Saturday 9 January 2016

يادداشت روز " اوین نامه ی کیهان "يك ماجرا و چند گمانه!"

اوین نامه ی کیهان شنبه 19 دیماه سال 1394
يادداشت روز " اوین نامه ی کیهان "يك ماجرا و چند گمانه!"
سربازجو حسین شریعت نداری  برای توجیه عدم ارسال دعوت نامه ی پیامکی برای حسن خمینی از سوی  شورای نگهبان آلت دست خامنه ای چون وحشت ازحضورو ی درانتخابات خبرگان  است . بنابراین باشیوه مرسوم همیشگی وتخصصی بازجویانه وپرونده سازی  کردنش ضمن متهم و محکوم کردن رسانه خبررسانی رقیب  دراین رابطه گفته است با توجه به شواهد و نشانه هاي فراوانی  که هست، به وضوح و بدون کمترين ترديدي مي توان نتيجه گرفت که عدم حضور سیدحسن  فرزند يادگار خمینی در آزمون خبرگان به علت، بي اطلاعي ايشان از زمان و مکان آزمون! و يا دعوت نشدن از مشاراليه براي شرکت در آزمون نبوده و نمي تواند باشد. بلکه حسن خميني، با اراده و تصميم قبلي در آزمون شرکت نکرده است. درادامه ازموضع بازجویی پرسش کرده است اما، چرا؟!
جواب را سربازجو شریعت نداری درپایان کیفرخواست تنظیم 9 بندی چوب زدن وپیازخوراندن  خود چنین به حسن خمینی داده یا وی را  مورد خطاب خودقرار داده است : اميد است حسن خميني کمترين ترديدي به خود راه ندهند که آنچه در اين وجيزه آمده است، تنها با انگيزه دفاع از شخصيت قابل احترام ايشان و پيشگيري از توهم پراکني بدانديشان نسبت به ساحت مقدس  خمینی و بيت شريف آن حضرت بوده است که به يقين براي فرزند يادگار  وی  نيز در درجه اول اهميت قرار دارد.


خودداري آقاي سيد حسن خميني از شرکت در آزمون خبرگان که نتيجه آن حذف نام ايشان- بخوانيد انصراف- از فهرست نامزدهاي مجلس خبرگان است، نظرات و برداشت هاي متفاوتي را به دنبال داشته و گمانه زني ها در اين باره هنوز هم ادامه دارد. نگارنده اما، در اين خصوص برداشت ديگري دارد که با شواهد بسياري نيز همراه است و چنانچه صحت داشته باشد، از هوشمندي ايشان حکايت مي کند. بخوانيد!
    1- برخلاف آنچه که اين روزها با تيترهاي درشت در روزنامه ها و سايت هاي زنجيره اي مطرح مي شود و خودداري فرزند يادگار امام از حضور در آزمون خبرگان را به عدم دعوت رسمي از ايشان نسبت مي دهند، اخبار دقيقي در دست است که نشان مي دهد نه فقط از آقاي سيد حسن خميني نيز مانند ساير نامزدها براي شرکت در آزمون مجلس خبرگان دعوت شده است، بلکه، دعوت اختصاصي از ايشان هم صورت گرفته است، از جمله اين که؛ يکي از اعضاي برجسته هيئت رئيسه مجلس خبرگان در تماس با فرزند محترم يادگار امام(ره) از وي براي حضور در آزمون دعوت کرده است و حال آن که اين تماس براي ساير نامزدهاي خبرگان وجود نداشته است. تاريخ و محل انجام آزمون نيز از طريق پيامک به شماره تلفن همراهي که ايشان اعلام کرده بود ارسال شده است. زمان و مکان آزمون هم در تماس تلفني با دفتر آقاي سيد حسن خميني به اطلاع ايشان رسيده است، ضمن آن که مجلس خبرگان به روال جاري و قانوني خود، بارها از طريق رسانه هاي عمومي و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، زمان و مکان آزمون را به اطلاع همه نامزدها رسانده بود بنابراين عدم دعوت از آقاي سيد حسن خميني نمي تواند توضيح قابل قبولي براي خودداري ايشان از حضور در آزمون باشد.

    2- گفته مي شود که جناب سيد حسن خميني خواستار دعوت ويژه از ايشان و انجام آزمون به گونه اي متفاوت با ساير نامزدها بوده است! اين گزاره نيز توجيه کننده عدم حضور ايشان در آزمون ياد شده نيست، چرا که «استثناء بلاوجه» و انتظار برخورداري از امتياز فراقانوني علاوه بر آن که دور از شان نظام جمهوري اسلامي ايران است و با اصول قانون اساسي که بر يکساني همه آحاد ملت در برابر قانون تاکيد مي ورزد، مغايرت دارد، در مکتب مقدس حضرت امام -رضوان الله تعالي عليه- نيز به شدت نفي و نهي شده است و از آقاي سيد حسن خميني که اصلي ترين شاخصه ايشان، انتساب به بيت معظم و محترم حضرت امام(ره) است، باور کردني نيست که در آزمون خبرگان خواستار امتياز ويژه براي خود شده باشند. بنابراين، از اين زاويه هم عدم شرکت فرزند يادگار امام(ره) در آزمون خبرگان قابل توجيه نيست و اينگونه علت يابي ها -خواسته يا ناخواسته- اهانت به ايشان و ساحت قابل احترام بيت معظم امام راحل(ره) نيز هست.
    3با توجه به دو نکته ياد شده که با شواهد و نشانه هاي فراوان ديگري نيز همراه است، به وضوح و بدون کمترين ترديدي مي توان نتيجه گرفت که عدم حضور فرزند محترم يادگار امام در آزمون خبرگان به علت، بي اطلاعي ايشان از زمان و مکان آزمون! و يا دعوت نشدن از مشاراليه براي شرکت در آزمون نبوده و نمي تواند باشد. بلکه جناب آقاي سيد حسن خميني، با اراده و تصميم قبلي در آزمون شرکت نکرده است. اما، چرا؟!

    4- برخي گمانه ها حاکي از آن است که فرزند يادگار امام(ره)، شرکت در آزمون را - با پوزش از ايشان و صرفاً به عنوان گمانه اي که مطرح شده است- دون شان خود تلقي کرده و جايگاه علمي خويش را بي نياز از آزمون دانسته اند! اين گمانه نمي تواند قابل قبول باشد، چرا که مطابق قانون، همه نامزدهاي خبرگان ملزم به شرکت در آزمون هستند و تنها کساني که با حکم حضرت امام(ره) و يا رهبر معظم انقلاب به مسئوليتي که لازمه آن مجتهد بودن است، منصوب شده اند، نيازي به آزمون ندارند و از سوي ديگر شخصيت هايي که از آقاي سيد حسن خميني سابقه بسيار بيشتري در تدريس خارج اصول داشته اند، در آزمون کنوني شرکت کرده و يا درگذشته آزمون داده اند. بنابراين، بديهي است که اين گمانه با شخصيت فرزند محترم يادگار امام(ره) همخواني نداشته و آنان که به اين گمانه دامن مي زنند، دانسته يا ندانسته به شخصيت ايشان آسيب مي رسانند. گفتني است يکي از روزنامه هاي زنجيره اي در صفحه اول شماره روز چهارشنبه- 94/10/16- خود با چاپ عکس بزرگي از مجلس درس آقاي سيد حسن خميني در حالي که تابلويي با عبارت «خارج اصول- سال ششم- 94/10/15» کنار ميز ايشان است، تلاش کرده بود، گزاره مورد اشاره را القاء کند. اين روزنامه براي عکس ياد شده، تيتر درشت «کلاس درس سيد حسن، روز امتحان اجتهاد» را برگزيده و در پي القاء اين تصور غلط بود که تدريس ايشان از نوع «خارج اصول» بوده و مي تواند جايگزين آزمون خبرگان باشد! 

    5برخورد روزنامه ها و سايت هاي زنجيره اي با موضوع عدم شرکت آقاي سيد حسن خميني در آزمون خبرگان، اين گزاره را به ذهن مخاطبان تزريق مي کرد که ايشان نگران خروج ناموفق از آزمون ياد شده است! اصرار اين رسانه ها که به زعم خودشان در قالب حمايت از فرزند يادگار امام(ره) صورت مي پذيرفت، به طور طبيعي، اين تصور را به دنبال داشت که خداي نخواسته، فرزند يادگار حضرت امام(ره)، به دليل نگراني از عدم موفقيت در آزمون خبرگان، حاضر به حضور در اين آزمون نشده است! اين گزاره نيز نمي تواند دليل موجهي براي خودداري آقاي سيد حسن خميني از شرکت در آزمون خبرگان باشد، زيرا، کسي که در حوزه هاي علميه به تدريس مشغول است، نبايد از شرکت در آزموني که از سوي عالمان برجسته همان حوزه هاي علميه و براي اطمينان از «اجتهاد» وي صورت مي پذيرد، دغدغه اي داشته باشد. و از سوي ديگر عدم موفقيت در آزمون نبايد براي يک شخصيت علمي حوزوي نگران کننده باشد، بلکه مي تواند و بايد تلاش بيشتر را باعث شود.

    6- اگر گمانه هاي ياد شده را با توجه به شواهد و دلايلي که به آن اشاره داشتيم، در خودداري آقاي سيدحسن خميني از شرکت در آزمون خبرگان، ناکافي تلقي کنيم، تنها يک علت ديگر باقي مي ماند که مي تواند فرزند يادگار حضرت امام(ره) را از شرکت در آزمون خبرگان منصرف کرده باشد و آن، خروج هوشمندانه از دامي است که سياست بازان آلوده پيش پاي ايشان پهن کرده بودند. فقط يک نيم نگاه به هويت برخي از کساني که اين روزها پرچم حمايت از نامزدي آقاي سيد حسن خميني براي انتخابات خبرگان را روي دست گرفته و زير اين پرچم سينه مي زدند به وضوح نشان مي دهد که برخي از آنها - تاکيد مي شود برخي از آنها و نه همه آنان- نه فقط کمترين ارادتي به حضرت امام(ره) ندارند بلکه در کارنامه سياسي آنان، نمونه هاي فراوان و غير قابل انکاري از مخالفت آشکار با خط نوراني و مقدس آن بزرگوار و تلاش براي کمرنگ کردن آن نيز ديده مي شود. افراد و جريانات آلوده اي که با ادعاي تقلب در انتخابات 88 در نقش ستون پنجم دشمن ظاهر شده بودند، از سوي نتانياهو مدال بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران را به سينه نصب کرده بودند، شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! سر داده بودند، تصوير مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کرده بودند، مسجد را به آتش کشيده بودند، نمازگزاران عاشوراي حسيني(ع) را سنگباران کرده بودند، آشکارا به ساحت ملکوتي امام حسين(ع) در روز عاشورا اهانت کرده بودند، قيد «اسلام» را از «جمهوري اسلامي ايران» خط زده بودند، دوران آموزه هاي امام راحل(ره) را تمام شده و شايسته بايگاني در موزه تاريخ دانسته بودند و در يک کلمه دست به وطن فروشي زده بودند و... اينگونه افراد چگونه مي توانند داعيه حمايت از نامزدي فرزند يادگار امام(ره) در انتخابات خبرگان را داشته باشند؟! اين نامعادله تنها در يک حالت قابل توضيح است و آن سوء استفاده جريان آلوده ياد شده از انتساب آقاي سيدحسن خميني به بيت معظم حضرت امام(ره)، اما، چگونه؟! بخوانيد!
    7- جريان آلوده اي که به آن اشاره شد نه فقط از خيانت بزرگي که مرتکب شده بود کمترين ابراز ندامتي نکرده است بلکه کماکان از زاويه ديگري همان مسير را دنبال مي کند. بنابراين حمايت اين جريان آلوده از نامزدي آقاي سيد حسن خميني مي تواند با اين انگيزه صورت پذيرفته باشد که عبور از خط امام(ره)- يعني يکي از شاخصه هاي جريان آلوده مورد اشاره- را به فرزند يادگار آن حضرت نيز نسبت دهند! و اين همان دام خطرناکي است که به آن اشاره شد و خودداري آقاي سيد حسن خميني از حضور در آزمون خبرگان را مي توان اقدامي حسابشده براي دور شدن از دام مورد اشاره تلقي کرد.

    اين نکته نيز گفتني است که ترفند جريان ياد شده در صورت وقوع هم نمي توانست براي آنان دستاوردي داشته باشد، چرا که اصول و مباني اصلي خط مبارک حضرت امام(ره) در ميان مردم شناخته شده است و جريانات و افرادي که از آن خط روشن فاصله گرفته اند به آساني براي ملت قابل شناسايي هستند و استفاده از انتساب فرزند محترم يادگار حضرت امام(ره) به آن بزرگوار نمي تواند توجيه کننده انحراف افراد و جريانات دور شده از خط امام(ره) باشد.

    8- اين روزها نظريه اي با قيد «احتمال» مطرح شده است که شايد اجتهاد کساني که در آزمون شرکت نکرده اند نيز از طريق ديگري احراز شود. اين فرمول هر چه باشد و براي هر يک از داوطلبان شرکت نکرده در آزمون قابل بررسي باشد، به دليلي که اشاره مي شود مصلحت نيست درباره فرزند يادگار حضرت امام(ره) به کار گرفته شود، زيرا مي تواند اين توهم را در افکار عمومي پديد آورد که شوراي محترم نگهبان براي فرزند يادگار امام(ره) استثناء قائل شده است! و حال آن که «توهم استثناء» با ساحت مقدس امام راحل و بينش و منش آن بزرگوار همخواني ندارد. ضمن آن که به شخصيت محترم و عزيز فرزند يادگار امام نيز آسيب جدي مي رساند و خداي نخواسته برخي از افراد و جرياناتي که در داخل و خارج کشور براي تخطئه نظام گوش خوابانيده اند، بر اين طبل فريب مي کوبند که گويي فرزند يادگار امام(ره) نگران عدم موفقيت خود در آزمون بوده است!

    9- و بالاخره، اميد است برادر عزيزمان آقاي سيد حسن خميني کمترين ترديدي به خود راه ندهند که آنچه در اين وجيزه آمده است، تنها با انگيزه دفاع از شخصيت قابل احترام ايشان و پيشگيري از توهم پراکني بدانديشان نسبت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) و بيت شريف و معظم آن حضرت بوده است که به يقين براي فرزند يادگار امام راحلمان نيز در درجه اول اهميت قرار دارد.
 سربازجو شریعت نداری .
    

No comments:

Post a Comment