Tuesday 14 July 2015

مروری گذرا به تاریخچه عملکرد رژیم وبرنامه هسته ای وتوافق مذاکره . قسمت پایانی

مروری گذرا به تاریخچه عملکرد رژیم وبرنامه هسته ای وتوافق مذاکره .( قسمت پایانی) + تصاویر
جوادشفایی  24 تیر -94
 
مروری گذرا به تاریخچه عملکرد رژیم وبرنامه هسته ای وتوافق مذاکره .( قسمت اول)
 بنابراین کاربرد پسوند " اسلام" برای شان جز دکان چند نبشی نبوده و نيست. زیرا بهانه ای برای خفه کردن هرصدای معترض و فریادآزادیخواهی ، محروم کردن حق و حقوق زنان نیمی از جمعیت کشور ، نادیده انگاشتن مطالبات مردم ، پایمال کردن آشکار حق و حقوق اقشار محروم و زحمتکش جامعه بودن است که اکثریت جمعیت کشوررا تشکیل می دهند. از سوی دیگر چون سيستم ارتجاعي حاکم متعلق به عهد بوق است و هیچ پیوندی با شرایط کنونی جهانی ندارد،برای همین توان تحمل صدای دگر اندیش را ندارد و برای بقایش بطور سیستماتیک هجوم به آزادى ها وسر به نيست كردن آزاديخواهان مي آورد .
پس ايجاد رعب و وحشت درجامعه به مصلحت نظام است و تشدید موج سرکوب و اختناق هم موجب تقویت این مصلحت نظام بوده است.همچنین چون ساختار وماهیت نظام ارتجاعی و سرکوبگرانه است و بقایش متکی به ارگان های سرکوبگر وتفتیش عقاید است . به خصوص که یک رهبر انتصابی همکاره دارد که فراقانونی عمل می کند. پس فرقی بین مهره هایی همچون رفسنجانی وخاتمي و يا روحانى و يا احمدى نژاد نیست. چون پیشمرگه هایا مهره و سربازهای پیاده بازی شطرنج برای حفظ شاه یا خلافت خامنه ای اند.
بهرحال خامنه اي عوامفریب براى حفظ موقعيت خود مجبور شد با سخنرانی های زنجیره ای چندپهلوی خود در دو ساله گذشته سیاست یک بام و دو هوارا به پیش ببرد .چون یک مخاطب وی روحانی و تیم مذاکره کننده ی هسته ای دولت موافق مذاکره هسته ای بوده است. و مخاطبین دیگرش دلواپسان بوده اند که جزو مخالفین مذاکره هسته ای هستند و خامنه ای وامدارشان است. پس طرفین دو مخاطب درگیر هم در دو ساله گذشته برای پیشبردا هداف شان آویزان به گفته های دوپهلوی خامنه ای شده اند،
فراموش نشده در سال 68 وقتی در ماجرای جنگ هشت ساله، سرخمينى و ميراث خورانش به سنگ خورد مجبور شدند جام زهر ناشی از شکست جنگ سر بکشند، و آتش بس تحمیلی را قبول كنند. دیروز 14 جولای برابر با 23 تیر 94 هم تداعى كننده ی سرکشی جام زهر هسته ای از سوی جانشین خمینی بود. اما هزینه ی تکرار این کمیک و تراژدیک تاریخی دراين سال ها سیاست آشکار تاراج ذخایر ومنابع و بهدر رفتن سرمایه ها ی کشور و خالی شدن جيب و سفره های خالی مردم محروم و مظلوم ايران بوده است. درعوض سفره های آخوندها وآقا زاده ها وشرکا رنگین تر شده است وحساب های موجودی پس اندازهای بانکی داخلی وخارجی شان انباشته تر شده است که اگر چنانچه حساب وکتابی درکار باشد وقانونی در مملکت وجودداشته باشد. بايد جواب پس بدهند و فقط در ادامه ی جنگ قدرت و ثروت نباید  ترکش به مهدی ر فسنجانی و محمدرضا رحیمی و حمید بقایی اصابت کند، بلکه باید شامل سایرغارتگران بیت المال هم بشود.
 بگذریم به خاطر داریم که رژيم درچند سال اخير و بعد از سركوب قيام 88 در موقعيت بس حساسي قرار داشت.اکنون با پذيرش خفت بار توافق بد،بد، کساني که تا ديروز با پوشش شعارهای تبلیغاتی استكبار ستيزى ابلهانه فریاد "انرژی هسته ای حق مسلم ماست " سر می دادند و باريشخند كردن خود ملت سرکارگذاشته کُرکُری خوانی براى قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می کردند که ورق پاره هایی بیش نیستند و تأکید می کردند آنقدر قطعنامه تصویب کنید تا قطعنامه دان های تان پاره شود. سپس این ادعا های وارونه نه از سوی مردم بلکه از طرف باندرقيب هم منادی شعار و ادعاهای تبلیغاتی کاذب هسته ای دست انداخته و  موردتمسخر واقع  می شود ،طوریکه بهانه ای عليه ی افشاگرى دزدى ها و فساد ها و اختلاس های بسیار هنگفت شده است كه در تاريخ دولت هاى جهان بى سابقه است
البته گذشته ازاینکه همه دست اندرکارانی که احمدی نژاد را 2 دوره رئیس جمهور کردند و از وی و دولت های نهم و دهمش حمایت کردند که در رأس شان علی خامنه ای و سپس پاسداران قراردارند که شریک جرم هستند و اگر قانونی در این رژیم و جود داشته باشد که خیلی استنادبه آن می شود. باید این شرکای مجرم را زیرپیگرد قرار دهد تا محاکمه و مجازات شوند، ولی چون نه چنین قانون و اراده ای برای پیگیری وجود ندارد، چون قرار نیست تا چاقو دسته اش را ببرد ، بنابراین مجرمان شریک جرم برای فرار ازپیگیری و مجازات ، به خصوص در شرایط کنونی که از همه سو نظام قرون وسطایی شان را در خطر فرو پاشی می‌دیدند، مجبور شدند تن به مذاکره هسته ای با شيطان بزرگ دهند که با نقش واسطه گری خانم اشتون شروع و باهمکاری ديگران سوت پایانی توافق ماراتن مذاکره هسته ای در روز گذشته کشیده شد و پرده ی اول سناریوی مذاکره ی هسته ای جان كرى و همقطاران گروه «5+1» وسرکار گذاشتن مردم ايران و جهان کرکره اش پایین کشیده شد تاپرده های دیگر نمایش دنبال شود.
  چون متن توافق مذاکره هسته ای دارای الزامات خاص سخت گیرانه است که تن دادن وپذیرش کامل آن برای خامنه ای و دلواپسان بس پرهزینه و زیان آور وخطرناک است. به ویژه اینکه براي يک رژيم مرتجع قرون وسطائي جنگ افروز و سرکوبگر و سانسورچی،دست كشيدن از دستیابی سلاح اتمى و بهدر دادن سرمایه گذاری سنگین چنددهه، نه گشايش رحمت همچون که موجب زحمت و درد سر بسیارجدی است . برای اینکه در گروه خون آخوندها كه ترکیب و تلفیق با جنگ افروزی و خیانت وجنايت ها و وطن فروشی است . طوریکه  جنايات شان نه روى هر ديكتاتور تاریخ را سفيد كرده که  با صلح و صفا و روابط مسالمت آمیز ورعایت موازین بین المللی وحقوق بشری بیگانه اند و سر سازگاری ندارند.
برای اینکه کارنامه 37 ساله شان یک سندمحرز انکار ناپذیر غیر قابل دفاع است . چون وعده ی عوامفریبانه ی داده شده ی حکومت مستضعفان و پابرهنگان 37 سال پیش منجر به کوه شناور مصيبت ها و ویرانی و بى خانمانى و پدیده های اجتماعی کنونی شده که نوک این کوه شناور بیرون از آب زده است که ناشی از جنگ 8 ساله و برنامه ی هسته ای بوده است که شامل : کشتار فرزندان اين ميهن مظلوم در تنور جنگ و درون سیاه چال ها،موج رو به گسترش كارتون خوابان و كودكان كار خيابانى،خود سوزی وخود كشى دختران و زنان، اسيد پاشى بر سر و روی زنان ودختران، شلاق و دار زدن ملأ عام، تن وکلیه فروشی و اعتیاد و بیماری های گوناگون و.... چه توجيه انسانی دارد و با کدام معيار و ارزش معنوی جور در می‌آيد؟
درفرصت های بعدی به واکنش وبازتاب توافق مذاکره هسته ای پرداخته خواهدشد.

جوادشفایی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment