است  فردی که در انتخابات شرکت نکند یعنی در برابر مقابله با کفر جهانی نایستاده است.
 
بیش از حد مسخره اینکه شیخ پشمالو علم الهدا پس از ترسیم خط وخطوط از سوی خامنه ای ورد صلاحیت ها و نظر استصوابی شورای نگهبان آلت دست مع الوصف  فتوا داده است  به فهرست جریان های همسو با آمریکا نباید اعتماد کرد
همچنین افزوده  ایمان و غرب زده نبودن دو شرط اصلی یک کاندیدا باید باشد . درصورتیکه تمام آقازاده های جناح وباندها یا مقیم خارج اند یا اینکه تحصیل می کنند .
 آخوند  علم الهدی  بدون توجه به راندمان زیان بسیار جبران ناپذیری که برنامه هسته ای به اقتصاد کشور و امور معیشتی  مردم ایران زده است  افزود: این که توانمندی در توسعه صنعت مربوط به افرادی است که بی دین است تصور اشتباهی است، فناوران هسته ای از جوانان متدین و با ایمان بودند، شاگرد اول های دانشگاه ها جوانان با ایمان هستند.
 
، دشمنان قصد دارند القا کنند که جامعه دینی فاقد متخصص است در حالی که اینگونه نیست.
 
 بهرحال  آخوند علم الهدا بانادیده گرفتن  این واقعیت که  نه دوقطبی که چندقطبی شدن  جامعه محصول عملکرد تبعیض آمیز آشکار خامنه ای همراه با دوپهلوگویی های تناقض آمیزش است . در صورتیکه علم الهدا مدعی شده دوقطبی شدن جامعه  تنها راه نفوذ دشمن   است .
چون تجربه از تاریخ گذشته ثابت می کندآن روزی که  جامعه ما دو قطبی شود و اختلاف در بین مردم به وجود بیاید دشمن از این فضا نفوذ کرده و هستی ما را تصرف خواهد کرد.
ایمان داشتن و غرب زده نبودن شرط اول قطعی برای یک کاندید خوب است، دشمنان قصد دارند القا کنند که جامعه دینی فاقد متخصص است در حالی که اینگونه نیست.
 
به گزارش  مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد با اشاره به هجمه های اخیر به شورای نگهبان گفت: مقدس ترین نهادی که می تواند صلاحیت کاندیداها را احراز کند شورای نگهبان است.
 
امام جمعه مشهد افزود: در همه کشورها نهادی برای تایید کاندیداها وجود دارد اما تقدس آن ها به اندازه شورای نگهبان نمی رسد زیرا شش مجتهد در آن حضور دارند.
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، آیا درست است که بعد از این همه سال افرادی به مجتهدان این شورا توهین کنند؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اطلاق کلمه جناحی به شورای نگهبان رد ولی فقیه است عنوان کرد: توهین به مجتهدان شورای نگهبان زیاد شده است و به آنان ظالم نیز می گویند این، همسو شدن با دشمنان این نظام و اسلام است.
 
خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: مجتهد شورای نگهبان می گویند فردی که قصد دارد برای این نظام اسلامی تصمیم بگیرد باید ابتدا مسلمانی آن تایید شود، این یک اصل است و نباید عده ای در جهت تضعیف نظام به شورای نگهبان توهین کنند.
 
فردی که در مسائل سیاسی کشور شرکت نکند مسلمان نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری از ما مشارکت حداکثری از ملت را خواسته اند، این فرمایش از دو جهت تکلیف است زیرا این نظام در برابراستکبار ایستاده است و دلیل آن نیز پشتوانه مردمی و وابستگی مردمی به این نظام است.
 
وی گفت: مشارکت حداکثری مانور قدرت برای نظام است و فردی که در انتخابات شرکت نکند یعنی در برابر مقابله با کفر جهانی نایستاده است.
 
خطیب جمعه مشهد عنوان داشت: در اسلام مشارکت سیاسی یک تکلیف است و طبق حدیثی از پیامبر اسلام اگر فردی در مسائل سیاسی شرکت نکند مسلمان نیست.
 
به فهرست جریان های همسو با آمریکا نباید اعتماد کرد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری فرمودند هیچ چیزی مانع مشارکت حداکثری نیست، این که عده ای می گویند اگر به فردی که نمی شناسیم رای بدهیم در برابر اشتباهات او نیز مسئول هستیم پس در انتخابات شرکت نمی کنیم، یک نوع فرار از تکلیف است.
وی ابراز داشت: انسان باید به فهرست جریان های مومن اعتماد کند اما رهبری فرمودند به آن لیست هایی که افراد آن دلشان با آمریکا همراه است اعتماد نکنید.
 
ایمان و غرب زده نبودن دو شرط اصلی یک کاندیدا
آیت الله علم الهدی افزود: این که توانمندی در توسعه صنعت مربوط به افرادی است که بی دین است تصور اشتباهی است، فناوران هسته ای از جوانان متدین و با ایمان بودند، شاگرد اول های دانشگاه ها جوانان با ایمان هستند.
 
امام جمعه مشهد گفت: ایمان داشتن و غرب زده نبودن شرط اول قطعی برای یک کاندید خوب است، دشمنان قصد دارند القا کنند که جامعه دینی فاقد متخصص است در حالی که اینگونه نیست.
 
دو قطبی شدن جامعه تنها راه نفوذ دشمن
آیت الله علم الهدی افزود: در چنین روزی گلوله های توپ روسی  به سمت گنبد امام رضا(ع) شلیک شد و به این وسیله اولین اهانت به قبر مطهر امام رضا(ع) شروع شد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: این نمونه های عبرت و تجربه از تاریخ گذشته ثابت می کندآن روزی که  جامعه ما دو قطبی شود و اختلاف در بین مردم به وجود بیاید دشمن از این فضا نفوذ کرده و هستی ما را تصرف خواهد کرد.
 
ولایت فقیه، محور وحدت در جامعه
وی ادامه داد: نباید اجازه داد دشمن وحدت ما را برهم بزند، تنها محور وحدت که می تواند ملت را یکپارچه در برابر دشمن حفظ کند، ولایت است که اجازه نمی دهد زنجیره وحدت از هم بپاشد.
  
آیت الله علم الهدی ابراز کرد: وحدت با شعار و اظهار درست نمی شود بلکه باید از درون این حس به وجود بیاید، در عرصه های زندگی اجتماعی و سیاسی نیز همین منوال وجود دارد.
 
معیشت اقشار آسیب پذیر باید همیشه مورد توجه باشد
آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان ابراز کرد: بندگان خدا باید در برابر خلا اقتصادی و فکری دیگران مسئول باشد که قرآن هر دوی این موارد را با واژه اطعام تعبیر می کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گرسنگی، نداری در پرداخت هزینه های بیماری و برهنگی از جمله خلاهای اقتصادی است اما خداوند تنها از کلمه اطعام استفاده می کند زیرا انسان الگو آنچنان خود را مسئول می داند که حتی به گرسنگی مردم نیز توجه دارد و هر فردی به گرسنگی توجه کند سایر موارد را نیز در نظر دارد.
 
آیت الله علم الهدی گفت: اقشار آسیب پذیر با توجه به گرانی های شدید آیا مانند خانوار هایی با وضعیت خوب، زندگی می کنند و آن ها نیز می توانند مواد پروتئینی مصرف کنند؟ این مواردی است که انسان های نیکو باید همیشه آن را در نظر بگیرند.
 
مسائل فکری باید به دیگران تفهیم شود
آیت الله علم الهدی ادامه داد: در مسائل معنوی نیز، باید موارد به سایر انسان ها تفهیم شود تا خلاهای فکری آنان تامین شود و به عبارتی باید مسائل معنوی را به دیگران بخورانیم، به همین دلیل خداوند در این مسئله نیز از کلمه اطعام استفاده کرده است.
 
آیت الله علم الهدی گفت: حرکت های اجتماعی بر اثر انگیزه های مادی انجام می گیرد، برخی سعی دارند با روشنگری انسان ها را دنباله رو خط فکری خود کنند.
 
خطیب جمعه مشهد افزود: در کشورهای لائیک کمک به دیگران به منظور اهداف مادی و وابسته کردن افراد به خود صورت می گیرد اما در فرهنگ انسان الگوی قرآن، این کمک صرفا در راه بندگی خداوند صورت می پذیرد.
 
کمک به دیگران در اسلام امری خدایی است
آیت الله علم الهدی گفت: انسان نمی تواند بندگی خود را جدای از کمک به دیگران بداند، اسلام تنها در غار نشینی و عبات خداوند نیست بلکه زندگی جمعی و کمک های مادی و معنوی به دیگران است که بنده خدا بودن را ثابت می کند.
 
وی افزود: انسان باید از ان فردی که به او کمک کرده است تشکر کند زیرا باعث شده است که انسان مسئولیت خود را در برابر خداوند انجام دهد در حالی که در کشور های لائیک این فرهنگ کاملا متفاوت است.
 
خطیب جمعه مشهد ادامه داد: علتی که محبت به عترت پیامبر قیمت رسالت ایشان قرار گرفته است به این دلیل است که تداوم محبت به رسول خدا در ادامه عترت ایشان صورت می گیرد.

No comments:

Post a Comment