Saturday 24 October 2015

يادداشت روز اوین نامه ی کیهان "عصاي موسي(ع) باطل السحر برجام !"

اوین نامه ی کیهان  5 شنبه 30 مهر ماه سال 1394
يادداشت روز  اوین نامه ی کیهان "عصاي موسي(ع) باطل السحر برجام !"
 
سربازجو شریعت نداری برای  اینکه زهرخوران هسته ای خامنه ای ووارونه جلوه دادن  نامه ی  وی به روحانی محور تأیید برجام را ماله کشی کرده باشد . همچنین برای اینکه ناکامی  یادداشت های بیش از 13 ساله اش درد فاع ازاهداف نظامی هسته ای  را توجیه  کرده باشد که برباد رفته است . بنابراین تلاش کرده است که مفسرو تحلیل گر نامه ی خامنه ای به روحانی شود که همچون سخنرانی هایش دوپهلو می باشد.
برای همین سربازجو شریعت نداری اذعان کرده است : برجام همانگونه که  خامنه ای در نامه خود به روحانی بر آن تاکيد ورزيده است  داراي «نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري و موارد متعددي است که در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه مي تواند به خسارت هاي بزرگي براي حال و آينده کشور منتهي شود».
   
در ادامه افزوده  بايدها و نبايدهايي که در دستورالعمل حضرت آقا آمده است براي مسدود کردن راه نفوذ و سوءاستفاده دشمن از اين «نقاط ابهام» و تصحيح «ضعف هاي ساختاري» برجام است. بنابراين چنانچه از بايدها و نبايدهاي ياد شده در اجراي برجام با دقت مراقبت نشده و نظارت بر درستي انجام آن لحظه به لحظه دنبال نشود به يقين آينده کشور را با «خسارت هاي بزرگي» روبرو خواهد کرد. از اين روي موارد مورد اشاره را نمي توان و نبايد از جايگاه «قاعده اصلي» به «تبصره »هاي پيراموني تنزل داده و کمرنگ تلقي کرد!
همینطور سربازجو شریعت نداری  دردنباله تحلیل وتفسیر نامه ی خامنه ای به روحانی به اختلافات بارز دو دیدگاه رقیب موافق ومخالف توافق هسته ای اشاره کرده و گفته است : وجود نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري و خسارت آفرين برجام باعث شده بود که درباره تصويب آن به صورت «آري» يا «نه» دو ديدگاه متفاوت مطرح شود. طيف اول که دولت محترم و برخي از نمايندگان مجلس در آن جاي داشتند، نقاط ضعف و خطر آفرين برجام را جدي تلقي نمي کردند و از اين روي طرفدار تصويب بي کم و کاست آن در مجلس ارتجاع و ترجيحا در شوراي عالي امنيت ملي بودند و طيف دوم که منتقدان جدي برجام را شامل مي شد با استناد به همين نقاط خطرآفرين خواستار «رد» برجام در مجاري قانوني – مجلس ارتجاع يا شوراي عالي امنيت ملي - بودند. حضرت آقا راه سوم را برگزيدند و با قيد و شرط هايي که براي چگونگي اجراي برجام در نظر گرفته و ابلاغ کردند ضمن حذف نقاط خطرآفرين از فرمول دوگانه «آري» يا «نه» به گونه اي عزتمندانه عبور کردند.
  مسخره اینکه سربازجو شریعت نداری وارونه گو ادعای ابر قدرتی رژیم درمانده ورهبر مستأصل جام زهر اتمی به کام کشیده کرده  وگفته است:  همين جا، اشاره به اين نکته نيز ضروري است که ورود حضرت آقا به ماجرا و ارائه نقشه راه، پيام خالي از ابهامي براي طرف مقابل و مخصوصا آمريکا و متحدانش در پي دارد و به آنان مي فهماند که در اين سو با حريف قدرتمند و پرصلابتي روبرو هستند. و به قول روزنامه آمريکايي يو.اس.اي.تودي، بزرگترين مشکل آمريکا در ايران، حضور يک ابرحريف - SUPER OPPONENT - است که نقشه راه آمريکا را مي شناسد و در ميان مردم خود از اعتماد آميخته به اعتقاد برخوردار است.
مهمتر اینکه سربازجو شریعت نداری همچون خامنه ای ازموضع دشمن شناسی  به رقیب مدافع توافق هسته ای تاخته ونتیجه گرفته است که نامه ی خامنه ای به روحانی موجب ناکام کردن آهداف روحانی  ورفسنجانی ودولت یازدهم مدافع برجام و شیطان دشمن آمریکا شده است که تلاش داشتند جایگاه دشمن متخاصم آمریکا را   به «رقيب سياسي» و سپس «شريک منطقه اي» تبديل کند، و شيطان بزرگ را با نشان دادن چهره بي رتوش و بدون بزک آن، به جايگاه واقعي که دشمني بي وقفه با رژیم وارونه ی ولایت فقیه،  بازگرداند. برای اینکه با استناد به دو نامه اوباما و سپس عهدشکني و فريبکاري وي مي فرمايند «صاحبنظران سياسي عالم و افکارعمومي بسياري از ملت ها به وضوح تشخيص مي دهند که عامل اين خصومت تمام نشدني، ماهيت و هويت رژیم فاشیستی مذهبی ولایت فقیه است«.
سرانجام بعد از چند ماه بحث و بررسي درباره برجام که نظرات متفاوت و در برخي از موارد «متضاد» را به دنبال داشت، ديروز رهبرمعظم انقلاب طي نامه اي خطاب به رئيس جمهور محترم که «نقشه راه» واژه مناسب تري براي آن است، «بايد»ها و «نبايد»هاي پيش روي در اجراي برجام را برشمردند. مروري - هر چند گذرا- بر توصيه هاي اکيد حضرت آقا به وضوح نشان مي دهد که اين توصيه ها ترجمان همان خط قرمز هايي است که حضرت ايشان پيش از اين و بارها بر ضرورت رعايت آن در توافق هسته اي تاکيد ورزيده بودند. خطوط قرمزي که بايد از سوي متوليان امر در برجام که سند نهايي توافق وين است، گنجانده مي شد که نشد و برخي از دوستان، آن را آنگونه که بايد جدي نگرفته بودند. ديروز اما، رهبرمعظم انقلاب به همه تفاوت سليقه ها و تضاد ديدگاه ها پايان دادند و از آنجا که نظر ايشان از سه خاستگاه ديني، قانوني و کارشناسي، فصل الخطاب است، انتظار آن است که مفاد نامه حضرتش به عنوان «نقشه راه» و «دستورالعمل غيرقابل تخطي» از سوي همه دست اندرکاران به کار گرفته شود و تمامي سليقه ها و ديدگاه هاي متفاوتي که تاکنون در عرصه مطرح بوده است، به يک نگاه واحد تبديل شده و در خدمت اجراي دقيق اين نقشه راه و ديده باني چگونگي انجام آن بسيج شود و دراين باره گفتني هايي هست؛
    1برجام همانگونه که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئيس جمهور بر آن تاکيد ورزيده اند داراي «نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري و موارد متعددي است که در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه مي تواند به خسارت هاي بزرگي براي حال و آينده کشور منتهي شود».

    بايدها و نبايدهايي که در دستورالعمل حضرت آقا آمده است براي مسدود کردن راه نفوذ و سوءاستفاده دشمن از اين «نقاط ابهام» و تصحيح «ضعف هاي ساختاري» برجام است. بنابراين چنانچه از بايدها و نبايدهاي ياد شده در اجراي برجام با دقت مراقبت نشده و نظارت بر درستي انجام آن لحظه به لحظه دنبال نشود به يقين آينده کشور را با «خسارت هاي بزرگي» روبرو خواهد کرد. از اين روي موارد مورد اشاره را نمي توان و نبايد از جايگاه «قاعده اصلي» به «تبصره »هاي پيراموني تنزل داده و کمرنگ تلقي کرد!

    2- وجود نقاط ابهام و ضعف هاي ساختاري و خسارت آفرين برجام باعث شده بود که درباره تصويب آن به صورت «آري» يا «نه» دو ديدگاه متفاوت مطرح شود. طيف اول که دولت محترم و برخي از نمايندگان مجلس در آن جاي داشتند، نقاط ضعف و خطر آفرين برجام را جدي تلقي نمي کردند و از اين روي طرفدار تصويب بي کم و کاست آن در مجلس و ترجيحا در شوراي عالي امنيت ملي بودند و طيف دوم که منتقدان جدي برجام را شامل مي شد با استناد به همين نقاط خطرآفرين خواستار «رد» برجام در مجاري قانوني - مجلس يا شوراي عالي امنيت ملي - بودند. حضرت آقا راه سوم را برگزيدند و با قيد و شرط هايي که براي چگونگي اجراي برجام در نظر گرفته و ابلاغ کردند ضمن حذف نقاط خطرآفرين از فرمول دوگانه «آري» يا «نه» به گونه اي عزتمندانه عبور کردند.
    همين جا، اشاره به اين نکته نيز ضروري است که ورود حضرت آقا به ماجرا و ارائه نقشه راه، پيام خالي از ابهامي براي طرف مقابل و مخصوصا آمريکا و متحدانش در پي دارد و به آنان مي فهماند که در اين سو با حريف قدرتمند و پرصلابتي روبرو هستند. و به قول روزنامه آمريکايي يو.اس.اي.تودي، بزرگترين مشکل آمريکا در ايران، حضور يک ابرحريف - SUPER OPPONENT - است که نقشه راه آمريکا را مي شناسد و در ميان مردم خود از اعتماد آميخته به اعتقاد برخوردار است.

    3دستورالعمل رهبرمعظم انقلاب، آمريکا را که اين روزها، يک جريان خاص، اصرار داشت از جايگاه «دشمن متخاصم» به «رقيب سياسي» و سپس «شريک منطقه اي» تبديل کند، بيرون آورده و شيطان بزرگ را با نشان دادن چهره بي رتوش و بدون بزک آن، به جايگاه واقعي که دشمني بي وقفه با اسلام و انقلاب اسلامي و مردم اين مرز و بوم است بازگرداند. آنجا که با استناد به دو نامه اوباما و سپس عهدشکني و فريبکاري وي مي فرمايند «صاحبنظران سياسي عالم و افکارعمومي بسياري از ملت ها به وضوح تشخيص مي دهند که عامل اين خصومت تمام نشدني، ماهيت و هويت جمهوري اسلامي ايران است».

    تاکيد رهبرمعظم انقلاب بر اين واقعيت، غبارزدايي از جغرافياي سياسي مذاکرات هسته اي است و از «دوست پنداري» ساده لوحانه دشمن که مي تواند براي مردم اين مرز و بوم و جهان اسلام فاجعه آفرين باشد پيشگيري خواهد کرد.
    4اوباما در نشست سالانه «سابان» وابسته به صهيونيست هاي آمريکا، توافق هسته اي را مقدمه اي براي برچيدن کامل و اوراق کردن تاسيسات اتمي ايران - DISMANTLE- دانسته بود و در کنگره قول داده بود که سامانه تحريم هاي ايران باقي مي ماند و جان کري علاوه بر کنگره در نشست آيپک نيز تاکيد کرده بود، آن بخشي از تحريم هاي ايران که در توافق وين تعليق - و نه لغو - مي شود، با تحريم هاي ديگر از نوع حقوق بشري جايگزين و جبران خواهد شد! و متاسفانه بايد گفت که در برجام هيچ مانعي براي پيشگيري از پروژه مورد اشاره آمريکايي ها جاسازي و تعبيه نشده بود.

    حضرت آقا در بند دوم دستورالعمل خويش تاکيد مي فرمايند «در سراسر دوره 8 ساله، وضع هرگونه تحريم در هر سطح و به هر بهانه اي از جمله بهانه هاي تکراري و خودساخته تروريسم و حقوق بشر توسط هر يک از کشورهاي طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد». در مفاد اين بند دقت کنيد، براساس آن، چنانچه آمريکا يا هر يک از ديگر اعضاي 5+1 به بهانه هاي واهي نقض حقوق بشر، حمايت از تروريسم و... دست به تحريم هايي عليه ايران بزنند، نتيجه آن، نقض برجام بوده و دولت موظف به توقف اجراي آن خواهد بود. اين بند، ضمن آن که توطئه از قبل تدارک شده دشمن را ناکام مي گذارد، يک ويژگي برجسته و بسيار با اهميت ديگر نيز دارد و آن، اين که، راه کارهاي به ظاهر بيرون از برجام حريف را هم نشانه رفته است، چرا که دشمن اصرار داشت برجام را صرفا هسته اي معرفي کند و براي اتهامات بي اساسي نظير حقوق بشر و تروريسم، پرونده جداگانه اي باز کرده بود که رهبر معظم انقلاب اين پروژه پيراموني را هم با صلابت و هوشمندي از کار انداخته اند.

    5يکي از نگراني هاي جدي منتقدان که با توجه به غيرقابل اعتماد بودن آمريکا مطرح مي شد، همزمان نبودن اجراي تعهدات کشورمان با وعده هاي حريف بود که رهبر معظم انقلاب در نقشه راه ارائه شده، راه سوءاستفاده دشمن را با تاکيد بر چند شرط مسدود فرموده و آورده اند تعهدات کشورمان فقط هنگامي به اجرا گذارده مي شود که «آژانس پايان پرونده موضوعات حال و گذشته-PMD - را اعلام کند» و يا درباره لغو تحريم ها بر «اعلام کتبي رئيس جمهور آمريکا و اتحاديه اروپا مبني بر لغو تحريم ها» تاکيد کرده و فرموده اند «در اعلام اتحاديه اروپا و رئيس جمهور آمريکا بايد تصريح شود که اين تحريم ها به کلي برداشته شده است

    6- باقي ماندن سامانه تحريم ها که بارها در اظهارنظر مقامات رسمي و بلندپايه آمريکا و اروپا آمده است، از جمله نگراني هاي جدي ديگر بود، که چاره انديشي و شرط گذاري حضرت آقا در اين زمينه بسيار فراتر از انتظار حريف است، حضرت ايشان در بند سوم از دستورالعمل خويش نه فقط خواستار برچيدن عملي سامانه تحريم ها شده اند، بلکه حتي اظهارنظر مقامات حريف مبني بر باقي ماندن اين سامانه را نيز «به منزله نقض برجام» دانسته اند.
    7رهبر معظم انقلاب، مسئوليت نظارت دقيق و لحظه به لحظه بر اجراي برجام را- با شرايطي که براي آن برشمرده اند - برعهده هيئتي قوي و آگاه و هوشمند گذاشته و فرموده اند «وجود پيچيدگي ها و ابهام ها در متن برجام و نيز گمان نقض عهد و تخلفات و فريبکاري در طرف مقابل به ويژه آمريکا، ايجاب مي کند که يک هيئت قوي و آگاه و هوشمند براي رصد پيشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالابدان تصريح شده است، تشکيل گردد». که لازم است اين توصيه با دعوت دولت محترم از صاحبنظران و استقبال صاحبنظران و کارشناسان از اين دعوت دولت جامه عمل بپوشد.

    8- يکي ديگر از دقيق ترين ابتکارات رهبر معظم انقلاب، قرار دادن حريف بر سر يک دو راهي است، چرا که اگر شرايط ابلاغ شده از سوي حضرت آقا را نپذيرد، از آنجا که اين شرايط فني و حقوقي است، با رد آن به اهداف فراهسته اي خود عليه ايران اسلامي اعتراف کرده است و در صورت پذيرش آن، توطئه اي که در متن برجام تدارک ديده بود، نقش بر آب خواهد شد.
    ۹در اين باره گفتني هاي افتخارآفرين ديگري نيز هست که بيرون از محدوده اين نوشته است و در يک کلمه بايد گفت؛ «رهبر انقلاب انشاي آمريکا را پاره کرده و براي حريف ديکته نوشته اند» و چنين است که عصاي موسي (ع) باطل السحر ساحران مي شود.
 نويسنده: حسين شريعتمداري

No comments:

Post a Comment