Sunday 10 January 2016

(طنز) جیبوتی!

مطلب دریافتیمصطفی نعیمی؛ بعد از توافق هسته‌ای چند ماهی بود که ذوق زده بودم. به خود میگفتم خدا را شکر که بلاخره رابطه‌مان با آمریکا خوب شد و می‌توانیم سفری به شهرهای زیبای آمریکا (کشور دوست) بنماییم.البته دو دل بودم بین آمریکا و جیبوتی که کدام یک را برای سفر انتخاب نمایم.
دریغا که این حرکت ناگهانی جیبوتی هم یکجور ضد حال شد هم یکجور مرا از شک و تردید درآورد.
متوجه شدم دیگر باید قید سفر به کشور جیبوتی را بزنم.شاید باورتان نشود ولی به‌‌ همان سوی چراغ که چندسال وقت گذاشته بودم که قبل از سفر به مکه و شسته شدن تمام گناهان به یک جای خوش آب و هوا سفر نمایم. به قول معروف یک عشق و حالی بنمایم سپس بروم جهت توبه کردن.ترکیه که دیگر تکراری شده بود. تایلند نیز زیاد بود برایم که اگه می‌رفتم با یک بار دوبار مکه رفتن گناهانش پاک نمی‌گشت.البته پیدا کردن جیبوتی بروی نقشه هم خو داستانی دارد.
 
یک روز‌‌ همان طور که با یک دست ناهار خود را میل می‌کردم، برای پیدا کردن مقصد بعدی سفر خارجی‌ام نقشه جهان در دست دیگرم بود، ناگهان خدا خواست یک دانه برنج از قاشقم سر خورده و افتاد بروی نقشه.از آنجایی که نسبت به نظافت منزل بسیار حساس می‌باشم دست بردم دانه برنج را بردارم که دیدم آن را. جیبوتی.خلاصه اینگونه شد که در مورد آن کلی تحقیق کردم و دریافتم اینجا‌‌ همان جایی است که یک عمر ارزوی دیدنش را داشتم.همانند آن است که آدم نیمه گمشده خویش را بیابد.ولی آخر چه شد. اعتراضات یک عده باعث شد مقامات محترم جیبوتی از دست ما دلخوربشوند و ادامه داستان که لازم به توضیح آن نیست.باز خدا را صدهزار بار شکر که در قدیم به سودان رفته بودم. یعنی اگه سودان نرفته بودم که وامصیبتا.خدا مردم هیچ کشوری را اینگونه خارو ذلیل نکند.خدا....در انتها از آقای رئیس جمهور عاجزانه تقاضا دارم یک نامه عذرخواهی به مقامات محترم کشور جیبوتی ارسال نماید بلکه شاید دل مقامات محترم کشور جیبوتی به رحم‌اید مارا مورد عفو قرار دهند. که این مجازات برای ما بس سنگین است.همچنین حاضرم با کمال میل آدرس مکان جیبوتی بروی نقشه جهان را به کارکنان وزارت خارجه که چند روزی است دربه در به دنبال یافتن آن هستند نشان دهم تا در نوشتن نامه عذرخواهی و ارسال آن کارشان تسهیل گردد.حتی در صورت تمایل می‌توانم به عنوان سفیر دوستی نامه را با خود برده و تقدیم مقامات این کشور نمایم.به امید یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای برون رفت از این معضل بزرگ
وسلام

No comments:

Post a Comment